Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -3 0 483180
Előzmény: 1047 005-2 (483173)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -4 2 483179

De a vonatok az állomás épületnél állnak meg,onnan érkeznek a szervek és ott van hely autóknak is.

Előzmény: Lovrin (483178)
Lovrin Creative Commons License 2023.11.28 -1 4 483178

Az eredeti állomásépület a faluval átellenes oldalon van, nagy kerülővel érhető el úton, kieső helyen van.

Bár nem okoz gondot egyes projektekben hogy ezt ész nélkül konzerválják (Bodrogkeresztúr, Murony) de itt a tervezők meglépték azt az előremutató dolgot hogy az utasforgalmi létesítményeket a falu felőli oldalba tették át. Került oda valami biciklitároló, parkoló, fedett hely jegyautomatának(?). Ugyanannak a peronnak a túlsó vége.

Előzmény: 1047 005-2 (483177)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -2 0 483177

https://www.mavcsoport.hu/mav/8-ev-utan-indul-ujra-vasuti-szemelykozlekedes-szeged-es-szabadka-kozott

 

 

Tessék mondani a Röszke állomási kép az melyik Röszkén készült,főleg,hogy terjesztik más hírközlők?

 

 

Mert az eredeti ehhez hasonlóan néz ki:

 

https://szegeder.hu/pix/peron-vasutallomas-szegedszabadka-vasut-roszke-19172661.jpeg

siófoki35 Creative Commons License 2023.11.28 -1 0 483176

Az sem kevésbé ciki...

Előzmény: koller andor (483175)
koller andor Creative Commons License 2023.11.28 -1 0 483175

Nyugati - Köki miatt van .

Előzmény: siófoki35 (483174)
siófoki35 Creative Commons License 2023.11.28 -2 1 483174

Pedig Szeged felé 2 hónapos vágányzár volt. Így sem tudták megelőzni a menetidő-többletet?

Miskolc felé meg ciki, hogy évekig szívtak az utasok a hatvani vonal átépítése miatt, erre meg a Hatvan utáni rész esik szét, emiatt nem lett tartós a felújítás miatti menetidő nyereség.

Előzmény: 1047 005-2 (483173)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -2 0 483173

https://hvg.hu/gazdasag/20231128_mav_uj_menetrend

 

"Itt a MÁV új menetrendje: Miskolc 7, Debrecen 5, Szeged 4 perccel kerül távolabb Budapesttől"

 

 

 

https://hvg.hu/itthon/20231128_vitezy_lazar_szeged_szabadka

 

 

Vitézy nekiment Lázárnak, azt állítja, hogy a zsúfolt lajosmizsei vonalról vittek vonatokat a szeged–szabadkaira

1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.28 -5 1 483172

"A kérdés Szegedre vonatkozott. A városba 4 vonal fut be, 2010-es évekhez képest mindegyiken volt, illetve van tervben fejlesztés:"

 

 

Úgy hivatkozol ezekre a realitástól elrugaszkodott tervekhez,mintha:

 

 

- jelentenének bármit is,

 

- több évtizedes koncepció elemei lennének,

 

- következetesen végrehajtanák őket,

 

- kőbe lennének vésve,

 

- valódi fejlesztések lennének.

 

 

Már az 1992-es tervek szerint 1999-re villamosítva lett 135-ös vonal.

 

A pár évvel ez előtti tervek szerint mára villamosítva lett a teljes 135-ös vonal.

 

A pár éve kiírt tender szerint villamosítva van az Sg-Rendező--Hmvhely szakasz.

 

A 2007(?) kormányhatározat szerint 2010-re visszaépítették Sg-Rókus--Röszke szakaszt.

 

A 2000-es tervek szerint végig 2 vágány van Cegléd-Kkfháza között.

 

 

10 percenként jár a TT.

 

30 perc a menetideje a TT-nek.

 

A kínálat szűkítés a közúti közszolgáltatásban mindenkinek passzol.

 

Az algyőiek is örülnek a rosszabb menetidő,eljutás miatt.

 

 

Stb-stb.

 

 

 

 

Előzmény: Fizolti (483165)
Komlósfecskés Creative Commons License 2023.11.28 -1 2 483171

Érdekességként tegyük hozzá, hogy a tiszaugi eredetileg is közös közúti-vasúti hídnak készült, annyira, hogy már az építésekor, 1929-ben felkerültek rá a vasúti sínek.

Előzmény: Fizolti (483168)
D F T Creative Commons License 2023.11.28 -1 4 483170
NoHABlaty Creative Commons License 2023.11.28 -1 1 483169

Egyet értünk.

Előzmény: shadoe (483166)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.27 -1 12 483168

Tiszaugon alapvetően volt egy közúti híd. Erre tették rá a sosem befejezett Budapestet elkerülő vonal - akár a "V0" elődjeként is felfogható - egy szakaszát. Évtizedekkel később épült egy közúti híd a közös jelleg kiváltására. 

Nem az az abszurd, hogy ott van vasúti híd. Nem is az, hogy e mellé valamikor épült egy új közúti. Nem is az, hogy pár évtizeddel később megépült az autópályahíd alig egy kilométerre. 

 

Ami abszurd, az az előre tervezés, és a saját koncepciók követésének hiánya. Lehetett volna csak egy hidat építeni, ami a későbbi autópályához illeszkedhetett volna. Ha a mai autópályahíd épül meg, a kapcsolódó útszakaszokkal, akkor vállalható lett volna a közös jelleg megtartása a vasút által használt hídon is. Akárhogy nézzük, háromból egy hídnak nem ott lenne a helye. 

 

Előzmény: shadoe (483166)
koller andor Creative Commons License 2023.11.27 -1 1 483167

Ez pont Szegedre nem igaz.

Előzmény: D F T (483164)
shadoe Creative Commons License 2023.11.27 -2 4 483166

Ezt a logikát végiggondolva, amivel amúgy egyet is értek, szerintem a Tramtrain is inkább szólt Hódmezővásárhelynek, mint Szegednek. 

Ami meg a hidat illeti, azért az valahol mégiscsak abszurd, hogy van például Kecskemét-Kunszentmárton vonalon egy olyan vasúti híd (ill. fel is tudtak építeni egy vasúti hidat a közelmúltban), amit most már a kutya se használ, csak ott van dísztárgynak, ahova meg kellene, Szegeden, ott meg nincs...

Előzmény: NoHABlaty (483162)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.27 -1 7 483165

Ez így erősen kontextusból kiragadott válasz. 

 

A kérdés Szegedre vonatkozott. A városba 4 vonal fut be, 2010-es évekhez képest mindegyiken volt, illetve van tervben fejlesztés:

121 - Tisza híd/tramtrain, esetleg a meglévő nyomvonalra korlátozódó fejlesztés. 

135 - Tramtrain (megtörtént). Későbbiekben egy szokásos fejlesztés nélküli villamosítás tervezgettek. 

136 - Teljes felújítás (folyamatban), majd tramtrain.

140 - Sebességemeléses átépítés, szakaszos második vágánnyal.  

 

Tehát beruházásra/fejlesztésre bőven vannak tervek. És még azt sem lehet mondani, hogy jobb sehol sem lett a színvonal. 

Akihez a kérdés szólt, eddig gyakorlatilag minden felmerült projektre rámondta, hogy felesleges, úgysem lesz utas, és semmilyen alternatívát nem javasolt. 

 

Igen, maradjon minden a 2010-es évek szintjén - Igen? Valahol most is ott tartunk, csak ez valahol több vonal esetében ahhoz vezet, hogy szépen lassan fogynak az utasok. Ezt egy darabig lehet csinálni, aztán jöhet a módváltás, ha már senkinek nem fog feltűnni. 

 

Előzmény: D F T (483164)
D F T Creative Commons License 2023.11.27 -2 6 483164

Vagy maradjon minden a 2010-es évek színvonalán?

 

Igen, maradjon minden a 2010-es évek szintjén, de sajnos most annál sokkal lejjebb tartunk. Volt visszafelé fejlődés bőven az utóbbi 4-5 évben.

Előzmény: Fizolti (483155)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.11.27 -1 1 483163

Én is elnézést kérnék mindenkitől.....

Előzmény: jwkllr (483140)
NoHABlaty Creative Commons License 2023.11.27 -1 1 483162

Több szóbeli igéret, "Modern városok program", stb-stb. mind csak porhintés volt a politika részéről - a témával kapcsolatban. Nem politizálni akarok, mert a politika - mint entitás - meg sem érdemli, hogy pazaroljuk rá a szót. Viszont tuti biztos, hogy ha Szeged kormánypárti város lenne, akkor akár több híd is épülhetett volna, a hozzá(juk) kapcsolódó egyebekkel együtt! És nem csak a kiskedvenc városokba vitték volna a rengeteg - sokszor, az adott környéken - értelmetlen és igen drága és lehet, hogy soha meg nem térülő fejlesztéseket.

Előzmény: Komlósfecskés (483160)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.27 -4 0 483161

Akkor hova kellett volna építeni 1857-ben a hidat?

Előzmény: Fizolti (483158)
Komlósfecskés Creative Commons License 2023.11.27 -1 3 483160

A 2. vh. után nemcsak Jugoszláviával, hanem Romániával sem volt különösebben jó viszonyunk. (Jól jellemzi a helyzetet, hogy 1968-ig csupán egyetlen magyar-román közúti átkelő üzemelt). Így nyilván a temesvári, aradi kapcsolatok helyreállítása sem szerepelt a prioritások között, akár Magyarcsanádon, akár Battonyán át. Maradt a perifériára szorult csanádi rész kiszolgálása, de ez már kevés volt a hídhoz.

Előzmény: névtelen (483159)
névtelen Creative Commons License 2023.11.26 -1 2 483159

Egyébként, azért az elég abszurd, hogy a híd nem épült vissza egyáltalán, Arad, Temesvár... 5 csatlakozó irány volt (Románia, Szerbia felé is), fővonal és ebből igazán csak a "+1" budapesti irány ami él, a többinek konyec.

Fizolti Creative Commons License 2023.11.26 -1 2 483158

Az eredeti ideális nyomvonal. 

 

Ideális nyomvonal sosem volt. 

Előzmény: 1047 005-2 (483157)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.26 -11 0 483157

"A 121-es vonal irányából be lehetne hozni évi kb 300 ezer utast már anélkül hogy tramtraineznénk."

 

 

Talán,busszal,de inkább megoldják saját erőből.

 

 

 

"pedig onnan már a vasúti felszerkezet legyártása és a vonal bekötése nem kerülne sokba"

 

 

Mihez képest?Az eredeti ideális nyomvonal már nem használható,Szeged állomás teljes átépítésére lenne szükség ahhoz,hogy teljes értékűen lehessen (majd egyszer) használni a pár 10 milliárd forintból épült hidat.

 

 

 

"A propagált 140 vonali fejlesztés aligha szedne össze ennyi új utast."

 

 

Ahogy a másik se.

Előzmény: Lovrin (483156)
Lovrin Creative Commons License 2023.11.26 -2 11 483156

Szeged esetében a legnagyobb utasvonzó képességű fejlesztési lehetőség most egyértelműen a 121-es vonal irányában van.

 

A 3. közúti híd megépítésével sikerül lespórolni a vasúti projektelemeket, pedig onnan már a vasúti felszerkezet legyártása és a vonal bekötése nem kerülne sokba hogy a híd közúti része, a vasúti híd pillérjeivel megépülnek /ha megépülnek/. Közben Mohácson /17000 fő/ épül egy 4(!) sávos Duna-híd, mert miért ne.

 

A 121-es vonal irányából be lehetne hozni évi kb 300 ezer utast már anélkül hogy tramtraineznénk.

 

A propagált 140 vonali fejlesztés aligha szedne össze ennyi új utast.

A híd+121-es kipofozása 80-100-ra összejönne abból hogy a 140-esen csak egy felépítménycserét végzünk, 160-ra fejlesztés helyett.

Előzmény: 1047 005-2 (483154)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.26 -2 1 483155

Akkor mit tartanál jó projektnek? 

Vagy maradjon minden a 2010-es évek színvonalán? 

Előzmény: 1047 005-2 (483154)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.26 -3 0 483154

"Van olyan közlekedésfejlesztési projekt Szeged környékén..."

 

 

Közösségi nincs.

Előzmény: Fizolti (483120)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.26 -2 0 483153

Nem ezt kérdeztem.Maradjunk a 2 konkrét célpontnál!

Előzmény: felucca_02 (483136)
aruzsi Creative Commons License 2023.11.26 -1 0 483152

Legtöbb helyen pikk-pakk leállnak a PQ vevők.

Rákosligeten meg a 75Hz-es kiszigetelt 80-as váltók és az E2-be beépítésre került itthoni vevő nyűgös.

Előzmény: _Nyuszi (483088)
aruzsi Creative Commons License 2023.11.26 -1 0 483151

Passz!

 

Nekem bőven elég az S+B-ből a belsőtér.

Azt, hogy konkrétan melyik Jézus szíve Kft. szállítja a konkrét külsőtéri elem egy-egy elemét, még nem tudom.

Az biztos, hogy az induktív hurkos vonatérzékelőt nagy ívben kihajítanám!

Előzmény: oldmumus_v.2 (483117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!