De a népítállat író dieselről beszél... az pedig elektromos. A benzinesnél bowden mozgatja a pillangószelepet, így az valóban felakadhat... bár egy 1-2éves autónál elég ritka a kábel kiszőrösödése.
Mechanikusan mozgatott lepe van a Ceedben. A szívócső megkerülő csatornáját egy léptetőmotor szabályozza az alapjárat stabilizálás céljából. A gázadás teljesen mechanikus. Jocó
Mindig is idegenkedtem a Dieseltől. Egészen addig, amí először kipróbáltam a benzines Ceed-et, majd utána átültem egy 1.6 CRDi-be. De csak egy próba, mondtam, nem kötelez semmire, mondták. Na jóóó! Nézzük. Majd mikor a próbaút után kiszálltam, átkattant valami az agyamban, vagy megfordult egy golyó?
Azt mondtam: EZ AAAZ! Se nagy hang, se kovácsműhely, se rázkódó lomhaság.
Bocs Greg, de az1.4 cee'd benzinesnél bowden mozgatással működteted az elektromotort. A gázpedáltól az elektromotorig bowden van. (elvileg megszorulhat ha a műanyag védő réteg megkopik a burkolatba) Minőségtől használattól sok függ...
Vezettem én a cee'd előtt turbós-benzines Fiatot is, mégsem azt vettem. Engem pl. zavar a diesel ketyegése. Nem tudom, a múltkor mesélt teszt hogy hozta ki halkabbnak a dieselt... nekem hangosabbnak tűnik, mint a benines.
A napokban még én is meglepődtem, mikor jön egy emelkedő és kapaszkodósáv, akkor jön el az én Ceed-emnek az "igazság pillanata". Mert ottmarad szinte mindenki! még a tükörből is eltűntek! :))
Mert már tényleg bosszant a sok barom, aki összevissza marhaságokat ír. Legalább nézze meg az autót egy kereskedésben, informálódjon a felszereltségekről, mielőtt leszólja! De az, amikor elkezdi írni, hogy kopogó műanyagok, felakadó gázpedál (ami ugye elektromos), nem megy úgy, mint az A6-os Audim, az a sz@r 1.3-as motor... na meg az iszonyatos GLX felszereltség... ...egyszerűen nem tudtam magamban tartani. Én nem azt mondom, hogy tökéletes autó (olyan nincs is), de hogy kategóriájának felső mezőnyében foglal helyet, az tuti.
Eddig ~28ezer kilométert mentem az 1.4 benyással. Autóztam vele egyedül, fullra pakolva, autópályán, városban, szerpentineken... azt kell mondjam, nagyon jól megy... a diesel pedig iszonyat dinamikus... de erről majd egy kicsit később... ;)
Ha valaki egyszer legalább beült és ment egy próbakört egy Ceed-el, akkor ezeket a rosszindulatú irkálásokat egyszeűen el sem hiszi. Arról nem is beszélve, ha már több 100 v. 1000 km-t megtett vele. Lehet, hogy valaki peches, belehúzott, de amiket néha olvasni, az minden képzeletet felülmúl. Vagy többen vagyunk akik szerencsés szériát fogtak ki? Mert mintha az átlagpont még így is jobb lenne!
Na hát én sem tenném egy kategóriába az olyan hibákat mint a rádió lefagyás (ha már a sokat említetteknél tartunk) és a 10000 km-enkénti szelepcserét, vagy útszélen ottrohadást, amik esetleg más típusoknál szériahibák előfordulnak.
Lehet, hogy nem nagy hiba ha valaki 1km után Népítéletet ír, ha leírja első benyomásait. Sőt, ha nincs a népítélet talán nem megyek el megnézni KIÁ-ékhoz a Ceed-et, hogy hadd lássam ez mi, aminek ilyen sok pozitív leírása van. És mint a mellékelt ábra mutatja, nagyon megszerettem. Pedig már jópár 100 km-t beletettem, és még mindig élmény vele autózni.
"Eddig szeretjük, aztán remélem bizonyít" címmel írtam a "népítállatot".
a tipus stimmel, de én még nem írtam népítételet (én még korainak érzem, fél éve van meg a kocsi 22ekm-el) még nincs nagy megbizhtatósági és szerviztapasztalat (eddig minden szép és jó, reméljük így is marad) ha írnék akkor már csak azért, hogy ott harcoljak az ilyen gyökerek ellen :) mint ahogy Greghozta a Cee'd-em csücskében már meg is tette!
Te írtad a KUK kapitányos ítéletet? Korrekt! :) Nem szoktam olvasni, mert mindig megdöbbent néhány embernél az objektivitás teljes hiánya. Most beleolvastam a legfrissebb ítéletekbe, és megint ez történt. Miért van az, hogy ami egyeseknek apró kellemetlenség, másnál a hulladék kategóriába húzza a kocsit? Például a "Meglepő", de tényleg ítélet szerzője: 1. nagyon lomha, nagyon rövid az 1-es, félelem vele zöld lámpánál megindulni, mert még egy talicska is jobban gyorsul. Csak magas fordulaton húz
Pont ilyen kocsim van nekem is, szóval a "rövid 1-es és a lomhaság" ellentmondás. Meg mitől kell félni a zöld lámpánál a megindulásnál?!? Hogy a mellettem lévő legyorsul? És egy kisköbcentis, turbo nélküli, kihegyezett benzines hol húzzon, ha nem magas fordulaton?
De ő is csak azokat a típushibákat írja le, amiket szinte már fejből sorolok. (Lefagyó vételi hibás rádió, recsegő kormányoszlop burkolat, kopogó futómű, kipattanó levegőbeömlő, zörgő kárpitok, fényezési hibák). Nekem csak az első kettő volt, de ezek tényleg komoly hibák??? Más márkáknál motorhiba, turbóhiba, meg ilyenek...
A többi dologról pedig csak remélem, hogy tudatlanságból fakadnak és nem tudatos hazugságok. A váltót eddig mindenki egyöntetűen dicsérte (Opelből, Toyotából ültek a kocsimba), a motor teljesítménye és nyomatéka megfelelő, a fogyasztás pedig pontosan annyi, amennyi egy ilyen tömegű autótól elvárható, akármelyik típust is nézzük. A kormány túlszervózás ízlés kérdése. Az egész autó a könnyed vezethetőségre van hangolva, könnyűek a pedálok is. Ez különösen akkor volt jó, amikor egyszer mezitláb kellett vezetnem, mert kutyaszarba léptem, és nem akartam behordani a kocsiba. :)
Na, lassan én is írok egy ítéletet, 10 ezer km után, már úgy érzem van miről.
ez az...lehet szidni...lehet rossz véleményt írni, mert előfordulhat hibás darab...de ne ilyen gyerek módon....ha már tényleg fikázni akarom akkor jobban megfogalmaznám...és nem bukna ki első mondtat után, hogy szándékos hőbőrgés....
AHCTUNG ACHTUNG egy német kisfiú várja szüleit a bejáratnál ACHTUNG ACHTUNG
NÉPÍTÁLLAT rovat jelentkezik : ne vegyen senki KIA SEED-et, mert pöse leszel tőle...főleg ne 1,3-as suzuki motorosat mert az nem jó. a GLX felszereltség meg tényleg sz*r....muahaha!
Most olvasom van 3. gen. szoftver?? Azt mikor fejleszették,nekem még a 2007 év végi van,az első modosított... Lehet tudni miben más az új? Érzésre?? Köszi
jóó a 2.0-ás motor...csak ne kerülne ennyibe...én is azzal vettem volna....de a 1,crdi is eléggé meggyőzött....sokat pályázok kell a szufla....de eddig a 1,6D sem szégyenkezett (4emberrel csurig rakva cuccal, a hátsó kerék el is tűnt....tiszta régi dacia feeling volt)