"Számomra mindenesetre elgondolkodtató, hogy a GM-LL-A-025 az ACEA A3/B3, a Dexos2 pedig az ACEA C3 minősítésen alapul, az ACEA A3/B3 és a C3 jóváhagyások viszont kizárják egymást."
Szia . Ez ebben formában nem igaz , mert 2010 előtti ACEA A3/B3 a mostani C3 felelt meg(TBN ~7-8 mg KOH/g!). De van egy kis probléma :Ma a Dexos 2 a minimális HTHS viscosity at 150°C = 2,9mPa.s határozza meg. De ez az érték GM-LL-A-025 _GM-LL-B-025 specifikációknak kevés, nekik minimum HTHS viscosity at 150°C =3,5mPa.s kell alkalmazni. Szóval kompatibilis csak a HTHS viszkozitásra oda kell figyelni. Még annyit hogy a
ACEA A3/B3-16 is csak részben alkalmas, mert a "Total Base Number" általánosan 10mgKOH/g-on vagy a felett van, és ez nem tesz jót a hidró tőkéknek (a savasodás semlegesítésére felhasznált gipsz , felhalmozódik bennük).
Érdeklődnék, hogy 1,6- os benzines Dacia Duster gyári ELF evolution 900 SXR 5W-40 előírt olaj helyett szabad-e, érdemes- e Eneos Hyper 5W-40- re váltani a következő olajcsere alkalmával?
Jobb egyáltalán vagy célszerű maradni a gyári javasolt olajnál?
Ez vonatkozik a márkára is egy csere alkalmával? Ha teszem azt egy kocsi hosszabb távon csak pl castrolt kap, és egy köv olajcserénél ugyanolyan telj. Szintű totalt kap, abból lehet gubanc?
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, h 20 éves dci thalia 300 e fölötti futásteljesítménnyel abban az esetben, hogyha idáig csak 5w40 es olajat kapott, eseti jelleggel utántölthetem-e 10w40-nel ami tudja az acea B4-et. köszönöm.
CRTDI V6 dízel, jelenleg 250e km futott motorba, a szakszervíz mindig 5W30-as Mobil 1 ESP VW 507.00 olajat töltött. 20ekm-es oljacsere periódussal (kb. 6.5 liter jár a motorba). Amúgy flexibilis 30ekm periódusra volt állítva a rendszer, de ezt soha nem vártam meg. És soha nem töltöttem utána két csereperiódus között.
2022 végén az importőr kivette a 5W30 olajat a palettából és 0W30-ast töltött bele. 10e -12ekm után utánna kell töltsek 3 deci olajat. Nincs olajpálca, a fejegységen mutatja az olajszíntet.
" ... Mivel nincs GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 elfogadással (approval) rendelkező motorolaj forgalomban - már jó ideje - a feladat korlátozottan racionális.... "
Mivel a GM-LL-A/B-025 jóváhagyás követelményei csak részletekben térnek el az ACEA A3/B4 minősítés követelményeitől, a feladat teljesen racionális.
Még egyszer: tiszteletben tartom a gyártó előírásait, de én nem tennék Dexos2 jóváhagyású olajat olyan motorba, amelyhez eredetileg GM-LL-A/B-05 jóváhagyású motorolaj használatát írták elő (mivel a gyártó sem írta elő kötelezően, hogy ezekbe a régi motorokba Dexos2-es motorolajat használjunk).
A gépjárműben használatos motorolaj követelményeinek meghatározása a gyártó feladata / kötelessége.
Mint az általad hivatkozott anyagban szerepel: The GM Dexos 2 specification is meant to be the replacement for both GM-LL-A-025 (gasoline) and GM-LL-B-025 (diesel) specifications for the European market.
A hivatkozott termék előállítóknak nincs GM dexos® 2 elfogadással (approval) rendelkező motorolajuk.
Aztán, hogy felszállnál-e egy olyan repülőre ahol a pilótának nincs szakszolgálati engedélye, csak mondja, hogy elvezeti a gépet, az a te felelősséged / kockázatod.