Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.07 0 1 231883

Bizony, sok ilyent látunk. Hol volt meghirdetve ez a felmérés? Ki és hogyan értesült róla? Mennyi időt hagytak a válaszra? Hogyan biztosították, hogy egy ember egyszer nyilvánítson véleményt? És még megannyi kérdés, ami nélkül nem érdemes hasraesni a kiírástól, hogy volt egy felmérés. (Főleg, ha a forrásként megadott sajtótermék rendszeresen veszíti el a pereket hazudozás miatt.)

Pont úgy lehet, hogy volt felmérés, és ahhoz igazították az útvonalat, mint hogy volt útvonal, és ahhoz igazították a felmérést.

Az igazi veszély, ha valaki nem képes vagy nem akar egy bitet meghaladó mélységben gondolkodni, és a kerékpárosokat egységes masszává nyilvánítja, akiknek nyilván mind ugyanaz kell. Valóban a legrosszabb kimenetele a dolognak, ha letiltják a hetesről a bringákat.

Előzmény: Friczy (231881)
Friczy Creative Commons License 2019.08.07 0 1 231882

Szívesen láttam volna a kérdőívet. Gondolom egy teljesen általános kérdőív volt, amit nem célzottan kerékpárosok számára, hanem véletlenszerűen bevont emberekkel készítettek el. Így aztán a kitöltők közt feltehetőleg túlnyomó részben szerepeltek azok, akik hétvégenként ráülnek a biciklire, és kimennek a Rómaira fagyizni. Tény, a lakosság körében ők vannak többen. És készséggel elhiszem, hogy akik egy nap maximum 20-30 kilométert tekernek egy hétvégi kiránduláson, elsősorban a látnivalókért mennek. Viszont jó eséllyel ezek a válaszolók a büdös életben nem fognak egy Budapest-Balaton távot megtenni - pláne nem egy nap alatt, tehát egy ilyen felmérésre hivatkozni egy Bp-Balaton út tervezésénél felér egy hazugsággal.

 

Ha esetleg neked az origonál konkrétabb információd van erről a felmérésről, légy szíves, oszd meg, de ennek hiányában nem etikus erre hivatkozva ebben a stílusban leszólni a 'húsz százalék kisebbséget'.

Előzmény: Nemo (231874)
Friczy Creative Commons License 2019.08.07 -1 4 231881

Gondolom, ez a felmérés is hasonlóan zajlott mint a nemzeti konzultáció.

Előzmény: Nemo (231874)
H_G Creative Commons License 2019.08.07 0 0 231880

Az azért kell, mert a japánok maguk lehetnek viszonylag sportosak, de a jellemző biciklijük paraszt-batár, kosárral és max. 3 sebességgel. És strandpapucsban tekernek esernyőt tartva :) Láncváltóssal -- ami viszont nagyon drága olasz -- csak a tokiói juppik alázzák az autókat.

 

Előzmény: etomcat (231878)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.08.07 0 0 231879

Etyek végén (de még a településtáblaelőtt) Alcsútdoboz felé azért véleményem szerint nem max. 5-6% vár az emberre. Most pontos számot nem mondanék adatok hiányában, de szerintem van olyan száz méter, aminek az átlag meredeksége közelebb van a 10%-hoz, mint az 5%-hoz.

Előzmény: NAR (231866)
etomcat Creative Commons License 2019.08.06 -1 0 231878

> A Straván 5-6%-os szegmenseket látok, ami mondjuk nem könnyű, de nem is extrém.

 

Tudtommal a Gellérthegy oldalában a Hegyalja út végig 6-os a hídfőtől fel a Czakó u. sportpályákig és ott sokan tolni szokták.

 

(Japánban 3% emelkedő az elfogadott kerékpáros útvonalak kiépítésénél, pl. a nagy hajók miatt 60m magas Enoshima hídhoz valami 2km bicikliút rámpa épült csak azért, hogy ne legyen meredekebb a ráhajtás. Pedig egy 2/3-ad részt hegyekkel borított országról beszélünk, ahol az emberek elve edzettebbek - az iskolákat direkt ilyen János-hegy méretű dombok tetejére szokták tenni, a buszmegállót meg lentre, hogy ne legyenek puhányok a diákok és a túlsúlyosság sem jellemző náluk. De nyilván a magyar huszár-virtus győzni fog a gravitáció felett.)

Előzmény: NAR (231866)
etomcat Creative Commons License 2019.08.06 -1 0 231877

> mintegy felük pedig a domborzati viszonyokat [tartotta fontosnak]

 

Mesedélután. Aki kerékpáros és nem az a 7-8 fő, aki a pöttyös trikóra hajt a TdF-on, az mind jól tudja, hogy két keréken már a sík út is emelkedőnek érződik, főleg ha szél is fúj - amelyik út meg tényleg emelkedik, az kifejezetten büntet. Mire Óhegyen a Lengyel templomtól a csősztoronyig felmászok a végére csíkot húzok, mint a csiga, mert leér a nyelvem az aszfaltig, pedig az csak ~350 méter úthossz. Egy Bp-Balaton kerékpárútba szándékosan komoly emelkedőket tenni bűncselekmény (vagy pedig a pedelec lobbi szponzorálja őket, hogy motoros rásegítős bringát kelljen venni a gyereknek, asszonynak és kb. mindenkinek, aki nincs legalább UCI kontinentális szintű versenyző?)

Előzmény: Nemo (231874)
bm613 Creative Commons License 2019.08.06 0 1 231876

Köszi, értem.

Tudsz-e valamit arról, hogy kik azok "a kerékpárosok", akiket megkérdeztek? Hol végezték a felmérést?

Te elhiszed, hogy ennyire lényegtelen szempontnak bizonyul az emberek körében a táv, amikor el akarnak jutni valahova? Én erősen kétlem, pláne egy ilyen hosszú út esetén.

 

A biztonság természetesen tényleg fontos. Viszont bármilyen normálisan megcsinált útvonal biztonságos volna. Vagy a 7-es melletti verziót veszélyesre akarták tervezni?

 

" a táv rövidségénél sokkal nagyobb súllyal esik latba a komfort és a látnivalók elérhetősége"
A komfortot éppen erősen rontja a sok emelkedő. Az nagyon menő, ahogy ezt azzal mentegetik, hogy így több a lejtő is. Igazi fideszmédia-színvonal :D 

De egyáltalán mennyivel több így a látnivaló, mint a normál útvonalon lenne? Szerinted szebb annyival az érdi változatnál, hogy megér +20 km-t? Az indexes azt írta, hogy pár percnyi szép látvány jön be pluszba, és szerinte így marhára nem éri meg a kitérőt. Te hogy látod?

 

De tőlem aztán megépülhet, fenntartom, hogy aki >100 km-t lenyom, az elvan a 7-esen is, ha akar. Csak kötelező ne legyen...

Előzmény: Nemo (231874)
SzeZo Creative Commons License 2019.08.06 0 0 231875

Az a legrosszabb a cikkben, hogy ezután bárki mondhatja, veszélyesek a kerékpárosok számára a közutak, hiszen megírta az Index. Meg - sajnos. Hogy inkább söröztek volna napestig Pesten, nekik nem való jármű választása helyett.

Előzmény: Nemo (231874)
Nemo Creative Commons License 2019.08.06 -1 0 231874

Az útvonalak közti döntést kerékpárosok közti felmérés előzte meg.

https://m.origo.hu/itthon/20190717-indul-a-budapestbalaton-kerekparut-kivitelezese.html

"A nyomvonal kiválasztása előtt készült felmérésben a kerékpárosok hozzávetőleg 20 százaléka jelölte meg az útvonalválasztás szempontjai között az útvonal hosszát, mintegy felük pedig a domborzati viszonyokat. Lényegesen többen, 70 százalékuk tartotta fontosnak a biztonságot, 80 százalékuk pedig a látványosságot. A megkérdezettek többsége minden korosztályban a nyugodtabb útvonalat részesítette előnyben a gyorsabbal szemben. Az adatokat összegezve megállapítható, hogy a kerékpárút majdani használói számára a táv rövidségénél sokkal nagyobb súllyal esik latba a komfort és a látnivalók elérhetősége."

 

Persze mindig vannak olyanok, akik ezt a felmérést a húsz százalék oldaláról kezdik bírálgatni. A döntés nem véletlenül nem követte őket.

 

Előzmény: bm613 (231871)
koller andor Creative Commons License 2019.08.06 0 0 231873

Viszont nálunk rendezik az utolsó pár kilométert a kedvenc körömön. :-) Tiszaalpár-Bokros és Nagytőke-Magyartés elágazás.

Előzmény: SzeZo (231864)
bm613 Creative Commons License 2019.08.06 -2 1 231872

No meg miért is van pénzhiány az országban? Miért rohad a közlekedés, az egészségügy, az oktatás? Megvan az a pénz, bizonyos jól körülhatárolható hazai, illetve orosz zsebekben...

Előzmény: Nemo (231870)
bm613 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 231871

Na jó, de eleve milyen út az, ami ekkora kerülővel jár? Valamiért az autópályát sem tekerték meg így... Persze ha csak opció, akkor elmegy. Abban van igazság, hogy aki >100 km-t bevállal, az nagy valószínűséggel tud menni a 7-esen is. De mi lesz, ha megtiltják a normális útvonalon való haladást, ahogy szokták, és büntetnek is keményen? Kitelik tőlük.

Előzmény: Nemo (231870)
Nemo Creative Commons License 2019.08.06 0 1 231870

A Bp-Balaton kerékpárút még nincs megépítve, csak az útvonala van megállapítva. A késlekedés oka a szokásos: engedélyeztetés, kisajátítás, pénzhiány. Aki egy ilyen kijelölt nyomvonalra rágurul, hogy tüskebokrok közé szorulva, majd saját váltóját letörve vernyákolhasson és finnyoghasson, az meg is érdemli.

Előzmény: SzeZo (231864)
hbe Creative Commons License 2019.08.06 0 0 231869

Kicsit régebben valaki csúszkálásos kérésére írogattam itt a különböző aszfaltokról, köztük a világos fajtáról. Beírom még egyszer, mert bár sokkal tapasztaltabb bringások vannak itt, azért nem árt rá figyelni.

Nézzétek meg, ebben a cikkben https://index.hu/belfold/2019/08/05/bajna_szomor_kozti_1105-os_ut_kanyar_balesetveszelyes_volner_par_abraham_zoltan/ fehér aszfaltként hivatkoznak rá. A google maps linken látszik, hogy a kanyarban már fel is van marva utólag, de még így is kicsúsznak rajta autók is, bár az is tény, hogy az ív közepétől kifelé dől. Ha ilyet láttok, nagyon vigyázzatok, kezdődő esőben, száradó állapotban is nagyon csúszik, főleg ha még kis vályú is van hozzá. A 24-es főutat csinálták meg jó régen egy részen ilyennel, aztán balhé volt, mert a söfőrök a busszal, ahol azért nagyobb a tengely terhelés, egy-két eset után nem mentek rá az emelkedőre hóban ezeken a szakaszokon, nem, illetve terelve jártak a buszok.

NAR Creative Commons License 2019.08.04 0 0 231868

Út eltűnni nem szokott, meg a dátum szerencsére látszik :-)

Előzmény: hitman (231867)
hitman Creative Commons License 2019.08.04 0 0 231867

a streetview-n gyakran 5-6 éves képek vannak, aki arra alapoz, komoly meglepetés is érheti.

Előzmény: NAR (231866)
NAR Creative Commons License 2019.08.04 0 1 231866

De azért legalább Streetview-n előre megnézhetné, merre megy az út...  Egyébként egyetemistaként mentünk Etyek felé Balatonra, ugyan volt meredek, de azért extrém meredekre nem emlékszem... A Straván 5-6%-os szegmenseket látok, ami mondjuk nem könnyű, de nem is extrém.

Előzmény: hitman (231865)
hitman Creative Commons License 2019.08.04 0 0 231865

pedig ilyen, amikor a laikus átlagember rendeltetésszerűen szeretné használni a számára kijelölt kerékpárutat.

Előzmény: SzeZo (231864)
SzeZo Creative Commons License 2019.08.04 -2 0 231864

https://index.hu/kerekagy/2019/08/04/budapest_balaton_kerekparut_bringatura_balaton/?cp=1#comments

Írtam néhány mondatot, de aztán töröltem. Rövid véleményem: ezt a cikket nem kellett volna megírni, a szerzőnek nem kéne bringára ülnie, de, ha már megteszi, nem kéne mindenfélét irkálnia.

SzeZo Creative Commons License 2019.08.04 -1 1 231863

Az sem rossz, mikor anyáznak a gyökér autósok.

Egy bringás után tekertem, jött a körforgalom. Aki benne van, elsőbbsége van.

Vagy nincs.

Az előttem haladó erős satuval tudta elkerülni a kellemetlen találkozást és kifakadt, hogy akkor most mi is van..?

A suttyó-tapló bádogdobozos kiüvöltötte, hogy mi is van - szerinte. Persze, őt védi a ketrec, nem neki lett volna baja a találkozóból. A legjobb lenne az ilyeneket tolólap által rendszabályozni - csak azért, hogy érezzék, milyen esélyek vannak az erősebbel szemben.

Okoskodóknak: a környéken nem volt kerékpárút, melyen nem zavartuk volna felsőbbrendű lények haladását.

NAR Creative Commons License 2019.07.29 0 0 231862

Az utóbbi években megint el kezdett romlani a közlekedési morál, múltkor babakocsit toltam keresztül a Királyok útján, az autós orknak egyből dudálnia kellett, pedig igazán még a gázt sem kellett volna elvennie...

Előzmény: imsailing (231861)
imsailing Creative Commons License 2019.07.29 0 0 231861

Az a gond, ha a hazai lakosság egy része sárga csíkot lát, bringautat kiált, legyen az épülő, használhatatlan, járdás vagy csak egy sárga csík a sztrádán... Sokszor én is megborulok az ilyen beszólásokon. De aztán valahogy lerázom magamról (mint a kutyám a feszültséget :-) ).
Legutóbb a Sujtás utcában egy furgonnyi melósgyerek a szembejövő bringasávba terelt volna, az egyik nagydarab még ki is szállt (én meg majdnem betojtam, mert ilyenkor nem bízom a higgadtságomban, aztán meglesz a baj). Gyorsan megkérdeztem tőle, hogy a fővárosban lakik-e, mert itt vannak ilyen egyirányú utcák, ahol szemből bejöhet a bicajos a felfestett sávban, a forgalommal meg lehet egy irányban haladni, ezt mutatja a tábla is. Ettől kicsit lehalkult, és azt füllentette, hogy a szomszéd utcában lakik. Kérdeztem, hívjunk-e rendőrt, hogy elmagyarázza neki a kreszt, és akkor elment. Kicsit még cidriztem, és csak soká lett jobb kedvem, mert ilyenekbe sötétben és még egyedebbül is bele lehet futni.

Előzmény: SzeZo (231860)
SzeZo Creative Commons License 2019.07.29 0 0 231860

Kis segítség a szövegértéshez: épülő kerékpárútra küldtek volna.

Hogy mi a biztonságos? Kétszer borított fel autós, abból az egyik kerékpárúton történt.

Előzmény: ElPoltorato (231857)
bm613 Creative Commons License 2019.07.28 0 0 231859

Meg is adtad a magyarázatot. Kiegészíthetjük még azzal is, hogy a járdán vezetett bringaúton jó néhányszor nagyobb a súlyos, akár halálos baleset esélye, mint az úton. Lehet, hogy az autóst idegesíti a biciklis az úton, de legalább látja és nem gázolja el.

Előzmény: ElPoltorato (231857)
e-cet Creative Commons License 2019.07.28 0 0 231858

Eltévedtél. Ez kerékpáros topik.

Előzmény: ElPoltorato (231857)
ElPoltorato Creative Commons License 2019.07.28 -3 0 231857

inkább a járdára is felmegyek bringával, mintsem kockáztassam , hogy ilyen egysejtű föllökjön.

viszont, ahol van bármilyen , kerékpárút, sáv, vonal , stb. nem értem mit keres a bringás az autók

között.

főleg a szpídesek szambáznak nagyképűen a kocsik sávjában.

persze, látom én, hogy az út simább, a járdából kialakított bringaút meg ráz mint  állat.

Előzmény: SzeZo (231856)
SzeZo Creative Commons License 2019.07.28 0 0 231856

Tényleg nem értem, hogy kaphatnak jogosítványt olyan képződmények, akik csak zsigeri működésre képesek.

Ma ketten dudáltak rám és mutogattak jobbra (a 11-es és Pomáz között épülő - feltehetően - kerékpárútra), hogy szerintük ott a helyem. A közút, amin tekertem, nem bringatilos, a lehető legjobban szélre húzódtam, a két gyökér mégis úgy érezte, hogy semmi keresnivalóm a nekik szentelt úton. Nem zavarta őket, hogy a (bringa)sáv csak megszűnik, nem lesz vége, nincs ráhajtás, lehajtás, nincs tábla.

Szép az élet, legalább nem áztam péppé.

SzeZo Creative Commons License 2019.07.28 0 0 231855

Volt már ilyen kérdés régebben. Hozzáértők szerint semmi baja nem lesz a keréknek.

Véleményem szerint nem fogja tudni betölteni szerepét, mert nem tud forogni:-). Bocs!

Előzmény: best73 (231854)
best73 Creative Commons License 2019.07.28 0 0 231854

Sziasztok,

 

Ha kerekénál van lógatva egy kerékpár hosszabb távon, az okozhat bármit a kerékben?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!