Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52797

Leginkább a (havária nélküli) csúcsórai forgalom a különböző forgalmi irányokban rendesen meghatározó -- reggelre és délutánra külön vizsgálva.

 

Részben szinte nulla keresztirányú forgalomért nem kellene megfogni a főbb út forgalmát.

Ahol meg egymást keresztező irányokban egyszerre van jelentős csúcs, ott meg kötelezővé kellene tenni a számítógépes forgalmi szimulációt döntéshozatal előtt...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52795)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52796

A 2+1 hosszan belátható egyenesben megoldható záró- és terelővonallal is. És akkor ha nem jön senki, előzhetsz bátran...

Előzmény: Avaar (52794)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 2 52795

Nehéz jó általános szabályt megfogalmazni.

Ahogy mondjuk a 3-as út mezőkövesdi elkerülőjének körforgalmai (5 fontos kereszteződésből 2) nem zavarnak nagyon (ebben nyilván benne van, hogy van párhuzamosan M3), úgy nagyon zavar pl.

  • a Megyeri hídról Budára és a Szentendre felől Pestre forgalom összeeresztése szintben az még a turbós körforgalom mellett is valamelyest gáz marad,
  •  Felsőzsolca környékén a 3-as és 37-es utak körforgalmai, pluszban lámpás kereszteződés Ongánál a 37-esen...

 

 

Előzmény: Avaar (52794)
Avaar Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52794

Az NAGYJÁBÓL szerintem rendben van úgy, ahogy most is van, legalábbis egyértelmű szabályozás aligha születhetne rá. Szerintem sok esetben nagyobb probléma, amikor 100-ról két kilométerenként meg kell állni egy körforgalom miatt. 

Lehetne 2+1 is, de számomra szimpatikusabb az a rendszer, ami például a román DN2-esen van: Körülbelül 12 méter széles a burkolat, és az egyenként kb. 2,5 méteres, burkolt, nem teljes értékű szélső sávba lehúzódik az, aki mögött gyorsabb jármű érkezik. 

 

A 2+1-gyel nekem az a legnagyobb bajom, hogy sok esetben 3-4 kilométert kell egy lassabb jármű mögött haladni még akkor is, ha amúgy 100 kilométeres körzetben sehol nem jön szembe senki. 

Persze kinek mi, én jobban támogatnám, hogy ahol nem indokolt a 2x2 sáv, ott legyen szélesebb 2x1, de meg tudom érteni, ha valakinek más az álláspontja ezzel kapcsolatban. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (52792)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 1 52793

Akkor már legyen 2+1 / 1+2 sávos szakasz egy-egy jól megválasztott szakaszra, ha lehet.

Előzmény: Avaar (52786)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 1 52792

A céllal még eléggé egyetértek, de kicsit merevnek tűnik a szabályrendszer.

 

Amit erősen hiányolok, az az, hogy milyen helyekre kell nem szintbeni kereszteződés a kisebb út esetében is. Értsd: hova érdemes klasszikus autópálya-csomópontot tervezni.Nem túl sok helyre, de ezeken a helyeken baromira hiányzik. M0-11 csomópont lehetne a tankönyvi példa.

Előzmény: Avaar (52787)
Avaar Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52791

Igen. Mondjuk ez keleten működik, mert ha érkezik egy gyorsabb jármű hátulról, automatikusan lehúzódnak az emberek. 

 

Viszont ha ennyire nem is terelnénk az embereket a keleti stílus felé, a 8 méter széles burkolat bevezetése megfontolandó, mert ott már nem okozna gondot egy elhibázott előzés, de még nem mondja azt, hogy ,,Előzz nyugodtan, simán elfértek!”

Előzmény: rm40 (52790)
rm40 Creative Commons License 2020.10.11 0 1 52790

> Talán kicsit keleties megoldás, de még mindig jobb, minthogy egy elhibázott előzés garantált baleset...

 

Pont az a gond, hogy keleties megoldásként sok közlededő a széles 2x1 sávos utakat háromsávos forgalmúként használná. Vagyis simán kimenne előzni szembejövő forgalom mellett és úgy gondolja, hogy a szembejövő ha túl akar élni, húzódjon ki az úttest legszélére. Felhívás volna az aggresszióra, csökkentené a saját veszélyérzetet.

Előzmény: Avaar (52786)
Avaar Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52789

Természetesen nem :D Persze az átkelési szakasz az már egy külön téma, mert oda 5x annyi szabály kell, mint amennyit összesen leírtam. 

Előzmény: RadiX (52788)
RadiX Creative Commons License 2020.10.11 -1 0 52788

Azért a konzisztenciát még gondold át. Pl a keresztezett kisebb települések utcacsatlakozásai, neadjisten telekcsatlakozásai azok ugye nem kell hogy körforgalmak legyenek?

Előzmény: Avaar (52787)
Avaar Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52787

Ha már főutak: a mai nap összeírtam, hogy szerintem hogy kéne kinéznie a hálózatnak

Elsőrendű: 

-Két körforgalom között minimum 10 kilométer (kivéve gyorsforgalmi út fel- és lehajtó)*

-Útburkolat szélessége minimum 8 méter

-Szintbeli keresztezés csak körforgalom, vagy kanyarodósávval ellátott kereszteződés

-Nem keresztezhet 15 ezer főnél népesebb települést (kötelező elkerülés)*

-Vasutat nem keresztezhet szintben*

-Út szélét jelző folytonos fehér vonal

 

Másodrendű: 

-Két körforgalom között minimum 5 kilométer (kivéve gyorsforgalmi út fel- és lehajtó)*

-Útburkolat szélessége minimum 7 méter 

-Szintbeli keresztezés csak körforgalom vagy kanyarodósávval ellátott kereszteződés (kivéve földút)

-Nem keresztezhet 20 ezer főnél népesebb települést (kötelező elkerülés)*

-Vasutat csak akkor keresztezhet szintben, ha a keresztezni kívánt vasútvonal forgalma nem több óránként 1 vonatnál*

-Út szélét jelző folytonos fehér vonal

 

 

Gyorsforgalmi úttal kiváltott főútra nem vonatkoznak a *-gal jelölt szabályok

 

Gyorsforgalmi úttal kiváltott elsőrendű főút esetében a másodrendű főútra érvényes szabályok érvényesek

 

Gyorsforgalmi úttal kiváltott másodrendű főút esetében a korábbi szabályozás érvényes 

 

Avaar Creative Commons License 2020.10.11 0 1 52786

Szerintem az a probléma, hogy nálunk egyszerűen nincs átmenet a 2x1 és 2x2 között. 

Szomorú, hogy a keletet kell felhozni példának, de Romániában, vagy Ukrajnában van olyan 2x1 sávos út, ahol ~2 méterés szilárd burkolat van a forgalmi sávok mellett (leállósáv-szerűség), nagyjából olyan, mint amilyen nálunk az M15-ösön volt (Románia: DN2, Ukrajna M07). Márpedig rengeteg főút problémáját megoldaná, és az előzésekből bekövetkező balesetek számát minimálisra csökkentené. Ahol murva van, ott csak le kéne aszfaltoZMK még 1,5 métert, és máris sokkal jobb lesz a kapacitása. 

 

Talán kicsit keleties megoldás, de még mindig jobb, minthogy egy elhibázott előzés garantált baleset...

Előzmény: Landsmann_ (52783)
kamant Creative Commons License 2020.10.11 0 1 52785
dimelo Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52784

Találtam néhány videót, amelyik az M30-ról készült. (2018-2019)

De még át kell nézegetni...

 

 

Addig is M4 Berettyóújfalu 2020. 10. 08. friss video!

 

https://youtu.be/MVNnrRvKsvY

 

Találtam egy alkalmasabb pozíciót a 4812. úti felüljárónál.

 

Az M4 autópályán 10 perc alatt 4 személyautó, 4 kisteher és 10 kamion haladt:

"Mértékadó" óraforgalom: 198 Egységjármű, Átlagos napi forgalom: 2180 egységjármű

 

4812. úti felüljárón (Szentpéterszeg) ugyanakkor áthaladt 19 személy, 5 kisteher gépkocsi…

Október elején enyhén nagyobb forgalom. (de rosszabb az idő...)

Híd van, csomópont nincs. Mentő-tűzoltó 9 km-t kerül, időben is több az M4 Nagykereki, Kismarja felé.

 

A forgalmi arány: 42. út: 83 %    M4: 17 %  

Ártándnál 3-3 sáv   Nagykerekinél 2-2 sáv üzemel.

 

 

 

 

Előzmény: Avaar (52782)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52783

Nem igazán hallottam még arról, hogy a 4-essel valamit kezdenének Debrecentől Nyíregyháza -Záhony felé. A két megyeszékhely között is nagy a forgalom, ráadásul hosszú, kis ívű kanyarokkal tarkított, ahol biztonságosan az előzés nem hajtható végre a beláthatatlanság miatt. Nyíregyháza előtt az M3-nál már 2x2 sávúsítve van, de ez csak az út töredéke. Nyíregyházától Záhony felé meg szűkebbnek is tűnik az út, itt már szinte csak kétszámjegyű út szélességűnek tűnik. Nem tudom Nyíregyházától milyen forgalom van a 4.-esen, mert arra ritkán és leginkább akkor is hétvégén járok, de a rádióban sokszor lehet hallani a közúti információban, hogy baleset történt. 

Avaar Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52782

Látszik, hogy az M30 nagyon Budapestnek épült. Vagy hát az arról érkezőknek. Debrecen - Miskolc 99km főúton, 112km autópályán. Nem akkora kerülő, mint Nyíregyháza esetében, de elég jelentős. 

Előzmény: dimelo (52781)
dimelo Creative Commons License 2020.10.11 0 1 52781

Folytatás, a bürokratikus javaslatok idézésével:

 

Sieg Nagyon egyszerű a megoldás: ki kéne tenni a tiltó táblát a 42-es Biharkeresztes-Berettyóújfalu szakaszra.

Ha a román kamionos kényszerűségből elment az M4-ig, jobb eséllyel marad rajta az M35-M3 irányba is.

 

(HUN)RoGeR Nem tiltó táblát kell kirakni, hanem annak a szakasznak a HU-GO díját felemelni annyira, hogy megérje az M4 felé menni.

Informatikai és jogszabályi kérdés ezt megcsinálni, utána a piac hamar rájön, hogy érdemes a pályát használni.

 

Avaar922  Akkor meg az ottani lakosokkal cs*sznének ki, mert egyik napról a másikra többszörösére drágulna a kenyér, meg az egyéb élelmiszerek.
Egyszerűen ki kell tiltani az átmenő nehézgépjármű-forgalmat, ahogyan ez a 86-oson is van...pedig ott még csak közvetlen azt az utat kiváltó gyorsforgalmi sincs.

 

(HUN)RoGeR  Nem feltétlen lesz drága a kenyér, ha megfelelően van a mögöttes logika beállítva. Aki átmegy bizonyos pontok és az országhatár között anélkül, hogy letérne a 42-es útról,

annak fizetnie kell egy plusz tételt. Így aki helyi fuvaros kiszolgálja a környéket nem fizet többet, a nemzetközi kamionos viszont költségben ugyanott vagy felette van, mintha az autópályát használná. 

 

 

Jogi szabályozást alkalmazni az elcseszett nyomvonal miatt, az látványos beismerés lenne. Az ADR és élőállat-szállító kamionok közzétett 42. Ártándra terelése éppen ellentétes szándékú...

 

Például senki nem aggódik azon, hogy a Miskolc -Nyíregyháza útvonal autópályán 21 km-rel több, mint a 35-36. utakon. (Szívja is Tiszaújváros...)

https://www.google.com/maps/dir/47.9530095,21.727262/48.1044999,20.7912781/@47.9748132,21.1245196,11z/data=!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d21.2525113!2d47.9305843!3s0x474753f3aa2505ed:0x9547669401d587db!3m4!1m2!1d20.8164097!2d48.0245971!3s0x4740a162e3e4dcdd:0x410dab297cdf5829!1m0!3e0

 

 

az Arad - Kecskemét (-27 km) helyzet miatt...

https://www.google.com/maps/dir/46.1830633,21.323521/47.004941,19.6036963/@46.5836287,20.2273958,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

de 70 km-es tereléseket javasolnak a 42. útról... A 44-ről nem akarnak semerre terelni, inkább építettek még egy gyorsforgalmit, aminek nincs román oldali folytatása.

... és még keresztbe akarnak M47-et is... Nem a hálózati elvet vitatom, csak a prioritásokat.

Még néhány nyomvonal (és csomópont) elcseszés, és nem lesz minek örülni, csak veszteségeket fognak "termelni" a nagyreményű gyorsforgalmik...

 

 

Megnyugtató, hogy van megfontolt - komoly precedensre hivatkozó - kommentelő is az SSC-n:

 

Bibircsok Szép feladvány. Érdemes lenne kiadni az érintett minisztériumok uniós joghoz értő szakjogászainak, hátha meg tudják oldani.

A német autópályadíj-törekvések "eredményeit" látva bár "jogásznemzet" tagjaként, de szkeptikus vagyok.

 

 

Van új video az M4-ről (+42, 47),

még kis idő szükséges az elemzéséhez...

Előzmény: dimelo (52776)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.11 0 3 52780

Nem kerdes, hogy vegig meg kell epuljon az M4. Szerintem folosleges is M0-M3-M35-M4 utvonalrol beszelni. Tobbseg nem fog arra kerulni. M35-M4nek mas szerepe lenne. Via Carpatia. Viszont jo lenne tudni, hogy az M4 hianyzo szakaszai hogy allnak. Gondolok itt a Tszentmiklostol keletre eso szakaszokra. 

Előzmény: dimelo (52776)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.10 0 0 52779

Pedig tervben van, hogy atmegy Bosznian az 5c folyoso. ükunokaink talan mar hasznalhatjak. :)

Előzmény: Hírfigyelő (52778)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.10 -1 0 52778

Sejtem hogy miért. Bosznia legnagyobbrészt hegyvidéki ország, és gondolom hogy a legtöbb útja tele van szerpentinnel. És ha a Makarskába Bosznián át vezető út bár 100 km-rel rövidebb de 3 órával hosszabb, akkor ez az út legalább 2-300 szerpentines kanyarral lehet tele, meg sok kis apró faluval amin az út átmegy, és persze a veszélyes hegyvidéki útszakaszok miatti megannyi sok-sok sebességkorlátozó táblával.

 

Az ilyen út annak javasolható inkább, aki direkt azért megy arra hogy megcsodálja a boszniai hegyvidéket és a völgyeket meg az apró falvakat, és nem sajnálja a nézelődésre való útra a rengeteg plusz menetidőt. Nem is tudom, mennyi sok-sok ezermilliárdba kerülne egy Bosznián átvezető gyorsforgalmi autópályát a hegyeken és völgyeken át megépíteni. Sok tíz viadukt, alagút, a hegyomlásos részeken védő vasbeton támfalazás az út alatt (az útpálya stabilizálására) és felett (a kőomlások kivédésére, + erre a célra még védő-dróthálózás is). (Tényleg, mennyibe kerülne egy ilyen autópálya a bosnyákoknak??)

Előzmény: Gyurma73 (52774)
rm40 Creative Commons License 2020.10.10 0 1 52777
dimelo Creative Commons License 2020.10.10 0 1 52776

Most olvastam el a heti SSC kommenteket.

 

Meglepve, de örömmel tapasztaltam, hogy volt egy "M4-nap", amelyet bandee80  #18,649  posztja indított:

Hétvégén kipróbáltam az M4-est Berettyóújfalutól kifelé, de nem mentem el a határig, hanem előtte visszafordultam. Jó minőségű, kellemes útvonal, jó rajta autózni. De nem tudtam nem észre venni, hogy tök üres volt. Végig se előttem, se utánam nem jött senki, enyém volt az egész. Visszafelé Bp felé már a 42-es, 4-es, M4-es útvonalon jöttem. Na ott viszont óriási volt forgalom, és csak úgy hömpölyögtek a román kamionok. Gondolom mennek is tovább rajta a határig. A 42-es helyenként katasztrofális minőségű egyébként.
Tehát kb az a helyzet, hogy jelenleg nem használják a kamionok a pályát B.újfalutól a 42 helyett, és nem használják az M3-M35-M4 útvonalat sem a már említett M4-4-42 helyett.
Nagyon kellenek az M4 újabb szakaszai!                                                        

Egy régi, de mindig aktuális vicc szerint a félrelépésen kapott asszony így válaszol a férjének:

Most nekem hiszel, vagy a szemednek?

 

Úgy érzékeltem, hogy a kommentelők reálisan ismerik a 4-42. utak helyzetét, de akadt néhány "tiltás-fetisiszta" is.

 

Részemről egyetértés és köszönet:

Avaar922  Normálisan rá kéne kötni valahogyan (akár újabb szakaszokkal) a 42-es útra, hogy komolyabb kerülő nélkül lehessen használni.

Bár talán az A3 csonka vége nagyobb hatással van az alacsony forgalomra, ez viszont nem mostanában lesz

JackFrost Az M4-es Berettyóújfalu-oh szakaszán nyilvánvalóan a mindkét oldalon hiányzó kapcsolódó infra hiánya okozza a kis forgalmat.

Viszont itt is azt tudom mondani. amit mindig mondok: most volt rá pénz, terv és politikai akarat...

Peter_601

... az is kiderült azóta, hogy nem mindig volt tervben az M4 nyomvonalú fejlesztése, illetve bevonása. A következő szakasznak egyértelműen a Püspökladány Berettyóújfalu között kell épülnie

Bibircsok

Ez igaz, de a határmetszéspont megválasztása (mindkét fél részéről) akkor is ősbűnnek tekinthető.

Peter_601  A határmetszést egyértelműen délebbre kellett volna kijelölni, de önmagában nem ez a probléma. Nagyvárad bekötése lett volna a kulcs kérdés, illetve

az A3 első főúti csomópontját is lehetett volna Bihartól délre vinni észak helyett. Sajnos ez már nem magyar kérdés, ténymegállapításnak jó, de nem rajtunk múlik milyen nyomvonalon megy tovább az A3.

JackFrost  Az, hogy román oldalon még egy falu is közbeékelődik Nagyvárad és az autópálya közé, tényleg a paródia kategóriája.

gulya1989

Egy kis M4 folytatás/összekötés elmélkedés. Van ugye a törökszentmiklósi és a kisújszállási elkerülő ezek már jövőbeni pálya fél pályáját képezik. A kettő közötti szakasz kb 20 km ami 'friss' út lenne.
Ezután már "csak" 50 km a berettyóújfalui csomópont Kisúj K és 42 es út között 25 km es és 42 es M35-ös közti 25 km es szakasszal.
Kérdés az, hogy van esetleg valahol valamilyen hivatalos tájékoztatás hol tart az engedélyeztetés/tervezés (de jó lenne ha már építkezésről lehetne beszélni...)

nem pedig kiguglizni információ morzsák után vadászva feltételezésekre alapozni. Legutóbbi infóm az, hogy Törökszentmiklós Ny és Püspökladány között lenne kivitelezés.

Az biztos, hogy sürgősen folytatni kell, mert brutál milyen forgalom van arrafelé.

 

Külön-külön is érdemes volna részletezni, de a cáfolhatatlan szakmai érvek között felbukkan a "volt rá pénz...és politikai akarat".

M4 B.újfalu- O.határ 100 milliárd Ft   EU forrás (A határátkelő költségei még pontosan nem is tudhatók...)

M4 Üllő - Albertirsa     50 milliárd Ft   Hazai forrás

 

Szerintem a határszakaszra 40 milliárddal kevesebb is elég lett volna, ezesetben még +20 km M4 épülhetett volna...

például Törökszentmiklóstól Kisújszállásig... (a "csak 50 km" az sajnos 60 km...)

 

 

Legközelebb majd arról, milyen véleményekkel nem tudok azonosulni...

rm40 Creative Commons License 2020.10.10 0 1 52775
Gyurma73 Creative Commons License 2020.10.09 0 1 52774

100 km rel rövidebb de 3 órával több.

Gyurma73 Creative Commons License 2020.10.09 0 0 52773

A híd már áll de a boszniai bekötő még nincs kész.

Talán januárban.

Előzmény: Autobahn89 (52770)
dimelo Creative Commons License 2020.10.09 0 0 52771

Több évben egyszer, az nem ugyanolyan, mint hetente többször...

 

Tehergépkocsikat "informál" a tábla... cinikusan ilyen állapotú kerülőutat ajánl:

https://www.google.com/maps/@47.0024269,21.1170299,3a,75y,252.13h,79.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVms9Yw0aJr3O_2mvEHcGiA!2e0!7i13312!8i6656

 

 

Ne hasonlíts almát - körtével.

Előzmény: Gyurma73 (52769)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.09 0 0 52770

Es meg dragabb is. Sokkal, sokkal, de legalabb meguszod a szerpentint, meg a tötymörgest. Apropo a szava hidat mikor adjak at? Meg utana is brutal szopo arra menni, de az elvetemultebb nyaralok sporolnak vele egy kis idot majd.

Előzmény: Gyurma73 (52769)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.10.08 0 0 52769

Van amikor jobb a hosszabb út

Pl Makarskába,jobb pályán menni mint Bosznián keresztül.

Előzmény: dimelo (52767)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.08 0 2 52768
dimelo Creative Commons License 2020.10.08 0 0 52767

Új téma - ugyanarról, globális megközelítésben ( és távolodásban...)

 

Az SSC-n találtam Peter 601 szűkszavú kommentjét- KÖSZI:

"Via Carpathia"

https://www.youtube.com/watch?v=bRWkzxCyJHc&feature=emb_logo

 

Neki az tűnt fel, hogy az ártándi határtól pár száz méterre egy különös terelő (útbaigazító) tábla áll:

Egy 2019 júliusi videóban találtam ezt a 140 km-es előjelző táblát Szolnok elkerülésére (7:34),

valószínű azóta és az M4 autópálya átadása után is kintmaradt a 42-es főút Ártánd határátkelőnél.

A 42-es főút "Poszeidón szigonya"…

Erre mondják, hogy milyen bölcs előrelátás - amit senki nem vesz figyelembe.

Miért is tenné, hiszen 44-M5 felé 60 km, M35-M34 felé 70 km-es kerülőt ajánl.

 

Az M4 átadás óta újabb táblák kerültek ki - az M4 országhatár szakaszt ajánlva:

 

Miután az videó tavaly nyáron készült (Covid előtt) így az egyik utolsó dokumentum, hogy milyen forgalom volt akkor a "Via Carpathia" magyarországi szakaszain.

A 4x sebesség persze visszaállítható, de kinek lenne kedve és ideje több, mint 3 órát végignézni... (Morbid érzés a 600 km/órás száguldás)

 

Tanulságos felvétel, még úgy is, hogy a sofőr eltéved a 4808-as útnál, és kétszer megáll tankolni B.újfaluban és Encsen.

Enélkül (nettó) 155 perc alatt jutott el Ártándtól Tornyosnémetiig. (+Nagyvárad start - Bors 29 perc...)

 

Az izgalmasabb tételek ezután következnek:

 

2019.07.17  SZERDA délelőtt

                                                                      kamion db/km

       Dn1          Nagyvárad - Bors       10 km     32 db 3,20    

Ártánd határnál áll 28 db kamion                                       (2 km   2 perc)  7’50”-17’05”= 9’15”= 37”

42-47. út                                           29 km  102 db 3,52    37-3 perc= 34’                       55 km/h              

       M4-M35                                      71 km 121 db 1,70

       M3                                             35 km  151 db 4,31

       M30                                           28 km    81 db 2,89

 M4-M35-M3-M30                            134 km  353 db 2,63    54 perc                                  149 km/h     

 

 3. út                                                 57 km  189 db 3,32    70-3 perc= 67’                         50 km/h

 

Először az átlagsebességről...

A 2x1 sávokon a brutális szembeforgalom miatt az átlag 50-55 km/h.

Az autópályákon valami hihetetlen 149 km/h átlagot ért el az ismeretlen tipusú és teljesítményű kocsi sofőrje.

Valószínűleg tempomattal, de akkor is durva... (Ha ezt kritikával kell kezelni, akkor az 50-55 km/h átlag is még kevesebb lenne...)

 

A szembejövő kamionok megmutatják a vérfagyasztó valóságot!

Az összehasonlíthatóság érdekében kiszámoltam a db/km átlagokat.

Ez alapján az autópályákon (az M3 Emőd-Görbeháza szakaszt kivéve) kevesebb tehergépkocsi közlekedik, mint a "végeken", a 2x1 sávos halálutakon!!!

 

Kitűnik a videóból, hogy az egész útvonalon a legkisebb forgalom az M35 autópályán halad.

 

Eldöntendő kérdés, hogy hova számítható a határon álló 28 db kamion, a békesség érdekében -2 km-t és -2 percet a 42. útnál  kihagytam.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!