Keresés

Részletes keresés

Mumcsel Creative Commons License 2024.04.08 -1 2 66830

Oldtimer autóknál is elfogadják a biztonsági öv, fejtámla, puha műszerfal stb. beépítését biztonsági okokból. Ha úgy vesszük, hogy van egy eredeti mozdony, ha annak új kazánt kéne építeni, mert az eredeti 100 éves, akkor is valószínűleg egy hegesztettet csináltak volna neki és ez sem ront az "eredetiségén." Tehát egy replika is tartalmazhat ráncfelvarrásokat, az eredetihez való hűség megtartása mellett. 

Előzmény: rezgaras (66824)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.08 -1 1 66829

A süttői Muki is egy hasonló példány volt.

 

  

 

Láttam máshol, hogy ezeknek a tengelyek felett volt a víztartálya. Tehát a két oldalon az csak szén tárolásra van és a víz pedig a kerekek között. Nem tudom, hogy ennek is így volt-e, de úgy fest. 

Előzmény: csillecsapágy (66819)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.08 -1 1 66828

Ez óriási. Láttam pár videót róla, de csehül volt és nem esett le, hogy ez egy replika. Tipikus kis O&K mozdony. :)

Előzmény: csillecsapágy (66818)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.04.08 -1 4 66827

Minek szegecselt kazán, ha a kazánburkolattól amúgy sem látni?

Előzmény: rezgaras (66824)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -3 4 66826

Kis hétvégi gőzfelhőzés:

_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -2 3 66825

Erre mondtam, műszakilag lehetséges. Áthidaló megoldás: kamu-szegecs. 

Előzmény: rezgaras (66824)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.07 -1 4 66824

Ezt már százszor végigragoztuk a Gőzmozdony fórumon. Ma nem kaphat engedélyt egy szegecselt kazán. A régi tervekben pedig mindben az van. Tehát az üzemeltetéshez új kazán kell. Amit meg kell tervezni és jóváhagyatni. De akkor az nem az eredeti tervek alapján készül. Emellett a tervezés és jóváhagyás miatt igen drága lesz. És ez még csak a kazán. Lehetnek hasonló problémák más alkatrészekkel is.

 

Vagy megépíteni az utolsó szegecsig az eredeti tervek alapján, de akkor nem lehet üzemeltetni. Ki fog megfinanszírozni egy ilyen projektet? És mi célból?

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.04.07 0 2 66823

https://hu.wikipedia.org/wiki/LNER_A1_Tornado

 

Jó, tudom, ez normál nyomtáv, és Anglia, de azért nem példanélküli, még ha részben el is tértek az eredeti tervektől (de pont, hogy az üzemeltethetőség miatt). És messziről, hunyorítva tényleg olyan, mint egy Peppercorn A1-es.

Előzmény: rezgaras (66821)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66822

Pont ugyanaz a történet, mint amitől az OFFtopik műsorszolgáltatók(kábel-TV és társai) marketingesei verik a fejüket a falba, ha elsütöm: műszakilag lehetséges. Még jobbat is!

 

Mi változott azóta, ami alapján nem lehetne egy M1:1 kópiát csinálni mondjuk a Triglavról? Minden alkatrész rajza megvan! Még kazánbiztos is akad. 

Előzmény: rezgaras (66821)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 66821

Attól tartok, hiába van meg egy régi gőzmozdony teljes tervdokumentációja (ha tényleg megvan), az alapján nem lehet ma replikát készíteni. Legalábbis üzemeltethetőt nem. A mai előírások nem engedik.

Előzmény: siófoki35 (66814)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.07 -1 2 66820

Íme. A kép még 1996-ban készült.

Előzmény: Mumcsel (66811)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66819

Ugyanilyen típus járt Tatabánya és Vértestolna között.

Előzmény: csillecsapágy (66818)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.04.07 -1 6 66818

A csehek megcsinálták. Egy egykori mozdonyjavító műhely legyártott a prágai közlekedési múzeum számára egy O&K 600 mm-es, 40 lóerős 3-tengelyes replika gőzmozdonyt, majdnem nulláról. Megjáratták a cseh 600 mm-es vasutakon, kijavították a gyerekbetegségeit, és átadták a megrendelőnek.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y3q6ETeEr4s&t=17s

Előzmény: _nyunyuka (66813)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 66817

Az előbbit nem láttam, nyomkarimás jármű vitt oda. 

Előzmény: sínbohóc (66816)
sínbohóc Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66816

Az út felújítás elkészült, a gőzös nem...

Előzmény: _nyunyuka (66810)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -2 1 66815

Vagy pedig a gyártónál, volt eszük hogy időben elássák. (Triglav) 

Előzmény: siófoki35 (66814)
siófoki35 Creative Commons License 2024.04.07 0 3 66814

Azért is hülyeség ez a minta utáni újragyártás, mert tudtommal elérhető a legtöbb mozdony tervdokumentációja a Közlekedési Múzeumban és a MÁV Archívumban. 

Előzmény: _nyunyuka (66813)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -2 2 66813

Most se  (lenne)  lehetetlen nulláról egy új gőzmozdonyt legyártani, sőt a mai anyagokkal és gyártástechnológiákkal, CAD/CAM rendszerekkel sokkal jobbakat lehetne, mint 100+ éve, csak kicsit magas lenne az egydarabos felár. 

Előzmény: Mumcsel (66811)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66812

SLM gyártotta őket a 90-es években, nem Stadler. 

Előzmény: Mumcsel (66811)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66811

Láttam olyat, hogy egy svájci fogaskerekű vasútra gyártottak (talán Stadler, de lehet, hogy hülyeséget mondok...) modernnek mondható gőzmozdonyokat, mert azt állapították meg, hogy azoknak nagyobb az utasvonzó ereje, mint annak, amit előtte használtak. 

Előzmény: _nyunyuka (66809)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66810

Most is kb. ugyanaz a helyzet, 2023. októberében jártam arra OFFtopik ügyben. 

Előzmény: akóR (66806)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -1 2 66809

De. Viszont a másik is ott:

 

https://kisvasut.hu/jarmulista/view_jarmu.php?kbk=1316,0023

 

Az ötlet nem rossz, az oroszok és a kínaiak nagyban csinálják. 

Előzmény: Mumcsel (66807)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 66808

Ha jól emlékszem egy mások topicban láttam, hogy valalmikor még az Esztergom-Füzitői H.É.V. tervezett talán fogaskerekű normál nyomtávú szárnyvonalat a süttői állomástól a tardosi bányákba. Egy nyomvonal tervezet is volt talán. Ez megvan valakinek esetleg?

Mumcsel Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 66807

De a Bimbó nem egy Krauss mozdony?

Előzmény: _nyunyuka (66804)
akóR Creative Commons License 2024.04.06 0 3 66806

Két éve jártunk arra Villány felöl.
Ne tudd meg : - az út akóR V.max. 30-a volt, az esetleges futómű sérülések elkerülése érdekében..., bár szakaszosan foldozták éppen. 
A leendő fth. környékén semmi mozgás nem volt. / 2022. Május /

Előzmény: _nyunyuka (66804)
C50 Creative Commons License 2024.04.05 0 1 66805

A dorogi Homokvasút egyetlen megmaradt járműve.

Előzmény: Mumcsel (66802)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.05 -1 2 66804

A gőzös pedig a pálházi Bimbó maradványa, kölcsönben. Mert teljesen komolyan gondolja az úriember, hogy lemásol és megépít egy gőzmozdonyt, "reverse engineering" alapon! 

Előzmény: Atis57 (66803)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.05 0 1 66803

Szia!

 A google szerint--talán a legjobban használható?

 

 

Mi készül Palkonyán? (iho.hu)

Előzmény: Mumcsel (66802)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.05 -1 1 66802

A KBK adatai szerint van egy 106. szerkezetszámú MÁVAG mozdony Palkonyán, de erről sehol máshol nem találtam információt, vagy képet. Valaki meg tudja ezt erősíteni?

torokb2 Creative Commons License 2024.04.05 0 1 66801

Pontosítok, eredetileg nem voltak csatolhatóak.
Most mutatták nekem is a szaklapot.

Örülök hogy elővették a járgányokat :)

Előzmény: torokb2 (66788)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!