Más téma, de megkérdezem, hátha valaki tud segíteni. A Dreamfleet B737-t töltöttem le, tetszik, szép jó, csak éppen a robotpilótán a kurzust hiába tekergetem, nem állít semmit (mindig nullán volt). Enélkül pedig pont a legélvezetesebb dolog, az IFR rész használhatatlan :(
Rémlik, mintha valaki írta volna, hogy ugyanennél a gépnél a heading tartásával járt pont így.
Igen, de ha rossz az ido, akkor nem adjak meg a leszallasi engedelyt. En biztos mazochista vagyok, de kijezetten szeretek rossz idoben repulni. :) Aztan jon az "Airport is currently VFR. Request denied."
Ezért szoktam én VFR-t repülni, még a 737-essel is, akkor nyugton hagy az ATC. Célreptérnél tippelek egy kifutót, megközelítést, ennek megfelelően kezdem el a süllyedést is. Persze itt arra kell figyelni, hogy ne forduljon elő, hogy egy megközelítés változásakor nehogy túl magasan legyek. Amikor bejön a célreptér ATIS információja (jb 80-90nm távolságból) , abból megtudom a kifutót, szükség szerint módosítom a megközelítést. A torony csak kb 30nm-ról fogható, ezért leszállási engedélyt csak a legvégén tudok kérni. Ezt is csak azért teszem meg, mert előfordult már, hogy engem, vagy egy AI gépet elküldött egy körre. Sőt olyan is volt, hogy én repültem a finalon a Baron58-al, mögém meg beállított egy 747-est.
Szintén az avsim.com-ról letölthetők nagyon jó ingyenes gépek is, néhány full csomagban -tehát külső modell, 2D cockpit, VC, hangok, stb.-.
Érdemes megnézni az ajánlókat, mert abból kiderül, miket érdemes leszedni. Sajnos az ingyenesek között több a bóvli, úgyhogy ha nem akarsz magad szenvedni, érdemesebb körülnézni.
Standard eljárásokat (SID/STAR) szvsz csak úgy tudsz repülni Fs gyári ATC-vel, ha azokat előre beteszed neki a flight-planbe. Ekkor pontról-pontra az adott eljárás útvonalán navigál. Ezzel csak az a gond, hogy mire a célreptérre érsz, lehet, hogy, megváltozik az aktuális pálya, ezért az út elején betáplált STAR nem lesz jó.
Elvileg lehet kérni menet közben is plan módosítást, de ez nekem nem tetszik amiatt, hogy ekkor betöltögeti a plan tervezőt, ezzel hazavágja a "repülési élményt".
Léteznek fizetős, profibb ATC megoldások, érdemes ezekkel próbálkozni. Ilyen pl. a Radar Contact4
Egy nyíregyházi IFR leszállásnál engem is átadott a kassai irányításnak, ott irányban küldött, és azt mondta, szóljak, ha látom a repteret. Nagyon IFR volt, 50-60nm kerülő után PAPI alapján leszállni. Nem az a gond, hogy nem lehet, hanem hogy furcsa volt.
Köszi a tippet! Egyébkét erről kérdeztem (a Learning Centerből):
"IFR Flight and ATC
[...]
Full Procedure Approaches
You can now request to fly the full procedure during ILS approaches. You will obviously need the instrument approach plates to accomplish a full procedure. Jeppesen publishes SIMCharts, which are designed for use on IFR flights in Flight Simulator."
Nekem nem sikerült megtalálnom, hogyan tudom kérni, hogy full procedure-t repüljek.
Egyébként én is tapasztaltam, a múltkor át akartam repülni a Dekalb-Peachtree-ről a Fulton Co-Brown-ra egy Baron 58-cal, ami két atlantai reptér talán 15 km-re egymástól. Elküldött északnak, és már majdnem Tenesseeben jártam, mire visszafordított. :) Aztán amikor végre rávitt a kifutópályára, akkor elrontottam a leszállást, szóltam, hogy akkor körbemegyek, de nem volt erőm kivárni az újabb 30-60 percet, hogy ráállítson a kifutópályára... VFR-rel meg nem engedett leszállni, mert köd volt. (Pedig nem volt vészes, jól lehetett látni a repülőteret.) Szóval bedühödtem, és leszálltam egy kis torony nélküli reptéren a szomszédban.
Szerintem jobban jársz, ha a Navigraph-ot használod.
Maga a szoftver ingyért van, de repterenként kell fizetni. Pontosabban előre befizetsz azthiszem 10-20€-t és azért letölthető jópár reptér. Azért nagyon jól jön a reptéri infó, normálisan megvannak a megközelítési útvonalak, ILS és egyéb navigációs frekvenciák (na jó, ez benne van az FSNavigatorban is). Én viszont egyáltalán nem használom az IFR-t, ami az FS2004-ben van. Egy NYíregyháza-Ferihegy útvonalon már valahol Eger környékén elkezd ide-oda küldözgetni, teljesen feleslegesen. Inkább rárepülök Tápiósápra, és onnan egy VOR-13L (vagy 31R, vagy bármi) megközelítést, leszállást csinálok. (Dreamfleet Baron 58). De van úgy,hogy a Baronnal átugrok Debrecenbe, és onnan 737-essel Ferihegy. Olyankor is VFR-t szoktam beállítani, legfeljebb meghallgatom, melyik kifutót használja éppen a progi, és oda tervezem az útvonalat. (PMDG 737-el)
Megvette valaki a Jeppesen SimCharts 3.0-t az FS2004-hez? Gondolkozom rajta, de nem igazán tudom, hogy érdemes-e. Elég új vagyok a szimulátorozás terén. Amikor IFR-repülök, akkor a torony pontosan megmondja, mikor, merre foduljak, szóval úgy tűnik, hogy a chart-nak nem sok hasznát venném. (Esetleg jet-eknél? Azokkal még sosem repültem.) Valahol azt írja a Help, hogy lehet kérni a toronytól, hogy a stndard approack pattern-t repültesse velem, de én sosem láttam ilyen opciót.
Bocs, ha valami szakkifejezést rosszul használok...
Sziasztok. Abit is7 alaplap, PIV 2,6GHz proc, 2GB RAM, Inno3D Geforce 7600GT a vas. Kábeles internet csatlakozással. Amikor On-line repülőszimulátorozok (FS9), és amikor 3-5 gépnél több van a közelben, + az irányítók, hihetetlen akadásokat produkál a gépem. 1-5 sec. semmi sem történik, a monitoron, de a kitérített kormányszerveknek megfelelően ezek alatt az akadások alatt a gép repül tovább.
Alaplapot nem szeretnék cserélni, mert nem akarok mindent újra installálni, CPU tekintetében a weboldal szerint 3,20GHz amit még bír.
CPU csere mennyire segít? Van-e a 7600GT-nél jobb AGP-s videokártya??? Esetleg a 7600GT feszíthető-e?
az lenne a kerdesem hol lehet letolteni az FMCnevu hozzaszolo altal a"5159"-ben emlitett "felesleges-textura killert" ami gyorsithatja a MFS.2004-ET..?!
a masik,honnan szarmaznak ezek a gepek a MFS-2004 hez aminek ilyen kivalo a cockpitja belulrol mint a "5128"sz hozzaszolasban?!
Tile Proxy nevű csodát ismered? Nahát valaki megcsinálta a real Google Earth-os megjelenítést, eszméletlen. Még csak erős beta, de már így is nagyon bíztató.
Ha valaki még nem tudná, megjelent a régóta várt Service Pack 1 az FSX-hez. Teljesítményben tényleg sokat javítottak, illetve a grafikán is alakítottak itt-ott. Pl. végre megjelent a Duna Budapesten. Letölthető: www.fsinsider.com
Hát ez olyan mint az UFO-kérdés csak találgatni lehet, de lehet hogy egy új FSUIPC dll megoldaná a problémát. Viszont ha már itt vagyok feltennék egy kérdést a közösbe. FSR-t hogy lehet konvertálni AVI-ba? Illet helyesbítenék FSR-ből hogylessz videó? Előre is köszönöm a kimerítö, mélyreható válaszokat.
Minden utamnál csinálok egy videót a fel és a leszállásról, amit a végén visszanézek!
A leszállásoknál minden rendben, látszik minden. Viszont amikor a felszállásokat vissza akarom nézni akkor elindul a videó és utána rá 1-2 másodperccel a gép elkezd ugrálni, nem látok belőle semmit, majd ismét megjelenik, de "lebeg" a föld felett ugyanis a futóművek nem látszanak... Ettől függetlenül ugyanúgy lemegy a videó, tehát nem esik le a gép a földre, csak gurulásnál olyan mintha lebegne... Ez nagyon zavaró:S És eddig nem volt ez... van rá tippetek hogy mi lehet a baj?
A frissebb menetrendeket külön pénzért lehet hozzá megvenni, asszem, kettőt adtak ki hozzá eddig, a legfrissebb is 2005-ös. Úgy vetem észre, már jó ideje nem frissítik.
Valaki segítsen ha tud,Ultimate traffic programnál a légitársaságok menetrendjét miként lehet frissíteni?2003 as menetrend van most rajta.Az updater menüben csak egyéb más jellegü letöltések érhetök el.