Keresés

Részletes keresés

wekerlei Creative Commons License 2019.07.15 -1 0 8883

Vila Nova de Milfontes - megéri!

Előzmény: Törölt nick (8880)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.14 -1 0 8882

Köszi a tippet, felírom. A közelében lesz a szállásom egy hétig.

Tulajdonképpen én sem tudom mit keresek a hazautazás napjára, de valószínűleg minden jobb mint a reptéren ücsörögni. Ezért is választottam az autóra lisszaboni leadást, mert így a mobilitás némi biztonságot és sok kényelmet nyújt.

Sajna dél Portugália közepe egy fekete lyuk, nem nagyon olvastam semmit arra járóktól.

Előzmény: 'szti (8881)
'szti Creative Commons License 2019.07.14 -1 0 8881

ha más tippet nem kapsz, akkor esetleg loulé. 

nem ideális, mert túl messze van lisbontól, de nekem tetszett anno.

most néztem, olyan rég voltam, hogy még nincsenek digi képeim róla.

Előzmény: Törölt nick (8880)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.13 -1 0 8880

Albufeira és Lisszabon között keresek félnapos elfoglaltságra tippet. Ha valakinek van kellemes emléke valahonnan kérem ossza meg velem!

(10-kor kell lelépni a szállásról és kocsival megyek Lisszabonba az éjféli géphez.)

Jahno Creative Commons License 2019.07.03 -1 1 8879

Ha eszük van akkor spotterairbnb-t nyitnak.

Előzmény: Törölt nick (8877)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.03 -1 0 8878

Köszönöm a választ!

Sok mindent összevetve, úgy néz ki nem Portugália lesz az úticél. 

Előzmény: juhlacii (8875)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.30 0 0 8877

 

Vajon ők hogy élik meg a dolgokat 130 méterre a taxiúttól és 300-ra a le-felszálló gépektől?

Leszállás ebből az irányból: https://youtu.be/PPGAfJ2pitU

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.30 -1 0 8876

TP1251 a hajnali járat.

"Még nem nyeltük le az utolsó falatot, amikor már jött a szigorú szemű kukás néni begyűjteni a hulladékot. Ellentmondást nem tűrően jelezte, hogy redőny lehúz, szem becsuk és kuss!"

 

 

Lagoa de Albufeira felett. (Ez egy igazán fantasztikus hely Lisszabon közelében)

 

 

 

juhlacii Creative Commons License 2019.06.21 -2 0 8875
Előzmény: Törölt nick (8874)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.21 -1 0 8874

Sziasztok!

Portugáliába tervezek idén nyáron tengerparti nyaralást, de a neten, "hivatalos" leírások, tartok tőle, hogy kicsit eufemisztikusak. Elsősorban a tenger illetve a levegő hőmérsékletére gondolok.

 

Algarve régió, ami egy szélességi fokon található Andalúzia tengerpartjával és ráadásul elég közel sokkal hűvösebb annál?

A képek illetve néhány beszámoló mintha ezt mutatná.

Augusztusban hány fok szokott lenni?

 

Az óceán vize mennyire hideg?

 

A másik pedig, hogy melyik várost ajánlanátok ahol van tengerparti élet, tehát nem apró kis település? Igazi nyaralóváros, sok beülős-kiülős hellyel és jó stranddal vagy strandokkal.

Az is szempont, hogy ne a város szélén legyenek a jó hotelek, üdülőtelepeken, mint sok országban jellemző.

 

Albufeira, ha jól látom a legjelentősebb nagy üdülőváros a régióban.

 

 

Vagy inkább Cascais, Estoril lenne a jobb?

A hőmérséklet ott milyen? A két városban mekkora nyaraló turistaélet van? A strandjaik jól kiépítettek?

 

Igazi mediterrán városok mint mondjuk Spanyolországban, Olaszországban van tömegével?

 

 

Elnézést a sok kérdésért, nem csak innen tájékozódok, a google is sok mindent kidob, de néha ellentmondásosak az infok illetve a turisztikai leírásokat azért nem árt kontrollálni személyes tapasztalatokkal.

 

Köszi előre is mindenkinek!

Strawberry1990 Creative Commons License 2019.06.04 -1 0 8873

Köszönöm szépen mindkettőtöknek a válaszokat ezáltal majd jobban figyelünk az utakon . Igazából más opciónk nincs csak az autó ugyanis menetrendhez alkalmazkodni nem szeretnénk és elég sok helyet járnánk be így problémás lenne .
De ezek után majd figyelek jobban az úton . Igazából már rengeteg olyan ország volt ahol különösen felhívták a figyelmemet a közlekedési morálra , legalább tapasztalok ilyesmit is :D  Ha rosszabb lesz mint a Nápolyi káosz vagy a Cataniai őrület akkor max röhögök egy jót kínomban :D

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.03 -1 0 8872

Nem értek veled egyet.

A magyarok versenyeznek az utakon. Az egész közlekedés ebben az országban arról szól, hogy miképpen szoríts ki másokat, hogy hogyan tarts be a másoknak. Ezt itthon öt percenként megtapasztalhatod. Megkapod fiataltól, öregtől, hivatásostól és tanulóvezetőket oktatótól. Keletről jöttünk, keleti a mentalitásunk.

 

Nekem nem voltak rossz tapasztalataim a portugálokkal. Nagyságrendekkel jobbnak és kiegyensúlyozottabbnak találtam a közlekedést, mint nálunk.

Ők sem angyalok, ott is vannak akik úgy érzik hogy a szabályok felett állnak.

Itt majdnem mindenki azt hiszi.

 

 

 

Előzmény: wekerlei (8871)
wekerlei Creative Commons License 2019.06.03 -1 0 8871

Azt hiszem írtam már, hogy két ország van a kontinensen, ahol nem szeretek autóval közlekedni: Magyarország és Portugália. Mindkét helyen az a baj, hogy a mai generáció nem a kocsival nevelkedett, hanem meggazdagodott és felnött korában engedheti meg magának ezt a luxust. Ott is van egy olyan réteg, amely nagy terepjárójával vagy 8 hengeres BMW-jével legszivesebben lesöpörne az útról. Veszályhelyzetbe is hoz Téged, mert mindegy neki, hogy mi lesz Veled. A másik réteg cammog. Az öreg bácsika az országúton csak 50-nel megy, mert azt érzi biztonságosnak. Az öreg póló lámpáinak alig van már hátul fénye, vagy talán már ki is égett az izzó - ha 100-zal odaérsz, nagyot kell fékezned. A harmadik probléma meg az alkohol. A hétvégi családi program része az éttermi ebéd, vagy vacsora borral, konyakkal vagy pálinkával - aztán nyomás haza a kocsival! Lehet, hogy a nagyobb városokban van ellenörzés, de vidéken alig.

Nem szeretnék senkit se lebeszélni arról, hogy autóval menjen Portugáliába, de szerintem ott jobban kell vigyázni, mint Európában máshol.  

Előzmény: Törölt nick (8869)
Strawberry1990 Creative Commons License 2019.06.02 -1 0 8870

Nagyon szépen köszönöm a hasznos információkat , megfogadjuk a tanácsokat :)

Előzmény: Törölt nick (8869)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.02 -1 1 8869

Tavaly lehúztam északon 2.600 kilométert.

Itt irok róla.

Tulajdonképpen a közlekedésről tudok neked néhány dolgot elmondani.

 

Ha autóztok, akkor a gatyát kössétek fel. 
Nem vasárnapi autós vagyok, több mint harminc éve vezetek, akár teherautót is. Az évek megkoptatják az embert, lassabban reagál a történésekre, mint tizennyolc évesen, de bármilyen korú is vagy egy három-négy sávos körforgalom örvénylése a gyakorlatlan, a helyi szabályokat nem ismerő embernek elég kemény dió. 


A portugálok nem hajtanak gyorsan. A végletekig betartják az ötvenes tempót. De a körforgalomban se sokkal lassabban haladnak.

Ki lehet ismerni a szokásaikat egy idő után. Van ahol azt hiszed segítettek neked, de valójában nem ez történik – vannak íratlan szabályaik, amit következetesen betartanak. Vannak ijesztő dolgok is. Amik nálunk a vadkeleten „megszokott szabálytalanságok”, az náluk abszolút nem tolerált cselekmények és bizony be is tartanak neked érte.

 

Példák:

 

- Ha egy széles úton haladsz és ki akarsz kerülni egy kukát, kerékpárost, bármit, akkor a szembejövő sávban nem fognak lejjebb húzódni azért hogy neked sikerüljön ez a manőver. Jönnek veled szemben egyenesen és akkor sem húzódnak le ha van helyük.

- A záróvonal szent. Ha elől megy egy mopedes ötvennel a kilencvenes úton, akkor összejön akár egy száz autós konvoj is, nem előznek, ha záróvonal átlépéssel lehet csak megtenni. Sok helyen az úttesten a záróvonal méter magas "oszlopokból" áll.

- A több sávos körforgalom egyedi szabályokkal járható. Ez azt jelenti, hogy nincs a szélső sávban körbe-körbe...

- Pályán jobbra tartás van és ezt komolyan betartják.

- Vidéki utakon, városokban sok helyen emelt gyalogátkelőhelyek vannak. A lassú áthajtásra nagyon gyorsan ránevelnek vele.

- A települések előtt ki van rakva egy-egy baromi nagy ötvenes tábla. Adnak rá egy másodpercet, hogy felfogd és egy másodpercet hogy fékezz. A tábla mögötti részt egy radar figyeli. Ha ötvennégy felett gurulsz, akkor a település bejáratánál kapsz egy piros lámpát és nézheted állva a falut fél percig. Egyszerű mint a faék. Ez hiányzik tőlünk.

 

Öszesítve a portugálok kifejezetten jól közlekednek. Van közlekedési kultúrájuk, olyan amiről itthon csak beszélünk de nem tudjuk mi az.

A külföldieket segítik, pontosabban kerülik a konfrontációt. (Gyorsabban ki lehet terelni egy tudatlant a körforgalomból, mint elmagyarázni neki a perec szabályt)

 

 

Egyébként a Sixt-nél béreltem scdw biztivel. Felvétel 15, leadás 10 perc.

Ha megtervezed az útvonalakat amit be akarsz járni, akkor azzal számolj, hogy a távolságokat kifejezetten csak autópályán lehet legyőzni. Az összes többí úton egy óra alatt örülhetsz ötven kilométernek. A pályákhoz kérj a kocsiba elektronikus pályadíj fizetést (etoll)

Előzmény: Strawberry1990 (8868)
Strawberry1990 Creative Commons License 2019.06.01 -1 0 8868

Sziasztok !

Sok ország bejárása után úgy terveztem/terveztük , hogy 2020-ban Portugália lenne az úticél .
Mivel Európa egy jó részét sikerült lefednünk ( Összes Balkán ország , Oroszország , volt Szovjet tagállamok ) de még Európa ezen felén nem jártunk lenne egy csokor kérdésem azoktól akik már meglátogatták eme gyönyörű országot .
Minden építő és segítő jellegű választ nagyon szépen köszönök utazócsapatunk nevében is .

Először is szeretnénk egy már nagyon meleg hónapban utazni ugyanis célunk a fürdőzés és a felfedezés egyvelege lenne . Ahogy olvasom július - augusztus a legmelegebb hónapok , ez valóban így van ? Illetve az óceán hőmérséklete ilyenkor már fürödhető ? Tudom ez relatív fogalom , de nálunk a 21 fok már fürdésre alkalmasnak számít .

Helyi autókölcsönző cégeket ismer valaki , ha igen mit ajánlatok ? Esetleg nem helyiek is érdekelnek ;)  Érdekelnének olyan cégek ahol a depositot ki lehet nullázni napi biztosítással .

A közlekedés mennyire kaotikus összességében ? Már vezettem olyan országokban mint Görögország , Albánia , Bosznia , Olaszország azon belül Nápoly vagy Catania tehát a kaotikus fogalmát ismerem de ezekhez mérve akinek van tapasztalata azt szívesen fogadom illetve , hogy vannak e olyan íratlan szabályok amiket illő betartani ?

A strandokat látom , hogy délen pl majdnem 100%-ban homokosak a partok illetve a víz hőmérséklete is megfelelő de pl júliusban a Lisszabon és környéke rész mennyire fürödhető ?

Lehet még idő közben eszembe jut valami , de bármilyen kis okosság érdekel mert úgy vagyok vele hogy felesleges információ nem létezik :)



wekerlei Creative Commons License 2019.04.03 -3 1 8867

Ez szerintem most közöttünk egy olyan - konstruktiv - vita, ami talán másokat is érdekelhet, mégis le lehet azért lassan ezt zárni.

1) Nem féléves SUV-t, hanem 0 kilóméteres Fiat 500-ast kaptam napi 8,00 €-ért.

2) Magam sem találok magyarázatot arra, hogy a közvetítök hogyan gazdagodnak meg ezeken a dolgokon, de kb. tíz éve nem béreltem közvetlenül kocsit és évente kb. 4-5-ször van igényem Postugáliában bérelt autóra. Szerintem tudom, hogy mi merre hány óra, és mégis a közvetítök szoktak lenni a legelönyösebbek.

3) A biztosítással igazad van, ez kemény dió. Nekem az a szerencsém, hogy egyrészt nem történt eddig önhibás károm, másrészt duplán vagyok biztosítva, mert van egy olyan hitelkártyám, ami ugyancsak átvállja a részesedést.

Előzmény: KozO (8866)
KozO Creative Commons License 2019.04.03 -1 1 8866

Pont ezért szándékosan az őszi árakat hasonlítottam össze. Viszont hogy 90 ezret vagy majdnem 400 ezret zárolnak a hitelkártyádon lehet mégse annyira elhanyagolható szempont és annak semmi köze a szezonhoz. Ettől függetlenül kizártnak tartom, hogy egy fél éves SUV-ot csak úgy hozzád vágnak napi €8-ért teljeskörű biztosítással.

 

A közvetítőnél bérelni sem feltétlen szerencsés. Egyrészt nem fogja olcsóbban adni, ahogy az utazási irodák ők is élnek valamiből. Lehet rosszul tudom, de minél több kézen megy keresztül egy szolgáltatás, annál drágább, mert mindenki ráteszi a hasznát. Vannak esetek, mikor olcsóbban tudják adni, meg adnak kedvezményt, de kétlem hogy harmadáron adná bármilyen közvetítő mint a kölcsönző cég.

Másrészt nem biztos hogy azt kapod amit a közvetítő mond mivel az ő oldaluk nem biztos hogy frissül. Sokszor volt már, hogy nem az autót kapod, és véletlen a háromszorosa a deposit. 

Harmadrészt a biztosítás, ami a legnagyobb bukkanó. Kár esetén neked kell kifizetned a teljes összeget, amit majd a biztosító egyszer valamikor kifizet, ha akar.Volt aki fél évet várt rá, de olyat is olvasni aki évek óta vár kifizetésre. Viszont amennyiben a kölcsönző cégnél kötsz biztosítást, akkor jönnek, viszik az autót, hozzák a másikat és mindent intéznek úgy, hogy neked egy filléredbe sem kerül. Igen, ez a drágább, kb 3x annyiba kerül mint a közvetítőnél, de ha baj van sokkal jobb.

 

Én itt lezárnám ezt a már félig off beszélgetést, mindenki döntse el hol és milyen közvetítőn keresztül szeretne bérelni, az olcsó húsnak nyilván híg a leve, vagyis ami olcsónak tűnik az lehet nem is annyira.

 

Előzmény: wekerlei (8865)
wekerlei Creative Commons License 2019.04.03 -4 0 8865

Az egyik az, hogy ugye szezonális különbségek vannak.

Nyáron az autók sokkal drágábban, mint az év más idöszakaiban. 

A másik meg az, hogy nem közvetlenül a cégnél szoktam autót bérelni, hanem egy közvetítönél.

Német nyelven a www.billliger-mietwagen.deszokott elönyös ajánlatokat csináni.

Előzmény: KozO (8861)
KozO Creative Commons License 2019.04.03 -2 0 8864

Ez mennyire igaz!

 

Jöjjenek a portugál szokások
- amennyit tudnak, a napon vannak
Sok teraszos kávézó és étterem van, és az ebédet is szívesen fogyasztják parkokban.
- mindenkit két puszival üdvözölnek, a férfiak kezet fognak vagy ölelkeznek
A búcsúzást mindenkitől egyesével teszik, még ha egy nagyobb társaságban vannak is.
- a vitatkozás a lételemük
Ne ijedj meg, ha az utcán hangosan vitatkozó embereket hallasz.
- 10-15 perces késéssel érnek oda a találkozókra
- az étkezések 2-3 órásak, az ételeiket szívesen osztják meg barátokkal, ismerősökkel
- séta közben sosem esznek és isznak, megadják mindennek a módját, mert ez is az életvitelük része
- a reggeli kávé mellé süteményt vagy valamilyen édességet fogyasztanak
- alábecsülik az országukat, mondván másokhoz képest mennyi minden hiányzik

KozO Creative Commons License 2019.04.02 -2 0 8863

A rentalcars-on foglaltam a pontok miatt, de a portugál oldalukon is ugyanannyi volt. Most direkt távoli időpontot néztem, nem is nyárit, lehet belenyúltam. Ettől függetlenül az €1200-s deposit sokkolt, ha nullázni akarom meg majdnem háromszoros a díj, szóval nekem eleve felejtős. Viszont lehet nullázni, van ahol nem lehet, és lehet kp is a deposit, sok helyet ez se játszik, szóval biztos bejön valakinek.

A Sixt biztosítása tényleg horror, nekünk €152 lett volna ha jól emlékszem 4 napra, megkötöttem máshol majdnem negyede ennyiért. Így viszont rizikós volt, mert az esetleges kárt nekem kellett volna megtéríteni, és csak később kártalanítottak volna.

Előzmény: Törölt nick (8862)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.02 -5 0 8862

A SIXT árai változnak egy kiismerhetetlen szisztéma alapján.

Tavaly más volt hétvégeken és éjszakánként, mint hétközben és a nappali időszakokban.

Más volt az ár a portugál vagy a német lapon, mint a magyaron. 

 

Így lett Audi Q2-esem napi 20 euróért, plusz eszement drága biztosításért.

Idén nem figyeltem még, mert nem vagyok  érintett SIXT-ben.

KozO Creative Commons License 2019.04.02 -2 1 8861

Akkor nem jó a honlapjuk, ugyanis a legolcsóbb "autójuk" (3 ajtós Fiat 500, amit nem neveznék annak) is €28.59/nap + €1050 deposit-tól indul minden nélkül. A Fiat Panda ami még mindig nem túl kényelmes már €30/nap felett van. A C kategóriás (C4 Cactus) már €45/nap (+1200€ deposit!), ez a másiknál €18 (és €300 deposit)

Előzmény: wekerlei (8860)
wekerlei Creative Commons License 2019.04.02 -3 0 8860

A Centaurónál legutóbb 8,00 eurót fizettem kaszkóval részesedés nélkül és összes kilóméterrel naponta. Azért érdekelne, hogy Sixt ezt megcsinálja-e 4,00-ért. 

Előzmény: KozO (8859)
KozO Creative Commons License 2019.04.02 -2 1 8859

Centauro drága, kb dupla áron dolgozik mint a Sixt

Drive&go jó viszont nincs Faroban csak Lisszabonban és Portóban

Előzmény: wekerlei (8858)
wekerlei Creative Commons License 2019.04.02 -2 0 8858

Az elmúlt idöszakban vagy a Centauro vagy a Drive&Go ajánlatai voltak a legelönyösebbek.

Előzmény: Porc2 (8844)
KozO Creative Commons License 2019.03.30 0 1 8857

Lagos és Faro között nem fogsz csalódni a környékben, a szállást meg jól megnézed foglaláskor.  Mondjuk szerintem Sagres és Tavira között is gyönyörű, sőt!

Nézz be ide, vannak a környékről kint élő magyarok, ők lehet a szállásban is tudnak segíteni.

Előzmény: Porc2 (8856)
Porc2 Creative Commons License 2019.03.30 0 1 8856

Köszi! 

Még 1 kérdés (bár lehet lesz még :) ) Vilamourát vagy Albufeirát ajánlod szállás szempontjából? 

Esténként mindig sétálni szeretnénk, nézelődni.

Előzmény: KozO (8847)
KozO Creative Commons License 2019.03.30 0 1 8855

A fizetőkapuk azért megfogják a forgalmat, még az áthaladós része is belassul rendesen. Akkor van nagy gond, mikor az első sávból a 11. sorba megy át keresztbe az gondolom nem helyi autós. (itt történt, mentettem is egyből képet a navin)

Gondolkoztam a fedélheti kamerán, hogy elhozzam, de mondom nem cipelem. Tudna most mit mesélni. :)

 

Előzmény: Törölt nick (8854)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.30 -2 0 8854

Lehet, hogy az évszak, de az is lehet hogy az autó miatt volt más a tapaszatlatom :)

 

A pályákon csordában autóznak. elől megy a kormányos, a többi meg bekapcsolja az adaptív tempomatot.

Aztán fél kilométernyi semmi és egy újabb csorda.  Nálunk ha megy valaki előttünk fél kilométerre, akkor kitör rajtunk a gyógyíthatatlan előzési kényszer.

 

Az autópálya fizetési rendszerük méltó példa lett volna az utánzásra a hugo féle bohóckodás, a megyejegy, a mobil kamerás ellenőrzés és az intoleráns birságolási rendszerünk helyett.

 

A körforgóik tényleg nagyon agyatlanok. Kétszer is beszopattam magam, de mindkétszer segítettek, hiszen a kocsin tenyérnyi Sixt logo mutatta, hogy a helyi szopásokban vélhetően tapasztalatlan turista az aki balfékeskedik előttük.

 

 

Van fenn egy pár video a youtube-on a többsávos körforgalmak szabályrendszeréről, de én feladtam ezeknek a megértését. A vélhetően egyszerű magyarázathoz több kivétel tartozik, aminek megértése meghaladta a türelmemet. Egyébként is az elmélet valamint a gyakorlat nagyon messze áll egymástól, ugyanis ezeket a körforgalmakat meglehetősen dinamikusan veszik a helyiek, hiszen az anyatejjel együtt szívták magukba az ismereteket.

 

Különböző országok közlekedési kultúrájáról nem szállok vitába, mert ez a két szó így együtt használva hazánkban értelmetlen. :)

 

 

 

 

Előzmény: KozO (8852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!