De ugye erre írtam azt hogy "ha az IC igazán akarná ezt a helyszínt és egy komoly üzleti tervvel állna az Mitime/Geely elé"
Mert persze, az nyilvánvaló hogy Penskeéknek kellene hozzá kezdeményezni, mert a pálya jelenlegi üzemeltetője, a Mitime/Geely köszöni szépen, de jelenleg így is, versenynapok nélkül is egész jól elvan.
Ja és pl. 2002-ben téli olimpiát is rendezett már. Mi volt ott ami érdekes lehetett a NOB-nak? Hát vmi biztos, tekintve azt is hogy végső költségvetést tekintve 40M USD nyereséggel rendezték meg, dacára ezek szerint annak hogy emberből, fizetőképes közönségből, üzleti érdekből nincs sok arrafelé.
"És még Salt Lake City is csak egy köpésnyire van." De tényleg, 27 km-re.
És akkor Salt Lake City-ről: "Salt Lake CityUtah állam fő- és egyben legnépesebb városa. Szokták még emlegetni Salt Lake illetve SLC neveken is. 2007-ben a város lakossága 180 651, ami az elővárosokkal együtt már közel 1 100 000, a vonzáskörzetekkel együtt pedig több mint 2 millió (2 150 000) fő."
Tényleg ez volna az a helyzet hogy "Mert emberből, fizetőképes közönségből, üzleti érdekből nincs sok." ? Az én meglátásomban meg egy még soha ki nem használt, ill. még csak meg sem próbált új és nem is olyan kicsi piaclehetőség lenne/lehetne az IC-nek.
gyakorlatilag tételesen elmagyarázod a jelenlegi penske hozzáállást, amit én eddig is felfogtam, de mindezek ellenére én továbbra is langyosvíznek, letolt gatyás lődörgésnek, vagy még egyszerűbben, elvesztegetett lehetőségnek tartok.
A tárgyalások/egyeztetések folyamatosan vannak, Richmond is erre volt példa, Homestead-del is voltak egyeztetések, de ezek sokszor nem jutnak túl tapogatózásokon, hiszen ha a másik fél nem akarja, akkor az IC-nek meg van kötve a keze, marad a pályabérlés. De itt van pl. Milwaukee, felmerült az igény, elmentek tárgyalni, a tulajnak tetszett, szóba jött a pénz, beszállt a kormányzó, gondolom már kinéz valami szponzor is, fejlesztik a pályát, összeálltak a dolgok. Aztán majd jövőre kiderül, hogy mindenki egyfelé húzza-e a szekeret. Ez másképp azért nem megy. Persze, lehet szidni Penske-t, miért költ MÉGTÖBBET, de ő már így is sok százmillió dollárral benne van a bizniszben (300+ millió volt csak az IMS és a széria megvásárlása) és gondolhatod, hogy ennyi pénzt nem ad ki, ha nem gondolja komolyan.
köszi a választ. ennek ellenére úgy gondolom, ez is jó példa arra, hogy miért nem sikeresek igazán azok az emberek vállalkozások, amelyek ha kihívások elé állnak, folyton azokat az érveket sorolják, amelyek miatt nehéz, vagy szerintük lehetetlen megfelelni a feladatnak és nem arra koncentrálnak, hogyan tudna az mégis működni.
tiszta sor, hogy van egy csomó nehézség, de pont az lenne egy sikerre éhes széria feladata, hogy tegyen valamit azok leküzdésére.
minden tisztelet mellett azt se te, sem én nem tudhatjuk 100%-ban hogy az általam felsorolt oválok esetében nem állnak rendelkezésre a feltételek. egyáltalán megpróbálták, folynak tárgyalások, keresnek promótereket, tesznek valamit ezért? ha rövid távon nem megy, elkezdtek már projekt szinten gondolkodni?
ha a Liberty media úgy állt volna az USA-hoz, mint Ecclestone, a mai napig nem lenne F1 amerikában. 10 évvel ezelőtt a jelenlegi helyzet olyan tündérmese volt, amit senki sem hitt el igazán, aztán mégis sikerült.
erre mondom most már sokadjára, hogy a Penske féle vonalnak tök jó ez a jelenlegi langyos víz, ez a letolt gatyás, (jajj csak nehogy NFL meccs legyen aznap valahol) hozzáállás.
működik? valamilyen szinten persze, de egy olyan izgalmakat és élményeket sorra hozó széria, mint az Indy, sokkal, de sokkal nagyobb is lehetne, ez nem is kérdéses.
Így van, Detroit Penske szerelemgyereke, amíg ott van verseny addig Michigan kb. soha nem tér vissza.
Ezért fontos hogy legyen Texas, még Fontana és Pocono ami nagyon hiányzik, de előbbi szétb.sszák valószínűleg Pocono meg hát eléggé mostohagyerek lett sajnos.
Ez egy jó térkép, az IndyCar célja sokáig volt az, hogy eljusson a keleti partra, ez Watkins Glen-nel volt meg legutóbb, próbálkozások voltak Bostonnal, Loudonnal ezek befuccsoltak.
WG-ben sem volt olyan promóter, aki akart sikeres IndyCar versenyt, a pályát a széria bérelte, nem volt főszponzor és kb. 5000-es volt a helyszíni nézettség, kb. erre emkékszem.
Ezekhez az oválokhoz promóter is kell, az meg nincs.
Mert a pályát ki lehet bérelni, pénzért, de akkor minden másért is a széria felel.
Penske bár kiszállt a pályabizniszből (kiv. IMS), van promóteri cége, ők csinálják Detroitot.
Nyilván akár csinálhatnának oválversenyeket is, persze, de ott van Iowa és Gateway példája, hogy megfelelő promóterrel és vízióval igenis lehet jól kinéző, a lelátókra nézőket vonzó eseményt szervezni.
Lehet Texasnak is jót tesz a szünet, újratervezés, egyéb. Milwuakee is azért tér vissza, mert a pálya tulaja, az állam kormányzója és a széria közös nevezőre jutott, van vízió, szándék és pénz, hogy szervezzenek egy sikeres versenyhétvégét. A semmiből ezek a lehetőségek nem teremnek meg, a széria sikerét akaró és pénzzel rendelkező befeketetőkre, promóterekre és szponzorokra van szükség. Ezeket fel kell kutatni, meg kell nyerni az ügynek.
Szóval az általad felsorolt oválok esetén a fentiekből semmi nem teljesül azon túl, hogy LÉTEZNEK fizikai állapotukban.
"Poconóban Wickens lebénult, Wilson meghalt. Biztos maradni kellett volna még egy kicsit, hátha bővül a lista!"
Mindkettő, de főleg Wilson esete bárhol megtörténhetett volna (de Wickensé is min. még pl. az Indy 500-on, lévén, hogy ez a baleset ugye a pálya Indy-t mintázó kanyarjában történt) és ezt te is tudod. (Meg tudtommal pl. Dixon, Power és Pagenaud is tudta, akik 2019-ben, egy sajttájon megvédték a pálya biztonságát.)
"Michigannel szerintem az a baj hogy túl közel van Detroit, nem bírna el a térség két versenyt"
Hát amilyen nyomi lett úgyis az az új detroiti vonalvezetés, legalább egy vetésforgós megoldást akkor is mindenképp megérdemelne Michigan is. (Meg amúgy hamár jövő évi naptár és a valóság, ezzel az erővel akkor egy évben Road America és Milwaukee is nem lesz sok? És a tetejébe ezek még közelebb vannak egymáshoz.)
O'Wardnak egy darab rajongója nincs Mexikóban. Texasra is kampányolt hogy jöjjenek a rajongói el is jött az a 10-15 ember csak azzal nem lehet eladni egy versenyt eladni. Canapino szezon előtt ment pár demokört egy IndyCarral Argentinában és 25-30 ezer ember ment el megnézni.
Poconóban Wickens lebénult, Wilson meghalt. Biztos maradni kellett volna még egy kicsit, hátha bővül a lista!
Michigannel szerintem az a baj hogy túl közel van Detroit, nem bírna el a térség két versenyt (ahogy a MotoGP-ben is beszakadt Brno nézőszáma miután lett futam a Red Bull Ringen is).
"tényleg érdeklődésképpen, az olyan ovál pályák, mint kentucky, chicagoland, homestead miami, kansas (úgy tudom, ezeken nem, vagy csak ritkén vannak NASCAR versenyek) miért nem jöhetnek szóba? esetleg pikes peak oval?"
Poconoról is akkor mentek el amikor már épp kezdett volna felfutni. Nagy üzleti zsenik ezek :D
De én pl. azt sem értem hogy miért nem lehetne mondjuk Michigan-be is visszamenni végre, hogy a sebességfanatikusoknak legyen az Indy mellett legalább még egy igazán "combos" ovál is a naptárban, ne csak ilyen Milwaukee/Iowa féle, alapvetően road konfigos leszorítőerőt igénylő hurkatöltők. (Lassan 1997 végére érek, abban az évben pl. Michiganben és Fontanában is rendeztek versenyt!)
Na de sebaj, így legalább akkor jövőre se kell sok IC-t néznem, úgyis nagyon el vagyok maradva filmek terén is :D
A T1-nél, a Sunset Bendnél jobb kifékezési pont nem kell, aztán az első szektor a Dreamboat-Work out-Scream kanyarokkal meg veszett gyors, és a Demon-Devil-Diablo és a First/Second/Bad Attitude is kifejezetten izgalmas kanyarkombinációk, de a Fast-Faster-Gotcha-Mabey is nagyon technikás ahogy fokozatosan, és mindinkább meg kell fékezni az autót az egyre kisebb sugarú kanyarok miatt.
És ha már nem is 1x jó volt pl. az ARCA-nak, a WSBK-nak, az ALMS-nak és a MotoAmericának is, akkor az IC-nek is miért ne lehetne az?
És még Salt Lake City is csak egy köpésnyire van.
Az egyedüli probléma az egésszel hogy a jelenlegi üzemeltetőnek köszönhetően egy ideje inkább már csak autótesztekre, pályanapokra és pilótaképzésre használják. Pl. jelenleg lelátói sincsenek, dehát azokból meddig tartana felhúzni ismét egy párat, ha az IC igazán akarná ezt a helyszínt és egy komoly üzleti tervvel állna az Mitime/Geely elé.
Persze tudom hogy valszeg ebből se lesz már soha semmi, pedig tényleg, én úgy gondolom hogy lenne benne fantázia. (Sztem legalább annyi mint pl. Nashville-ben, ill. biztos több mint pl. Barberben, ahol még nézőszámnak is nehéz nevezni azt a néhány erdőben sátorozó, a verseny alatt is épp piknikező, barbecue-t sütögető lakókocsis családot.)
Érdekes az is hogy egy Canapino miatt nyomják Argentínàt de O'Ward-ot nézve eszükbe se jut Mexikóban futamot rendezni pedig anno Fernandez idején 2002-ben 2 versenyt is rendeztek és szuper pályákon. Évadnyitó és évadzáró volt.
Rasmussen volt a gyorsabb, de nem csak ez alapján választanak Carpenterék...döntés hamarosan...
De Vries meg közben visszament a Formula E-be...viszont Lawson csak teszterke lesz jövőre a F1-ben, szóval igazán átjöhetne versenyezni a tengerentúlra.
Egyetértek...Nekem is tele a hócipőm azzal, hogy mindenféle más sporteseményekhez (meg nem sporteseményekhez) igazítgatják folyamatosan a naptárat (mint valami huszadrangú csicskaszéria). Szerintem minimum 20-22 verseny kellene (közte minimum 7-8 ovállal), a duplaversenyek felejtősek, és simán lehetne 1-1 verseny Kanada mellett Mexikóban, Dél-Amerikában (Argentína vagy Brazília) + Japánban és Ausztráliában. Ja és persze február végétől minimum nov. közepéig tarthatna a szezon.
Watkins Glen volt pár éve, két év után kimúlt, gondolom nem ok nélkül (azt nem tudom hogy ki volt a ludas, az IC vagy a promóter vagy csak szimplán nem működött).
Richmond jött volna ha a covid nem mossa el 2020-at, utána nem tudom miért nem tértek vissza mégis.
Abban egyetértek hogy a keleti parton is jól mutatna egy-két verseny.
továbbra is az a véleményem, hogy az IndyCarnak a más szériákhioz, sportokhoz való igazodás helyett sokkal önálóbb stratégiával kellene fellépnie. ez a letolt gatyás hozzáállás soha nem hoz áttörést.
Ez azért rizikós, mert az IC is pénzből működik és letolt gatyával létezni még mindig jobb mint önállóan elbukni. A WTCC is bátran felvállalta a TC1-et ahelyett hogy letolt gatyával a TCR koncepció felé indultak volna, aztán láttuk hogy melyikben volt végül a nagyobb jövő.
Azon agyaltam hogy egyáltalán van bármi középen? Kb semmi, a CART-nak és a Champ Carnak volt Denverben futama, Kansas még tud javítani, de szerintem arrafelé se épkézláb pálya, se elég ember nincs hozzá hogy bármi megéljen.