Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-stukker- Creative Commons License 2019.07.19 0 0 8077

Úgy értem nincs olyan kártétel mint szíj v lánc vezérlésnél?Hogy a dugó beleverhet(elgörbítheti a szelepeket?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8076)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.18 0 0 8076

De igen. Ebben az esetben – mivel az egyik fogaskerék nem tudja forgatni a másikat – a vezérműtengely megáll, illetve csak annyit fordul, amennyi a hozzá dörzsölődő fogaskeréktől telik. Logikus, hogy ez nem egyeztethető össze a normál üzemállapottal és a motor megáll.

Előzmény: -stukker- (8075)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.18 0 0 8075

Értem,köszi.A megragadásnál ha lefaragódik a műanyag kerék,a vezérlés nem dől össze?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8073)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.07.17 0 0 8074

az akkutartónál a homloklemez is szeret kirohadni ( szerencsétlen lemezkonstrukció) plusz a hátsó lengőkar is előszerettel átadja magát a természetnek

Előzmény: Vaskalap kartárs (8073)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.17 0 0 8073

A fogaskerekes vezérlés zajos, ezért nem szívesen alkalmazzák. A bakelit talán csendesebb, meg hát tényleg inkább az menjen tönkre, mint más, értékesebb, és csak a motor megbontásával cserélhető alkatrész.

A karosszéria először is lakatosmunkát igényel, ekkor a legkisebb hibát is kijavítják, kihegesztik. Ez után alváz- és üregvédelemre van szükség. A rejtett üregeket letisztítják, passziválják, majd egy viaszos anyaggal fújják ki, végül jön a fekete, gumiszerű alvázvédő anyag. A Zapi korrózió szempontjából kényes pontjai: a tornyok környéke, a küszöb eleje és vége, az A-oszlop töve a padlólemeznél, a hátsó lengőkar bekötési pontjai.

A használtautón és a jófogáson szoktak hirdetni, de figyelni kell, mert gyakran romokat kínálnak csillagászati áron.

Előzmény: -stukker- (8072)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.17 0 0 8072

Ez remek hír ami a vezérlést illeti.Pont a napokban filóztam azon hogy miért nem fogaskerekes a gépkocsikban ez a rész...erre tessék☺

Egyébként direkt bakelit a kerék hogy az áldozódjon fel vagy lehetne acélból gyártatni inkább?

Egy kasztnit hogy lehet jól konzerválni rohadás ellen?Zaz-nál mi vált be?

Melyik oldalon van esély Zapit találnom?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8071)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.17 0 0 8071

Teljesen változó, hogy mennyiért lehet egy használható példányhoz hozzájutni. Alapvetően ezek egyre drágábbak. Egy olyan M-es, amin dolgozni kell, már az is 3-400 ezerről indul.

Hozzáértő emberek többfelé vannak, én is ismerek néhányat (Pesten, Pest környékén, Kiskunfélegyházán stb.)

A vezérléshez annyit, hogy a Zaporozsec nem szíjas, ilyen marhaságot nem tettek bele. Még csak nem is láncos, ami valamivel tartósabb megoldás, hanem fogaskerekes. Ezt általában nem a kopás miatt kell cserélni, hanem egy gyakran előforduló hiba miatt, ugyanis az egyik fogaskerék bakeleitből készült és elég egy kis megragadás, máris ledarálja ezt a bakelitet a másik fogaskerék. Ilyen fogaskereket lehet Ukrajnából rendelni.

Donor autót lehet itthon is találni, mert a kaszni megy tönkre leginkább ezeken az autókon, azt a legdrágább helyrehozni.

Előzmény: -stukker- (8069)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.16 0 0 8070

Pl ha autót veszünk,szoktunk vezérlést cserélni.Az a biztos.Ezt pl lehet kapni újat?

Donornak megéri esetleg Ukrajnából behozni vagy turkáljunk itthon?

-stukker- Creative Commons License 2019.07.16 0 0 8069

Köszönöm a választ!Itthon mennyiért mozog használható példány,illetve hol tanyáznak olyan szakik akik guru szerelői ezen tipusnak és vállalják is?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8068)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.16 0 0 8068

Minden autó alkalmas mindennapi közlekedésre, merthogy ezért gyártották őket, és 40 évvel ezelőtt pontosan erre használták. Ám ebben az esetben egy nagyon jól karbantartott autóra van szükség, továbbá vállalni kell az alkatrészek elhasználódásának kockázatát is. Ez utóbbi nem hangzik túl drámaian, hiszen a használat közben minden autón előfordulnak kopások, cserére szoruló alkatrészek. De ha valaki Zaporozsec alkatrészekre vágyik, annak jóval nehezebb dolga van, mintha egy mai hólyagjárművet használna, mert a kis kedvencünkhöz kicsit körülményes az alkatrész beszerzés. Nem lehetetlen, de körülményes. Ezt mindenképpen figyelembe kell venni.

Módosítani nem kell semmit, hiszen mérnökök hada tervezte az autót, és úgy gondolom, elég jó munkát végeztek, ugyanis 3 milliós legyártott darabszámot értek el, miközben a fődarabokon szinte semmi sem változott. Mondhatjuk azt is, hogy bevált a típus. Sokan kísérleteznek elektronikus gyújtással, több-kevesebb sikerrel. Ami mindig beválik, az a hagyományos, gyári megszakítós. Igaz, hogy törődni kell vele, de nincs elektronika, ami egyik pillanatról a másikra, minden előjel nélkül felmondaná a szolgálatot. Nyilván lehet találni elektronikus gyújtásnál is jót, de ebben nem vagyok járatos. Én a magam részéről azon gondolkodom, hogy a saját autómba majd Accu Spark rendszerű gyújtást tennék, de ezt még nem döntöttem el.

Az M-es széria valóban fiatalabb, de itthon 1982-ben befejeződött az értékesítés, tehát a 968A-hoz képest mindössze 3 ével fiatalabb példányok vannak belőle. Lehet behozni Ukrajnából, akár 1994-est is, de ez a nyelvi nehézségek, a szállítás és a papírmunka miatt elég elrettentő megoldásnak tűnik.

Előzmény: -stukker- (8067)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.16 0 0 8067

Sziasztok!Nagy rajongója vagyok gyerekkorom óta a Zaporozsecnek.Sajnosnem igazán találtam eladót.Alkalmas mindennapi közlekedésre?Esetleg mi az amit érdemes módosítani rakta?Gondolok itt gyújtáscserére(sok veterános jeladós gyújtásokkal operál-ez nem nagy bűn szerintem)M-esre gondoltam,az fiatalabb.

iskolaitanuló Creative Commons License 2019.06.13 0 0 8066

Szép teljesítmény, elismerésem. Igazából, ha zapihoz értő ember készítette fel és használja az autót 1000 km/nap nem oszt nem szoroz a technika bőven bírja, nem lehet gond, csak az ember teljesítőképességén múlik.

Én Trabanttal tettem meg Halle és Bp. távolságot 1 nap alatt, simán ment.  

 

Előzmény: szaszatis (8065)
szaszatis Creative Commons License 2019.06.11 0 1 8065

A hétvégét Magyari Tibivel a németek Zapi találkozóján töltöttük. Igazán jó kis túra volt, Tibi kérésére 1 nap alatt jöttünk haza és be kell valljam, hogy sosem hittem volna, hogy lehet a Zapival egy nap több mint ezer kilómétert menni úgy, hogy a gép és az ember is kibírja :) Többi kép hamarosan...

zuluking Creative Commons License 2019.06.07 0 1 8064

"Siker, pénz, csillogás a mozivásznon." Megérkezett a 8. Zaporozsec Találkozó hivatalos beharangozó filmje! A főszervező, Karcsi Szafián volt a történet megálmodója,
oszlopos tagunk, Sipos Tamás kitalálta a szöveget, a Koma Pictures adott neki egy keretet, Patus Zsolt és Patus Zsoltné pedig a végén jól fülöncsípte az összeset :D
Osszátok és fogyasszátok egészséggel! #zazhun #KomaPictures


https://www.youtube.com/watch?v=RfBkQ-KryCo

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.06.04 0 0 8063

Pontos adatot nem tudok, de nem hiszem, hogy a Tavria sorában benne lenne a Zaporozsec is. Mindenesetre a 95 gyanúsan kevésnek tűnik Tavriából, mert ez megyénként csupán 5-öt jelent. Ki hiszi ezt el? Ha összeadjuk a 2018-as oszlopot, akkor 3589153 jön ki, nem pedig 3641823. A különbség 52670, tehát ennyi külön meg nem nevezett autó van még (gondolom forgalomban). A típuslista pl. Porsche-t sem említ, pedig tudjuk, hogy van. Szóval ez a statisztika csak az arányok érzékeltetésére jó.

Visszatérve a kérdésre, becslésem szerint a műszaki vizsgával rendelkező Zapik száma szerintem 50 alatt van, ha pedig az elfelejtetten porladó példányokat is belevesszük, akkor mondjuk ennek négyszerese.

A statisztikusok dolgát az is nehezíti, hogy egyszer ZAZ van beírva a forgalmiba, másszor meg Zaporozsec, de mint tudjuk, ez nem két márka.

Előzmény: pizo (8061)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.06.03 0 0 8062

Az nem olyan rossz...

Előzmény: pizo (8061)
pizo Creative Commons License 2019.06.03 0 0 8061

http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode001a.html?down=3

 

Nem tudom hogy a Zaz-t a Tavria alá sorolták-e be, mert külön nincsen. Feltehetőleg igen, és 2018-ban már csak 95 db-ot írnak. De majd Vaskalap ad pontos adatot:)

 

Zoli  

Előzmény: Torökk sZultaan (8060)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.06.03 0 0 8060

kB mennyien szoktatok lenni? Úgy értem hány zaporozsec tulajdonos van ma magyarországon?

Előzmény: zuluking (8059)
zuluking Creative Commons License 2019.06.03 0 0 8059

Alig több mint 1 hónap van hátra 8. Zaporozsec Találkozóig. Elkészült a hivatalos plakát!

 

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.06.01 0 1 8058

Igen, Moszkvics alkatrészek is rendelhetők. Ugyanez vonatkozik azokra is, amit a Zapikhoz írtam (email nekem, üzenet továbbítása stb).

Előzmény: AZLK79 (8057)
AZLK79 Creative Commons License 2019.06.01 0 0 8057

Üdv Vaskalap Kartárs ! Esetleg Moszkvics 412/2140-es alkatrészek beszerzéseben is tud segíteni ? Köszönöm előre is a választ 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8055)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.06.01 0 0 8056

Értem.

Hát akkor tényleg kiterjedt kapcsolatai lehetnek hogyha még a régi zaz okhoz is tud alkatrészt szerezni az komoly .

Előzmény: Vaskalap kartárs (8055)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.05.31 0 1 8055

Ez úgy működik, hogy nekem írsz (nyilvános az email címem, a nick mögött van valahol), én pedig továbbítom a kérésed, aztán vagy ő veszi fel veled a kapcsolatot, vagy rajtam keresztül bonyolódik. Ez azért van, mert bennem már bízik, nagyjából egy évtizede ismerjük egymást. Anyanyelvi szinten beszél magyarul is.

Volt, hogy hihetetlen ritkaságokat is be tudott szerezni, pl. gyári új(!), nem európai szabványú fényszórókat a 966-hoz. Persze ez egyszeri alkalom volt, ilyen nincs minden bokorban.

Előzmény: Torökk sZultaan (8054)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.05.31 0 0 8054

Tud magyarul vagy angolul ? Esetleg van magyar vagy ukrán telefonszáma , email címe amin elérhető arra az esetre ha netán szükségem lenne valamire ?Meg tudnád adni az elérhetőségét?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8052)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.05.30 0 1 8053

A mi autónkban levő Zsiguli alkatrészek : gyújtáskapcsoló betét ( Bakony Művek), főfékhenger, karburátor, AC pumpa, módosított első ülés, belső ajtónyitókar, napellenző, kormányoszlop index-világítás-ablaktörlőkapcsoló, hátsó prizma, biztonsági öv, visszapillantótükrök

Korábban szó volt, hogy a dugattyúk és a szelepek is azonosak, de nem valósult meg.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8050)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.05.30 0 1 8052

Az ukrán-magyar határ közelében lakik egy illető, aki azzal foglakozik, hogy a veteránosok részére alkatrészeket hoz be, gyakorlatilag bármilyen szovjet gyártmányú járműhöz. Kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik odaát, anyanyelvi szinten beszél oroszul és ukránul.

Előzmény: Torökk sZultaan (8051)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.05.29 0 0 8051

Azt megkérdezhetem hogy te helyileg itt belföldön konkrétan hol szoktad beszerezni  a zaporozsecedhez az alkatrészeket ?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8050)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.05.29 0 0 8050

Nekem az a tapasztalatom, hogy ennek pont az ellenkezője igaz. Egyrészt kevés benne a Zsiguli alkatrész (a 968A-ban gyakorlatilag semmi), másrészt a hazai autósboltok nem foglalkoznak ilyen kis tételekkel. Akinek M-es autója van, az valamivel könnyebb helyzetben van, mert ő még próbálkozhat Lada főfékhengerrel, aztán gyakorlatilag kifújt az azonosság. Persze néhány kapcsoló a szerelvényfalon az tényleg Lada, de nem ezek hiánya miatt állnak autók.

Persze mi Zaporozsec rajongók ettől nem esünk kétségbe, mert megvan a bejáratott alkatrész beszerző kapcsolatunk és így nagyon sok mindent tudunk venni hozzá. Nem mindent, de azért valahogy elvagyunk. Például fékmunkahengerek évek óta nincsenek. Egykörös főfékhenger sincs (egy bizonyos belső alkatrész kivételével azonos a kuplung főhengerrel, de pont ez az egy kis szelep nincs). És még sorolhatnám.

Előzmény: Torökk sZultaan (8049)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.05.29 0 0 8049

Nem hiánycikk semmi, Ma már ott tartunk  hogy a zaporozsecnek is elég jó az alkatrészellátottsága  ,mivel sok a benn zsiguli alkatrész ,következésképp azok a járműalaktrészboltok akik foglakoznak zsiguli lada alkatrészekbeszerzésével, nyilván be fognak tudni szerezni bármit zaporozsechez is .Ha az Olx.ua-n  rendelsz valamelyik jármalkatrész boltból akkor házhoz is szálljtják az alkatrészt ,de ha nem akarsz ukrajnából rendelni akkor bemész valamelyik magyarországi keleti autóalkatrészek értékesítésével foglakozó járműalkatrészboltba és megrendelik neked ukrajnából azt mire szükséged van .Zaporozsechez ma már minden van új alkatrészekből. 

 

https://www.google.com/search?q=%D0%93%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BC%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D1%86%D0%B8%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B4%D1%80,+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D1%86%D0%B8%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B4%D1%80+%D0%B7%D0%B0%D0%B7+968&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiWrIWxp8DiAhXml4sKHYKDBmAQ_AUIDigB&biw=1024&bih=677

Előzmény: Vaskalap kartárs (8039)
szaszatis Creative Commons License 2019.05.27 0 2 8048

Adta magát az alkalom,hogy végre összeállitsam a 'szerelvényt' :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!