Én már maradok a vasaknál, amúgy is kezd kuriózum lenni, ha vki nem laptopot visz színpadra.
Az új projekt setupja:
Korg R3
Roland MC808
Waldorf Q rack
+ vennem kell még vmi kaosspad-ot, de ez ráér, mert az alapok megírásához nem kell.
Amúgy GT-vel voltunk a hétvégén egy goa partin, bár a goás "galoppozós" alap kimondottan nem az én világom. Viszont hajnal 5től váltottak vmi psytrance féleségre, helyenként breakbeaes, dubsteppes, elektros hangszínekkel megspékelve, az már tetszett.
Ó, nem kell engem sajnálni. Nem is azért írtam. Szerencsére túl tudtam lépni azon, hogy tárgyakhoz, hangszerekhez ragaszkodjam. Az emberek, a család fontosabbak. Mindenestere amíg számítógép lesz a közelemben (ami gyanús, hogy sokáig lesz, mivel az a munkaeszközöm), addig zenélni is fogok ilyen vagy olyan formában.
Az eszközök meg jönnek-mennek, a kreativitás a lényeg úgyis.
Nem mindentől, csak amiket már nem, vagy csak ritkán használok.
Az okok:
- Útban van a második gyermekem, kelleni fog a pénz az orvosi vizsgálatokra és egyebekre.
- Év elején sikerült bevásárolnom egy zenélésre alkalmatlan laptopot (az előző alaplap hibás lett, nem műküdik csak külső billentyűzettel, és nem érte volna megjavíttani, azért még nagyon jó kis asztali gép az asszonynak), emiatt kellett egy másikat vennem. A zenére alkalmatlant meg nem adtam el, mert január óta azt használom munkára, és sokat is buktam volna rajta. (Legalább most van egy zenélésre dedikált gépem. :-))
- Engem sem hagyott érintetlenül a romló svájci frank (deviza építési hitel ugye)
Szóval ami most nem felétlenül szükséges, attól inkább megszabadulok. Leginkább az marad meg amiket a koncerteken is használok.
Egyelőre nem vagyok annyira megszorulva, nem éhezik a család, így persze kényelmesen, normál áron igyekszem mindent eladni. :)
Újra van MC-m is. Már hiányzott. Tisztában vagyok az MC-k gyengeségeivel, de vhogy mindig "közel álltak hozzám".
1996ban egyből vettem egy 303-at. Akkoriban a szlovák konzul lányával kavartam, így ők vették a nevükre, így az áfát ki se kellett fizetnem:) Akkori, bolti 125 helyett kerek 100ért megvolt:)
2001 környékén meg egy Yamaha CS2x-et cseréltem egy az egyben egy 505-re, amiből kb1év után vmi más lett.
Azóta persze volt/van pár más gyártótól groovebox-om (Korg EA1mk2 + ERmk2, Quasimidi309, Yamaha RM1x), de MC kimaradt.
MC808-tól is lehet "falra mászni".
A Mátrix-ból idézve: "Épp ésszel fel nem fogható."
Kártyára rátettem pár wav-ot, hogy betöltsem. Kizárólag az "import" menüvel lehet ezeket betölteni, de csak EGYESÉVEL!!!???
Az "összeset" akarom egyszerre, mert előre nem tudom, hogy melyiket akarom majd használni. Betöltés után válogatna, meg kísérletezne az ember, mint a hangszínekkel.
Próbáltam más megoldást találni:
Van egy USER memória, amelybe (PC-s USB kapcsolatkor látható, egy adott mappában levő) mintákat tölt be bekapcsoláskor automatikusan. Ezek wav filok és pár preset patternben szólalnak meg.
Viszont, ha ebbe a mappába másolok át bármilyen méretű egyéb wav-ot (PC-n, a gyáriak mellé), azok a 808 gyári mintái mellett nem jelennek meg, nem látja őket.
Nem vagyok egy buta ember, de értelmetlen az egész. Ha van egyáltalán megoldás (amit feltételezek, de Roland gépről lévén szó, annyira nem vagyok benne biztos), az vmi beteg logika szerint lett kitalálva Rolandéknál.
Mindenesetre a gép manuálja értelmetlenül fogalmaz és kihagy dolgokat.
Segítsetek, használt és jó állapotban lévő roland mc303 groovebox-ot keresek korrekt áron kb.:35.000.-ft ért. Aki tud vagy elad az értesítsen az email címemen:sbotond@c2.hu !!! Köszi előre is a segítségeteket!!!
Na igen, bármikor előfoedulhatnak problémák. Pl. tavaly a Wonderland-en az X-Board-ot nem karta felismerni a gép, csak valami 5-szörre. Emiatt is váltunk meg tőle és cseréltük le a novationre.
Egyébként a lenti setup egy eléggé letisztult dolog már a 2007-es indulásunk óta.
Akkor még egy tört Ableton 5-össel kezdtünk el kísérletezni, de arra még nem mertem sampler feladatokat bízni, csak MIDI-t, úgyhogy cipeltük magunkal a régi Yamaha A3000-et, aminek kb 10 percig tartott betölteni a koncerten használt mintákat, viszont atom stabilan működött. Azután a kezdeti Waldorf XTk + Virus szinti felállás mellé bejött Xio, meg a Micro Modular. Idén már úgy gondoltam, hogy elég nehézkes a 4 szintit, meg a Midi billentyűzetet meg a nagy rackládát a samplerrel és a keverővel cipelni. Így redukáltam kicsit a vas setupot. A Waldorfot elcseréletem a többemenetes Focusrite interfészre ami a keverő funkcióját is el tudja látni ezentúl, az Abletonból 2 éve megvettem a 8-as verziót, és ahogy egyre jobban felfedeztem lehetőségeit, így rájöttem, hogy simán kiválthatom vele a samplert, kielégítő minőségben, úgyhogy már a rackre se volt szükség. A Kaosspadot is csak a vas samplerhez használtuk ezért azt is kihagytam a rendszerből, bár lehet, hogy az még visza fog még kerülni más minőségben, mivel nem egy nagyméretű valami.
A mostani karcsúbb setupot sokkal könnyebben, gyorsabban összerakjuk, elfér a kocsimban, úgy, hogy nem csak ketten tudunk beülni mellé, nem kell annyi audió és midi kábel és a színpadi kép is letisztultabb lett, és mind emellett a vezérlési lehetőségink is sokban bővültek a két új MIDI kontrollerrel (SL61, APC20).
Persze vannak még ötleteim, hogy hova fejlesszük, optimalizáljuk még a dolgot.
Jó, én abból indulok ki, hogy akkor is szoktak "érdekességek" felmerülni, amikor csak egy szál gitár meg egy erősítő van a színpadon. Nálatok ez azért egy fokkal komplikáltabb setup :)
Hát igazából a kábelezésen és a gépek bekapcsolt állapotán kívül mást nem kell ellenőriznünk koncert előtt, mivel minden konfig az abletonban van megoldva. Igazábol miután be van állítva és le van mentve a Live projekt, már nincs más dolgunk mint betölteni és használni az egészet.
Kezdjük a hardverrel. - Laci előtt egy Lenovo laptop, egy AKAI APC20 midi controller, egy Focusrite Saffire Pro 40 hangkártya és egy Novation Xio Synth 25 volt - Az én állványomon a jó öreg Virus B-m, egy Novation SL61 MKII-es MIDI bilentyűzet és egy Clavia Nord Micro Modular szitnit leledzett.
A rendszer MIDI része a következő képpen állt össze: - A laptopon egy Ableton Live 8-as futott, ami az egész setup lelke minden MIDI jel átmegy rajta és ő a patternszekvenszerünk is. - A Xio USB-n csatlakozott a laptophoz, akárcsak az SL61 és az APC is. - A Virus és Micro Modular a Xio MIDI kiemetéről kapta a jelet (A Micro Modular a Virus Thru kiementén keresztül.)
Az audió jelutak a következő képpen néztek ki: - A Virus fő kiemenet és a Xio és a hangkártya kimente DI boxon keresztül ment a színpadi nagy keverőpultba. A Micro Modular be volt kötve a hangkártya egyik bemeneti monó párjára és az abletonon kersztül küldve a hangkártya kimenetére lett irányítva. (Mivel főleg vocoderezésre használtuk és így lett begyakorolva a próbákon ezért ezen nem változtattunk biztos ami biztos, és én is jobban kézben tudtam tartani a kiemnő hangerejét menetközben.) - A hangkártya egyik bementére csatlakozott a mikrofon amit vokóderezéshez használtam, azután ez a jel anélkül hogy bármi szoftvert érintett volna a saffire egyik szeparált kiementén ki lett küldve a Micro Modular egyik bementére. - A Micro Modular másik benetére a Virus egyik szeparált kiemente lett kötve, ez szolgáltatta a vocoderezéshez a polyfónikus carrier jelet. (Micromodular is képes polyfónikus hangzásra, de csak nagyon alacsony dsp/voice terheltség mellett, egy átlagosan bonyolult hangszínnél már gyakorlatilag monofón.)
Az ableton és a kontrollerek kiosztása pedig így nézett ki:
-Az Abletont gyakorlatilag grooveboxnak használjuk. Tehát nincsenek kész dalok, csak patternek amelyeket egymásba úsztatunk át, hasonlóan mint az MC505 megamix funkciójánál lehet tenni. - Két felé osztottuk az Live sávokat.
- Laci kapott 8 sávot, amiből az első 4 szolgáltatta a MIDI jeleket az Ableton drumrack nevű dobsampleres moduljának. Ebben a drumrackban gyakorlatilag két rétegben az összes dobminta megtalálható amit a koncert alatt használtunk, az első rétegben a normál dobminták vannak a másikban pedig ugyanazok csak visszafelé játszva, a kettő között az APC egyik potméterével lehet fadelni. (Az ötletet egyébként az MC505 egyik hasonló funkciója adta.) Emlett még azt is megcsináltuk azt is, hogy az APC egy másik potméterét a drumrack transpose paraméteréhez rendeltük hozzá, így, ha jól emlékszem 2 oktávot tudott Laci fel le állítani a dobok hangmagasságán. Ezután a drumrack után van berakva egy pár effekt plugin: torzító, szűréső, flanger és a dobsáv megakasztására 3 kölünböző ismétlési hosszra beállított beatrepeater. Az effektek paramétereihez hozzá vannak rendelve az APC maradék potméterei. A beatrepetereket aktiválását pedig 3 különböző nyomó gomhoz rendeltük az APC-n. Visszatérve a 4 MIDI sávhoz ami drumracket hajta, a követekző bontást alkalmaztuk itt: Az első sávon a lábdobok, a másodikon pergők, harmadikon a cinek negyediken a perkák szólalnak meg. - A 5. MIDI sáv egy másik drumracket vezérel amiben mindeféle effekthangoz, zajt, beszédfoszlányt, intró elemket, ordibálást, beütő cint és ilyemiket osztottunk ki. Ezt a drumracket az előtte lévő XIO synth billentyűzetéről is tudja triggerelni Laci, így bármikor bejátszhatja a kedvére való hangmintát bármelyik patrern alá. - A 6 és 7 sáv audió loopoknak van fenntartva, itt olyan szintik hangjai vagy más hangszerekből összevágott loopok szólalanak meg amiket nem viszünk magunkal élőben. - A 8. sáv a vokál blaybackkre fentartott sáv, erről szólt a koncert elei NiCHTMA barátunk által elkövetett rap betét. - Mind a 8 sávhoz van egy mute-olásra szolgáló dedikált gomb az APC-n.
- A fenti feladatok melett Laci feladata még a patternek váltása, a dobszettek patternek közti átúsztatása. Ezt az APC nyomógomb mátrixával oldja meg.
- Én szintúgy 8 sáv fölött uralkodhatom. - Az első sávom egy MIDI sáv ami egy virtuál hangszereket tartalmazó instrument racket hajt meg az Abletonban mindig az aktuális patternek (az abletonban schene-nek hívják) megfelelő hanngszínnel, ezen főleg TB303 jellegű hangszínek szólalnak meg, amiket a kíváló és ingyenes NWBass + Chamel Crusher plugin párossal állítunk elő. A koncert első "trackjében" (Ami a The New Power című számunk koncertverziója) ezen a sávon szólalta meg a szólószinti, ami több egymásra rétegezett szintén ingyenes és nagyon processzorbarát Synth1 pluginből lett összerakva. - A következő 3 MIDI sávom a Virus meghajtására szolgál. A viruson főleg a szűrő, LFO és FM paramétereket szoktam menetközben állítgatni, a transponáló kapcsoló is szerephez jut néha, és a torzítót is ráadom, ha olyanom van. - A következő MIDI sáv a MicroModulart vezérli, ott azt a paramétert szoktam állítania amit a 3 db potijára kiosztottam az adott hangszínhez. - A következő két sáv audió loopok lejátszásara szolgál, itt leginkább a már eladott Waldorf XTk-m és Roland D110-em hangmintái szólaltak meg. - Az utolsó MIDI sávom a Xio vezérlésére szolgál, viszont mivel a billentyőzete miatt az Lacinál van ezért annak a szűrőit én az SL61 potméterivel vezérlem a Live-on keresztül küldve. - az instiumentrack és két audió loop sáv audió limetei össze vannak fogva egy group chanelre az Abletonon belül és mögéjük van pakolva pár effekt (beat repeaterek, szűrő, tapedaley hasonlóan mint a drumracknél ) ezeknek a paramétereit szintén z SL61-ről vezérlem, ahogy a sávjaim mute-olását is. - Van még egy technikai MIDI sávom is ami csak arra szolgál, hogy a SL61 billentyűzetét az adott patternhez használt virtuális vagy valós hangszerhez irányítsa, így tudok élőben billentyűzni is.
- Ezeken kívül van pár szintén technikai jellegü MIDI üzenetek megfeleő irányba küldésére szolgáló MIDI sávunk is, ezek a kontrollerek kezelésére valamint a hardverszintik programváltásainak intézésére szolgálnak.
- És természetes erősen használva vannak az Ableton nagyszerű MIDI mapelési lehetőségei is.
Eladó Boss / Roland SP 505 sampler workstation! - Hibátlan állapotban! - Tiszta/megkímélt! - Memoria maxra bővítve!(128mb - így akár 1 órányi mintát lehet rá rögzíteni jó minőségben!) - Jó alternatívája akár az akai MPC 500 vagy az 1000 -nek is (masszív, dinamikus hangja van:))
Nos, hát nem volt senki ünnepelni velünk az A38-on úgyhogy adsr-rel meg két haverunkkal csaptunk egy nagy bulit négyesben. Egy szemfüles arc meg nem levideózta: