A papír - nehézkes - kiváltása csak a magán hajókra vonatkozik, a bérelt hajóknál kezedbe adják mikor a hajót átveszed a charter cégtől.(Ott nem kell vele foglalkozni.)
Más...
Nemcsak segítséget kérek ezen a fórumon...Megpróbálok én is segíteni amiben csak tudok...(8.éve hajózom a Földközi-tengeren, tulnyomó részt az Adrián, mint hajóvezető-skipper.)
Ha túrajavaslatról, kikötőhelyekről, öblökről, hajókról infot akartok megtudni akkor írjatok!
Örülök,hogy megtaláltalak Titeket a neten:)!
JóSzelet:Laci-Kapitány!
Mindenkit üdvözlök a fedélzeten!Segítsünk egymáson, oldjuk meg közösen a felmerülő kérdéseket-próblémákat. Itt van az I. kérdés amit az Adrián hajózó tulajdonosokat igen kellemtlenül érint: A "Crew List" kiváltása. Kinek milyen tapasztalata volt ennek kiváltásakor?A III.után ki mennyit fizetett? Nekem olykor sikerült megúszni 40 DM-ból,de volt olyan kikötő ahol 100 DM-et is elkértek személyenként? Hogy is van ez? JóSzelet:Laci-Kapitány
Úgy tűnik hamarosan összeáll az érdeklődő csapat, a közeljövőben mennénk horvátországba vizsgázni (elég kedvezőek a feltételek). Még egy-két jelentkező beleférne - és jól is jönne - a csapatba, ha érdekel bővebben mailben.
Dobj nekem egy mailt, légyszi, a feltételekről, minő véletlen: a dolog érdekel (tavaly nyáron voltunk lent az Adrián egy túrán, de még nincs nemzetközi jogsim), sőt pécsi vagyok.
Üdv és jó szelet!
hools
Az itt megadott e-mail címem működ.
A férjemmel volt módunk már több alkalommal a tengeren vitorlázni egy-egy hetet baráti társasággal. Persze volt közöttünk egy a hajóhoz is értő, jogosítvánnyal bíró barátunk. Annyira megkedveltük ezt a kikapcsolódást, hogy a férjem szeretne vezetői engedélyt szerezni a tengeri hajózáshoz (belvizivel már rendelkezik). Az úgynevezett 12 mérföldes tanfolyamra gondolt. Vannak olyan cégek, társaságok, akik ilyen tanfolyamokat szerveznek, viszont főleg Budapesten. Mi pedig Pécsett lakunk. Az egyik tanfolyamot szervező cég - de lehet, hogy több is - vállalná kihelyezett tanfolyamok lebonyolítását például Pécsett is, ha elegendő számú jelentkező (kb. 10 fő) jönne össze. Így keresünk olyan érdeklődőket, akik Pécs környékén vagy attól nem túl messze laknak és lenne kedvük ilyen tanfolyamon résztvenni. Érdeklődés esetén további részletekkel is tudok szolgálni. Időben úgy gondolom, hogy tavasszal kellene ezen túlesni,de mindeképpen a nyár előtt. Szívesen fogadunk mailben is érdeklődést, az itt megadott mail működik.
A cresi kékbarlangot északról közelítve a hegytetőn lévő kolostor elhagyása után a Zanja öböl jobb partánál találod (a koordináták wgs84 szerint pontos gps, a térkép datumahoz át kell számolni). Alacsony, szűk bejárat, csak úszva lehet bejutni, a külső teremből balra hátul vezet egy folyosó a kékterembe. A folyosót lámpa nélkül szinte lehetetlen megtalálni. A terem majdnem akkora mint a bisevói, nagy élmény. A víz hideg és medúzás.
Lastovo:
nagyon jó, nagy belső öböl. Jobbra bent Ubli kis kikötője (benzinkúttal, bicajkölcsönzővel), balra több öböl t.alattjáró bunkerrel, kis mólóval, meg egy hotellel. A hotel előtti betonmólón 2-2.30 mély vízben 5-6 hajó elfér. Nyár közepén is volt hely, az étterem klotyóját lehet használni, legfeljebb iszol utána egy kávét.
Mljet:
A DNY-i oldalon lévő kis öbölben érdemes horgonyozni (kipukkant akna felett pl.) és átsétálni a belső tó partjára. Onnan már közepes tarzánmozgással úszva bevehető a kolostorsziget...
A digitális térképekről sajna nem tudok mit mondani.
A Bisevoi kékbarlang elég híres, de a cresiről nem tudtam. Gondolom a cresi kisebb, mint a másik. Valami Zanja nevet olvasok ott. Azaz? Írj róla vmit légyszi (vízről hogy találom meg...)!
Cserébe egy öböl, ahol orral ki lehet állni a parthoz és elég nyugodt, nem nagyon ismerik (Júliusban egyedül voltunk ott!): Zirje, Traitnska öböl (43°39,8N, 15°37,5E)azon belül is jobb oldali(keleti)kis öböl (a halászkikötős) északi részén van egy vascölöp a sziklában. (Elan 431-esnek is jó volt.)
Lastovo/Mlijet összbenyomásilag milyen (Középső részekhez képest)?
További érdekes (kevésbé ismert) helyeket mindenkitől várunk!
4 alkalommal hajóztam Neptun kegyelméből az Adrián (Pulatol-Dubrovnikig). Igazán kellemes volt délidőben a kékbarlangokban hűsölni (Bisevo cca 42˙58,9N 16˙01,6E, Cres 44˙52,3N 14˙19,6E); ha tudtok hasonló címeket érdemes lenne megosztani...
Magellánosok! Datasend Cd, Datasave tapasztalat?
Valaki! Trackmaker, Quo Vadis tapasztalat? Esetleg papír/bescannelt hajózási térképek?
Utas:
Szervezünk egy Szept 22 vagy 29-i dalmát oktatós/vizsgáztatós túrát, melyre 2 hajóra 4-4 utast várunk. Fiúk, lányok, időmilliomosok, jólfőzők és deck-akrobaták figyelem! Aki elég erősnek érzi magát, az a hivatalos horvát vizsgadíj ellenében leteheti a horvát kishajóvezető engedélyt is az utolsó napon.
Részletekről emilben!
Tegnap elott volt az elso megbeszeles a skipper-rel. Egy kicsit eltajoltam magam, nem eszaki tenger, hanem keleti, a Fenman szigetektol indulunk es 200-300 tengeri merfold megteletele a celunk. Ha szerencsenk van, akar balnakat, vagy tengeralattjarot is lathatunk.
Beszamolo mindenfelekeppen lesz, fotoscuccot is viszek meg kb. 15 tekercs filmet.
Rihi,
Mennék: mint sima skipper. Ingyen, ill. csekély mértékben beszállva a közös költségekbe. A yachtmaster vizsga a következő fokozat (meg kéne azt is már csinálni...), akkor hivatalosan is kérhetnék pénzt. Majd pár év múlva. Addig műkedvelés, meg kedveltetés inkább a cél.
Adria, nagymotorosok: tudod én ott ugyanazokat az arcokat véltem felfedezni, akiket egy balatoni marina-presszóban is megtalálsz: A8/aranyfux/3 szőke orrdísz/engedély nélküli bérlés magyar tulajtól/1milkó per két hét/vízisí óránként 140 l fogyasztással/ induláskor feltekert kötelek/stb. Konkrét élmény, 2000, Milna, Brac.
guss,
Az, hogy ősszel vinnél újakat, az azt jelenti, hogy "hivatásos" kapitányként neked fizetnek ezért, (vagy ingyen mész)? Gondolom nem sok ilyen lehetőség van nálunk.
Hát a Balatonon tényleg nincs egyenlőség a vitorlások között. Az Adrián egyes nagy motorosok testesítik meg ezt a "felsőbbrendű" réteget.
Porter,
Remélem beszámolsz majd az Északi tengeri utadról?
Rihi,
Így van, a 431 nagyon jó, bár egy-két gagyi megoldást mi is észleltünk rajta. Egy charter cég árul is egy 8 személyest (1998 / 200k DEM), mert inkább vesznek két Grand Soleil -t az olaszoktól (szolid 600k, 40 és 46 láb). Ősszel vinnék újakat is, vagy ha van jó ajánlat akkor (akár egyedül is) beszállok egy jó túrába.
Időbe hogyan fér bele? Egyszerű: okt-máj között kell sokat dolgozni, valamint a nyarat nem elhimbilimbizni az arcoskodó balatoni "nagyhajósok" között...
Tavaly tavasszal voltam Elan 431-en. Nagyon gyors hajó, 10 csomó felettieket is vitorláztunk vele. Van rajta 1-2 gagyi, amit nem jó túlerőltetni: pl. a csörlő nem nagyon bírta a nagy szélben való behúzást.
Most nyáron egy új (2001-es) Bavaria 34-gyel mentünk. Sokkal lassabb, mint a 431-es (hossz/szélességből adódóan) 7 csomó körülit lehetett vele menni. A 6+2 személyessel mentünk, előtte féltem, hogy sokan leszünk rajta 9!-en, de nagyon praktikusan van elrendezve, így kényelmesen elfértünk.
Guss: Hogy tudsz elmenni ennyi vitorlázásra. Jelenlegi munkahelyem szívesen elcserélném:))) Amit az őszről kérdezel azt jelenti, hogy beszállnál bármilyen hajóba, ha van hely? Egyedül?
Tavaly kerestünk néhány utast, de még nem ismertem a topicot:((
A vizsgát szerintem is le lehet tenni magán úton, főleg ha megy az angol. A Bokor könyvét azért tudnám ajánlani felkészülésre.
Porter: Sajna nem ismerem az északi tengert. Korrekt időjárásjelentést viszont tudok ajánlani szélelőrejelzéssel 6 napra, meg minden mással: www.wetteronline.de
Ha a 36-os ELAN is olyan csörlővel van, amin műanyag pöcök támassza ki a kötélkiemelőt, azzal vigyázzatok!
Jó szelet mindenkinek!
Rihi:
mi Primostentől délre voltunk ugyanekkor. A 19-20-i yugo felnyomta a hullámokat Vis körül 3-4m magasra, aztán 21-22-én ráfújt egy ÉNY-i Maestral 20-30 kn között. Elég érdekes látvány volt az újonc utas... Két Elan 333 -mal "versengtünk", szerintem nagyon jó kis gyors hajók. A tavasszal a 431 -t repültük be, az már komolyabb szerszám. Ha van ősz elejére valami kis túra, szólj a vezer@sihu.hu címre. (a fenti emil régi) Jó szelet!
Vizsga:
meg kell tanulni az anyagot, nem árt 1 hetet hajózni "tudóval", aztán meg 200 DEM + 2 fotó társaságában el kell ballagni egy kikötő kapitányságra. A barátom most 1 hét velünk töltött tanulás után Vodiceben csinálta így magához a horvát engedélyt. Nem tök link a dolog, mert a buta német csajokat kirúgdosták. Azé má a mélységszámokat fel illik ismerni a térképről!...