Keresés

Részletes keresés

plzltn Creative Commons License 2011.11.28 0 0 2527

Azért én is várom, míg elindul a fáskazán, az ad igazán meleget, mikor befűtök vele.

 

Én a karbid lámpára voksolok, bár ha látni is akarsz, akkor jó lehet egy lencsés ledes lámpa építve. Amilyet a sógórjelölt csinált fél éve.

 

Amúgy most rendben haladok, megbékéltem a dolgaimmal, tudom mit kell tennem, és azt hogyan csináljam. Újra aktív -és most már élesben- a vastag cső hajlíthatóságának kérdése. Még nem hunyt ki a tank nélküli, üzemanyag a vázba, verzió. :-)

Előzmény: Joejoe1974 (2526)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 2526

Akkor te jobb helyzetben vagy műhelyügyileg :-)

Rendben,maradjunk a hagyományoknál.Most én is állok az építéssel,sajna elég hideg lett így pár perc után már nem kedvem szerelni.A világítás nem lett telitalálat.Elöl a két 12voltos/25 wattos izzó elég sárgán világít.Vagy erősebb tekercs kell,vagy gyengébb izzók.Szóba jöhet még ledes izzó is,ami ugye sokkal kevesebb energiát igényel.Viszont darabja 5ezer forint.

Vagy marad a házi izzóépítés,ez kijön 1500-2000 forintból darabonként.Így is kell 3 darab.

Vagy ne legyen világítás?Esetleg karbidlámpa vagy szentjánosbogár? :-D

Előzmény: plzltn (2506)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 2525

szia!

A kerekek a gyári 16 colosak.Acélfelnik vannak,sajnos rohadnak is belülről kifelé szépen.Az első felnit már úgy vettem a méh telepen,mert az eredeti annyira elrohadt hogy csavarhúzóval szét lehetett nyitni.

Előzmény: Seszo 6 (2524)
Seszo 6 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 2524

Hello ! Szeretném megkérdezni,hogy a kerék 16 colos ? Ha igen ,akkor mibôl van ? A válaszodat elôre is kôszônôm.

Előzmény: Joejoe1974 (2225)
plzltn Creative Commons License 2011.11.25 0 0 2523

Aludtam egyet, de semmi. Viszont a kollégáknak vázoltam a vergődésemet a kiegyensúlyozatlanságról. Mire az egyik (egyébként motoros) rávágta zsigerből. Majd teszel rá oldaltáskát, s az egyikben mindíg lesz valami nehéz!

 

Szénné röhögtük az agyunkat, aztán miután elkezdtem levegőt kapni, ettől gondolkodni is, rájöttem... :-) Akár lehetne is, de tára súlynak mindenképp!!! Akkor meg francnak görcsölök a dekára pontosság miatt...

plzltn Creative Commons License 2011.11.24 0 0 2522

Megjött, igen. Elfordíthatjuk, épp úgy, mint bármely más blokkot is. (Saját felelősségre.) :-)

 

Jó, alszom egyett a határozottságod vigyázta álmommal. :-) :-)

Előzmény: Csaba110 (2518)
plzltn Creative Commons License 2011.11.24 0 0 2521

"a vízhűtéses olajszűrő,"

kegyelemdöfés-nost kapcsolok... most szárazon...ha majd víz lesz benne, akkor még az is hozzájön. Nem sok de kegyelemdöfésnek elég.... 

Előzmény: plzltn (2519)
plzltn Creative Commons License 2011.11.24 0 0 2520

baxxa meg egyszerre írtunk....

Előzmény: Csaba110 (2518)
plzltn Creative Commons License 2011.11.24 0 0 2519

Elmélkedtem is. Jó-jó választás volt a kis 3 hengeres, de a hosszában elhelyezés már nem annyira biztos. Hogy annak idején erre nem gondoltam, de lássuk be, így szemből szemlélve a blokkot, az egyik oldalon nincs semmi (most a smart önindító, de eredetileg a váltó felől az is a túloldalon volt), a másik oldalon van az adagoló, a generátor, a vízhűtéses olajszűrő, és a blokkban is azon az oldalon van egy nehéz segédtengely, mely egyik végén az olajszívattyú van, a másikon meg a vízszivattyú található belül. Minden többletsúly egyoldalra került... jobb lehetett volna keresztbe elhelyezni mégis. Így is 50 cm keresztbe, úgy is ugyanannyi lett volna.

 

De nincs vége, mert az ural kihajtása is ugyanerre  az oldalra esik, és a váltóban a második fogaskeréksor? Naná, hogy az is ezen az oldalon van. Megmérhetném a különbséget, mondjuk a MECSI féle módon, de nem is akarom idegesíteni magam. Inkább csak kibeszélem (írom) magamból.

Kínomban csak okoskodásra telik: elsőt az ellenségednek, másodikat a barátodnak, hogy aztán a harmadik...

Csaba110 Creative Commons License 2011.11.24 0 0 2518

Szia!

 

Megjött e már a válasz a daihatsus embertől hogy büntetlenül el lehet e fordítani a motort? Ha igent mond akkor elfordítjuk és punk tum :)a felfogatás meg az én gondom lesz hogyan oldom meg a vázon. Remélem segítettem a döntésben.

 

Üdv:Csaba

Előzmény: plzltn (2517)
plzltn Creative Commons License 2011.11.24 0 0 2517

Kész! Most már olyan tanácstalan vagyok, hogy... nem is tudom, kell ez az építés nekem?...

Odacsináltam az aksit ami(lyen) majd benne lesz, a könnyű oldalra, felraktam a végleges szívósort, vissza a kipuf csövet a végleges csőanyag imitálására meg egy 5 kg súlyt a majdani kipuf dob miatt, és mértem, mit hoz azon az oldalon. Már az aksi se egy szépség ott...

 

 

De nem egyforma a két oldal, továbbra is billenteni kellene ahhoz. Jó! Kipróbáltam a jelenlegi BMW kardánnal mennyit kell, és kipróbáltam az esetleges majdani szorzó áttételhez járó eredeti ural könnyű kardánnal is. Ahhoz kevesebbet kellene dönteni.

 

 

 

Én nem tudok már semmit, legkevésbé dönteni. Úgyhogy Csabi nemhogy nem lesz drótváz, de lehet, neked kellene jönnöd a hétvégén kirángatni a döntésképtelenségből...

 

 

 

Komolyan, már az is eszembe jutott, leszarom az összsúlyt, a könnyű oldalon olommal ellensúlyozok. Valahol elrejtek egy kétöklömnyit. Csak hát a zöldek, meg az ÁNTSZ, meg az ólommérgezés. (a humorom még megvan :-) )

 

Basszus, múlt hét pénteken még meg is kérdezte E Csaba telefonba, hogy állok a vázzal. Csak maszatoltam a gyenge eredmények miatt, de nem hittem volna akkor, hogy egy hét múlva jóval szarabbul fogok...

plzltn Creative Commons License 2011.11.24 0 0 2516

Krézit már megkérdeztem ott, ahol lenni szokott. A legkevésbé irritált része a motornak az adagoló.

Az olaj tényleg érdekesebb kérdés, mert egy hajtű kanyarban pár sec-re össze tud jönni saját dőlés + kanyardőlés = cca45-50 fok is. Ilyesmire itt ez a teszt:

 

Bár értem már, ez újabb magyarázat arra, miért örök élet + 2 nap egy hajó, mozdony, vagy erőművi stabilmotor. Az olajellátottság is egy tényező náluk.

 

 

Előzmény: MECSI (2515)
MECSI Creative Commons License 2011.11.23 0 0 2515

szvsz ha dombnak felfele mész kocsival tartósan az sem jelent semmit a motornak és az adagolónak,tehát ferdén beépitve pl.20 fokig olyan mintha mindig felfele vagy lefele mennél. ez gondolom igaz az olajszivócsőre is. De majd krézi jól megaszondja ha megint idetéved. ugyan ezt gondolom a gyorsitás fékezés esetében is, ha oldalra megdőlve megy a kocsi akkor sincs semmi gond.

Az olaj mennyiségére viszont biztos figyelnék, hogy o.k. maradjon. Lehet , hogy beépitenék egy olajnyomásmérőt biztos ami biztos alapon, régebben szériatartozék volt a kocsikban. A vizzel meg kb. egyáltalán nem kell foglalkozni, csak legyen jó a vizpumpa ill. legyen rendesen kilégtelenitve (lehet, hogy ezt nem lehet tökéletesen megoldani döntött helyzetben, de sebaj majd kanyarban menet közben fogsz légteleniteni mikor a motor normálisan áll :-)))

A kocsik műszaki leirásában meg szokták adni a felkapaszkodóképességet (ennek az első/hátsó terepszöghöz semmi köze), ez megmondja, hogy1. -ben mekkora dőlésszögű dombra tud felmászni a kocsi maximális tapadás esetén, a terepjáróknál még az oldaldőlést is megadják. próbáld kikeresni. A felkapaszkodóképesség garantálja, hogy nem lesz gond az egyenesben haladásnál, kanyarban meg majd az olajnyomásmérő szól, hogy meddig mehet. Gondolom nem akarod majd a füled leérjen-ig döntögetni :-)

 

Előzmény: plzltn (2514)
plzltn Creative Commons License 2011.11.23 0 0 2514

"döntött diesel motoron az adagolónak egyenesen kell álnia itt az is dőlne a motorral együtt"

 

Eredetileg, ha blokk függőben van, akkor az adagoló ferdén. Ha billentek, akkor az adagoló kerül kb függőbe (nagyjából). Kérdés, az adagoló szereti e ezt a változást. 

Előzmény: Csaba110 (2511)
plzltn Creative Commons License 2011.11.23 0 0 2513

Nem hiába aggodok én is miatta. Írtam mailt a daihatsu guru ismerősnek, ő ezt a döntést dolgot biztos tudja.

Előzmény: Csaba110 (2511)
plzltn Creative Commons License 2011.11.23 0 0 2512

Komolyan nem tudtam, hogy ez a része ennyire nehéz, sok egymásra oda-vissza ható kérdést vet fel. De mindegy most már csinálom erőből. Így is ki kell adnia, felszerelek rá minden most már tervezhető alkatrészt, és meglátjuk, mit mutat majd úgy...

Csaba110 Creative Commons License 2011.11.23 0 0 2511

Szia!

 

Nem lebeszélni akarlak a döntött blokról de ha megdöntöd elösször is meg kellene nézni az olajpumpa szívó csövét hogy eléri e az olajat nehogy gond legyen belölle és menet közben ne legyen jó az oajzás.Ha úgy gondolnád hogy több olajat töltesza blokba hogy ellensújozd a hejzetet akkor gond lehet a szimeringeknek a töblet olaj. Második gondnak a felfüggesztés a motor vázhoz teljesen átkell variálni az öntvénynél hogy a gumibakok ott legyenek ahol kell.Meg ha jól emlékszem a döntött diesel motoron az adagolónak egyenesen kell álnia itt az is dőlne a motorral együtt .

Szerintem a féloldalasság nem igazán lesz mert ugyebár az akumlátort és a kipufogókat is arra az odalra kell rakni .Most így hirtelen enyi .

 

Üdv:Csaba

Előzmény: plzltn (2510)
plzltn Creative Commons License 2011.11.22 0 0 2510

"egyébként lehet, hogy nem is lenne tragédia a megdöntött motor."

 

a teljesség igénye nélkül, ahogy még nem is aludtam rá egyet sem. Előnyök-hátrányok:

 

- a jobb oldali kilógó adagoló, olajszűrő nem egyoldalon baxtatja a lábam, hisz jobban eloszlik a lábközi térben a matéria.

- vizúálisan is középre orientált a matéria, bár...

- és nem dől fel

 

 

 

- nem tudjuk mit okoz a dőlés a blokkban (víztasakok, olajáramlás, és amire nem is gondolok)

- nehezebb asszimetrikus vázat építeni, nehezebb benne korrekt felfüggesztést építeni, az első-felső bak ki is esik a középvonalból

- vizuálisan? bár.... -maga a blokk meg adhat fura látványt  a skodás dőlésével. (ez szubjektívitás ügye)

- olajszívás, olajszint változás kényszere, olajleeresztő kérdése

- kevésbé harmonizál az én extra elképzelésemmel, a tank nélküli motorral, ahol vastag csövekben van az üzag

 

 

 

Ami nem okoz gondot: a váltó elforgatható. 

Amivel ellensúlyozhatok: aksi, üzag szűrő, egy csak baloldalon végig vitt kipuff (dobbal együtt) ha marad hely, egy póttartály üzag-nak, és esetleg a tágulási víztartály.

Viszont ezek képesek is lehetnek létrehozni a kívánt súlyt.

 

Kinek mi jut még eszébe?

Előzmény: MECSI (2509)
MECSI Creative Commons License 2011.11.22 0 0 2509

szvsz tedd az aksit a könnyebb oldalra, az nagyjából kiegyensúlyozza, úgyis tenni kell valahova.

Én is hasonlóan csinálnám a kimérést mint te. A főtengely két végénél a tengelyvonalon alátámasztani, hagyni kicsit kibillenni 1-2 fokot. majd a motor legtetején horgászmérleggel elkezdeni húzni az ellenkező irényba, amikor a motor megindul a kibillenésből vissza, máris megvan az érték.

 

főtengely távolsága függőlegesen a húzási ponttól méterben (h)

szorozva

a horgászmérőn leolvasott értékkel kg-ban szor 10 (ft)

 

egyenlő

 

a főtengely távolsága vizszintesen a kiegyensúlyozó tömeg hatáspontjától (b)

szorozva

a kiegyensúlyozó tömeggel kg-ban szor 10 (vt)

szóval

 

h.ft=b.vt (newtonméter-ben lesz)

egyébként lehet, hogy nem is lenne tragédia a megdöntött motor.

Előzmény: plzltn (2508)
plzltn Creative Commons License 2011.11.22 0 0 2508

Viszont bajban, vagyok, szeretném a véleményeteket kérni. 

Az van, hogy ha már van függesztett keretem, akkor csináltam két mérést. Persze nem pontosak, hisz a szimulációnak "odabiggyesztett dolgok" elhelyezése nem pontos, de a nagy vonalakbani mérést lehetővé teszi.

 

Elsőnek a blokk jelenlegi felszereltségével a saját egyenlőtlen súlyelosztlásának kerestem meg a kiegyenlítő billentési szögét.

Másodjára még felhelyeztem a a nagyobb súlyt jelentő kacatokat a függőleges tengelytől nagyjábóli helyüknek megfelelően, majd így is billenteéssel keresetem meg a súlyközéppontot. (persze még aksi, üzemag szűrő, stb sehol)

Szerintetek hogyan kéne tovább menni? Számít majd a kész motoronál ennyi kiegyensúlyozatlanság?

 

plzltn Creative Commons License 2011.11.22 0 0 2507

"maradjunk a hgyományoknál. :-) "

például hogy majd ha idézem az itteni írásainkat, akkor ne legyenek útban nevek...

Előzmény: plzltn (2506)
plzltn Creative Commons License 2011.11.22 0 0 2506

Nálam igen is meg nem is. Alapból nincs, de a szomszédos helységben van a hőközpont, ahol mindegy, van e épp tűz a kazánban, mert ott a 1000 literes puffertartály melegen. Abból ohatatlanul szívárog a meleg egy kicsit. Így a mellettes két helységben fűtés nélkül is állandó plusszok vannak, legyen akármekkora minusz kint.

 

Régen nem szerettem, ha itt a civil nevem van használva, (Trike-ot talán még meg is szóltam...) mert valahogy kerestem az inkognítót. Mára ennek semmi értelme, (elég helyen érhető el sok adatom) de azért a hagyomány miatt javaslom ITT maradjunk a hgyományoknál. :-) 

Előzmény: Joejoe1974 (2505)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.11.22 0 0 2505

Én most álltam le az építéssel.Egyrészt a bokám miatt,másrészt pedig a műhelyben eluralkodott hideg miatt.Nincs bent fűtés.Nálad van fűtés Zoli?

Előzmény: plzltn (2503)
plzltn Creative Commons License 2011.11.22 0 0 2504

Ez, és ezzel nemcsak dőlést mérhetek, de megoldás a helygondokra. Új tartó (~munkakeret) készül kérem szépen.

 

 

 

Előzmény: plzltn (2503)
plzltn Creative Commons License 2011.11.22 0 0 2503

Ne gondolja senki, hogy csak joe dolgozik. :-)

Egy hét alatt (sok egyébb munka mellett) 2 db vázrészletet sikerült legyártani, amiből csak az egyik fért be a helyére.

Végül rá kellett jönnöm, ez így nem megy. Azt gondoltam, könnyebb lesz a váz, mert már nem kell a tizedek világában pontoskodnom. Aztán a kudarc sorozat után felszereltem egy segéd lapot (műagból) amin kiszerkesztettem a váz egyenes szakaszainak elhaladási helyét. (ha nem megy szemre, majd megy miliméterre. És arról világosított meg az eredmény, hogy nem is fog. Béna is vagyok, de később az összes többi vázrésznek is útban lesz a jelenlegi (zöld, + egyébb) tartókeret.

 

Közben a szomszéd megint jött azzal, billentsem oldalra  a motort, mert minden + súly a jobb oldalon van ( adagoló , szűrő, generátor, kardán, szöghajtás stb) Próbálkoztam legalább megmérni, mennyi csak a blokknak a kívánatos (kikegyensúlyozottságig) billenési szög.

 

Nem jött össze, de megvilágosodtam tőle, mi az utam.

MECSI Creative Commons License 2011.11.21 0 0 2502

A Harley is lehet olcsó

Igénytelen pöcsök vagyunk, tudom, de ez a gép istenkirály. Az észtek odatették magukat, megcsinálták a világ egyik legszedett-vedettebb Harley-ját. Rozsda, kosz, filléres alkatrészek – az összhang viszont tökéletes, a látvány meg gyilkos. Nagyon.[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

nem nagyon csipem a patkány stilust de ez kb. tetszik

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 2501

Elkészült a másik szívócső,más lehetőség híján vaslemezből és vascsőből.Jobb és szebb meg könnyebb lenne aluból,de sok vele a gond.Esztergáltatni kell csövet,azt hegesztetni.A membrános szívócső csak másodjára lett jó,először elcseszte az aluhegesztő.Két esztergáltatás,és három hegesztetés lett a vége.Először elkészült az alucső,azt rávarrták a lapra. De nem jó szögben. Bevágtam az alut és próbáltam elhajlítani picit. Utána ismét hegesztetve lett. Aztán kellett egy másik cső és azt már összecsavarozva vittem hegesztetni. Ennek az lett a hátránya hogy az alu cső belsejében menetes furatok vannak.

Így maradt a vas.Azért kell hajlított szívócső,mert a rugóstagba beleérne a levegőszűrő. Így megkerüli jobbra a rugót a levegőszűrő.

 

Előzmény: Joejoe1974 (2500)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 2500

Most már láttad a másik oldalt is :) Más bajom nincs vele,csak az üres első kerék.Kell még az első sárvédőn is variálni hogy ne legyen ilyen vékony.

Előzmény: plzltn (2499)
plzltn Creative Commons License 2011.11.17 0 0 2499

Na végre, már van erről az oldaláról is kép a motorról. Elkészülten. :-)

A Tatra V2-ről a kommentek közt a véleményem. De inkább MECSIt kellene megkérdezni ez ügyben.

Előzmény: Joejoe1974 (2496)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.11.16 0 0 2498

Lehet a képen nem látszik,de a gyújtáson plexi ablak van :-)

A berugókart meg hosszabbítani kell,az lesz a jó megoldás.

Előzmény: Joejoe1974 (2496)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!