Ha most nem lenne bringám, pont ilyesmiben gondolkodnék, pont ebben a műfajban. Túra, országút, könnyű terep, erre való. (Én a saját cuccaimat tenném rá egy ilyesmi vázra, pont ilyesmi bringákat nézek, de ez az én nyomorom.)
Csekk:
A villaszárak nem lógnak-e?
A kerekek nem kotyognak-e? Nem vészes, de garantált kónuszcsere.
A váz nem repedt-e?
A kormány nem lötyög-e. A csapágy nem vészes tétel.
Hajtómű szépen jár-e?
Váltás rendben van-é?
Általában igaz, mint az autóknál: Ha jól be van állítva, akkor gondja volt viselve.
A tárcsafékről szv az, hogy amatőr szinten költséges flanc. Egy jó V-fék a karokkal együtt megúszható kompletten húszezerből. Tárcsából meg kell nézni az alap alkatrészeket, máris egy hatvanasnál járunk és gondolhatod, hogy nem lesz csúcskategória. Azt mondják, hogy a bowdenes felejtős. A legnagyobb fos az egészben, hogy nem tudsz visszalépni, a váz eldönti, hogy milyen lesz a fék. Én A V-féknél maradnék.
Sziasztok. Viszonylag kispénzű emberként fektetnék be egy drágább kerékpárba használtan.
Vajon mennyit érhet a képeken látható jó állapotúnak tűnő KTM.?
120.kg. alá kellene. Főleg aszfaltra, persze azoknak is ismerjük a minőségét.
Mit érdemes megnézni egy ilyenen?
Ezek a tárcsafékek mennyire drágán fenttarthatók, javíthatók? Az eladó szerint olajos tárcsafék. Ugyanúgy problémás mint egy autó féke? Folyhat is akár karmantyúnál?
Jó szöveg ez, a karos fali kerékpártartón: max. három kerékpár tárolására alkalmas.
Dehogy alkalmas! A 40-45 centis karokra kettőt is nehezen teszek fel, pedig kettő kényelmesen elférne (fejtől-lábtól), ha a nyergek és a kormányok nem lennének közel azonos magasságban.
Kis mókolással megoldottam. A belső bringa felsőcsöve alá tettem egy akkora támasztékot, ami eléggé megemelte a kormányt, így a másik jószág nyerge éppen befér alá.
"A lekanyarodó autósok viszont jobban látják a bicikliseket - és ott csak sövény van, fölötte látni a biciklist"
Este a buxussorok tökéletesen kitakarják a bringalámpákat, prizmákat. (Amit írtál nem ismerem, de általában ez szokott történni.)
A balesetek legnagyobb része a józan paraszti ész hiányára vezethető vissza. Nem "kényszerítik" a kresz betartására a közlekedőket, illetve nem segítik elő a kresz betartását.
A "kényszer"-re példa ha az öbölvezetéses kerékpárút szintben marad a korábbi egyenes vonalvezetéssel akkor 100% hogy át fognak rajta egyenesen száguldani továbbra is. Ha viszont az új kanyarítás szélén útszegélykő is van, sőt a korábbi leaszfaltozott részt is felszedik, befüvesítik, akkor mindenki kanyarogni fog.
Szerintem az ilyen problémákon sokat segítene, ha a kereszteződésben a kerékpárutat befelé hajlítanák. Egyrészt akkor az autó a bicikliknek járó elsőbbség adáshoz nem maradna a főúton, már valamennyire le lenne kanyarodva (mondja valaki szebben magyarul! :-)). Így nem kellene annyira hátrafelé néznie. Másrészt a kikanyarodó autónak is lenne hely, nem állna meg keresztben a kerékpárúton. Emellett a biciklisek is lassítanának egy kicsit. Persze ezt a megoldást nem lehet kizárólag sárga festékkel megvalósítani.
A Szilágyi Erzsébet fasoron a kerékpárút kissé távolabb megy a főúttól, ott elvileg lenne hely egy nem túl hosszú autónak. Sajnos sok autós nem képes kimenni az út sarkáig. Arra gyanakszom, fogalma sincs arról, hol van az autója eleje. Úgy viszont mégiscsak a bicikliút közepén áll meg. A lekanyarodó autósok viszont jobban látják a bicikliseket - és ott csak sövény van, fölötte látni a biciklist.
Szerintem sokkal nagyobb gond a kanyarodásnál a nyomás, hogy már állnak mögötte, és ezért minél előbb kell befejezni a manővert, mintsem a korlátozott rálátás. Ha kb. 45 fokban befordultál, és megállsz, azért fel lehet mérni, jön-e valaki, csak ekkor még az autó vége feltartja az egyenesen haladókat. Sokkal jobb megoldás lenne a topiktárs által írt dolog, miszerint a torkolattól picit el kell távolítani az átvezetést, és máris megoldódik mind a siessünk nyomás kérdése, mind a rálátás kérdése.
A képen láthatónál rosszabb a helyzet. Ez kb. március-áprilisban készülhetett a fák alapján, a sarkon lévő fa sokkal többet takar. Plusz az autók sem mindig így állnák, és nem mindig ilyen alacsonyak. Túl elől is van a tábla, és mindenképpen stop tábla kellene. Mivel ahogy írod is, balról jövő autókat csak akkor fogod látni, ha elállod a bringautat. Plusz túl sok itt a történés egy átlagos sofőrnek sajnos.
Eleve a másik oldalra kellett volna ez az egész szakasz, de ha jól tudom, ezt az Auchan csinálta feltételként, és azért van itt, és így. Sokan az úton mennek, vagy pedig Észak felé legkésőbb a Reichl Kálmán zebránál a túloldali szervizútra, aztán Záhony utcánál kikerülik a lámpát, és tovább a Gázgyárra.
A következtetést le lehet vonni, de attól még pont a holttérben lehet a kerékpárút. Főleg mondjuk egy furgonból, ahol csak a külső tükörből lehetne valamit látni, de a személyautóknál is divat picire összehúzni a hátsó szélvédőt meg oldalsó ablakokat, amiből aztán kitakarhat a fejtámla...
Legújabb elektrolleragyatlanság. A nagy kék doboz a hátára, másik ugyanolyan nagy batár pedig az elektroller kormányára. Kereszteződésnél nuku lassítás és körbenézés, de hát ez ezeknél eddig is alap volt.
Tökéletesen belátható, kint az elsőbbségadás kötelező, bringaveszély kiegészítővel, zebra tábla, felfestés is van, igaz a fotó idején már kissé viseltes, de ha leesik a hó akkor se látszik.
Ami az elbaszvány ezeknél a kereszteződéseknél, hogy soha sehol nincs bekanyarítva a kerékpárút és a zebra az alsórendűbb út felé amolyan autóbuszöböl-szerűen. Így az autós szerencsétlenje ott dekkolhat ami nem igazán okés. Ha bekanyarítanák és előtte lenne legalább 1db személykocsi-hely akkor mindenki sokkal nyugodtabb lehetne és a bringás -gyalogos is távolabb esik az útkereszteződéstől. Rengeteg lidli, tesco, aldi parkoló ki és behajtása pont ugyanígy van elbaszva, majd telibeszarva a sokadaik gyalogos és bringáselütés után is, mert jóvanazúgy.
További baromság a 10 méteren belüli sövény, reklámtábla, lámpadoboz, villanyóraszekrény stb. ami frankón kitakar mindent, főleg este a bringa és rollerlámpákat.
Az is lehet, hogy kis Mozaikból jött kifelé az autós, és balra akart menni. Oda mindenképpen stop tábla kellene, ha nem állsz meg teljesen, esélytelen elsőbbséget adni a kerítésnél. Autóval a Mozaik felől ha jössz, a kerékpárost, ha balról jön, csak az utolsó pillanatban látod meg, tíz centinként kell előre lopakodni. Aztán a zajvédő fal miatt a balról jövő autóst megint csak az utolsó pillanatban látod, ott is nagyon óvatosan lehet csak kidugni az orrát. Plusz veszélyforrás a fokozott tanulóvezető jelenlét a környéken.
Másik közeli érdekesség, hogy a Királyok útján a felezővonal felfestése helyenként úgy sikerült, hogy nem csodálkoznék, ha mém lenne belőle.
Mondjuk áldozathibáztatást azért mellőzve, a tárgyalt helyen egy osztott gyalog- és kerékpárút van (vmax=20 km/h), azért valóban tud meglepetést okozni egy világítás nélküli, terepszínű, gyors kerékpáros. Ez nem menti fel a járművezetőt, aki bekanyarodik elé, de érdemes mélységében vizsgálni, hogy milyen döntési folyamatok mentek végig a járművezető fejében, amíg oda jut, hogy ő most bekanyarodik.
Mert lehet, hogy simán egy igénytelen leszaromjóska, aki fel sem fogja, hogy mi ott a forgalmi rend, de az is lehet, hogy szinte állóra lassított benézett, nem látott veszélyt, s mire a gázra lépett és megindult (1-2 mp), már ott volt a kerékpár az oldalában, a kerékpáros meg pont azért nem fékezett/lassított, mert ő azt észlelte, hogy az autó megáll, tehát feltételezte, hogy észlelte az ő közeledését.
(Egyébként elég sokszor látok olyat sajnos, hogy a kerékpáros vagy autós közlekedő látja, hogy nem kap elsőbbséget, ennek ellenére rágyorsít, vagy nem fékez, és szándékosan sodorja veszélybe magát és a szabálytalant, hogy megmutassa, neki elsőbbsége volt.)
Zebra is van ott, bár elég kopott az útburkolati jel, és egy tábla arra is figyelmeztet. A kb. 14 méter tényleg nem sok. Rengeteg helyen van hasonló hely, csak mondjuk sövénnyel, ami csak pár méterrel előtte ér véget. Akárhogy is, ez rutinból kellett volna hogy menjen a vezetőnek.
Haha, pár napja kaptam meg a rendőrségi jegyzőkönyvet a múlt év októberi Margit hidas elütésemről, na ott még kötelező haladási iránya is volt :), mégis elvitte a kerekemet.
Ha a táblát el is bukja a járművezető észlelésben, azért egy derékszögű kanyarodáshoz lelassítva, ha mást nem, a sárga kerékpáros átvezetést, mint útburkolati jelet illene észrevenni, abból pedig levonni azt a következtetést, miszerint a kanyarodó járműnek elsőbbséget kell adnia az egyenesen továbbhaladó kerékpáros számára.
Nem értek ezzel egyet. Mi az, hogy "a táblát vegye már észre mindenki"? Szerintem teljesen mindegy, van-e tábla.
A zajvédő fal vége 14m-re van a kereszteződéstől. Ezt egy nem túl gyors bicikli kevesebb, mint 3 másodperc alatt teszi meg. A bicikli adott esetben gyorsabban megy, mint a kanyarodó autó, tehát az autóból hátra kell nézni, de arra sokáig takar a fal. Szóval sz.r egy hely.
Mikor? Arra jártam úgy fél négy felé, még nem volt semmi. Gondolom a "kisebbik" kereszteződésről írsz. Mert elvileg ott két Mozaik utca van, az egyik a lámpás kereszteződés, a másik úgy 80m-rel távolabb.
Délután a Mozaik utca - Angel S. B. u. találkozásánál mentő, rendőrautó és egy meggyötört fekvő bicikli volt. A kerékpáros a mentőben lehetett.
Azt a részt olyan bölcsen tervezték meg, hogy a két utca találkozójáig a zajvédő faltól semmit nem lát a bringaútból az autós. Aztán jön egy sietős fajta és, ha rosszkor érkezik oda, akkor csatt...
Párszor volt már alkalmam találkozni ezzel a fajtával. Szerencsére mindegyik esetben kevéssel az ütközési zónán kívül voltam.
Kerékpározol a klasszik bringáddal. Szemből jön egy 100 centi széles utánfutós batár. Utána meg jön egy 110 centi széles háromkerekű fekvőbringás. De a legjobb, ha ezek ellenkező irányból találkoznak.