A dolog elvileg rossz ómen: ha ennyire kiélezett helyzetben ez megy (megint - a al 1980-as évek kereskedelmi stílusa!), akkor ez jelentheti azt is, hogy "valaki valamit tud", ami a piacok felosztásától a felvásárlásokig sok minden is lehet (mármint a hangulati elemek utalhatnak ilyenre..).
Pl. amit a T-Com most a Favorit csomagokkal (illetve a hívásirányokkal) februártól művel, az most öngólnak látszik... de ki tudja (és ettől "félek"!)
Talán korrekt szolgáltatást és ügyfélbarát hozzáállást, amit a Westelnél már megszoktam anno, a Vodához csak azért mentem át, mert a munkahelyemből kifolyólag kaptam egy kedvezményes díjcsomagot és így, hogy melóhelyet váltottam, gondoltam visszajövök A KORREKT mobilszolgáltatóhoz, de látom, hogy két év alatt sokat "javult" a helyzet náluk - negatív irányba. Lassan már kezdik beérni a Vodafone színvonalát. Gratulálok az új menedzsmentnek hozzá.
A győri T-Pont egyes dolgozóinak nem ártanak egy kis illemtan, és szakmai oktatás sem!
Regisztráltam webshopban előzetes számhordozásra 6db kártyát és bementem aláírni a nyilatkozatokat. Erre az ügyintéző nő azt mondta, hogy fogalma sincs miről van szó, ő nem is tud arról hogy ezt így is lehet, biztos én néztem félre valamit.... Meg először is menjek be a Vodafonehoz, mert a számhordozást kizárólag ott lehet elindítani. Mondom neki, ez nem így van, mert létezik egykapus számhordozás is. Erre ő, hogy talán majd ő ezt jobban tudja, neki ne magyarázzak meg semmit sem, és nem muszáj a T-Mobilehoz menni az énfajtám jobb, ha a Vodafonenál marad.... Köpni, nyelni nem tudtam hanem megköszöntem a "kedvességét" és kijöttem az üzletből. Erre mit szóltok?
Ez valóban már nem a Westel, ami jó és ügyfélközpontú volt. Ez a dolog másfél hete volt, felhivtam a 1430-at panaszt tettem a nő ellen, azt hiszitek bármi is történt, visszaszóltak egyszer is, hogy bocsi, vagy valami? Az ügyfélszolgálati emailekre is vagy egy hét után reagálnak, ha reagálnak egyáltalán...
Szóval tessenek menni a PanTel-hez (analóg esetében teljes szolgáltató váltással is akár), akiknek valóban fontos, hogy ingyen hívhassanak minden vezetékest!
Na igen, a Pantelnek is tessék terjeszkedni, mert itt Győrben a világon semmi alternatíva nincsen, csak a T-Com van. Esetleg valamelyik internetes telefoncég, pl. NeophoneX... No comment.
Nos akkor a T-Com (Magyar Telekom) 2007. 02. 01-től hatályos és (csak!) 2007. 01. 02. napján "kifüggeszett" telefonos ÁSZF módosításáról (azaz az abban 2007. 02. 01-től hatályos részekről):
1. Megszűnik a Sokatmondó ÉRTÉKESÍTÉSE!
Mivel ez egy értelmes alternatíva arra, ha valaki vissza kíván állni (másik Favorit + 60 nap módszerrel) egy olcsóbb tarifa csomagra, így az értékesítés megszüntetése szvsz szoros összefüggést mutat a 2. pont szerinti és átveréssel felérő módosítással!
2. Az Egyéb szolgáltatók 1 és Egyéb szolgáltatók2 hívásirányok a következőképpen változnak meg (nem vicc!!!):
Díjkategória megnevezések és megjegyzések:
Magyar Telekom: Minden, az Egyéb szolgáltató 1, illetve az Egyéb szolgáltató 2. kategóriába nem tartozó hívás díjazása megegyezik a Magyar Telekom hívás díjazásával. A Magyar Telekom hívásirány a jelen ÁSZF vonatkozásában a Magyar Telekom helyhez kötött telefonhálózatába irányuló hívásokat jelenti.
Magyar Telekom hálózatából elérhető 06 21-es Magyar Telekom számok 6,67 Ft 6,67 Ft 8,00 Ft 8,00 Ft
Egyéb szolgáltató 21-es hálózatkijelölő számai 1. kategória 7,50 Ft 7,50 Ft 9,00 Ft 9,00 Ft
Egyéb szolgáltató 21-es hálózatkijelölő számai 2. kategória 8,33 Ft 8,33 Ft 10,00 Ft 10,00 Ft
Egyéb szolgáltató 21-es hálózatkijelölő számai 3. kategória 9,17 Ft 9,17 Ft 11,00 Ft 11,00 Ft
Az egyes kategóriákhoz tartozó szolgáltatók a következők:
1. kategóriába tartozó egyéb szolgáltató
- Mikroháló Távközlési Szolgáltató Kft.
- A Mikroháló Távközlési Szolgáltató Kft-vel szerződött szolgáltatók, amely szolgáltatóknak a Magyar Telekom
biztosítja ahálózatuk elérését: - AN Internet Kft
- All Info Európa Kft.
- Designer Team Mérnökiroda és Szolgáltató Kft.
- GTS-Datanet Távközlési Kft.
- MyPhone Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
- Actel Távközlési Zrt.
- Dunakanyar Holding Kft.
2. kategóriába tartozó egyéb szolgáltató
- Pantel
3. kategóriába tartozó egyéb szolgáltató
- INVITEL Távközlési Szolgáltató Zrt. - Az Invitel Zrt.-vel szerződött szolgáltatók, amely szolgáltatóknak a Magyar Telekom biztosítja a hálózatuk
elérését - Euroweb Internet Szolgáltató Zrt.
Az egyes díjcsomagok díjazási feltételei ettől eltérő díjakat is megállapíthatnak.
(Megjegyzés: eme utolsó mondat értelmezésére, főleg az egyedi efi szerződésekkel kötetett (igen sok!) Non-stop és Non-stop Plusz-os ügyeire tekintettel, hiszen nekem pl. az EuroWeb Egyéb21 3-asként szerepel, mégis ingyenes!, ugynais egy korábi szövegezés és az egyedi efi szövegezések szerint minden (!) 21-es szám ingyenes...)
Tájékoztatjuk továbbá tisztelt ügyfeleinket, hogy amennyiben a jelen módosításokat
nem kívánják elfogadni, úgy az elektronikus hírközlésről szóló
2003. évi C. törvény 132. § (4) és (5) bekezdéseiben meghatározott jogokkal
élhetnek.
Az Általános szerződési feltételek módosításokkal egységes szerkezetbe
foglalt szövege 2007. január 2-ától megtalálható a Magyar Telekom Nyrt.
honlapján (www.magyartelekom.hu) és valamennyi ügyfélszolgálaton; ügyfeleink
a változásokról az ingyenesen hívható 1412 ügyfélkapcsolati számon
is tájékozódhatnak. Az árak az áfát tartalmazzák.
Szóval tessenek menni a PanTel-hez (analóg esetében teljes szolgáltató váltással is akár), akiknek valóban fontos, hogy ingyen hívhassanak minden vezetékest!
A JÓ szám : 447-4194 (most teszteltem, biztos mai biztos). Egyetlen "hibája", hogy megtévesztően olyan, mintha még a 1212-őt hívtad volna, azaz elmondja a tájékoztató szöveget is (lelőhetetlenül!), hogy 1412-re változott... egyebekben utána (újabb "csengetési visszhang" után... khmmm...) megy szépen a 30 másodperces (ugyancsak lelőhetetlen) PIÁR dumára, majd jön (végre!) a menürendszer.
A 447-1110 (nálam) "invalid number", azaz vagy valóban nem létezik (nincs kiosztva a CCIS-en belül), vagy efi által nem elérhető. (Vagy, Attila, elírtad/elértetted;-D)
Mindenkinek szép évet! Robi
Ne menjetek sehová!, Maradjatok velünk! A folytatásban: a T-Com legeslegújabb átverése 2007. 02. 01-től! Hamarosan visszajövünk! ;-DDD
Tudnátok olyan számot adni, amin el lehet külföldről érni a T-Comot és a T-Kábelt? (mint pl. a T-Onlinenál a 1/3283700) Mert itt vagyok Dél-Afrikában és nagyon fontos lenne velük beszélnem, viszont a rövid számaik innen nem hívhatóak semmilyen módon, még a klippjükkel sem! Email esélytelen, egy hét alatt nem válaszoltak egyik helyről sem, annak ellenére, hogy 1 munkanap van az oldalukon.
Szerintem - bár lehet, nagyon hülyeséget írok, nem vagyok, hála Istennek! üzemeltető - attól, hogy új hírközlési eszközt, ezen belül vezetékes kapcsolóközpontot vesznek, nem törvényszerű a hálózat cseréje még.
És ehhez úgy hiszem az sem alapfeltétel, hogy a legújabb (2-3 éves..) struktúrált hálózat legyen kiépítve, mert ha nem túl nagy a telephely, akkor ISDN vagy (DSL alapú?) VoIP is ameglévő hálózaton, akár belső átkérő hálózatrésznek is több központos üzemben még egy átlagos, de eredetileg tisztességesen tervezett és kivitelezett (nem lerohadt ;-D) réz hálózat is megfelelő az üzemi tér jelentős hányadában (ellenkező esetben is csak egy-egy szakaszt kell esetleg modernizálni - főleg ha kicsi a beruházókedv ;-D).
Az pedig már tényleg felelős döntési kompetencia ügye (hű de bonyolítom!), ha OLYAN tecnológiát kívánnak bevezetni egy intézményben/területen, aminek távolabbra mutató beruházási következményei, követelményei is lehetnek.
Így, ha elfogadható a feni vélekedésem, a (per ;-D) központcsere esetében a portra vetített ár gyakorlatilag azonos lesz a végpontra vetített árral.
Amit Te levezettél, az tökéekletesen igaz - helyi szolgáltató központ-környezeti (kötelező..) ellátása esetén, vagy akár egy kifejezetten nagy portszámú és kiterjedésű, akár osrszágos ipari/kereskedelmi/korményzati etc. létesítmény(-rendszer) esetén, mint pl. a MOL, MAVIR Rt/MVM Rt. vagy TESCO GLOBAL (!).
Ezek közül az utóbbit (TESCO GLOBAL) "bírom" a legjobban, hiszen az összes MT (publikus) vezetékes előfizetésüket visszamondták kb. 2-3 éve és a PGSM VpN rendszerét választva tiszta gyönyörré tették a vásárlói panasz intézését telefonon (8-10 perces várakoztató zene után bont a pl. Panasonic analóg alközpont a DISA "kezelése" után, azaz üresben kifizettet a hívóval csúcsidőben 700-800 forintot BRRRR!) - no persze NEKIK tiszta megtakarítás (volt, ha jól tudom már visszaléptek kissé..), mert országosan és egységesen hívhatták egymást a telephelyek - ingyen. De még ettől sem kellett a végponti megoldásokon változtatni, így ez esetben az üzemeltetési költségekre vetített "végponti ár" is csökkent is plusz jön ehhez még az értékcsökkenés ;-)
De persze ezeket én "íróasztal mellől" írom, azaz még mindig fenntartom, hogy nincs mindenben igazam.
Üdv Neked és midnenki másnak is, szép, főleg nyugodt 3 napos ünneplést kívánva szeretettel
Egyébként bocsi hogy beleszólok, a dologba, de a hogy csal a MATÁV című topikban, perszehogy nem tudod meg az "üres doboz" árát.
Egyébként se könnyű a doboz árát megmondani, kapacitás ígény és szolgáltatási igények nélkül, de egy alközpontokkal foglalkozó topikban, eccerűbb lenne.
Hogy van-e ilyen topik? Nem tudom nem néztem meg, de a keresővel meg lehet próbálni.
Az adott hozzászólásban a végpontra vetített ár alatt valóban egy teljes átadott rendszer egy végpontra vetített árát értettem...
Végülis azt hiszem nem volt hiábavaló a kötözködésem, már a fogalmak tisztázása végett sem.
És hát figyu' mikimaus barátom! :-)))
tényleg igazad van abban, hogy egy berendezés portra vetített ára a port számának növekedésével jellemzően csökkenni fog.
De az is igaz lehet, hogy egy üzembehelyezett kiépített rendszer végpontra vetített ára teljesen más összefüggést mutat, mint a berendezés portra vetített ára.
Végülis: sokszor az a dilemma, hogy egy előző beruházás eredményeként létrejött rendszert üzemeltessünk, fejlesszünk-é tovább esetleg drágán, vagy szabaduljunk meg tőle mielőtt leamortizálódott volna a cuccos, és beruházzunk egy másik cuccosba, amit remélhetően olcsóbb lesz üzemeltetni, továbbfejleszteni, saját igényünkhöz igazítani.
Azt hiszem sokszor alkalmazzák azt a megoldást, hogy ami szolgált egy helyen egy ideig, azt átviszik másholvá, ahol lefedi az igényeket, és a régi helyére telepítenek egy új bazárt, persze felhasználva az előző beruházásból minden felhasználhatót, pl áramellátást, klímát, miegymást, hogy annyival is olcsóbb legyen az új.
Ps. "tökéletesen felesleges szolgáltatással felcicomázott ketyeréket sóznak a T. Ügyfelekre a gyártók/kereskedők" Hát igen, végülis ez derült ki itt is... Persze nyilván az is igaz, hogy qrv@ nehéz már ilyen pár éves távlatban is "megjósolni", melyik technológia lesz a nyerő. Főleg egy nem szakmabelinek.
"Persze ez csak az én egyéni véleményem..." Egy fenét...
Jaaaa... Ilyen egy hülye terminológiát! :))) Nekem a "végpont" automatice a "készülékeket" meg az odáig vezető kábelezést jelenti. De így már értem, mit akart tudni a kolléga. (Bár említett is vmi épületet meg koomplett dógokat... Namindegy.) Viszont nem véletlenül (hanem pont az ilyen mindenféle hókomfittyek ár- és tudatmódosító hatásai miatt) kérdeztem -volna- eleve az "üres doboz" árát, aminél kisebbet nem lehet venni, és ami egyébként a számlaértéknek alig fele vót...
Nem állnék középen, ha most nem "védeném" Rainman baráromat: a végponti ár (portra vetített ár) igen is jó teljesítménymutató! És nem keverendő összve a hálózatos árral.
Ha van egy dobozod, amely alapesetben 12 portos (mondjuk 4 fő és 8 mellék..), akkor annak a Ft/port ára magas lesz, mert a főkabinet és/vagy főpanelek fajlagosan kis portszámra (vonalszámra) rakódnak rá.
Ha ugyanezt 128 portos kiépítésben veszed meg, akkor illik (meredeken) csökkennie a Ft/port árnak. Ha nem így történik, akkor érdemes kutakodni!
Egy tény: nem irigylem egyetlen beszerzésben szakérteni "kényszerített" ember helyzetét sem, mert - a használt, de céges viszonylatban épp emiatt általában nem elszámolható és így reálisan nem beszerezhető cuccoktól eltekintve - egy v..g (már bocsánat, de ez nem frakcióülés ;-D) olyan tökéletesen felesleges szolgáltatással felcicomázott ketyeréket sóznak a T. Ügyfelekre a gyártók/kereskedők, amiket soha nem fognak azok kihasználni. Főleg mert az ésszerű üzemeltetés hosszabb távon (a rövidtávú szemlélet miatt) drágábbnak fog látszani és így nem lesz senki aki valóban a napi szintű elvárásoknak megfelelően képes ALKALMAZNI a technológiákat.
Na OK, semmi gond, de azér' figyu. Ami műanyag- v. pléhdobozban van, áram megy bele és ettől -melegedés mellett- csinál valamit, az igenis "készülék" :))) Lehet(ett vóna) persze "berendezés" is, itt most ugyanazt jelenti. Előtte meg sz'tem elég egyértelműen odaírtam, hogy "tel.kp."-ról van szó. Erről ennyit. A dolog érdemi részéhez: mint mondtam, ezzel a területtel nem nagyon találkoztam, nem én intéztem a beszerzést/szerződéseket, stb. A mostani illetékes viszont műszaki dolgokba' segítcséget kért. (Ahogy elnézem, az eddiginek se ártott vóna...) Történt ugye néhány változás (pl. kőtcségelszámolás terén), amik miatt muszáj lépni, meg akkor már az összes lehetcséges csökkentési trükköt bevetni. Fölmérettük a meglevő dolgokat, kértünk ajánlatokat, és döbbenten láttuk, hogy (egymástól függetlenül) 2 társaság is cserélendőnek mondta a még le se írt cuccot! Aztán mikor megláttam, hogy a mostani "fullextrás", mindentudó ajánlat olcsóbb, mint az akkori ár vót, az nagyon szíven ütött, ezért kérdeztem rá... Na aztán ahogy keresgéltem kicsit, láttam az említett árakat, meg jött 1-2 info, rájöttem, hogy tényleg nem volt egészen korrekt a dolog, de inkább azért, mert olyan cuccot adtak el a cégnek, ami viszonylag sokat tud(ott) valóban (pl. alapból DECT-et), csakhogy nem azt, ami nekünk köllene... Mellesleg újdonság -állítólag- már akkor se vót, mikor vettük, sőt... A végponti árat nem is értem, minek kevered bele, senki nem beszélt komplett rendcerről. Van 1 doboz, annak van 1 ára, és kész. Ezenkívül oktalan ácsingózásról se vót szó sz'tem, pusztán arról, hogy nem értettük, mi a baj a nem régi, méregdrága "készülékkel" :))), mér' köll kidobni. Végülis aztán úgy néz ki, sikerül "beszámíttatni", egy más jellegű helyen jobban ki is lehet használni a tudását, gondolom...
Elnézést kérek, ha túl csípősre sikeredett a reagálásom a felvetett kérdésre.
De ha egy telefonközpontra valaki azt mondja, hogy készülék, hát borsózik a hátam, merthogy a készülék a készülék, a központ meg központ.
(mellesleg tényleg zűrös hetek-hónapok vannak a hátam mögött fórumügyekben, úgyhogy ennek tudom be az esetleges túlreagálást...)
Na szóval: feltételezem, hogy ha ma 2100 euró ez a cucc alapból- vélem: nem végkiépítésben, hanem a csu,pasz váz) akkor hároméve akár a háromszorosa-négyszerese is lehetett. a kiegészítő mudulok meg meglehet, hogy még drágábbak....
És hát az vagyon, hogy egy cuccnak van egy ár-életciklusa.
újdonságként húzós ára lehet, aztán normalizálódik a helyzet, aztán ahogy kifut,szinte utánad dobják, aztán egy ponton túl az esetleges keresett kiegészítők, bővítések ára újfent magasba szökhet, tehát elgondolkodhat az elhasználó azon, hogy a bővítésre szórja a pénzét, avagy egy komplett cserére....
Mondjuk ha egy végpontra vetített árat is láthattunk volna...
És tényleg megmosolyogtató az, amikor a használók ingyért telefonálásra ácsingóznak, miközben az igénybevett cuccosk nem a bokorban teremnek....
"tudommal a Siemens-nek áradatai nem elérhetőek a neten, de szvsz ha felhívod őket, készséggel mondanak egy listaárat" Aha, lehet, hogy megpróbálom... Közben találtam 1-2 hivatkozást, pl. ezt, lehet, hogy csak én vagyok "lemaradva" kicsit? Ijesztő számok vannak itt mindenfelé...
"Ha valóban ez egy VoIP termék" Nem, épp ez a baj, hogy ilyesmiket -állítólag- nem tud, meg GSM-adapter is kéne rá, vagy tudná, csak nincs má' hely benne, vagy mit magyaráztak... Sz'al le akarják cseréltetni velünk, pedig nem 1 régi/gagyi cucc. Próbálnám kideríteni, mennyire indokolt a csere, csak hát nem vagyok "perfekt" ezen a téren, ugyi...