Nem, a 485-ös a "Koladose" (kólásdoboz) volt, mert piros volt. A "Toaster" a Baureihe 480-as, és érdekes kérdés, hogy erről kapta-e a nevét, ugyanis régen volt egy toaster aminek szintén Br 480-as volt a neve. És ha kicsit hunyorítok, mindkettő ilyen gúlaszerű kinézetű.
Nahát ! Fel vagyok háborodva ! A németek eszerint elorozták a mi privilégiumunkat: a villamos sárga színét...! :)))))))
Ennek következtében aztán - némi képzelőerővel - akár budapesti részleteket is felfedezni véltem egyes képeken a sárga tujákkal :
6. sz. kép - Kossuth Lajos u - (immár nem létező Úttörő Áruház)
16.-18. kép - Móricz Zs. körtér.... :)))))))
Nade félre a viccel ! Ugyancsak "sokszínű" és nyüzsgő a "közlöködés" a német fővárosban !
A 485-ös S-Bahn nem a "Piritós" csúfnevű szerelvény ? (Nem tudom, hol olvastam - lehet, hogy épp nálad - hogy ezek (?) többször kigyulladtak, ezért kapták a gúnynevet... :))))))
Minden esetrejól összeszedted - alapos munka - GRATULA !
Még annyit hozzá, hogy a "külső képen" mintha látnék féktuskókat de ilyen kezelőszerve légféknek nem lehet. A vezetőállásban a forgattyú alján a kioldó pedál is látszik. Nem véletlenül van felül megkötve kipörgés ellen. Ezzel nem lehet légféket szabályozni.
Az "öreg" kéttengelyesen nem a légfék hanem a kézifék(rögzítőfék) forgattyúja látható. Ilyenek voltak Budapesten az 1500-asokon és a bukfenceken(3100-as).
Csinos, csinos azzal a madárral az orrán (meg hát az a korona is korona...:))))) - de azért a második, a gyönyörŰ tizenhetes, a mi koronás címerünkkel az a legszebb, az az igazi ! (És még "rátesz" a kék oldalcsík is !)
(Amúgy - technikai kérdés : a befejező videofelvételnél a kezed remegett ?)
Szentendrén vagy a Füstiben miért nem árulnak tíz centis darabokat ezekből a sínekből, tanúsítvánnyal+fényképpel, hogy honnan jöttek? Én vennék belőle :)
Megint egy hosszabb kattingatnivaló, remélem lesz, aki végignézi :) az Innotrans egy Berlinben kétévente megrendezésre kerülő közlekedési szakkiállítás, elsősorban a kötöttpályás járműipar szereplői számára. Hétközben - a szakmai napokon - 95 euro a napijegy (elővételben "csak" 50), a tulajdonképpeni rendezvény utáni hétvégén viszont már 3 euróért be lehet jutni, bár ekkor már csak a kültéren kiállított járműveket lehet megnézni - de ez is elég vonzerővel bírt ahhoz, hogy kiugorjak a német fővárosba. Persze a jelek szerint ez a két nap a kiállítók számára nem fontos: a járművek nagy része le volt zárva, így belső képeket szinte csak a Stadler gyártmányairól tudtam készíteni - a jelek szerint a svájciaknak a nem-szakközönség is számít. Mindenazonáltal jó volt ott lenni, hiszen három és fél kilométernyi vágányon sorakoztak a mozdonyok, motorvonatok, villamosok és egyéb vasúti járművek, jórészt olyanok, melyeket eredeti otthonukban valószínűleg sose fogok látni: