Keresés

Részletes keresés

akóR Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20492

Csak a helyzet tisztázása végett :

 - Nem tituláltalak semmi olyannak, amit leírtál !!

A többiben igazad van... 

Csináld ameddig birod czérnával ! :-)))

Előzmény: Törölt nick (20486)
manhattani Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20491

A BVmot-ot hívják Samunak az Északisok.

Előzmény: BunnyNo1 (20489)
GAZ-ella Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20490

Egyetlenegy kérdés:

 

Aki nem jár túl sűrűn az adott vonalon és nem az előírt módon vannak kitűzve a lassújelek, azzal mi lesz?

 

Elszúrja a szerencsétlen, és mehet utcát seperni.

 

Kezünkben lassúmenetkimutatással és az írásbeli olvasgatva vezetünk?

 

Főleg nagy sebességnél íves pályán, és sötétben.

 

Hova figyeljen a dolgozó? Hány szeme legyen egyszerre?

 

Engem ha már a sebesség téma előkerül az zavar a legjobban , ha a lassúmenet eleje jelző, illetve a lassúmenet előjelző nem előírásszerűen van kitűzve.

 

Általános fékúttávolságban kellene kitűzni, de ez nem minden esetben sikerül.

 

Az az élére állított háromszög amin megkoptt a festék, arra rábarkácsolt lassúmenet eleje tábla is nagyon tuti megoldás.

 

Az is előfordul, hogy a táblákat ellopják ez ritka de előfordul.

 

Ma nem vonalismeret hanem lassújelismeret is kell lassan egy vonalhoz.

 

A pályamestereket nem izgatja a kitűzés.

 

Másik dolog:

 

Ha zöldfülű visz kiemelt vonatokat abból nem származik sok előny.

Tegyék tartalékra mellékvonalra, dízelre azt ott rohadjon meg.

A fiatalok szeretnek száguldozni.

Én azt szeretem, ha nem kell se sok kilométert menni, meg kicsi a sebesség.

Lehet találni vasúton belül is olyan helyet, ami bünti és fegyelmező eszköz, a bűnösnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (20486)
BunnyNo1 Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20489

A Samu, az melyik? Tud 160-at? Az szép.

Előzmény: manhattani (20484)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20488

> "....saját magadnak válaszoltál,...."

─ Mint korábban is, most is rátapintottál a lényegre! Korábban elkészült válaszomat némi hálózatkimaradás miatt nem sikerült időben elküldenem, aztán még egy darabig mélázgattam rajta...... mig végül így sikerült. Néha átfutom ─ sok más Olvtársunkkal is közös ─ eszmecseréink sorát, összevetem az évtizedekkel korábban betanult és a legutóbbi három-négy évben újratanult szakismeretekkel. És mint korábban is minden hasonló esetben, most sem tetszik, ha valahol valakik a vonatközlekedés legelemibb (és legismertebb!) biztonsági törvényszerűségeit figyelmen kívül hagyva prőbálják sütögetni a pecsenyéjüket, miközben ezzel másokat életveszély-közeli helyzetekbe kényszerítenek.
A nagy magyar vasút bonyolult viszonyait elemezgetve még az sem számít csodának, ha véleménye révén az ember a fórumon egyszer csak saját korábbi önmagával ütközik (hadd ne nevezzek meg itt és most senkit!). Nekem pedig aggályaim vannak, amit megerősíteni vagy oszlatni kell ─ néha magam is megpróbálom. Az okot, a célt leírtam, a módszerben és eszközökben még nem vagyok teljesen biztos. Véleményt: megerősítőt vagy cáfolót keresek.... és itt-ott a sajátomat találom telibe.      

sörösgigant Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20487

A jelen esetet nem ismerve, ill. csak annyira amit lentebb leírtál nem a személyedet bírálva illettem mindenféle ( Spion, hernyó, stb ) jelzőkkel a jelentgetőket. 

Azokra az embernek nem nevezhető alakokra gondoltam, akiknek minden TVSZK vezető, és azok köreinek a telefonszáma be van "kedvencelve". Akik a régi hangulatjelentések készítőinek méltó, de annál gerinctelenebb utódai.....Akik miatt mindent tudnak kedves, vagy éppen nem kedves vezetőink. Mit mondtál munka után a kocsmában, kit szidtál valamely intézkedése miatt, stb....

 A jelen eseten magam is nagyon felháborodtam, mert gyakorló mozdonyvezetőkent élénken el tudom képzelni a lassújelen a Rola hátán billegő kamionokat. Annak idején volt szerencsém látni Klf-en a siklott Rola csatatérré vált helyszínét.....

 Igaz mint már lentebb említettem a közösség mint olyan nincs. A klikkek, érdekcsoportok, vezetők liblingjeik dominálnak. Viszont azért akadnak gondolom arrafelé (is) véleményformáló kollégák, akiknek van szavuk mind szakmailag, mind emberileg. Nem próbáltatok vele beszélni ? Megmagyarázni annak a kis madáragyának hogy: Öcsi ! Igaz mikor aláírtad az átadást te vagy a vonatnál az isten, te dirigálsz ! De ! A többieket is megszívatod, és magadat is ha ránk szállnak, netán baj történik.....

Nem, nem balkáninak nevezett módon, pár maflás kíséretében bár lehet ez lenne a legcélravezetőbb....(((

 Azért dícsérendő a bátorságod, hogy olyan darázsfészekbe bele mertél nyúlni mint az ETCS, meg a korrupt közeg esete....

Nem "utaztak" rád ?

Nem lettek belőle hátrányaid ?

 Itt "falun azt hiszem ha valaki ilyent tenne.....Az kb lehet saját magától venne részt a közmunkaprogramban inkább. Gondoskodnának róla...(((

 Viszont abban is biztos vagyok, hogy emiatt megint ránk fognak mászni, ebben olyan biztos vagyok mint ahogy itt ülök a gép előtt....

Előzmény: Törölt nick (20486)
AI4 Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20485
Tulajdonképpen saját magadnak válaszoltál, ha jobban megnézed.
Előzmény: exSzgDbny (20482)
manhattani Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20484

>... ahol az egyetlen rendkívüli az állomáson áthaladó vonat feltünően nagy (20-30-50 km/h-s sebességtúllépése volt. (Majd a következmény: az elmarasztalás kiemelkedő mértéke.)

 

Történt egyszer hogy a Samu vezére sietett, és Szeged felől Pest felé a 100-ason 160-nal ment. Egy, a vonaton utazó MÁVos észrevette, hogy amikor odaér a vonat, a sorompók csak akkor mennek le. Adattároló-ellenőrzés után a MÁV megvált a dolgozótól.

 

Azt gondolom, a Samu 160-ja 120-as pályán sokkal kevésbé veszélyes, mint a Rola sebességtúllépése pálya miatti lassújelenél (bár az is elég veszélyes).

Előzmény: exSzgDbny (20483)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20483

>"Hol rontottam el ?"

─ Légy nyugodt, Te személy szerint sehol! Az a környezet azonban, amely megerősítette az ifjonc ama tévhitét, hogy előtte akár ámokfutáshoz is szabad a pálya, annál inkább! Időben és szakszerűen alkalmazott "Megállj!" (elő)jelzés a feltünően korán érkező előtt, hamar rádöbbenthetné, hogy a menetrend nem csupán egy értéktelen fecni! No meg hát kutatásaim közben ütköztem már olyan "rendkívüli esemény" feljegyzésébe, ahol az egyetlen rendkívüli az állomáson áthaladó vonat feltünően nagy (20-30-50 km/h-s sebességtúllépése volt. (Majd a következmény: az elmarasztalás kiemelkedő mértéke.)

Túl fontos és megerőltető a hivatásod, hogy sokáig ezen rágódj! A lehető leghamarabb nyugodj meg: Te szóvá tetted, a problémát meg oldják meg az arra illetékes fizetett profik! (Saját példámból is tudom, hogy nem könnyű dolog, mégis próbálj meg lazítani!)

Előzmény: Törölt nick (20450)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20482

> "....fenébe az utasítás összes többi degenerált rendelkezésével,...."

 Őszintén örülök, hogy komoly vitapartnerként egyből helyére raktad a kissé provokativ célzattal megfogalmazott költői kérdésemet! (Valóban nem arról van, nem arról lehet szó! Hm..., talán nem is mind annyira degenerált!)

Ámde:  az F.2. sz Utasításból nem minden célzatosság nélkül idéztem együtt az állomáson tartózkodó vonatok személyzetének értesítéséről szóló 16.4.1. és a rendkívüli események elhárítását, zavarok megszüntetését célzó egyéni teendőket megfogalmazó 20.1. rendelkezést. Közös bennük, hogy mindkettő figyelmen kívűl hagyása miatt állt már elő baleset:  nem is egy, nem is kicsi!
A 16.4.1.-ben előírt értesítés azzal, hogy a vonatszemélyzettel megismerteti az állomáson tartózkodás okát, várható körülményeit és a továbbindulás hozzávetőleges időpontját,  nemcsak a várakozás feszültségét enyhíti, hanem a téves kihaladás esélyét is mérsékli. (Nem mellékesen: a forgalmi szakág számára tiszta helyzetet teremt, hiszen ezzel a gesztussal a netalán mégis előforduló önkényes, téves  elindulás ─ sajnos, történt már ilyen, nem is egy! ─ összes felelősségét vitathatatlanul a vonat személyzetére terheli!)


Miért álltam elő a 20.1. ponttal?   Leginkább talán az F.2.sz Utasírás  15.4.2. pontjából levezetett 15.4.2.1.  "Az önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlan, ha...."  kezdetű pontja miatt: mégpedig egy  térközbiztosító berendezés "vonatforgalom szabályozására alkalmatlan" és a nyilvánvalóan későbbi "használhatatlan(ná minősített)" állapotának időpontja közötti forgalomszabályozási bizonytalanság okán.  (Általában nem túl hosszú ez az "ex lex" állapot, annyi idő alatt alig lehet összehozni egy-két monorierdőt!)  A 20.1. pont értelmében kellene a biztonságkritikus helyzetet mérlegelniök a vonatforgalom irányítóinak, mielőtt a kijárat jelző Hívójelzését kinyomják.  A gyakran citált 15.19.1.8. pont ugyanis valójában nem is nekik, legfeljebb róluk szól - és nem ad a gondolkodás alól felmentést! (A forgalmi szolgálattevő teendőiről közbevetett két mondat "Ha a forgalmi szolgálattevő a térköz tényleges foglaltságáról meg tudott győződni, nem indíthat vonatot.", "ha a forgalmi szolgálattevő a térköz foglaltságáról nem tud meggyőződni, akkor a vonatszemélyzetet ...  ...értesíteni kell arról is, hogy az első térközjelzőig mindenkor csak olyan sebességgel szabad haladni, hogy ..." csak a gondolatmenet megtörésére jó ─ a valós idejű értelmezéskor, a vonat kihaladása közben ─ már rég idejétmúlt: csupán vélelem a kívánatos előzményekről!) A szomszédos térköz foglaltságáról való meggyőződés csak az első a biztonságos továbbhaladás érdekében mérlegelendő szempontok és teendők sorában, amelyek ezúttal valahogy kimaradtak a rendszerből!


A vasút szerintem is méretes, külső szemlélő számára nehezen átlátható rendszer; amint sok véletlenül belecseppent egyén előtt is felfoghatatlanul bonyolult. Az EU főkorifeusai - mint kívülálló érdekeltek - úgy határoztak, hogy szétszabdalják és megversenyeztetik egymással és a természetes konkurrenciával az egyes vasúti funkciókat. Személy szerint nem értek velük egyet: nem lesz olcsóbb és semmit sem javul a vasúti szolgáltatás, sőt bődületesen többe kerül a külön-külön érdekeltek együttműködése ─ de így legalább megadóztatható(!?). Ám egy nyílvánvaló előny mutatkozhat a biztonság szempontjából: jogilag egyértelművé válik  a felelősségi határ a pályahálózat-működtető és a használó vasúti társaság között. Egy már ma is érvényes szövegrészt idézve: 
 (A mozdonyvezetők tájékoztatása) "A vasúti pályahálózat-működtető felelősségi területével kapcsolatos üzemzavar minden esetében a vasúti pályahálózat-működtető köteles előírásszerű utasításokat adni a mozdonyvezetők számára arról, hogy milyen intézkedéseket kell megtenni az üzemzavar biztonságos leküzdése érdekében."
A szóhasználat szakszerűsége itt-ott sántít, de mintha nem pontosan ugyanarról lenne szó, mint pl. az F.2.sz Utasírás előbb citált pontjaiban?! Az már csak hab a tortán, hogy az "előírásszerű utasítások" tartalma és megjelenési formája a mozdonyvezetőket (is) foglalkoztató társaságok és dolgozóik biztonsági érdekeire is tekintettel határozható meg - különben oda az üzlet!     (Már itt is így kellene lennie, csakhát a magyar fű alatt más ösztönzők szerint folyik az alkudozás, a végrehajtók meg belegebedhetnek az "eredmény" értelmezésébe.)
Végül arról, amiért a billentyűket koptatom.
Elkap a harctéri idegroham, ha csak rágondolok, milyen laikusan naiv(nak látszó? vagy inkább barbár hozzánemértő?) módon vádolta már meg és ítélte el  a honi jogszolgáltatás ─ munkáltatói és állami részről egyaránt ─ kizárólag a mindenkori mozdonyvezetőt egy-egy "példás csapatmunka"  katasztrófális következményéért! (Mintha nem is lenne egyetemi szintű vasútüzemi szakképzés!) Amely esetek elő sem fordulhattak volna, ha a forgalomirányításért felelős szervezet hanyagsága vagy kényelmessége jóelőre meg nem  ágyaz a bajnak: akár tettlegesen is, akár "csak" felületesen fogalmazott, félreérthető vagy értelmezhetetlen eljárási szabályok rögzítésével.
Szégyellem magam mások helyett is, hogy ez így történt és bármikor újra megtörténhet!  Ezért hangyamódra gyűjtöm és rendezem az érveket, hogy  a megkövesült "jogrend" őreit előbb-utóbb meggyőzhessük, akár magasabb fórum előtt is fellépve a vasúti forgalom korszerűbb szemlélete és életszerűbb biztonsági szabályozása érdekében.

Előzmény: AI4 (20335)
Áthaladójelző Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20481

Hát, itt azért nem olyan rossz a helyzet. Holnap reggel találkozom egy ismerősömmel. Majd megkérdezem, a fővárosban mi dívik manapság. Jézusom, nekem reggel kilencre Debrecenben kell lennem... :)

Előzmény: sörösgigant (20477)
Áthaladójelző Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20480

Igaz. Ha én tudom, akkor ti is.

Előzmény: sörösgigant (20476)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20479

Na ezt megragzottam rendesen! Bocs de a hév és az idegesség beszélt belőlem!

Előzmény: Törölt nick (20478)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20478

Tisztelt Kolléga! Javaslatom jelntsd be névvell, már itt felválalltad! Ilyen emberek miatt hallnak meg hallhatnak meg emberek! akkor lennél gyilkos és áldozat egyben ha nem tennéd! Ezekre a tettekre nincs védelem és nincs magyarázat! A csávónak( direkt nem irtam kollégát) nincs helye a közlekedésben!

 

 

Előzmény: Törölt nick (20450)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20477

Hm....Legyen igazad, de ahogy elnézem csak a reggeli diákjáratok illusztris közönségét....

Mindegy, ez valami más topic témája lenne...((

Előzmény: Áthaladójelző (20475)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20476

Tudjuk. Nagyon is....

Előzmény: Áthaladójelző (20474)
Áthaladójelző Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20475

Nekem többnyire sikerült (vagy csak szeretném ezt hinni?). De gyerekekkel, fiatalokkal foglalkozom naponta. Nagy szégyen lenne, ha pont nekem nem menne.

Előzmény: sörösgigant (20473)
Áthaladójelző Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20474

Ha ti azt tudnátok, kik olvassák e sorokat, tényleg leállna a vasút...

Előzmény: sörösgigant (20469)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20473

Valahogy így, de lehet az illetőre így hatni ?

Előzmény: Áthaladójelző (20472)
Áthaladójelző Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20472

Hol rontottad el?

 

Valószínűleg sehol. Mint írod, fiatal pályatársról van szó, és sajnos általános tendencia a fegyelem, kötelességtudat, felelősségérzet bomlása, romlása. Nem csak a vasúton, mindenhol. Én kipróbálnám, hogy ezt, amit itt leírtál, elmondanám neki személyesen. De félek, hogy csak kinevetne. Nem akarom azt mondani, hogy jelentsd be, mert én se tenném. Nem is tettem soha, pedig utazom elég sokat, és látok hajmeresztő dolgokat, ami oktatóként különösen fáj. Ha van lehetőségem rá, elbeszélgetek az illetővel. Mert mi van, ha legközlebb más szúrja ki?! Ugye?!

 

Bár nem vagyok szülő, a kezem alól kikerülő gyerekeket (hol vannak már ők attól) próbálom egy kicsit az életre is nevelni, és bízom benne, hogy nem csak szakmailag precíz, de emberileg is korrekt vasutasok kerülnek ki a kezeim alól.

 

Talán az érintett vasutas kolléga is olvassa: Ésszel dolgozz! Ahogy egyik oktatóm engedélyt adott mindig a tolatása: "Óvatosan, okosan!" Én nem jelentelek fel, de nem csak én látom, amit csinálsz... a vasutasságot járatod le, és magadat is veszélyezetetd!

Előzmény: Törölt nick (20450)
koling Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20471

„Betyárbecsület”

Értelmezzük! A betyár = útonálló, rabló. A becsület = a közösség elismerése. Így együtt: betyárbecsület = a gazemberek közösségének elismerése. Nem magyarázom tovább.

 

Bujdosó úr dillemája, hogy az utazóközönség, a munkatársak és egyáltalában a mások iránti felelősségérzete szembekerül a betyárbecsülettel. Igaziból nem is az értékrenddel van gondja. Pontosan tudja, hogy melyik való a másik elé. De fél (szerintem joggal) azoktól a nagyhangúaktól, akik leárulózzák, spionnak tartják, kiközösítéssel fenyegetik.

 

vétkesek közt cinkos, aki néma (Babits Mihály)

Ne féljetek! (II. János Pál)

BunnyNo1 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20470

Le ne lőjetek, de a repülésben ilyenért egy majdnem lapát jár, akkor egy vonat, ami tonnákat visz és embereket visz, miért? Miért kéne bárkinek megúsznia? Ha holnap baleset lesz, rajtatok is csattan, mert azt mondják: áhhh igen A vasút...

sörösgigant Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20469

Az hogy valamelyik vízfej beleolvas az olyan biztos, hogy na. Ha már eddig nem olvasta....

Előzmény: akóR (20467)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20468

Megelőztél. Ez lenne a fő gond. Meg az hogy az a kis suttyó meg megússza....(((

Előzmény: akóR (20467)
akóR Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20467

Ez az egész dolog nem ide való.

Ha most bárki / vízfej / beleolvas. rögtön lesz qrva nagy fölbuzdulás / lásd Monorierdő /, s majd jól belebukik 300 kollega a + 8 - 12 km/ó-s seb túllépéssel, s lehet, hogy a példában említett rohangáló barom meg jól megússza kellő hátszéllel.

 

Nem tisztem bírálni a beírót, de.... :-((

Előzmény: sörösgigant (20466)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20466

Próbálom kissé árnyalni: A kollégának biztosan meg van-volt az oka, hogy itt mindezeket leírta. Leht jól tette, lehet nem nem ismerem az estet...

 Viszont az árulkodásról akkor is meg van a konkrét véleményem. A mostanit nem minősítem-minősíthetem mert semmit sem tudok a konkrét esetről, csak amit itt olvastam. Ez viszont kevés...

A betyárbecsület határát meg döntse el mindenki saját maga. 

A fentebb említett esetek leleplezésére meg van a megfelelő apparátus, az ő dolguk. Ha nem veszik észre, csak az 5km/h-s sebességtúllépéseken szarakodnak, az ilynt meg "nem veszik észre", az őket minősíti...

Eddigi pályafutásom alatt sosem dobtam fel kollégát, pedig tudtam-hallottam, és láttam egy s mást....

Előzmény: Milkabika (20461)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20465

Köszönöm a pletyka megcáfolását. A téma meglebegtetésével nem a gyalázkodás indítása volt a célom. A témát itt én lezártnak tekintem.

Előzmény: Rollende Landstrasse (20464)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20464

Ha jól vettem ki a szövegből a két eset rola vonattal történt. Én hallottam róla, hogy egyes vezérek direkt versenyeznek azon, hogy Dorozsmáról ki milyen gyorsan ér el vele Hegyeshalomba. Itt is ez okozhatja a sebességtúllépést?

 

 

Mint a RoLa vonatokban érintett személy, ezt nem hagyhatom szó nélkül. Légyszíves ne indíts el "azt hallottam" pletykafolyamot, mert ismerve a fórum szokásait, véget nem érő gyalázkodás lesz belőle! Szoktuk emlegetni egymás között, ha sikerül gyorsan eljutni Dorozsmáról Hegyeshalomba, de versenyezni senki sem szokott. Értelmetlen, és a RoLa sajátos tulajdonságai miatt veszélyesebb is, mint más vonattal. 

 

Kedves B. Gy.! Megértem a problémádat. A leírásból sejthető, hogy melyik szolgálati hely dolgozója az illető. Ha ez a bejegyzés valamely illetékes szeme elé kerül, valószínűleg az adattárolók átnézésével kibukik a dolog. Általános ellenőrzés lenne, nem személyre célzottan, mégis kiderülne. Ezzel megtettél mindent, kár nem történt, a kolléga megússza egy írásbeli ejnye-bejnyével, magába száll, és ha van esze, akkor még öreg Mozdonyvezető lehet belőle.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (20452)
educator Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20463

Ha hagyják, nincs abban egy kis sumákság is?

Előzmény: Álomvasút (20462)
Álomvasút Creative Commons License 2011.11.21 0 0 20462

Ezen ne rágódjál! A főnökei kell, hogy tudják mit művel. Valami oka van, hogy engedik. Biztos nem a múltja miatt, mert neki az nem nagyon van. (Talán az apjának igen.) Ha meg nem tudják, akkor ott, az ugyan olyan súlyos hiba. Legyen az ő problémájuk!

Előzmény: Törölt nick (20450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!