Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

somytomy Creative Commons License 2024.08.18 0 0 66354

Egy szilentcsere szerintem alapból elég rutinfeladat, ha az ember nem csupa rossz alkatrészt kap :P

Előzmény: rfc (66350)
Rumcice Creative Commons License 2024.08.18 0 0 66353
Előzmény: Rumcice (66352)
Rumcice Creative Commons License 2024.08.18 0 0 66352

Visz faluban Karesszal és Margó főztjével mi lett? Nem hallottunk róluk ezer éve. Ő fél óra alatt kicserélte volna a 2 szilentet.

Előzmény: kroptravich (66341)
somytomy Creative Commons License 2024.08.18 0 0 66351

Annyira azért megtartja a tizenkettes csavar is a kocsit, hogy le lehessen tenni a földre és kigurítani a műhely mellé, emlékeim szerint egy-két napig ingyen ott lehet hagyni, azalatt már csak össze lehet szedni az új mestertervet, alkatrészt vagy egy trélert. A 90 kilós vashoz meg odahívhatod a helyi erőket, nekem mindig besegítettek pár percre, amikor kellett még egy kéz valamit megfogni.

Nekem az Élessarok nincs meg, valahol a Filatorigát környékén voltak akkor, amikor először odamentem buherálni. Mondjuk ahhoz képest is jóval szűkösebb a mostani műhely, eléggé egymás szájában vannak az állások

Előzmény: kroptravich (66349)
rfc Creative Commons License 2024.08.18 0 1 66350

A hobbiműhelyek rutinmunkákra valók, azoknak, akik tudják, mit és hogyan akarnak csinálni. Ha ott kell megszülni a megoldást míg ketyeg a vekker, az drága lesz. Meg ott az a rizikó is, hogy tréler lesz a vége, és összességében többe lesz, mintha elviszed egy hivatásoshoz, akinél ott vannak a polcon a szükséges célszerszámok.

Előzmény: somytomy (66347)
kroptravich Creative Commons License 2024.08.18 0 2 66349

"óránként hatezerért ott van Újbudán a jól felszerelt műhely csápos emelővel"

 

Most gondold el, ott jön rá , hogyhát ez nem is egyszerű dolog, a fél mindenséget le kell szedni, ...majd nem jó a csavar (mert ott sem nézné össze), ...és elkezdenek neki egy emelőt másnapig kiszámlázni, még kedvezménnyel-jófejséggel is sok-sok tízezrek....mert kerékre rakni sem tudja az összecsavarozhatatlan futóművel.

 

Olyan ajvékolás, rosszmájú hörgés minden platformon rég nem volt, ami abból lenne.

 

Egy drága fizetős hely arra végképp alkalmatlan, hogy adhoc "majd ahogy kiadja" gányolj, 90kilós vasakkal a fejed felett egyedül. 

 

Egyébként a mostani szereldmagad, ezeken felül is, eléggé egy szerencsétlen profitmaxolós valami, nem megyek bele fikkantásba, de a régesrégi az élessaroknál sokkal-sokkal jobb volt.

 

Előzmény: somytomy (66347)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.08.18 -1 0 66348

Előtted a lehetőség: jelentsd fel!

Előzmény: kkn (66346)
somytomy Creative Commons License 2024.08.18 0 0 66347

Én azon gondolkozom el néha az ilyen garázspadlón szerelős posztoknál, hogy amúgy szereldmagadról nem hallott még? Mert ugye ezek a garázsban szerelős bulik mindig azért kezdődnek, mert éppen egyik ismerős műhelyét sem lehet kölcsönvenni és előre láthatóan tízszer akkora szívás lesz így, közben meg óránként hatezerért ott van Újbudán a jól felszerelt műhely csápos emelővel. Nekem egyetemistaként simán megért ennyit, hogy nem otthon a földön fetrengve kell kirángatni a barkácsolós autó alól a stabrudat egy szilentcseréhez.

 

Előzmény: kroptravich (66341)
kkn Creative Commons License 2024.08.18 -1 2 66346

Ha valaki felrak egy videót, hogy a Nagykörúton 120-at tolt az éjjel, azt akár meg is bünteti a rendőrség, ha a látókörébe kerüll. 

Valaki rosszindulatú feljelenthetné a futóműátlakítás miatt, ami általa dokumentálva van. A szervnek ez is olyan lehetne, mint egy műbizonylat nélküli ültetőrugó.

Előzmény: Rumcice (66340)
kroptravich Creative Commons License 2024.08.18 0 0 66345

Szerencséje van azzal, hogy ez nem egy "igazi szilentház", a laprugó visszahajtott vége nem zárt, a préselési erőszükséglet egy átlagos valami, pl öntvény lengőkar töredéke.

Egyébként (sajnos tapasztalat) a nagy satuk is eltörnek, ha présnek próbálják használni..nem erre van.

Lehet kapni ehhez készleteket, nem is drágák, ott a finommenet, gyorsacél menetesszár, nagyerőkar, stb megoldja, és nem kell pofánverni magunkat garázspadlón emelővel.

 

Előzmény: Rumcice (66342)
mica-r Creative Commons License 2024.08.18 0 0 66344

Én csak ezért olvastam át a cikket :-)

Előzmény: Rumcice (66343)
Rumcice Creative Commons License 2024.08.18 0 1 66343

Előzmény: Rumcice (66342)
Rumcice Creative Commons License 2024.08.18 0 1 66342

Vagy itt van például ez, krokodil emelőn asztali satu, csak úgy rátéve, villáskulcsokkal kihézagolva a rugóköteg. Ha ez onnan leugrik, és szilánkosra töri a műveletet végző valamelyik testrészét? Nincs veszélyérzete? Hányan követik őt? És hányan fogják pénztelenség miatt szerelő helyett otthon utána csinálni?

 

https://speedzone.hu/wp-content/uploads/2024/08/20240711_185710.jpg

Előzmény: kroptravich (66341)
kroptravich Creative Commons License 2024.08.18 0 3 66341

Nekem itt már mélyebb a problémám :(

 

Kisebb gond, ha meg is bírja a másmilyen csavar, ez akkor is súlyos, ötletszerűen átalakítgatni, hogy ide nincs alkatrész, nembaj, megoldjuk, jó bele a másmilyen.

 

Régen ő ment neki leghangosabban a meggányolt, mással kipótolt, zsiguli alkatrésszel feltákolt 20ezer ismeretlen ponton átalakított álveteránnak, hogy hahó, ez még csak nem is hasonlít, ez nem a múlt átélése, hanem egy szükségből, csóróságból szétgányolt szar.

És milyen igaza volt.

 

Egyszerűen a szellemiség az, ami után énnekem leégne a pofámról a bőr megvigyázott, megbabusgatott veteránnak, ársávja ~tetején árulni egy "valahogy átesztergáltuk" jellegű valamit.

 

Ami pedig a legszomorúbb, az az indok, miért kell okvetlen, ezt, most, így, gyorsba, gányba, másnapra.

 

Az egy-két veteránmervicel szopó, az álmait kergető, csóró fiatal autósújságíró édesapa figurája még szimpatikussá és szerethetővé tett sok mindent.

 

Ez már elpárolgott, több garázsnyi veteránt tákol, birtokol emberünk.

 

A gyerekei szinte felnőttek, munkája kötetlen, anyagiakat sem a kosztpénzből lopja ki...de még mindig ezt a nyomorvonalat tolja, hogy este, másnapra, szerszám nélkül,  satupad szélén, emelőn billegtetve, hogyan kalapáljuk össze.

 

Nem, ez már vagy megjátszott, vagy erőltett, vagy nyomorult és balfasz, idő és minden más menedzsment probléma, de nem egy megsüvegelendő dolog, régen nem az.

 

Én egyébként a felétől fogtam a fejem, mert nem tudtam beleélni magam a storyba, hogy ezekkel a kicsit elnyílt szilentekkel nem megy még el a vas párezer km-t, vagy a repedt gumi kerélkre visszavetített 0.002 szögperces lógása miatt nem lehet futóművet állítani. Hagyjuk már.

 

Tehát ha este van, ha nincs szerzsám, ha másnapra kell, ha látom, hogy 3 görbe csavarkulcsom ven, de ide emelő kell, ide akna kell, ide minden kell, ezt így eleve gigaszopás kiszedni, és csak kapkodás-taknyolás lesz az egész, akkor szépen úgymarad addig, amíg normálisan össze lehet rakni.

 

Egyébkétn én emlékszem nem is olyan régről (~10éves távlat) olyanra is, hogy ő mélyebben csak kismotort szerel, meg kocsin veszélytelen apróságokat, mert a biztonság nem játék és..

ezzel mintha roppant csúnya kontrasztot alkotna a másnapra satupadszélén futóműcsavar ötletszerű kiváltás.

 

Akkor még valóban viszre hordta az autóit, pedig általában rutinmunkák, felcsavaroz+lecsavaroz karbantartások voltak, de mégis csinálja a haverszerelő.

Most meg futóműcsavar, éjjel, garázsban..háát..értem én ,hogy újraélni a fiatalkort, amíg lehet, mindekiben van 50 körül egy ilyen...

...de hogy ezt így becsomagolva, ország nyilvánossága előtt, nem, ez nagyon nem egy elfogadható tálalás.

 

Bizonyos balfaszkodás meg hiszti belefér, ha megjátszott, ha valós, de itt már kezd kriminálisan átlógni minden határon a történet.

 

 

 

Előzmény: Rumcice (66340)
Rumcice Creative Commons License 2024.08.18 0 2 66340

Azért azokat a hátsó rugóköteget azért tartják 14-es csavarok tartják a helyén, mert az bírja el, én nem esztergáltam volna át az egészet, hogy 12-es csavarral elinduljon vele nyaralni.

 

Mikor és ki fog egy ilyen csavartöréses baleset miatt meghalni? Ezt azonnal abba kellett volna hagyni, és venni 14-es rugószilenteket. Ez a mindenáron össze kell rakni, életveszélyes.

 

Nem kéne már ezt neki csinálnia. Inkább írjon új autó teszteket kopogós kemény műszerfalakról.

Előzmény: I.Blasius (66325)
Roadkill Creative Commons License 2024.08.15 0 1 66339

Na bele is néztem - ezt benéztem.

De ettől a felirattól lábon kihordtam egy agyvérzést...

Előzmény: Roadkill (66338)
Roadkill Creative Commons License 2024.08.15 0 0 66338

gy látom az ütközés után még mindig részegen cikket is írt róla...

rfc Creative Commons License 2024.08.15 0 1 66337

Ez olyan, mint a százéves innsbrucki villamos. Egyszer poén menni vele egy kört, de másodszorra aligha akarsz felszállni, hacsak nincs veseköved.

Előzmény: kerékpár (66336)
kerékpár Creative Commons License 2024.08.15 0 0 66336

Köszönöm, akkor ennyivel tájékozottabb vagyok veterán témában. Örömmel tölt el, hogy mennyi pénzt megtakarítok azzal (Fiat 5 millió, alap Celica 10 millió), hogy ezek megjelenését csodálom, de bitroklási váagyat nem keltenek bennem.

Előzmény: R100 (66335)
R100 Creative Commons License 2024.08.14 0 0 66335

Sok negatívumot el lehet mondani hősünkről, de hogy az árakkal ne lenne képben azt aligha. Az 5 M Ft körüli ár telesen reális. Az más kérdés, hogy kommentelni vagy kifizetni két külön dolog. A modern autókhoz képest felsorolt hátrányok csak neked hátrányok, aki ilyet vásárol annak természetes.

Előzmény: kerékpár (66333)
mica-r Creative Commons License 2024.08.14 0 0 66334

Az ára tényleg valahol ott jár, kérdés van-e olyan, aki ebbe beleszeret. 
Többször jól eladta már a vacakabb autóit is, mert van saját egyháza :-)

Előzmény: kerékpár (66333)
kerékpár Creative Commons License 2024.08.14 0 1 66333

Több, mint 5.5 millióért szeretné eladni, hogy a vételár + ráfordítás (alkatrészek + javítás) megtérüljön. A videó alatti kommentek szerint ez nem lesz probléma, mert

a. egyikük leírta, hogy szóljon neki Csík és ő egyből fizeti és viszi

b. javasolták neki, hogy ne adja el olcsón magánszemélynek, hanem drágán egy múzeumnak, amely megfelelően értékelni tudja ezt a kincset.

 

Nekem fogalmam sincs, hogy ez a Csík szerint nagyon ritka autó reálisan mennyiért adható el - nem vagyok OT-s szemléletű, ezért én nem látom a különlegességét (nem sportautó/különleges kiadás/Terence Hill saját használatú autója volt), csak azt, hogy egy modern autóhoz képest kényelmetlen vezetni, leesik az útról, nincs benne klíma.

Előzmény: I.Blasius (66325)
TtK Creative Commons License 2024.08.14 0 0 66332

Gyorsan - olcsón - jót. Itt is kettőt lehet egyszerre választani. :)

Előzmény: giornalista (66327)
tumikas Creative Commons License 2024.08.14 0 3 66331

Előzmény: giornalista (66327)
Hooshee Creative Commons License 2024.08.14 0 0 66330

Vegyes a kép, ha tudsz kommunikálni az eladóval, általában azért ki lehet iterálni, de ha shopból rendelsz, ott azért sokszor beüt a szopófaktor. Nekem még az amerikai autóimhoz is jött már rossz alkatrész amerikai shopból, alvázszám alapján, hát még mikor háromféle futóműverzió van, és az utángyártók sem mindig jól jelölik hogy mi mihez való (ha jelölik egyáltalán). Szóval rá lehet baszni, bár aki minden rendelésében kap valamit ami nem jó, az azért valszeg nem ügyes.

Előzmény: giornalista (66327)
mica-r Creative Commons License 2024.08.14 0 0 66329

"impulzusvásárló"

Nem mindig mérlegel , vagy nincs ideje/kapacitása értelmesen vásárolni

Előzmény: Saughassy (66328)
Saughassy Creative Commons License 2024.08.14 0 0 66328

Nem mondom hogy rengeteget, de tobb alkatreszt is rendeltem mar tobb Alfámhoz az Ebayrol. Sosem volt gond. Az USAbol is, azzal meg plane nem. Siman 10 levelvaltas is belefert, mire leegyeztettük a kért szilenteket és vákuumcsöveket.

 

Nem tudom hogy futhat ennyiszer bele. Mondanám hogy a ritkaságok miatt, de egy Alfa 75 V6 már 15 éve sem volt gyakori, mégis megoldottuk hiba nélkül.

 

Előzmény: giornalista (66327)
giornalista Creative Commons License 2024.08.14 0 0 66327

én azon röhögök, hogy most már rendszeresen visszatérő elem a meséiben, hogy ebayről rossz alkatrészt küldtek neki. ez tényleg ennyire általános, vagy emberünk az a balek, akit mindenki lehúz online? 

 

persze amikor személyesen vásárol maszkot az Alfájára, az sem volt jó, szóval hajlok az utóbbira. a "barátok" ingyenmunkájából persze visszajönnek ezek a kis bukások, de akkor is szórakoztató. 

Előzmény: Hooshee (66323)
mica-r Creative Commons License 2024.08.14 0 0 66326

A régi tulaj hogy röhöghet

Előzmény: még.mindig.én (66324)
I.Blasius Creative Commons License 2024.08.14 0 0 66325

Nem arról volt szó idén tavasszal, hogy eladja a Fiatot? Ezek szerint nem kellett senkinek?

Előzmény: Hooshee (66323)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!