Keresés

Részletes keresés

Braumüller Creative Commons License 2024.03.02 0 2 66634

Vannak dicséretes teljesítmények, de ezért jobb a kisvasút: co dokáže V3S (youtube.com)

Előzmény: csillecsapágy (66633)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.03.02 -1 6 66633

Úgy tudom, a Zalaerdő faaprítékot is termel, ahhoz pedig nem kell megvárni, amíg öles fák nőnek, a ritkításból származó fiatalabb anyagot is kitermelhetik. A területük pedig jó nagy, van honnan vágni. Nyilván náluk is kijött a matek annak idején, hogy az acélon guruló acél jóval kevesebb üzemanyaggal szállít, mint a gumikerék, csak volt valaki, aki ragaszkodott ehhez és nem engedte, hogy szemet hunyjanak a nyilvánvaló felett (vagy meghamisítsák az adatokat) a közúti szállítás javára.

Előzmény: Mumcsel (66629)
Tastam Creative Commons License 2024.02.27 -1 3 66632

 Augusztusban jártam ott, akkor a Kastély bejárati jelzője így festett. Arra sajnos nem emlékszem, hogy kezelték-e.

Előzmény: Fizolti (66627)
siófoki35 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 66631

Ezzel egyetértek, de kisvasútin ilyen vágánycsarnok nem épült.

Előzmény: Fizolti (66630)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.27 0 1 66630

Csak ez nem annyira normál nyomtávú vonalak múzeumvasútja, hanem a GV-ké. Persze abban sem tud igazán pontos lenni, mert sok különböző hálózat jellegzetességeit lenne hivatott bemutatni, de azért ez a tiszavidéki csarnok erős túlzás lenne itt.  

Előzmény: siófoki35 (66628)
Mumcsel Creative Commons License 2024.02.27 0 0 66629

Értem, hát szomorú. Nyilvánvalóan nem vagyok erdészeti szakértő, de úgy tudtam, hogy manapság nem egy egész erdőrészt vágnak ki en bloc, hanem az adott vágásra érett fákat. Ebből azt gondolnám, hogy az adott területen mindig van kivágandó fa, vagy ez nem így működik?

Előzmény: benbe (66624)
siófoki35 Creative Commons License 2024.02.27 0 3 66628

Valóban, ha már múzeumvasút, akkor már valami szép, míves csarnok kicsinyített replikáját tudnám elképzelni. 

Előzmény: benbe (66623)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.26 0 0 66627

A pályafelújítás óta csak érvénytelenített jelzőkről láttam képet. Idei promós anyagba is így sikerült beletenni (Nyilván nem idei képről van szó):

 

https://www.facebook.com/photo?fbid=879348660859240&set=a.620226983438077&locale=de_DE

Előzmény: benbe (66626)
benbe Creative Commons License 2024.02.26 0 0 66626

Én úgy tudom, Nádtelep minden jelzője üzemel, és nemrég még Kastély gúlás védőjelzője is üzemképes volt, de nem vagyok benne biztos, hogy most is minden ki van építve benne.

Előzmény: Fizolti (66625)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.26 0 1 66625

konkrétan a Műszaki és Közlekedési Múzeum kiállítótere

 

Jelenleg a muzeális céllal ott üzemeltetett alakjelzők közül van olyan, ami működik is? 

 

Előzmény: benbe (66623)
benbe Creative Commons License 2024.02.26 -1 4 66624

A csak teherforgalmi vonalakat nem igazán tartják karban. Nagyjából üzembiztosak, de nem lehetne személyvonatozni rajtuk, egy részükön különvonatot sem hajlandóak elvinni (pl. Meretai vonal). Ha gond van, van hévér, megoldják.

 

Sajnos jelentős problémák vannak több vonalon is, főleg víz és hordalék miatt, így a bucsutai és márki szárnyvonalakat fölhagyták, kövecses környékét az elmúlt években kitermelték, így mivel 35-40 év múlva lesz újra erdő ott, azt is bezárják hamarosan, Pörköltön túl a szilvágyi vonal is problémás (hiába lett a szilvágyi rakodó és állomás pár éve teljesen újjáépítve). Kistolmács felé erdészeti forgalom eleve sosem volt, csak az olajfúróknak épült, az átkötésen sincs forgalom, mióta a lenti fatelep nem fogad, így reálisan Bánokszentgyörgy, Mereta, Kámaháza, Zajda és Pörkölt rakodókon marad meg a föladás, a többi megy a levesbe. Up to date hálózattérkép: https://www.benbe.hu/map/csomoderiaev.php

Előzmény: Mumcsel (66621)
benbe Creative Commons License 2024.02.26 0 1 66623

Gyöngyös akkor a legkorszerűbb erdei vasút volt, jellegében és színében illik is oda a tároló. Kemencén a múzeumi és az üzemi területen lévő kocsitároló is illik a környezetéhez és anyaghasználatában is erdei jellegű. Almamellék szintúgy. Kismaroson egyenesen historizáló a kocsitároló, Paphegyen pedig teljesen jól illik a hajdani paphegyi "ipari komplexum" esztétikájába (vagy annak hiányába, nézőpont kérdése). Majláth egy lakótelep szélén fekszik, mégis igényesebb a kocsitároló, mint Kastélynál. És Kastély nem egy névleg múzeumvasút, de jogilag simán kisvasút vonalán van, hanem konkrétan a Műszaki és Közlekedési Múzeum kiállítótere, száz méterre a Magyar Nemzeti Múzeum tagintézményétől. Ehhez képest ez a sátor, ami ráadásul nem tároló mellékvágányokon, hanem az állomás fővágányain csücsül, nagyon nem odaillő.

Előzmény: C50 (66622)
C50 Creative Commons License 2024.02.26 0 3 66622

Gyöngyösnek talán az elsők között lett fedett kocstárolója az erdei vasutak között, legalábbis kb 30 éve már megvolt.

Előzmény: BahnScorper (66620)
Mumcsel Creative Commons License 2024.02.26 0 0 66621

Lehet, hogy ez is közrejátszik. Viszont a hálózatot ugyanúgy fenn kell tartani, akkor is, ha az adott részen nincs szállítás. 

 

A lényeg viszont az, hogy kivágás után a rakodókról teherautóra lehetne rakni a fát, ami átrakás nélkül elviszi a céljához. Persze egy erdészet esetében ez kivétel nélkül a fatelep, szóval ha ott a vasút, akkor viheti az. De ez az összes többi erdei vasútnál is igaz, szóval ott miért szüntették meg...? Nyilván sok a közlekedési koncepció áldozata lett, akkor pedig nem feltétlenül ütköztették az érveket... Más vasutakon viszont (pl. LÁEV) egészen a 90-es évekig megmaradt a teherszállítás és csak utána szüntették meg. Érdekes. 

Előzmény: Fizolti (66619)
BahnScorper Creative Commons License 2024.02.26 0 3 66620

Ronda nem ronda, a kocsik is fedél alatt vannak és ez a lényeg! (Én ősszel még közlekedési időszakon belül jártam Sopronban, és a vonatból kinézve nekem is feltűnt, hogy hová tűntek a kocsik Fertőbozról...)

 

Tegnap este Gyöngyösön jártam, ott is örömmel láttam, hogy a kocsik tető alá kerültek, még ha oldalról nyitott, az is csak véd sokat.

 

 

Előzmény: benbe (66612)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.26 0 1 66619

Nekem logikusnak tűnik, hogy nagy hálózaton van értelme teherszállításnak: itt nem az van, hogy van egy vonal, ami X évente érint egy kivágásra érett részt, a köztes több éves időszakban meg nincs munka, hanem szinte folyamatosan van szállítási igény, amire már van értelme gépállományt, személyzetet fenntartani. 

Előzmény: Mumcsel (66616)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.02.26 0 7 66618

Kis "Királyrét" Kemencén:

Goldenbrick Creative Commons License 2024.02.26 0 3 66617
Előzmény: Mumcsel (66616)
Mumcsel Creative Commons License 2024.02.26 0 0 66616

Értem. A "vegetációs időszakon kívül" nagyjából mikor van? 

 

Érdekesnek tartom, hogy azt írják, hogy Csömödéren rájöttek, hogy a kisvasút olcsóbb szállítási mód ezen a vidéken, mint a teherautó. Pedig ilyen nagy pályahálózattal, ami ugye magasabb pályafenntartási költségekkel jár, és sok más megszüntetett kisvasútnál kevesebb szállítandó fa mennyiséggel ez meglepő. Érdekelne ennek a háttere.  

Előzmény: benbe (66615)
benbe Creative Commons License 2024.02.25 0 3 66615

Gemencen a teherforgalom jobb években is éppen eléri a csömödéri tizedét. Így ott leginkább 1-2 hétről van szó, amikor van teher.

 

Csömödéren vegetációs időszakon kívül minden munkanap van mozgás kb. 80% eséllyel, ha nem teher, akkor legalább a pft. Nyáron csak extrém esetben (pl. tarvágás utáni nyáron) van teherforgalom, olyankor a személyzetek személyvonatoznak és fokozódik a pft is.

Előzmény: Mumcsel (66614)
Mumcsel Creative Commons License 2024.02.25 0 0 66614

A csömödéri, illetve gemenci erdei vasutakkal kapcsolatban lenne egy kérdésem, ha valakinek van erről információja: a faanyag szállítása egész évben történik, vagy egy rövidebb időszak alatt hozzák le a teljes mennyiséget?

 

Üdv

István Földvári Creative Commons License 2024.02.24 -2 4 66613

"Továbbra se világos, mitől olyan vonzó turisztikai látványosság egy kiszáradt tómeder."

 

Megcsíphetsz egy keresztes viperát, vagy Ő Téged! 

 

Előzmény: _nyunyuka (66610)
benbe Creative Commons License 2024.02.23 0 1 66612

A mozdonyszín továbbra is Bozon van, de Kastélyban épült a hátsó két vágányra egy kocsitároló sátor (itt még csak az alapozása látszik, de a fehér műanyag pont olyan ronda, ahogy elképzeled). Ezért onnan indul az első vonat. A Dmot emlékeim szerint ott is lakik, András maradt Bozon a Kiscenkkel.

Előzmény: zjakabfi (66609)
akóR Creative Commons License 2024.02.18 0 4 66611

Egy hónapja írta egy bfenyvesi Masiniszta, hogy :
 - Annyit éreznek az ex Kispöfögő jelenlétéből, hogy egy Mk nem fér be a fűtőházba :-) 

Előzmény: zjakabfi (66609)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.02.18 -3 2 66610

Szentai különjárat egyedi megállapodás alapján!

 

Menetrendileg nem akar nekik menni. Továbbra se világos, mitől olyan vonzó turisztikai látványosság egy kiszáradt tómeder. 

Előzmény: zjakabfi (66609)
zjakabfi Creative Commons License 2024.02.18 -1 3 66609

Nézegetem a kisvasúti menetrendeket, jó hírnek tűnik, hogy Kaszón - ha korlátozottan is - de lesz menetrend:

 

http://www.kaszort.hu/kaszoi-allami-erdei-vasut

 

Érdekes a nagycenki vasút, nekem úgy rémlett, hogy régen az első vonat Fertőbozról indult és az utolsó oda érkezett, ott volt a mozdonyszín is, most viszont Nagycenkről.Nem voltam még a felújítás óta, átköltözött minden Nagycenkre, vagy ennek más oka van?

 

https://www2.gysev.hu/muzeumvasut/arak-menetrend

 

Kérdés, mi lesz Gemenccel, láttok esélyt, hogy legalább alkalmanként Keselyűsig elmenjen, vagy már a Dunapart is álom?

 

Ami még kérdés, hogy Fenyvesen mik a tervek a gőzössel, mennyire fogják járatni, erről tud valaki?

 

 

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.02.09 0 3 66608
Előzmény: Mumcsel (66607)
Mumcsel Creative Commons License 2024.02.01 -1 0 66607

Üdv! 

 

Van esetleg valakinek információja arról, hogy Lillafüreden hányan dolgoznak a pályafenntartásnál? Van egyáltalán erre dedikált munkaerő? Ugyanez lenne a kérdésem a járművek karbantartásával kapcsolatban.

zjakabfi Creative Commons License 2024.01.30 -1 0 66606

15:10-es csisztai vonat kimarad ma?

MCA-001 Creative Commons License 2024.01.28 0 2 66605

Friss kép.
Érdekes menet készülődik Mesztegnyőn:)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!