Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 0 350946

(A BFK-s promóanyagban Dunaharaszti és Tököl nem látszik, mint betétjárati végpont, helyette van Szigetszentmiklós-Gyártelep) 

 

Jó esetben is több mint 15 perc a táv a betétjárati fordítópont és a 150/H6 összeágazás között, ennyivel előre nem mindig lehet tervezni, lesz-e megcsúszás a 150-esen. 

Előzmény: gpz (350945)
gpz Creative Commons License 4 napja -1 0 350945

Vagy van egy betétjárat pl. Dunaharasztiból, ami valami késés esetén 5 perccel hamarabb indul, és a lyuk máris betöltve.

Előzmény: Fizolti (350944)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 1 350944

Arra próbáltam utalni, hogy egy viszonylag jól működő vasúton is vannak pár perces késések.  

 

De pl. az is lehet, hogy az 5 percező HÉV úgy ahogy van elcsúszik 2-3 perccel, utasként lehet fel sem tűnik. Ha az 5 percező csepeli HÉV közé egyszer egy ráckevei, egyszer meg egy 150-es vonali HÉV kéne hogy bejöjjön, és a 150-ről 5 percet késik, akkor 5 perces luk, majd a következő  a következő 5 percbe már 2 vonatnak kéne beférnie. 

Előzmény: toto92 (350942)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 0 350943

Angoloknál ugye pl. 915 mm-re kell ma építeni. 

 

De azt akkor tegyük hozzá, hogy a ma is vállalhatatlanul nehézkes megállóépítés, peronáthelyezés mivé fajulna, ha valami hasonló lenne Európa nagy részén az egyezményes. 

 

 

Előzmény: Lovrin (350939)
toto92 Creative Commons License 4 napja -2 2 350942

Önmagában egy zárt rendszernek mindig kisebb a zavarérzékenysége.

A 150-esen szintbeli átjárók (zavarbamenés esetében pár vonatonként 1-2 perc késés), beeső tehervonatok, a kapcsolódó szakaszról begyűrűző problémák (Ferencvárosban elverődik valami, mert a késett RJx miatt a nem lehet kijáratni a peron mellől) stb. miatt egy általában jobban menő MÁV esetén is lesz olyan vonat, amit a MÁV késéssel tud csak bedobni a HÉV szakaszra (pl. 70-esen tűrhető pályaállapotok, és szinte kizárólag Stadler motorvonatos személy és zónázó vonatok, de befelé mégis félre kell állni valaminek a rendszeresen késő Metropolitanok elől). 

 

Ez tiszta sor, csak ha egyik oldalról azt mondjuk hogy lesz ötös metró (már az is alsó hangon 10 év lenne hogy az Astoriáig bemenjen a két déli HÉV úgy hogy holnap nekiállnak a feladatnak, az hogy bármi átmenjen a Duna alatt Dél-Pest felől Észak-Buda felé, az szerintem évtizedekben mérhető, tehát érezzük hogy nem kell a bekövetkezésétől egyhamar tartani), akkor a másik oldalról miért kéne abból kiindulni hogy az a híg és langyos fos marad ami most van és a MÁV konkolyként mérgezné a HÉV aranyló búzamezejét?

Előzmény: Fizolti (350940)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 1 350941

A hévek külső szakaszai is csak az üzemmód szempontjából tekinthetők zárt üzemnek, mivel már ott is megjelennek olyan zavartényezők, amik egy normál vasútvonalon.

Előzmény: Fizolti (350940)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 5 350940

Önmagában egy zárt rendszernek mindig kisebb a zavarérzékenysége.

A 150-esen szintbeli átjárók (zavarbamenés esetében pár vonatonként 1-2 perc késés), beeső tehervonatok, a kapcsolódó szakaszról begyűrűző problémák (Ferencvárosban elverődik valami, mert a késett RJx miatt a nem lehet kijáratni a peron mellől) stb. miatt egy általában jobban menő MÁV esetén is lesz olyan vonat, amit a MÁV késéssel tud csak bedobni a HÉV szakaszra (pl. 70-esen tűrhető pályaállapotok, és szinte kizárólag Stadler motorvonatos személy és zónázó vonatok, de befelé mégis félre kell állni valaminek a rendszeresen késő Metropolitanok elől). 

 

Erre lehet valamennyi tartalék, - pl. az átadó állomáson betervezünk 5 perc állást - csak ez meg nem igazán versenyképesebb egy közös peronos átszállásnál. Jó kérdés, jó lenne egy közös üzem, ha jól tudna működni.

Gordon Zsigmond Kiskunhalast nem is kell erőltetni, szerintem fel sem merült ilyen, Délegyháza és Kunszentmiklós volt a végpont, a távolsági, illetve zónázók meg mentek volna a Keletibe. 

 

A 2-es felől H5-re meg még problémásabb, mert ott vannak még jókora egyvágányos szakaszok is. 

Előzmény: toto92 (350938)
Lovrin Creative Commons License 4 napja 0 9 350939

Féloff: Egyébként hogyan lyukadtunk ki anno az sk+55-re mint szabvány?

 

Kiválóan egyesít az alacsony és magas peronok minden hátrányát:

- infra oldalon magasíthatsz minden megállót, a peronhoz ugyanúgy kell rámpa hogy felmászasd az utasokat

- de emellé a járművet is alacsonypadlósíthatod ami közben tele lesz minden útszűkülettel meg lépcsőházzal

 

Nem lett volna jobb nagyvasútra is egy olyan padlómagasságot választani ami tényleg magas cserében azt mondani járműoldalon nem lesz lépcsőház meg útszűkület?

toto92 Creative Commons License 4 napja -2 7 350938

Mert olyan verzió nincs hogy mire megépül az ötös metró, a MÁV is összekapja magát? Jelenleg mindkettő ugyanannyira sci-fi kategória, nem értem hogy ha az egyiket megvalósíthatónak tartjuk, a másik miért ne lenne lehetséges.

Előzmény: Gordon Zsigmond (350937)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja -9 3 350937

Én azt mondom, hogy azt egy életre el kell felejteni, hogy a Budapest alatti HÉV-alagútba Esztergomból meg Kiskunhalasról (!) járjanak be személyvonatok.

Ez dedikáltan elővárosi/városi közlekedés, sűrű, metrószerű ütemmel, itt nem engedhető meg az "öt perc késés nem késés" MÁV-mentalitás. Márpedig ha a HÉV-et keverni kezdjük a nagyvasúttal, nagyon rövid időn belül óhatatlanul annak színvonalára züllik.

A HÉV pontosságát és minőségét az tudja garantálni, ha egy metrószerű szigetüzem marad.

Előzmény: gpz (350932)
gpz Creative Commons License 4 napja 0 0 350936

Mondjuk ha ezt ezzel összehasonlítod, láthatod, hogy kb. pont ugyanott van az ajtó alja a két képen a képzeletbeli keréktengelyhez képest:

 

https://iho.hu/img/vasut/1504/150407_gysev/01gysev.jpg

Előzmény: Il Leone (350933)
r1232 Creative Commons License 4 napja -1 1 350935

Önként és dalolva adta oda, ha jól emlékszem... Az agglomerációs közlekedés megrendelése és finanszírozása ebben is fontos szerepet jâtszott.

Előzmény: Racilaci (350929)
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 1 350934

Ez csak részben igaz, a másik probléma az volt, hogy a BKV által üzemeltetett járatok után nem kapott semmit, ami megillette volna. Gyakorlatilag egy jogértelmezési és elszámolás vita volt az alapja a dolognak.

Előzmény: morgó mh. (350930)
Il Leone Creative Commons License 4 napja -1 0 350933

Ebből csak az sk+55cm az ami igaz.

 

A BKF/NKK végighaknizott mindent az alábbi látványterv szerelvénnyel.

 

https://iho.hu/storage/23381/00_hev_latvanyterv.jpg

 

Aminek semmi köze a FLIRT-höz.

 

Értem, hogy Fürjes Balázs után szabadon az csak egy látványterv volt, mondhatni egy kamu. :)

Előzmény: gpz (350932)
gpz Creative Commons License 4 napja 0 0 350932

"Szóval ha a minisztérium mondjuk a MÁV-HÉV oldal koncepcióját fogadja el, akkor Vitézy fogja verni a harci dobokat, hogy akkor az a járműbeszerzés 40-50 évre ellehetetleníti az 5-ös metrót és az elfogadhatatlan."

 

Vitézy is pont az 55 cm-es belépőmagasságú Flirt-szerű szerelvényeket preferálja, pont azért, hogy Kiskunhalas és Esztergom irányából is be tudjanak majd járni vonatok az alagútba. A másik irány az orosz gyártó párti 110 cm-es irány volt, mert az oroszoknál nem járatos az 55-ös. De ez nem Vitézy vonala.

Előzmény: Il Leone (350912)
Racilaci Creative Commons License 4 napja 0 0 350931

Tehát ettől Tarlós szabadult meg? Értem, köszönöm.

Előzmény: morgó mh. (350930)
morgó mh. Creative Commons License 4 napja 0 0 350930

A fővárosnak nem kell forrást teremteni a beruházásokra. Ennyi...

Előzmény: Racilaci (350929)
Racilaci Creative Commons License 4 napja 0 0 350929

Egyébként anno mi indokolta, hogy a Tarlós-féle Bp-től elvették a HÉV-et? Mi volt a nagystratégia ebben?

trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 350928

Gödöllő városának "komoly" vagy komolyabb helyi járati hálózata volt valaha.

Felszámolták, vagy nagy részét felszámolták.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (350927)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 1 350927

Ideiglenes módváltás, műszaki ok miatti pótlás.

Intézhető saját hatáskörben.

 

(Megjegyzés: Gödöllőn meg kell oldani, hogy a település közösségi közlekedése a vasútra hordjon rá.)

Előzmény: trizs77 (350926)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 2 350926

Nem.

 

Ha azonnali intézkedés kell akkor abba nem fér bele sem közbeszerzés sem valamilyen uniós jognak megfelelő időhúzó ökörködés.

 

E kategóriákon kívüli megoldást kell találni.

 

Ha pedig nem sürgős az ügy akkor lehet ráérősen jogászkodni.

 

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (350925)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 0 350925

Ezt a feladatot akár a Volánbuszra is ki lehet szignálni, legfeljebb alvállalkozót von be (M6LOG?).

Előzmény: trizs77 (350922)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 0 350924

MKK poszt a témában.

 

https://www.facebook.com/photo?fbid=962866939215395&set=a.463832869118807

 

Sok benne a "nem tudjuk, konkrétumokat erről sem tudunk, stb", de azért mégiscsak egy más megközelítés. 

Előzmény: Racilaci (350923)
Racilaci Creative Commons License 4 napja 0 11 350923

Ez nagyon jó: most olvastam, hogy a Belügyminisztérium szerint nincs szükség a várólisták csökkentéséhez a magánszolgáltatók bevonására, mert „mindenkit el tudnak látni, csupán az ellátás pontos időpontja kérdéses”. 

 

Ezen az alapon teljesen felesleges azon agyalni, hogy mi lesz, ha leáll 4, 14, esetleg 44 HÉV, hiszen a helyzet tökéletesen változatlan marad: a BKV, meg a MÁV, vagy bármelyik egyéb közszolgáltató cég mindenkit el fog tudni szállítani, csak az utazás pontos időpontja kérdéses."

trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 350922

Kérdés:

 

ha a H9 leállításával 0, a Tököl-Ráckeve szakasz feladásával pedig 2 szerelvény spórolható meg, akkor hol és mivel lehetne igazán járművet megtakarítani?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mi a cél ?

Mi a cél ma ?

Mi a cél hosszú távra ?

 

Ha rövid távú (tűzoltó) megoldás kell, akkor egy éjszakai (éjféli) kormányhatározattal lehetőséget kell adni egy NER lovagnak, hogy szerezzen be 50 db helyközi csuklós buszt.

Mindegy milyet.

Gyártó sorról.**

 

majd   "ideiglenesen"   pótolni a :

    - Cinkota/Kerepes - Gödöllő szakaszt,

    - és a Tököl - Ráckeve szakaszt.

 

Nem lehet sokat nyerni az üggyel de 4-6 szerelvényt talán igen.

Az a 4-6 szerelvény pedig pont kielégítheti azt az igényt, hogy csúcsban és a legerősebb viszonylatokon nem tervezünk ritkítást állítás igazságát.

 

** = Lehet mondjuk Yutong ?

 

 

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (350918)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 0 350921

Van ilyenre valahol lehetőség? 

 

Vágányhálózat oldaláról Tököl, és talán Cinkota alkalmas erre. Túl sokat ettől sem kell várni, de a mostanában felmerült -4 egység kb. ez a szint. 

 

 de pont ez az amiről nem tudunk sokat, 

 

Semmiről semmit nem tudunk. Sok verzió volt már villamosokra, azokról ugyanúgy nem tudni, milyen állapotban vannak. Valaki hallott már olyat, hogy egyes HÉV-ek váza nagyon rossz állapotú. Más meg hallott olyat, hogy volt olyan ICS, amit felújítani vittek a VJSZ-be, és bontás lett a vége. Azok a járművek szintén régiek, és infrastruktúra oldalról is dolgozni kell a kiváltásukon. 

 

nem érdeke olyan jármű beszerzése, ami nem a hőn áhított ÉDRV vagy 5-ös metró koncepciójába illeszkedik. - Egyszer már volt egy tender, az illeszkedett mindkettőbe. 

 

Most ugye az epk fut, tehát valamilyen elképzelés a járművekre biztosan van. 

 

Erre lássuk be jelenleg igen kevés esély van.

 

Tavaly ilyenkor még 2026 eleji kezdéssel számoltak több vonal meglévő szakaszai esetében. 

 

 

Előzmény: Il Leone (350912)
toto92 Creative Commons License 4 napja 0 5 350920

Például ha ritkábban járnak vagy nagyegység helyett kisegység. Én legalábbis a matematika jelen állása szerint nem ismerek olyan lehetőséget hogy ugyanazokon a vonalakon ugyanolyan menetrend szerint ugyanakkora szerelvények közlekednek mint eddig és ez kevesebb járművet igényel (pontosabban ez akkor fordulhatna elő ha kiderülne hogy a vonatok indokolatlanul sok időt töltenek végállomáson ácsorgással, de szerintem ez a HÉV esetében nem áll fent).

Előzmény: Gordon Zsigmond (350918)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja 0 0 350919

A kettő nem feltétlen zárja ki egymást, szóval opció az ez is, meg az is...

Előzmény: Racilaci (350915)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 0 350918

Kérdés:

ha a H9 leállításával 0, a Tököl-Ráckeve szakasz feladásával pedig 2 szerelvény spórolható meg, akkor hol és mivel lehetne igazán járművet megtakarítani?

Előzmény: Fizolti (350905)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja -1 4 350917

A végén eljutunk oda, hogy végül is Lázárral járunk jobban.

Előzmény: Il Leone (350913)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!