Ma reggel úgy tűnt, hogy az utasok óvatosak maradtak. A 38629-en heten indultunk és tizen szálltunk le, ez kb. fele a szokásos utasszámnak, a 809-en pedig jó félház volt, a megszokott majdnem tetházhoz képest. Közte a 8019 nagyjából hozta a szokásos utasszámot.
Esti híradóban megint jót számháborúztak a felek . És persze a VDSZSZ szerint sztrájkoltak többen . Egyébként a Hír Tv-n hallottam ma egy jó beszólást a Gaskóra . A Fidesz udvari masinisztája :)
Továbbra is az a véleményem, hogy ez a sztrájk nem a vasutasokért szólt. Magasról lesz@rja G.I. és bandája, hogy mi van a pórnép vasutasokkal. A lényeg, hogy nekik jó nagy hely kerüljön a mézesbödön közelébe, és ezért nem sajnálnak feláldozni semmit és senkit. Simán átverik a vasutasokat, nyíltan belehazudnak a szemükbe úgy, hogy még a szemük se rebben!
Ez a mai sztrájk ismét bizonyította azt, hogy bizonyos helyeken nincs szükség a vasútra, mert a busz elvitte az utasokat, mindenféle megerőltetés nélkül!
Akkor mit is értek el vele?
SEMMIT!
Csupán egy csomó ember ellenszenvét sikerült kivívniuk!
Viszont meg kell említenem, hogy nem szabad általánosítani, mert vannak olyan vasutasok is, akik kezdetektől fogva nem dőltek be a vadeszesz-nek, és nem sztrájkoltak, hanem inkább mint szolgáltató cég alkalmazottai az utasok érdekeit tartották szemük előtt, és dolgoztak a sztrájk alatt is, elviselve azt, hogy a kollégáik szinte köpködték őket, és az utasok is rajtuk töltötték ki haragjukat, holott ők nem sztrájkoltak!
milyen 20 éves kábulat? pont húsz éve eldőlt, hogy bérmunkás ország leszünk, az is lettünk:-/ ez pedig garantálja, hogy sajnos nem lesz konvergencia, azaz felzárkózás. bérmunkából ugyanis nem lehetséges. ennyi:-/
A tv-ben többször hallottam, hogy a MÁV vezetése elismerte, hogy 30 vasútvonalat zárnak be. A sztrájk ez ellen az intézkedés ellen van. Akkor miért érzed úgy, hogy Gaskó átveri az embereket? Nem hiszel abban sem, hogy a MÁV több ezer vasúti dolgozót akar leépíteni. Szerinted a megszűnő vonalakon dolgozókkal mi lesz? Munkát ajánl nekik a vasútnál? NEM! Utcára rakja őket! Ezen kívül jön a következő akció,az elővárosi forgalom " korszerűsítése"( állomások bezárása), ami megint nagyon sok dolgozó leépítésével jár. Konkrét példa: tervezi a vasút Kőbánya felső állomás bezárását. Elővárosi forgalomban Rákos után Gödöllő-,illetve Sülysáp lenne az a két állomás, ahol lenne szolgálat. A többiből megállóhelyet csinál. Nézd meg az összes elővárosi vonalat, számold ki hány ember kerül az utcára( 5 ember/egy állomás)? 3-4 bezárásra kerülő állomásonként +2 fővel bővül a kirúgottak listája ( a főnök és helyettese). Úgy-e nem gondoljátok, hogy ezt a sok embert el tudja valahova helyezni a vasút? Ha a sűrű forgalmú vonalakon ezt megteszi, akkor következnek a vidéki állomások. Mehet tovább a számolás. A több ezer vasutas dolgozót nem egy év alatt akarja leépíteni. Ma nem lehet egyik napról a másikra elhelyezkedni még a fővárosban sem. Mi lesz ezekkel az emberekkel és családjaikkal? Most már lehet tapsolni, örülni annak, hogy több ezer ember megélhetése veszélybe került!!! Többen utcára fognak kerülni, mert az albérletüket vagy kölcsönüket nem tudják fizetni. Hurrá-hurrá,há-há-há,milyen jó más nyomorúságán röhögni! Tapsolj, örülj,ne aggódj, holnap te leszel a következő!
OlcsoSMS 2009-10-18 22:28 30 vonal már kikerült a 2009/2010-es menetrendből, sok ezer vasutast el akarnak küldeni. Okt. 19-én üzemkezdetkor csatlakozz Te is a gördülősztrájkhoz!
OlcsoSMS 2009-10-19 09:27 A VDSzSz okt. 19-én 9 órakor felfüggeszti térben és időben gördülő sztrájkját. Sikeres volt, minden résztvevőnek gratulálunk, a folytatásról értesítünk.
Pár héttel ezelőtt az egészségügyisek jelentették be, ha nem kapják meg a szükséges támogatást sztrájkolni fognak. A pedagógusoknál is nagy a probléma, ők is sztrájkkal fenyegetnek.Az önkormányzatok a múlt héten-, a tűzoltók ma Budapesten sztrájkolnak. Ezeknek a szakszervezeteknek nem Gaskó a vezetője. Mögöttük is a kormány áll? Szerintem a különböző szakszervezeteknek ( egészségügy, pedagógusok,stb) össze kellene fognia és ugyanabban az időpontban sztrájkolnia. Hadd bénuljon meg az ország. Ideje lenne megálljt parancsolni azoknak, akik az országot kifosztották (pl. többmilliós végkielégítések), a magyar földet idegen kézre átjátszották ( 90 éves bérbeadási szerződések irodaházaknak), stb. Ideje lenne felébredni a 20 éves kábulatból! Bárhová nézel az országban mindenhol csak a probléma van. Miközben minden problémát a pénzhiányra fognak, majdnem minden hétre jut egy többmilliós vagy milliárdos csalás,végkielégítés. Összefogásra van szükség. Mindaddig,míg hiányzik az összefogás, a magyar társadalommal azt csinálnak,amit akarnak. Mindent megetetnek velünk! Javasolnék még valamit: Dr. Drábik János Örvénylés, Uzsoracivilizáció c. könyvét elolvasni. Elég egyet elolvasni ahhoz, hogy az ember szeme felnyíljon.
Ez a baj, hogy álmodunk a cselekvés helyett. Nem az a megoldás, hogy milliókért kerítést építtetünk a haver cégével az állomásokra. Ez egy vicc. Persze nem mindre, csak itt Budapesten, had röhögjenek rajtunk a népek. Persze kell kerítés csak nem ide, hanem valahová a vidámparkba és berakni a kerítés mögé azt a sok agyanmentet aki ilyeneket kitalál.
A sógoroknál a 80-90 éves nénike felszáll a buszra és megy vasárnap a misére két falúval odébb és szépen fizet a jegyért. A buszvezető pedi jegyet ad a pénzért.
Meg kezdeni kellene valamit azzal is, hogy az EU tagállamok lakosai se utazhassanak ingyen a vasútvonalainkon. Hazai 65 feletteik is fizessenek csak, ezzel egyetértek.
Pl. megszüntetni a közlekedési vállalatok egyes dolgozóinál oly divatos sajátszeb programot. A kalauzok menjenek végig a vonatokon és ellenőrizzék a jegyeket. A 65 év felettiek ingyenes utazási kedvezményét visszavonni, bizonyos összeget fizessenek a jegyért. Aztán itt van a magyar igazolvány utazási kedvezménye is. Én is magyar vagyok mégsem kapok semmiféle kedvezményt.
Én azt mondom, hogy ne hasonlítsuk össze a 2 vasutat!
Amikor kint jártam Linzben, Welsben (és még sok helyen), az állam leesett. Visszajöttem Magyarországra (és annak ellenére, hogy vonaton ültem), megkérdeztem, hogy itt van vonat? :-)
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de az ÖBB-nél is keresik a gyógyszerüket páran, mert ott meg valami ~ 1500km-t akarnak bezárni, de SZERENCSÉRE, főleg az osztrákok szerencséjére, ott nincs se herr gaskó se herr bárány, pedig ott is megtehetnék, de valahogy ott más a felfogás... talán már rájöttek, hogy értelmetlen sztrájkkal (Ld. Gaskó féle... ahol elégséges szolgáltatás nincs csak káosz és zűrzavar keltés) csak elűzik az utasokat a vasúttól, amivel maguk alatt vágják a fát. Tavaly vagy mikor bezárt az ÖBB sok mellékvonalat ha jól emlékszem, de ott mégse volt olyan, hogy na X óra sztrájk, nesztek melóba-és iskolábajárók, ballagók, hallottak napját ünneplők és sorolhatnám... Valahogy ott más szemlélet van a Lajtán túl...
Most néztem a híradót , ez gusztustalan már amit ez a VDSZSZ csinál , Gaskóstul , Bárányostul . Mindkét ember , és a területi vezetők kétkézzel verik a mellüket hogy hű de megmutattuk , sikeresen sztrájkoltunk , de rettegjen a nép mert bármikor újra lecsapunk ! Mindet jó messzire el kéne kergetni
Vagy "szimplán" már mindenkinek elege van értelmetlen sztrájkból. Mert, ha értelmes dolgokért menne a harc, akkor lehet, hogy a családos is meggondolná, hogy folytassa-e, vagy nem. De ilyen "apróságokért", mint a vonalbezárások: értelmetlen. (Még, akkor is ha most sokan felháborodnak.) Ha "Állam bácsi" azt mondja, hogy neki veszteséges a mellékvonalak 99%-a, akkor bizony lefogja húzni a rolót. Pláne ebben az ínséges időkben. Az megint egy más kérdés, hogy mitől veszteséges, és mivel lehetne fellendíteni a forgalmat.
Gaskót eddig a Fideszhez sorolták, most a kormányhoz. Szerintem egyik sem.
Annál rosszabb, egyszerűen bekattant a pali. Ma is azt mondja, hogy sikeres volt a sztrájk. Valóban az, jól kicsesztek a vasúttal munkába járó kisemberekkel:-(
Lehetséges magyarázat a sztrájk ennyire gyors befejezésére : Kiürült a VDSZSZ sztrájkalapi kasszája , ez az infó kiszivárgott valahogy , a családos vasutasnak meg nagyon nem mindegy hogy mennyit visz haza jövő hónapban .