Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Syracusa Creative Commons License 2023.04.03 0 0 152590

Előbb a váltó bowdenjeit kéne átnézni és beállítani és persze a kulisszát.

Előzmény: Janesz80 (152589)
Janesz80 Creative Commons License 2023.04.03 0 0 152589

Sziasztok! Olyan régen jártam már erre, hogy nem is engedett az FB profillal belépni.

 

:)

 

Persze okkal vagyok itt:

 

Reggel a kis Fabia már kissé birkózva vette az egyes fokozatot, majd mire beértem a munkahelyemre egyszerűen nem veszi, mintha nem lenne egyes, fal lenne helyette. A többi fokozat a hlyén van. Nem kerreg, nem érződik semmi, egyszerűen mintha nem lenne egyes és fal is van helyette.

 

 

Ilyenkor mi van?

 

Váltó csere?

csecsenn Creative Commons License 2023.02.08 0 0 152588

Köszi ,régen volt egy 1.4 mpi 15 évig használtam  már sajnálom hogy eladtam olyan kis masziv auto volt.

Előzmény: csíkos-háTTú (152585)
csecsenn Creative Commons License 2023.02.08 0 0 152587

Köszönöm az infot,

Előzmény: LUCAS (152586)
LUCAS Creative Commons License 2023.02.08 0 0 152586

A munkábajáráshoz való erővel nincs is baj, viszont a 6 szelepes motor hengerfeje elég beteges, NAGYON gyakori a kipufogó szelep(ek) beégése. Ha már 1.2HTP, akkor inkább a 12 szelepesek közül válassz...

Előzmény: csecsenn (152584)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.02.08 -1 0 152585

Nem fog "seggre ülni" gyorsításkor, az fix, de rövid ingázásra szerintem vállalható. Ott úgy sincs táv száguldozásra, ha meg tényleg ennyire kevés benne a km, meg vezetett a szervizkönyve, akkor jóval kisebb kockázat, hiába a gyengébb motor. Azt nézd meg, hogy a vezérlése lett-e cserélve? 100-130ezer között meg kellene lennie.

Előzmény: csecsenn (152584)
csecsenn Creative Commons License 2023.02.07 0 0 152584

Sziasztok!Mennyire vállalható az 1.2htp 6v Skoda Fábia?Munkába járáshoz kellene 10km távon.Az alany. 2004 kiadású elsötulajos 130 ezer km rel szervizkönyves 2022 ig vezetve.Köszönöm elöre is a választ.

tarejos Creative Commons License 2023.02.02 0 0 152583

A vadász esete a medvével jut eszembe erről a régi viccből.   :-D  :-D   :-D

Előzmény: csíkos-háTTú (152582)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.02.02 -1 0 152582

Használni vennéd meg, vagy kihívásnak?

Előbbi esetben engedd el, utóbbi esetben szép feladat lenne!

Előzmény: BerezPisti (152577)
409 Creative Commons License 2023.02.01 0 0 152581

:)

Előzmény: Syracusa (152580)
Syracusa Creative Commons License 2023.01.31 0 0 152580

Hát, ez sokkal pontosabb összefoglaló mint az enyém.

Előzmény: 409 (152579)
409 Creative Commons License 2023.01.31 0 0 152579

 "Mi lehet a baj?"

 

 Az, hogy meg akarod venni.

Előzmény: BerezPisti (152577)
Syracusa Creative Commons License 2023.01.30 0 0 152578

"Mi lehet a baj?" Huszonnyolc éves.

- '94-ben pont volt még karbis és volt már injektoros is. Előbbit macerás beállítani, utóbbin túl sokat nem lehet, de van pl. alapjárati motorja ami behalhat. Távolról nem lehet megmondani, mi a nyűgje. Némi fordulatszám ingadozás normális utóbbinál, +-50 nagyjából.
- Lehet akármi. Széteső kuplungszerkezet, kopott fogaskoszorú, motorbak, kihagyó henger.
- Mérni kell. A műszer és a jeladó is hajlamos tönkremenni, termosztát dettó. Mindegyik olcsó, ha lehet venni.

- A karhoz valaha volt javítókészlet, de szerintem már nincs. Felicia szett még van, de nem tudom hogy jó-e oda kicsit "megreszelve". Sajnos xarrá kopik az összes persely a csuklónál. Itt elég jól látszik hogy mitől lötyög és talán tippet is ad, nem néztem végig:  https://www.youtube.com/watch?v=OgoT0OC70_Y

 

Ha még csak terv az autó, akkor meg kell nézni kb az összes motortéri műanyagot, mert ezek egyszerűen elporladnak és szétesnek: ventillátor, hűtő, műanyag csövek, tartók.

Előzmény: BerezPisti (152577)
BerezPisti Creative Commons License 2023.01.29 0 0 152577

Sziasztok ,öreg 94 -es  Favoritot vennék de elbizonytalanodtam:

Mi lehet a baj?

-alapjárat 100-200 fordulatot hullámzik(ha elektronikát kell cserélni az kapásból 28 e FT)

-önindítózásnál csörög ,csattog

-vízhőmérő meleg motornál is csak az alsó vonalon van,

 nem kéne legalább vízszintesen állnia?(termosztát kibelezve?)

A váltókar mozgása lehet 15 - 20 cm (pl üresből 1-be)

Köszi a segítő tanácsokat

Syracusa Creative Commons License 2023.01.25 0 0 152576

Every Skoda vRS DRAG RACE

 

https://www.youtube.com/watch?v=Fyxs2hVUiuw

Csabi_5 Creative Commons License 2022.12.25 0 0 152575

Szia!

Én tévedtem, és neked volt igazad.
A hibát a dúsító* membránjának szakadása/elporladása okozta.  (* dúsító - részterhelés dúsító ) 
 

Ezt a egységet a karbi benzinszintje alá építették be.
A membránt a szívótorokba lévő vákuum működteti.
Membránszakadás után a benzin közvetlenül a szívótorokba folyt.
Menet közben a torokban uralkodó vákuum szívta át rajta a benzint, leállítás után pedig szép lassan a karbi tartalma bele csöpögött a szívótorokba. Meglehetősen alattomos hiba mivel a membrán lassan kezdett el egyre jobban szivárogni.

A szerkezet nem javítható => hirtelen úgy tudtam megoldani a dolgot, hogy szeleprészt egy csavarral, az összes átömlőfuratot pedig egy teli olajálló tömítéssel zártam le. ((A fenti kép csak illusztráció, a netről szedtem le.))
=> Mivel a kocsi a próbaúton nagyon jól ment nélküle is, ezért ha később sem fog hiányozni, lehet hogy így hagyom. 

 

Üdv: Csaba 


  

Előzmény: 409 (152573)
Csabi_5 Creative Commons License 2022.12.24 0 0 152574

Szia! A választ köszönöm!

- Azt elfogadom, hogy egy AC löket kb 2cm3, tehát ha volt sacc 15-20 beindítás az is max. 0,4 dl benzint nyomhatott rossz tűszelep esetén leállítás után a torokba - hengerbe. (Ez a lehetőség 152569 es kommentemben vázolt 3 variáció közül egy zárójelbe tett részmondat volt.)
- A másik állításoddal kapcsolatban viszont elképzelhetőnek tartom, hogy tévedsz vagy részben tévedsz.

Ezt írtad:

"... A lezárt visszafolyótól nem emelkedhet meg érdemben az üzanyomás*. Max néhány mbar különbség lehet, ami nem befolyásolhatja a karburátor működését. Ha a tűszelep átenged, az átenged a nem lezárt visszafolyó esetében is.

* a tápnyomást az AC pumpa rugóereje hozza létre. Ez az erő állandó, így nem tud nagyobb nyomást létrehozni."

Abban nem vagyok biztos, hogy ez esetben - ennél a működésű benzingőz leválasztónál - ez csak néhány mbar lenne. 

Azt ugyanis, hogy mennyi nyomásesés van a karbi előtti benzincsőben, azt nagymértékben meghatározza az, hogy mennyi benzin jut vissza a tankba a motor járása közben. (+ a Motorfordulatszám is befolyásolja, mivel a leválasztó tankba visszavezető ágán a szűk keresztmetszet állandó (mármint amikor nem teljesen de zár a golyó).)

Az, hogy ez a hibafolyamatot "csak" a benzingőz-leválasztó lekötésével idéztem elő, vagy a tűszelep is rossz a beindítás után mindenképp ki fog derülni. Az AC jelenleg darabokban van, kis türelmet kérek és vissza fogok jelezni, hogy mi történt. (Tartalék tűszelepem nincs.) 


Előzmény: 409 (152573)
409 Creative Commons License 2022.12.23 -1 0 152573

 

 "Mivel a tűszelep átengedett ezért az AC ben lévő benzin megemelhette annyira az úszószintet, hogy előbb a torokba, majd a nyitott szelepen keresztül a hegerbe is jusson belőle"

 

Gondold végig! A tápszivattyú a motor leállítása után max 1löketnyi üzát tud szállítani. Az ~ 2cm3. !!!  Ennyitől hogyan emelkedne meg az olajszint???

 

Mégegyszer írom. A lezárt visszafolyótól nem emelkedhet meg érdemben az üzanyomás*. Max néhány mbar különbség lehet, ami nem befolyásolhatja a karburátor működését. Ha a tűszelep átenged, az átenged a nem lezárt visszafolyó esetében is.

 

* a tápnyomást az AC pumpa rugóereje hozza létre. Ez az erő állandó, így nem tud nagyobb nyomást létrehozni.

Előzmény: Csabi_5 (152571)
Csabi_5 Creative Commons License 2022.12.23 0 0 152572

Benzingoz-leválasztó:

A az üzemanyag-bevezetése a szivattyútól; B kivezetés az üzemanyag-tartályba; C kivezetés a karburátorba; D golyósszelep; E szuro

Csabi_5 Creative Commons License 2022.12.23 0 0 152571

A választ köszönöm. Reagálva az észrevételeidre:
2.: - Ebben a tipusúben nincs úszó és tűszelep, csak egy golyós szelep, ami járó motornál zárja a tankba visszafolyó ágat*, álló motornál kinyit. (*Nem teljesen zárja!)
A sematikus képét megpróbálom mellékelni. (forrás: https://hpvcentrum.hu/kadettklub.hu/extra/pierburg/pierburg.htm )

"Leállás után a feltöltött ac ban lévő benzin belefolyt a hengerbe és innen az olajba."
A motor járása közben a benzingőz leválasztóban a golyó zárt állapotban nem zár teljesen.
Kb. csak annyira zárhat mint az általad említett 40-50 es alapjárati fúvóka.
Mivel ezt a visszaáramlást én balfék módon megszüntettem, ezért leállítás után az AC még adta a nyomást a tűszelepnek.
Mivel a tűszelep átengedett ezért az AC ben lévő benzin megemelhette annyira az úszószintet, hogy előbb a torokba, majd a nyitott szelepen keresztül a hegerbe is jusson belőle. => A gyűrűhézagokon keresztül lefolyhatott az olajba. 
3.: Próbaút közben pontosan ez történt. --> Sajnos.

Előzmény: 409 (152570)
409 Creative Commons License 2022.12.22 -1 0 152570

 

  "2.: Benzingőz-leválasztót hiba volt lekötni, mert az ac nyomás nyitotta a tűszelepet."

 

Ha a gőzleválasztó jól működik, annak kiiktatása semmit sem változtat a bezin nyomásán.

 (abban egy úszó és egy tűszelep van, pont úgy működik mint a karburátorban lévő úszó/tűszelep*. Ha a visszafolyón folyamatosan jön a benzin belőle, akkor nem zár a szelep, rossz a leválasztó. Anno azt csináltam ilyenkor, hogy a visszafolyó-csövébe tettem egy 40, vagy 50-es alapjárati fúvókát, hogy amíg megveszik az újat, használni lehessen az autót. Így meg volt a szükséges tápnyomás.)

 

 "Leállás után a feltöltött ac ban lévő benzin belefolyt a hengerbe és innen az olajba."

 

Ez képtelenség. Vagy valamit nem értek.  ??

 

"3.: Esetleg a tűszelep ennyit bírt."

 

Ennek is van esélye, de ha annyira nem zár, hogy a befolyt benzin lejut az olajba, akkor nagyon durván befolyásolná a motor működését. Konkrétan fuldokolna/leállna.

 

* legalábbis abban az esetben, ha ez ugyanaz a rendszer mint a VW gőzleválasztói.

 

 

 

Előzmény: Csabi_5 (152569)
Csabi_5 Creative Commons License 2022.12.22 0 0 152569

Szia!

Az alapgond az volt, hogy elszállt az alapjárat - én pedig ráfejeltem még egy hibát a dologra :-(.

Az alapjáratot próbáltam beállítani, és látszólag sikerült is - mármint egy kb 10 km es próbaút közepéig => hazavergődés.
Mikor újra szétszedtem, kiderült, hogy az automata  szivató-membránhoz menő vákumcső a karbin törött. => korrigáltam.
+ Kiderült az is, hogy az olajszint durván megugrott. => olajcsere.
Azt bénáztam el nagyon, hogy a karbin lévő benzingőz-leválasztót kiiktattam, még mielőtt kiderült a vákumcső törés, mert azt feltételeztem hogy esetleg bezavar a dologba úgy, hogy nem jut elég benzin a karbiba kis fordulaton.
Ennek valószínűleg pont az ellenkezőjét idéztem elő, és a leválasztó nélkül az ac nyomása kinyitotta a tűszelepet, és a benzin befolyt a hengerekbe.
Nem szeretném tovább nyújtani, csak okulásképpen írtam le.
A lényeg annyi, hogy szerintem három esélyes maradt a történet:
1.: Ac membrán átszivárog => Cserélni fogom.
(~10 éve van bent, és bár nagyon keveset ment a kocsi, úgy véltem, hogy az alkoholos benzin tudhat csodát tenni :-(. )  
2.: Benzingőz-leválasztót hiba volt lekötni, mert az ac nyomás nyitotta a tűszelepet.
(+ Leállás után a feltöltött ac ban lévő benzin belefolyt a hengerbe és innen az olajba.)
3.: Esetleg a tűszelep ennyit bírt.

Bocs, hogy hosszúra nyúlt - per pillanat igy áll a történet. :-(  
A jövő héten remélhetőleg sikerül megcsinálni - legalább is nagyon remélem. ;-) 

Üdv: Csaba

Előzmény: Syracusa (152568)
Syracusa Creative Commons License 2022.12.21 0 0 152568

Mi az alapgond?
Annyi benzin került az olajba, hogy az látszik a szinten is?
Vagy csak benzinszagú az olaj?

Előzmény: Csabi_5 (152565)
409 Creative Commons License 2022.12.20 -1 1 152567

Az 1-es lehetséges.

A többi csak túlgondolt képzelgés.

Előzmény: Csabi_5 (152566)
Csabi_5 Creative Commons License 2022.12.20 0 0 152566

Bocs kihagytam:
Az AC pumpa ugyan olyan mint a régi Skoda 120 asokon.
Tehát AC és mellette jobbra - ugyanazon az öntvényen - egy ülepítőpohárba épített benzinszűrő.

Előzmény: Csabi_5 (152565)
Csabi_5 Creative Commons License 2022.12.20 0 0 152565

Sziasztok!

1990-es évjáratú karburátoros Skoda Favorittal kapcsolatban tanácsot szeretnék kérni három kérdésben:
A problémám az, hogy megemelkedett a motorolajszint, és valószínűleg benzintől.


1: Ha kicsit lyukas az AC membrán, akkor a motorolajba juthat benzin?
Ezt úgy értem, hogy a kocsi működik, de a motorolajszint megemelkedik.
=> Ilyen esetbe a motorolajba juthat benzin, vagy az AC konstrukciója olyan, hogy csak kifele tud folyni?
2.: A karburátoron lévő benzingőz-leválasztóban (egy műanyag nyomás alatti szűrőre hasonlít) van egy golyós szelep a tankba visszavezető ágon. Jól gondolom, hogy természetes dolog az, hogy zárt állapotban is benzint enged át?
Tehát álló motornál nyitott teljesen, járó motornál pedig lezár, és kicsit enged vissza benzint a tankba.
=> Ha túl kevés benzint enged vissza a tankba járó motornál, akkor csinálhat ez olyat, hogy az úszószint megemelkedik, és így benzin folyik a hengerekbe - ott akár gyujtás kimaradás miatt nem ég el - és onnan az olajba jut. => Olajszint megemelkedik.  
3.: A benzingőz leválasztót x időközönkét (km) ki szokták cserélni?
El tud romlani úgy, hogy a golyónál elkopik és járó motornál túl kevés benzint enged a tankba, és ezáltal ki tudja nyitni a tűszelepet?

A segítséget előre is köszönöm:

Üdv: Csaba 

409 Creative Commons License 2022.12.15 -1 1 152564

 

 "Mikor vált akkor mintha gázelvetel nélkül váltana és felugrik kicsit a fordulat."

 

Igazából nincs gázelvétel, pont ez a DSG lényege, hogy nem szűnik meg váltáskor a nyomatékátvitel.

Viszont ha így csinál, akkor sanszos, hogy nem jól hézagolták ki az új kuplungokat, nagy a "távolság" a két kapcsolódási pont között.

 De mint írtam, először kalibrálni kellne, hátha helyre jön tőle. (egyébként is kellene időnként)

Előzmény: www.octinfo.com (152562)
nohab Creative Commons License 2022.12.15 0 0 152563

Vigye el Homonyik Zolihoz, ha nem akar márkaszervizbe menni.

VW akkreditált DQ200 szervizjogosultságokkal rendelkeznek.


Előzmény: www.octinfo.com (152562)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.12.15 0 0 152562

Köszi!

 

Kiolvasta a vezérlőket a gazdája, nincs bennük hiba.

A tipikus DSG hibajelenségeket felsoroló oldalról egy másik tünetet is felfedezni vél a gazda az ugrálva emelkedő mutató mellett:

Mikor vált akkor mintha gázelvetel nélkül váltana és felugrik kicsit a fordulat.

Előzmény: 409 (152559)
nohab Creative Commons License 2022.12.14 0 0 152561

...ill. ha az a probléma amit írsz, hogy nincs elég nyomás, akkor nem igazán kellene menni az autóval, mert hamar elfogy az új kuplung is.

Előzmény: 409 (152559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!