Keresés

Részletes keresés

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.08.06 0 2 45778

Oh, az nem meglepő... A konstans nehézsúlyú fuvarozás miatt válszeg minden ilyen bánya mellett jól alapozott utak lehetnek. Aztán úgyis eloszlik a teherforgalom és még a kérdéses alapozásúak is kibírhatják a ritkábban előforduló nehézsúlyú tgkat.

 

A minap Csapodra mentemben láttam az út mellett egy másik kövesutat is. Szép hosszban, párhuzamban haladt aztán beveszett az erdőbe. Megtudtam, hogy a készülő M85 munkálatok miatt építették, hogy a komoly terheket cipelő dömperek (?) ne tegyék tönkre a rendes utat. Megsüvegedelendő...

Előzmény: dimelo (45775)
dimelo Creative Commons License 2019.08.06 0 0 45777

Köszi a hivatkozást!

 

 

"egyetlen lehetséges helyszínen..."

 

A megrendelő szempontjából...

 

Ha északon és délen is természetvédelmi terület van, akkor közte egyáltalán nincs lehetséges helyszín.

 

De ha a szemfényvesztés és a pénzpazarlás a cél, akkor ezt kell bemesélni.

 

Így jártunk....

Reménytelenül bizakodom, hogy ezek a tervezési "bravúrok" elrettentő példaként kerülnek be a szakirodalomba...

 

Gondoljunk a győri Audi Naturás balhéjára.

Előzmény: Mash_bakter (45761)
kamant Creative Commons License 2019.08.06 0 0 45776

A Zalán átmenő hidakra gondoltam, nem az út további részére.

Jelenleg (D->É) van:

  • a vasúti híd,
  • a régi híd (Tüskevár filmből ismerős), azt hiszem védelem alatt áll, ezért nem bántják
  • az új híd (ez is már legalább 25-30 éves, ha jól emlékszem * közben a fentrol.hu-n találtam 1988-as felvételt, amin pont épül, tehát 30 éves), kb. ennek a helyén volt egy régi vasúti híd, amikor még külön nyomvonalon haladt a Bszentgyörgy-Keszthely vonal

Ami lesz:

  • a vasúti híd,
  • a régi híd,
  • az új 76-os főút hídja,
  • az M76-os hídja (a kerékpárúttal)

A képeken szerintem még az egyik első variáció van, illetve azon az időközbeni módosítások, de a jelölések megmaradtak, ahol még az R76-os ment volna észak felé, aztán a jelenlegi 760-76-oson tovább Egerszegre és az "elképzelt" M75-ös indult volna nyugatnak Pacsáig kb.

Ez változott úgy, hogy a 71×75-ös körfogalomig a jelenlegi 71-essel párhuzamosan (illetve "kiegyenesítve" Fenékpusztát nyugatról elkerülve) épül meg egy 2×2 sávos szakasz (ennek számozását nem láttam sehol, ahol már a mostani szerint lenne), illetve nyugat felé a 76-ossal eleinte párhuzamosan az M76-os. (De láttam olyan variációt is, ahol nem Fenékpusztánál, hanem kicsit északabbra válna el az M76-os, ami eléggé hülyeségnek tűnik nekem).

Előzmény: Mash_bakter (45774)
dimelo Creative Commons License 2019.08.06 0 0 45775

Ez rendben lehet,

de én 405-M5- Lágymányosi-híd vonalat mentem..

 

Visszafelé M7-62-M6-M8-51

beugrottunk Ráckevére.

Majd Bugyi-Dabas-Újhartyán- 405- (M)4

 

Kaland volt, de az meglepő, hogy a sóderbányák vidékén milyen jó minőségű az 5204. út...

https://goo.gl/maps/9Woe7Tc7hxshoXCq9

Előzmény: Tamas(Ottawa) (45765)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.06 0 0 45774

északon/északra a 71-es megy, ami a zöld / piros térképen R76-nak van írva

ami meg nyugatra megy az a régi 76-os, ami a térképen M75-nek van írva, miközben az lesz az M/R76

 

de hihetetlen, hogy nem találok a neten egy normális nagyméretű térképet sehol :(

Előzmény: kamant (45773)
kamant Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45773

Ha jól tudom, az M76-os lesz "északon", a jelenlegi 76-os út (és híd) nyomvonalán, a sima főút átkerül a jelenlegi és a "régi" nyomvonala közé. 

Előzmény: totyit (45771)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45772
Előzmény: Mash_bakter (45770)
totyit Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45771

Van valakinek részletesebb terve erről a Zala híd és az utána lévő csomópontról?

Mert én ezen a mostani terven azt látom hogy a jelenlegi utat is átemelik a vasút felett egy felüljáróval, és új nyomvonalon indul el a 71-es Keszthely felé.

Közben meg az építési állapot alapján az M76 új folyó hídja és vasúti hídja a jelenlegi két híd közé épül.A terven ez az új híd a jelenlegitől északra van.

 

Előzmény: Mash_bakter (45770)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45770

http://www.kormanyhivatal.hu/download/e/43/f4000/PE-KTFO-5197-2018%20Dokument%C3%A1ci%C3%B3.pdf

 

a legvégén van ez:

lesz bőven építeni való M76 és a Keszthelyre menő 2x2 sávos út és annak csatlakozásai a bal felső sarokba

jobb alsóba meg a Zala folyónál a régi 71-es-76 os csatlakozás + ezek bekötése az M76

ez mikorra épül meg?

lesznek szakaszok amik részben átadhatók?

építik már Keszthely felől a 2x2 sávos új utat?

 

 

Előzmény: dimelo (45756)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45769

Jól gondolod.

 

A kis-Balatonba semmi sem épülhet.

Így hát drága vagy nem drága arra kell vinni a 76-t.

Persze, hogy drága de ez van.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Olyan ez mint a Köröshegyi Völgyhíd.

Számtalan hülye kijelentette, hogy Ő nem arra vitte volna.

A butája kihagyta, hogy akkor a felajánlott 8 (!) nyomvonal közül hetet az önkormányzatok (mert akkor még ehhez volt joguk) letiltottak.

 

Ezért az M7 építőinek nem is kellett választaniuk a felajánlott nyomvonalak közül.

Marad egy.

Azt építhették meg.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Most mi, akik most élünk tudjuk, hogy a 76 építői másfelé nem építhetik.

De az emberi elme hamar felejt.

Még három év és itt is jönnek majd a buták, hogy bezzeg ők másfelé építették volna.

 

Mikor megmondod, hogy arra amerre Ő gondolja nem lehetett, úgy csinál mint a süket.

Nem hallja csak mondja tovább :.....Ő bezzeg arra építette volna amerre.................:-(((

 

 

Előzmény: NAR (45755)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45768

bakter. most vágtak ki a topikból, mert a stílusod nem volt megfelelő

erre visszajössz és ott folytatod ahol abbahagytad...

nem sok jót jósolok neked

 

és meg kellene értened, hogy volt egy ígéret, hogy minden megye központot, megyei jogú várost 

2 sávos úton kötnek be az autópálya rendszerbe, ezért épül az M25/M44/M76/M67

A 21-es utat nem merem ide sorolni, mert 2 sávos, de nagyon béna az a sok körforgalom 

Előzmény: józsi24 (45767)
józsi24 Creative Commons License 2019.08.05 -8 0 45767

Mar megint a reszletekben veszel el...

 

Nem az a baj, hogy ilyen pazarloan epul, hanem az, hogy EPUL!

 

mert mia halal faszanak???

 

Par eve epitettek/tuningoltak fel a 760ast, ami tokeletesen elegendo, csak egy par kmes bsztgyorgy eszaki elkerulo kellett volna oszt jonapot...

 

De nem, vadiuj gyorsforgalmi kell arra a semmi lofasz forgalomra...

 

Hat mennyenek a gennyes kannyukba...

Előzmény: dimelo (45752)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.08.05 0 1 45766

Igen, épp tegnap volt az Ozone TV-n egy drónfelvétel sorozat Zala megyéről, köztük említették a Kis-Balaton kálváriáját. Még az átkosban visszaállították a Zala folyót, hogy ismét arra menjen, és a kis-tó szűrő funkciója visszaállhasson. Jobb ezt nem megbolygatni megint...

Előzmény: Mézgár (45757)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45765

Én 2+ hete az M3-M0+4+Rákóczi híd-on jöttem kelet felől - bár Mash mester végig az M3-at javasolta az RK körútig... de, így sem volt rossz. Nem tudom, hogy rövidebb-e útban és időben az M5-ig eljönni.

Előzmény: dimelo (45752)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45764

2020 szeptemberig.

Előzmény: Mr Reacher (45763)
Mr Reacher Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45763

Meddig tart még a felújítás?

Előzmény: Mash_bakter (45762)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45762

4 órája is ilyen volt és semmit nem változott... még szerencse, hogy nincs 30 fok

 

Előzmény: Mash_bakter (45749)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45761

Bsztgy_R76_modositas_Alatam_Szoveg_I_kotet_2017.01.02%20(1).pdf

 

A nyomvonal az M7 Holládi csomópontból indul, a 7501 j. összekötő úttal párhuzamosan halad, majd a lakott területek elkerülése érdekében északkelet felé elhúzva, Battyánpuszta és a téglagyár közötti szabad területen halad el. A területhasználati kötöttségek miatt Balatonszentgyörgyöt nyugati oldalon közelíti meg (a közeli vonalvezetés a Kis-Balaton jelenléte miatt szükséges), majd a Zala folyóig a 76. sz. főút jelenlegi nyomvonal-sávját követve, a Balaton és a Kis-Balaton közötti egyetlen lehetséges helyszínen van tervezve. A beruházás speciális jellemzői, hogy a természetvédelmi érintettségből, területhasználati korlátokból, illetve vasúti keresztezési kényszerekből fakadóan viszonylag sűrűn fordulnak elő jelentős méretű műtárgyak (felüljárók), valamint a meglévő utak korrekcióira is szükség van.   Az R76 gyorsforgalmi út balatonszentgyörgyi szakaszánál elsősorban a csomóponti kapcsolatoknál és a mezőgazdasági területeket feltáró magánutak, földutak esetében jelenik meg járulékos infrastruktúra igény. 

 

 

Előzmény: dimelo (45759)
NAR Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45760

A pirossal rácsozott terület település - el kellett volna dózerolni? Ha meg északabbra viszed (zöld rácsozott), azzal csak hosszabb lenne és most az lenne a baj.

 

Ha jól látom, az alsó csomópont nem a falunak épül, hanem a téglagyárnak - és szintén ha jól látom, csak félcsomópont. Túl sok értelmét nem látom azon kívül, hogy a téglagyárból az M7 felé ne döcögjenek keresztül Battyánpusztán...

Előzmény: dimelo (45759)
dimelo Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45759

Nem szeretném elbontani, csak megjegyeztem...

 

Ellenben az sem helytálló, hogy észak felé nem lett volna hely... (A "rácsozott" területek "annyira" fontosak...)

Pazarló megoldás akad itt még:

1500 méteren két csomópont...

B.szentgyörgyön 1600 fő lakik...

 

Aki Keszthely-Hévíz felé menne, annak egyik csomópont sem felel meg.
Majd a fenékpusztai lesz az ideális.

 

Kéretik ezt a bőkezűséget az M4 alföldi szakaszain is alkalmazni...

Előzmény: NAR (45758)
NAR Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45758

Amikor a vasút és a 76-os út épült, a környezetvédelem egészen biztos nem volt még szempont. A műholdkép alapján a vasút déli oldalán már csatornák vannak, ott nem lenne egyszerű építkezni. A vasúttól északra 30-40 méterre most a 76-os út van, ha annak a helyére építik az autópályát, akkor az építkezés ideje alatt hol menne a forgalom?

 

"4 db híd lesz egymás mellett"

 

Melyiket szeretnéd elbontani?

Előzmény: dimelo (45756)
Mézgár Creative Commons License 2019.08.05 0 1 45757

"Jól látod Róka, és még esett is …"

 

Amikor a vasút, meg az út épült, nemhogy Natura 2000-röl nem hallottak (még nem is létezett), de még környezetvédelemröl se nagyon. Söt, ugyebár az átkosban a Kis-Balatont teljesen lecsapolták és kukoricát termesztettek a helyén.

Előzmény: dimelo (45756)
dimelo Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45756

Ha így, akkor a "szokásos" önkényes Natura kijelölések tapasztalhatók.

30-40 méter a vasúttól délre pont annyira nem kis-Balaton, mint északra.

 

Amikor a vasút és a 76. út épült ez nem volt szempont?

Pedig akkor volt igazán lápos-mocsaras...

A Zala folyón - ha jól sejtem - 4 db híd lesz egymás mellett (100 méteren)

Előzmény: Mash_bakter (45753)
NAR Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45755

Gondolom nem akarnak a Kis-Balatonba építkezni...

Előzmény: dimelo (45752)
famulus3 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45754

Nagyszerű köszönöm. Ugyanis nemsokára egyezkednem kell a magyar közút képviselőjével. Ahelyett, hogy a falut elkerülő utat építenek, szétszednek egy hidat és nagyobb teherbírásura építik át, a falun csakúgy zúgnak keresztül a 40 tonnás kamionok, a házak ablakai rezegnek.

Előzmény: trizs77 (45751)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45753

lehet egy Natura 2000 terület miatt

de lehet egyszerűen csak szarnak bele, hogy így egy kicsit drágább

lehet így szólt a megrendelés, a terv így készült el...

 

biztos volt A/B/C nyomvonal és ez volt a legjobb :)

Előzmény: dimelo (45752)
dimelo Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45752

Jól sejted:)

 

Kissé egyszerűsítettem az útvonalat, biztos ami, biztos M5-ről bementem a Lágymányosi hídig, majd Egér út - M7.

Megérte, az a +10 perc.

 

Balatonszentgyörgynél rácsodálkoztam az M76 rejtelmes nyomvonal-terelgetésére.Ez a bravúr: 3 km-en belül kétszer átvezetik az M76-ot a vasúton, miközben a 76. út nyomvonalát is áthelyezik.

Vajon miért nem vihették az M76 nyomvonalát a vasút déli oldalán?

8 nyílásos felüljárót építenek B.szentgyörgynél + még 3 a "dinnyeárus"-nál. + új Zala-híd...

 

Csak a Denevérdomb vésése hiányzik (Marossolymos A1), elképesztően drága "megoldás".

Ehhez tartozik, hogy a Balatonberényi bekötőút nem kap csomópontot... (az átépített 76-ossal oldják meg)

Előzmény: Mash_bakter (45725)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45751

kb. 50.0000-90.000 Ft.-/hó

Előzmény: famulus3 (45750)
famulus3 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45750

Tudja esetleg valaki, hogy a Magyar közútnak mennyiért (m2/hó) lehet egy ideiglenes út építéséhez magán területet bérbeadni? Egy híd lebontása miatt átmenetileg egy magán területen haladna keresztül a kisegítő út.

Mash_bakter Creative Commons License 2019.08.05 0 0 45749

Ma reggel is halál az M0-ás. Nagytéténytől áll Gyálig/Soroksárig....

Brutális....

Előzmény: NAR (45748)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!