Mi a különbség pl. a NGK BKR6E-11 és a BKR6EYA-11 gyertyák között egész pontosan ??? Megnéztem a katalógust ez az YA jelölés valami speciális dolog nem tudtam meg mi is az pontosan. A Corollákba BKR5EYA-11 kell de a 6-os hőértékű is jó. Ha a sima BKR6E-11 kerül bele vagy az ugyanolyan de még hidegebb gyertya pl. a BKR8E-11 akkor az jó lesz e a motornak ?
Sziasztok! Vásároltam egy szemöldök spoilert az autotuningshop.hu oldalon. Szerintetek mi a legjobb megoldás a rögzítésre? Ilyen: http://www.autotuningshop.hu/t/1/47/LAMPA-SPOILEREK.html
Egy aprócska dolog foglalkoztat amiről mindenki véleménye számít.
Az érdekelne hogy mi jut eszetekbe, ha a topic címét nézzük(AUTOTUNING), arról ha egy kombi autó a donor?
Csak őszintén. Mit lehet vele kezdeni? Nem nevetséges? Megállja a helyét? Előny vagy hátrány a mérete? A lányoknak bejön? Vagy ne bántsuk, maradjon inkább családi szekér? Bevásárlókocsiból nem lehet csajozós gép? Kihívás vagy halott ügy?
Ismét mértünk kompressziót : 17bar lett. Szerintem 1 bar-ral többet mérhet a műszer , mert egy 1.6-os VVTI Corolánál 14 Bar-t mért és a gyári értéke ennek 13 bar. A görbe egy sima körív lett a múltkor rosszul írtam akkor is körív alakú volt a görbe. :))
2-ba padlógázon meg maximálisan 110 g/sec volt a beszívott levegő mennyisége a MAF szerint eddig a régi pillangóval és szívósorral csak 88 g/sec. volt ez az érték.
Aha értem, köszi. Meg jó lenne megméretni a kompressziót mert kíváncsi lennék a VALÓS értékre, és olyan műszerrrel kéne mérni ami ehhez közelit mér. Egy régifajta műszerrel már mérték de ez harang vagyis inkább Gauss görbe alakot adott. És 17 bart mért, ami szerintem sok.
a vezérműtengelyt megmérni meg tudják attól minden autón, de egyébként havassy elég komoly motorokat is csinál, nem csak ladába. tény hogy azt a legtöbbet. nyugodtan megkeresheted bármelyiküket ezzel a feladattal, meg fognak tudni bírkózni vele.
2 emberrel beszéltem, mindkettőnek autójában közel 17 bar a végnyomás az egyik autójában ugyanaz a motor van, mint az enyémben a másiknak VVTLI TSPORT Corollája van 2ZZGE motorral (192 LE )és mindketten 95-ös benzint tankolnak.
100.000 km felett járnak de eddig nem volt gondjuk . Akkor a programozást én is 95-ös benzinre csinálnám meg de ha ez nem jó, akkor inkább az tiszta etanolt választom.
Fölkerült a nagyobb valódi 1.8-as motorra gyártott szívósor, öblösebb hang kb. 6-7 mm-el nagyobb átmérőjű pillangószelep, amit tapasztalok levegőt azt kap jó sokat. :)
Remélem ez meghozza az erejét nem lesz levegőszegény és benzindús a keverék nagy fordulaton.
Én a következőket csinálnám: elvinném a tengelyeket a Gáálhoz vagy a Havassyhoz és megkérdezném tőlük (ők pontosan ki tudják olvasni a profilt) Lehet, hogy a kipufogó oldal is picit módosítva van, azt is nézesd meg.
Nos az van, hogy 3000 fölé nem pörgettem még ezt a motort csak ritkán és igen rövid időre.
Az 1ZZFE motorhoz való Celica GT féle leömlő lett feltéve , Mahnaflow fémmagos katival és egy 1.8-as TSPORT közép illetve végdobbal. Tehát kifelé nyitott lett a rendszer. A napokban kerül rá az 1ZZFE szívósor, pillangószelep, légszűrő ami nagyobb mint az 1.4-é. Az 1.4-esé és az 1.6-osé egyébként azonos a szívósor és pillangószelep is.
Az egy szinttel hidegebb gyertyák már bent vannak.
Annyit tudok még, hogy a Celica szívóoldali vezérműtengelye picit csúcsosabb mint pl. az Avensisé ( mindkettőben ugyanaz a motor van) tehát nagyobbat nyit, akkor ezt kéne beletenni ?
Szerintem a kompresszió picit magas lett, itt jobb lett volna egy nagyobb összenyitású tengely, mint a gyári. Javaslom a jó leömlő, sportkat és a jó sport kipuff. rendszer beépítését és a szívóoldalon is legyen nyitott (gondolom gyári légszűrődoboz elég fojtott lehet, azt faragd át ...)
Én a SW-t 98-ashoz irnám és 99-cel járnék és picit hidegebb gyertyával, mint a gyári.
Oszt' ha mégis ne adj' az ég, hengerfejes lesz, akkor picit csökkentsd majd a kompressziót, vagy tegyél be sportosabb összenyitású tengelyt legalább a szívó oldalra ;-)
A motor gyárilag 4ZZE Toyota motor ami 1.4-es és 13 bar a normál kompressziója. De ez 1.8-asra lett átépítve a főtengely és a hajtókarok lettek cserélve a saját csapágyaikkal együtt. Az 1.8-as motor gyári végnyomása 15.5 bar de maradtak az 1.4-es dugattyúk nem kerültek be az 1.8-as dugók. Viszint az 1.8-as dugók felülete picit le lett munkálva , süllyesztve gyárilag az 1.4-é meg nem . Mivel az 1.4 dugók maradtak értelemszerűen nőtt a kompresszió így jöhetett ki a 16.5 - 17 bar-os érték.
Az injektorok is cserélve lettek 1.8-ra természetesen. Most a programozás jönne, de nem tudjuk még milyen oktánszámú benzinnel lehet majd jól megcsinálni.