Egyszer már kérdeztem valamelyik topikban, de nem találom a csevegést és nem emlékszem a végeredményre.
Ha egy légtér alsó határának magassága AGL-ben van megadva és alatta hegyvidék van, akkor hogyan kell repülni felette ? Minden egyes pillanatban legfeljebb X láb (méterre) a talajtól ? Esetleg pillanatnyi pozíciómtól számítva, adott távolságon belül legmagasabb ponttól számít az AGL ? Van ehhez köze az MSA-nak (Minimum Sector Altitude) ? Konkrét példa lehet a kassai TMA Magyarországra nyúló része, aminek keleti oldala a Zempléni-hegység felett van és 1000ft az alsó határa.
Nekünk low costnak nem volt szívatás, sőt még köszönettel is tartozunk, hogy növelik a fizetésünket.
Inkább az értetlenkedés volt a nagy, merthogy nem egy szakszervezet által szervezett, bejelentett sztrájk volt, hanem egyéni emberek egyéni akciója.
Ez erősen érződött a különböző hozzáállásokon is. Mondjuk hajnal egykor, amikor egyetlen gép van a TMA-ban, nehéz megmagyarázni a teljes eljárás lerepültetését. Nem is sikerült, amikor rákérdeztünk néhányszor.
Csak a lakosokat szívatja a zajjal és azért ha valaki nagyon ráér és kiszámolja, hogy hány tonna széndioxidot szórtunk ki Budapest felett, hát, még M. Lölö is megvásárolná :)
12/24-12/78 munkarend. Heti 36 óra. Változatos, érdekes munka. Rengeteg emberrel kell beszélni telefonon/rádión, nem árt, ha ez nem gond:-) A munkával járó felelősséghez képest közepes/kissé rosszabb fizetés. Nyarat kivéve viszonylag sok szabadidő. (nem kell pluszba bemenni)
Szerencsére bekapcsolta a telefonját leszállás után, és jelentkezett, hogy egy rosszul lett utas miatt szálltak le, és hamarosan folytatják az utat. Vészhelyzet lefújva. Csak olyan időket élünk, amikor az ember azon aggódik, hogy egyáltalán bárhogy hazaér-e, és borzoltabb az idegrendszere....