Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.10.27 0 0 8105

Ahogy nézem, kormánykereket is kellett cserélni, illetve bizonyára ezzel együtt van az egész. Ez a rokkant-változat bennem valahogy kellemetlen érzéseket kelt, nem szeretem.

Előzmény: szaszatis (8103)
pizo Creative Commons License 2019.10.27 0 0 8104

100 oktános benzin, 1:100-ban hozzá 2T robogóolaj. Az MGB-met 14 hónapig nem használtam, azonnal indult evvel a keverékkel. A 100 oktános pedig MOL benzin. karburátorba belenézve semmi lerakódás.

 

Zoli  

Előzmény: Köny (8102)
szaszatis Creative Commons License 2019.10.26 0 0 8103

 Beszereltem a kocsimba a rokkant-kiegészítőt :)

Köny Creative Commons License 2019.10.26 0 0 8102

Akkor mit töltsünk a régi vasakba? 

Előzmény: iskolaitanuló (8093)
pizo Creative Commons License 2019.10.26 0 0 8101

https://cimlap.blog.hu/#http://apolgi.blog.hu/2019/10/23/zaporozsec-politika

 

"Persze van jó oldala is az ügynek, már ha érdekel valakit a Zaporozsec múzeum. Mert akkor 15.980 forintért oda-vissza megússza a megtekintését célzó utazást."

 

Emiatt tettem be, nem politizálni akartam.

 

Zoli

iskolaitanuló Creative Commons License 2019.10.16 0 0 8100

elnézést, egy betű kimaradt  : nem 10 literre, hanem 10 literrel

Előzmény: iskolaitanuló (8099)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.10.15 0 0 8099

Amikor a motortérbe került a betöltőnyílás ( Fiat 850 adta a példát) sajnos eltűnt a hátsó ülés mögötti csomagtér, mert 10 literre növelték a benzintartály térfogatát.

Igen, annak idején a belszolgálati járműveket a MALÉV saját maga javította, mivel márkaszervizbe rendszám hiányában nem tudták elszállítani.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8098)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.10.15 0 0 8098

Az 1974-es évjárat illeszkedik a fényképeken látható autókhoz. Ebben az évben már a 968A-t gyártották (bajszos), és persze megvolt a C oszlop tövében a parkolólámpa. A külső benzinbetöltő nyílás még a 968-as korszakban költözött a motortér tető alá, egész pontosan akkor (1973), amikor még elöl rács volt, de a hátfalat már kicserélték a hosszú rendszámos változatra.

A 966-os csak nagyon rövid ideig volt kapható idehaza, a statisztikám szerint mindössze 3706 darabot adott el belőle a Merkur. Nem hiszem, hogy a MALÉV vett volna belőle, annál is inkább nem, mert akkor a Zaporozsec nagy újdonság volt, évek óta várta a hazai közönség.

Előzmény: FAV 20 (8096)
FAV 20 Creative Commons License 2019.10.15 0 0 8097

Nem látok benzin beöntő nyílást.

 

Előzmény: Controlman (8095)
FAV 20 Creative Commons License 2019.10.15 0 0 8096

A házunkban lakott egy ember akinek volt zapija, és eladta a szomszédnak, majd a szomszéd nekem. Az első tulajdonos a MALÉV nél dolgozott. Ő mesélte, hogy ott szervízeltette a kocsiját. Volt hozzá mindig alkatrész. 1974-es évjárat volt a kocsi. Innen gondolom, hogyaz ott futók is lehettek modernebbek.

Előzmény: Controlman (8095)
Controlman Creative Commons License 2019.10.15 0 0 8095
Szasztok!

Volna egy kérdésem. Valaki meg tudná mondani, hogy a Malév kötelékében belszolgálati járműkénnt melyik típust üzemeltették? Ami fotót találtam azon szerintem a 968A van rajta. Az lenne a kérdésem, hogy 966-os létezhetett-e Malévos színekben?
Válaszorokat köszönöm.

Üdvözlettel : Kónicz Gyula
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.10.02 0 0 8094

Sajnos semmit nem lehet tenni, a 95-ös benzin ellensége a guminak. Talán a magasabb oktánszámú prémium üzemanyag lehet a megoldás, mert abban úgy tudom nem etanol van, hanem valami más. Csakhogy már a 95-ös oktánszámú benzin is pazarlás a Zapiba, mert az alacsony kompressziótűrés miatt jó lenne neki a 76-os is.

Előzmény: iskolaitanuló (8093)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.10.02 0 0 8093

......téli felkészítést kezdtük meg az autónkon, zsírzás, ablakmosó átjáratás fagyálló ablakmosóval, gumitömítések, kéderek glicerinezése stb. és természetesen az állófűtés karbantartása, ami  ilyenkor elmaradhatatlan.

A kályha bekapcsolása után meglepődve tapasztaltuk, hogy a sokéves megbízható működéssel szemben most nem akar az égés beindulni. Az ok: a benzin útját nyitó mágnesszelep kinyit, de mégsem folyik a kazánba a benzin. A szétszerelés után, kiderült, hogy a mágneszelep végén levő peremezett  benzinálló gumi záróprofil egyszerűen szétmorzsolódott, fekete masszává alakult. A tényleges ok egyértelmű: az alap  95-ös benzinbe bekevert 5 % bioetanol. https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/24/jol_nezze_meg_mit_tankol/ erre figyeljenek a Zapi tulajdonosok, ha a kályhát szeretnék használni.

iskolaitanuló Creative Commons License 2019.09.18 0 0 8091

sok szoc. autó tulaj örülne egy olyan vizsgálatnak, amit a készülés tud.    http://retrovasak.hu/iv-retrovasak-talalkozo-2019-09-21-tapolca/

 

Előzmény: szaszatis (8091)
szaszatis Creative Commons License 2019.09.17 0 0 8091

Diagnosztika ELKON S 300-al :)

pizo Creative Commons License 2019.08.20 0 0 8090
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.08.18 0 0 8089

Ennek az autónak a története „Zaporozsec mentőakció” címen fent van a YouTube-on.

Előzmény: Fozat1 (8088)
Fozat1 Creative Commons License 2019.08.18 0 1 8088

  

 

-stukker- Creative Commons License 2019.08.01 0 0 8087

Köszönöm szépen a hasznos válaszokat!

blaskojanos Creative Commons License 2019.07.29 0 1 8086
blaskojanos Creative Commons License 2019.07.28 0 0 8085
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.07.26 0 0 8084

...sajnos az elektronikus gyújtás utólagos beépítésénél vannak nagatív tapasztalatok is, csak teljesen megbízható rendszert szabad beépíteni inkább magasabb áron, mert pld.  egy esti autópályás  lerobbanás még akkor sem szerencsés, ha tartalék jeladót és elektronikát visz magával az ember. Kipróbáltuk autónkat új megszakítóval és új kondenzátorral majd elektronikus gyújtással és meglepő módon  fogyasztásban, gyorsulásban,

 hideg vagy melegindításban nem adódott kimutatható  különbség. Ha a tulajdonosnak van ideje, szaktudása a megszakítót időnként beállítani (elsősorban zárásszöget), a beégések elkerülése miatt az érintkezőket tisztítani a kondenzátor kapacitását ellenőrizni az elosztóban levő filcet olajozni, akkor tökéletesen megfelel a mechanikus. Ha a karbantartásmentesség a cél és az elektronikai elemek meghibásodási kockázatával nem számolunk, akkor megszakító nélküli gyújtást kell választani.  

Előzmény: -stukker- (8067)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.24 0 0 8083

Tyű, ez aztán szép és gondos munka!

Az eredeti gyári megoldások helyet korszerűbbet választott a hengertalp tömítéshez és O-gyűrűkkel pótolta a szeleptőkék tömítését a furulyacsöveknél. Követendő példa. Bár azt hallottam, hogy a Lada dugattyúk hajlamosak a megszorulásra, ezért ez a fickó szépen kigrammozta mindet és nem félt beépíteni. A hajtókar csapágyak rögzítését is máshogy oldotta meg; egyszerűen menetrögzítőt használt. A blokk is szépe példány, talán a szeleptőkék sem lötyögnek benne.

De azért végig ott volt a nyitott javítási könyv, amit mindannyian ismerünk. Kár, hogy a végére elrontotta az önindító igénytelen felszerelésével.

És, hogy az a pótlólagos generátor minek? Áramfejlesztőnek szeretné használni? De akkor meg mit precízkedik a kuplungtárcsával?

Előzmény: blaskojanos (8082)
blaskojanos Creative Commons License 2019.07.24 0 0 8082
szaszatis Creative Commons License 2019.07.22 0 1 8081

Szia, lehet hogy itt pár kérdésedre meg is találod a választ, képekben :) 

 

http://www.zaporozsec.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=15

 

...és a bakelit kerék törésekor a szelepeknek nem lesz bajuk, kellő távolságban vannak a dugótól. A Zapi leggyengébb pontja a fék, mert a 4 dob hajlamos elmelegedni és igy oda a fékhatás jelentős része. Én az enyémet majd lehet, hogy átszerelem Szamara fékre, bár addig van még egy kis meló :) 

Előzmény: -stukker- (8072)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.07.22 0 0 8080

Teramidból, metamidból, danamidból vagy más egyéb nagy mechanikai teherbírású  magaskopásállóságú , magas hőállőfokú, surlódásiigénybevételeknek ellenálló ipari műanyagból gyártasd le azokat a fogaskerekeket,akkor többé az életbe nem lesz vele problémád.

Előzmény: -stukker- (8072)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.20 0 0 8079

Könnyen el tudom képzelni hogy elfér.Pl talan az f Astranak is olyan az égéstere h túléli az ilyen malőrt.Nem lenne rossz.

 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8078)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.20 0 0 8078

Ez független a vezérlési megoldásoktól. Annyi szerencsénk talán van, hogy a Zapi égéstere viszonylag nagy, a sűrítési viszony alacsony, mert ugye a legpocsékabb benzinnel is elmegy. Azt nem tudom, és másoktól sem kérdeztem, hogy a felső holtponton levő dugattyú, és egy teljesen nyitott szelep között mennyi hely van, de az a gyanúm, hogy nem érnének össze. Ezt talán valaki más, nálam nagyobb szakértő tudná megválaszolni.

Előzmény: -stukker- (8077)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.19 0 0 8077

Úgy értem nincs olyan kártétel mint szíj v lánc vezérlésnél?Hogy a dugó beleverhet(elgörbítheti a szelepeket?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8076)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.18 0 0 8076

De igen. Ebben az esetben – mivel az egyik fogaskerék nem tudja forgatni a másikat – a vezérműtengely megáll, illetve csak annyit fordul, amennyi a hozzá dörzsölődő fogaskeréktől telik. Logikus, hogy ez nem egyeztethető össze a normál üzemállapottal és a motor megáll.

Előzmény: -stukker- (8075)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!