Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.15 0 0 30142

Hacsak nem már rég ott van mondjuk lerobbanva, mire a védett útról felbukkannak a horizonton. Akkor olyan akadály, amire az adott körülmények közt számítani kell az adott körülmények között.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (30137)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.15 0 0 30141

Igen, így.

 

Hogy a tábla bekavarna-e, jó kérdés. A mai magyar közlekedési kultúra mellett bármi elképzelhető :/

 

Mindenesetre ilyen kereszteződésben a gyakorlatban épp fordítva szokták az elsőbbségadást a közelemben, és teljesen meglepődnek, amikor a földútról engedem a balra kanyarodót...

Előzmény: Hattori Hanzo69 (30134)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 30140

Így van! Maga a tény, hogy nekimentek - bizonyítja, hogy nem adott elsőbbséget. (Mindjárt kikeresem az "öregnénis videót", ahol a nyanyának ugyanez a (hibás) gondolatmenete.)

Előzmény: Mr Reacher (30138)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 30139

A macisajt is lényegében STOP táblává "változik", mihelyt jön valaki a védett úton, vagy van alany, akinek elsőbbséget kell adni. Az, hogy  STOP-nál meg kell állni, a macisajtnál meg nem, az nem azt jelenti, hogy utóbbinál nem is szabad és rongyolni kell. Tehát ha onnan - akár védett út, akár kanyarodási szabályok miatt előnyben lévőt észlel a delikvens, akkor már nincs olyan, hogy beslisszolok és ... "hopp már előbb voltam ott". Lószerszám! Figyelni kell az irányjelzőket is!

Előzmény: Mr Reacher (30135)
Mr Reacher Creative Commons License 2021.09.15 0 0 30138

Ha a jobb oldali ajtajának megy neki az, aki a stop tábla mögül jön?

Előzmény: Hattori Hanzo69 (30137)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 30137

Pitty-putty esetén a macisajt mögül érkező védekezhet azzal, hogy ő már bent volt a kereszteződésben.

 

Szerintem hiába védekezne ilyesmivel.

Előzmény: Mr Reacher (30135)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.09.15 0 1 30136

Itt pl. el tudok olyat képzelni, hogy pont azt szeretnék elérni, hogy "fentről" haladjon/ gyorsan pörögjön a becsatlakozó forgalom. Ha jól belátható kereszteződés, ne tököljenek "észak" felől. Ugyanakkor "délről" - vegyük észre! - lakó- pihenő övezet van. Tehát eleve lassan lehet odagurulni, cammogós onnan a forgalom, nem lehet "lendületből" kihajtani.

Persze, nyilván látási viszonyokat nem adhat vissza a sematikus ábra...

Előzmény: arnoldj (30130)
Mr Reacher Creative Commons License 2021.09.15 0 1 30135

Ahogy a többiek is írták lehetséges, legfeljebb nem egészséges. A stoptáblánál egyenesen haladónak meg kell állni, míg a macisajt mögött a forgalmi szituáció alapján akár meg is kezdheti a balra kanyarodást. Pitty-putty esetén a macisajt mögül érkező védekezhet azzal, hogy ő már bent volt a kereszteződésben, a másik pedig az egyenesen haladás jogára. Nálunk a Lidl-nél kb. 10 évig ez volt a helyzet. A bolt felől stop tábla, szemből a lakótelep felől macisajt. Végül ott is macisajtot kaptak.

Előzmény: arnoldj (30129)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.09.15 0 1 30134

akkor is, ha a földútról érkezőnek nincs táblája.

 

Így akartad írni...?

Előzmény: ÁsítóSárkány (30131)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 30133

Érdekes a felvetésed, de akkor visszakérdezek. Minek a földutat kitáblázni? Az onnan érkezőnek tudnia kell, hogy gyak. mindenkinek elsőbbséget kell adnia. A tábla - szerinted - nem zavar(na) be ilyenkor? A kihelyezése nem minősíti "úttá" azt, ami nem az?

Előzmény: ÁsítóSárkány (30131)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.09.15 0 2 30132

Általános tévhit, hogy az "Elsőbbségadás kötelező" ("macisajt") táblánál valahogyan/ valamiért erősebb a z "Állj! Elsőbbségadás kötelező!" (STOP) tábla... Nos, ez nem így van. Mindkettő ugyanolyan, azaz egyenrangú tábla. Mindössze az elsőbbségadás módját határozza meg. (Meg kell-e állni, vagy sem.)

 

Ez pedig többnyire attól függ, hogy az adott utcából mennyire (könnyen/v. nehezen) belátható a védett út releváns szakasza... ill. nyilván egyéb szempontok, pl. forgalom-sűrűség stb. játszanak. Tehát tökéletesen rendben van az általad felvázolt kitáblázás, pl. ha a "macisajtos"/ szemközti utcából sokkal jobb a rálátás a védett út forgalmára, mint "alulról".

Nem erősebb a STOP-tábla! Ez fontos.

Előzmény: arnoldj (30129)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.15 0 1 30131

Miért ne lehetne?
Mondjuk meg, mindkét tábla (kiegészítő tábla nélkül) a keresztező úton haladóknak biztosít elsőbbséget.
Egymás közt nem -- ott az irányváltás, balra kanyarodás elsőbbségi szabályai érvényesülnek.

Ennél cifrább a helyzet, ha az alárendelt út az egyik oldalról földút. Akkor a 28. § (2) bekezdés c) pont játszik, a burkolt alárendelt útról érkezőnek balra kanyarodva is elsőbbsége van a földútról érkezővel szemben akkor is, ha az egyenesen vagy jobbra kanyarodva igyekszik haladni, akkor is, ha a földútról érkezőnek nincs táblája.

Előzmény: arnoldj (30130)
arnoldj Creative Commons License 2021.09.15 0 0 30130

lemaradt a kép

Előzmény: arnoldj (30129)
arnoldj Creative Commons License 2021.09.15 0 0 30129

Sziasztok!
Miért lehet az , hogy egy forgalmasabb utat keresztező út két oldalán más más tábla van?

Viszont a vele párhuzamosan lévő többi kis forgalmú utaknál már csak elsőbbségadás tábla van mindkét oldalon?
Köszi a válaszokat! 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30128

Fájdalmas.

Jóindulatú olvasat: lelopták az egyirányú utca alól.

Be kellene jelenteni azzal, hogy balesetveszélyes is. CC az útügyi hatóságnak?

 

Előzmény: Byk001 (30127)
Byk001 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30127

Nem csak falun van ilyen. Itt a Behajtani tilos tábla alá (ideiglenesen) kitettek egy "Kivéve BKK" kiegészítő táblát https://www.google.com/maps/@47.4412017,19.1873302,3a,75y,309.52h,80.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVBC9u2RLOfT5Sn1DSXC2-g!2e0!7i16384!8i8192

 

Ez pedig az útszakasz másik vége

https://www.google.com/maps/@47.4415612,19.1863586,3a,75y,138.01h,79.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1s79MBsy5wiYwvIc4ZIpIQ7A!2e0!7i16384!8i8192

 

Semmi változás a képhez képest. Semmi jelzés, hogy ott esetleg jöhet szembe egy busz.

Az utca másik szakaszán ugyanez a helyzet.

Előzmény: ÁsítóSárkány (30124)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.13 0 1 30126

Egy helybéli kellene aki megnézi. Pomázon a szentendrei út céhmester út kereszteződése.

Előzmény: ÁsítóSárkány (30122)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30125

amúgy az a kerek tábla simán lehet kötelező haladási irány előre is.

Előzmény: Mr Reacher (30114)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30124

Nem, nem a 29. § miatt, mert a kerékpárút külön út.

A 31. § (5) bekezdés c) pont cb) alpont miatt.

(Igazából a Stop felől érkezve lehet vitatkozni azon, hogy a kerékpárút kereszteződése jobbkezes-e, a kieg. tábla hiányában.)

 

A KRESZ szabályai viszont nem menti fel a közútkezelőt a rá vonatkozó rendeletek betartása alól... Jogszabálysértő a falura jó lesz, kit érdekelnek a közútkezelőre vonatkozó rendeletek hozzáállás...

 

Ahogy a közútkezelő hibája ebben a helyzetben nem menti fel a bekanyarodó jármű vezetőjét sem, ez is egyértelmű.

Előzmény: Mr Reacher (30123)
Mr Reacher Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30123

A suzuki haladási irányával ellentétesen hiányzik a 10/a ábra szerinti tábla. A suzukinak a haladási irányának megfelelően a Kresz 29. § (1) alapján a kerékpárúton közlekedőnek is elsőbbséget kell adnia.

Előzmény: ÁsítóSárkány (30121)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30122

Amúgy nem egyszerű arrafelé a Street View-t böngészni, de mintha az újabb felvételeken is csak sima STOP-tábla lenne.

Előzmény: Mr Reacher (30119)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30121

1. remélem, pont fordított elrendezésű a kiegészítő tábla...

2. A Suzukis viszont kanyarodhatott is.

3. A 6 méteres szabály attól függetlenül él, hogy raktak-e ki kiegészítő táblát.

Előzmény: Mr Reacher (30119)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30120

és a legfontosabbat kihagytam, a Közúti Jelzési Egyezményt :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (30118)
Mr Reacher Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30119

Az az út, amerre a két suzuki tart, abból az irányból hiányzik ez a tábla:

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (30116)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30118

szóval őszintén, én csak olyat engednék közútkezelői felelősség közelébe, aki levizsgázott a KRESZ-en túl a JETSZ, FMSZ és FISZ szabályaiból... és mondjuk 3-5 éventei ismétlő vizsgát írnék elő...

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30117

A magam részéről a kerékpárút vége táblával olyan hasonló helyzetekben találkoztam, amikor a kerékpárút kerékpársávban folytatódik.

Amúgy az útkereszteződésen átvezetett kerékpársáv és a keresztező kerékpárút útburkolati jele nem igazán jól megkülönböztethető.

 

Amúgy a kerékpárút vége tábla nem jelenti azt, hogy tolni kellene. Elsőbbségadási kötelezettséget jelent az útba torkolásnál, feltételezve, hogy tényleg vége van. De a kerékpárút vége, és a másik, közönséges úton keresztbe vezetett keresztező kerékpárút útburkolati jel az ellentmondó jelzések esete, a 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet 11. § (3) bekezdés b) pont alapján tilos...

 

Előzmény: Mr Reacher (30114)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30116

Ki kell mérni, hogy a keresztező út vonalvezetése mentén megvan-e a 6 méter. Ha megvan, akkor ismételni kell a macisajtot...

JETSZ 11.3 e)

Ld. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0400083.gkm

Előzmény: Mr Reacher (30115)
Mr Reacher Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30115

Ezzel a dilettantizmus szintet lépne, a jogszabálysértő szintre.

 

Pár méterrel odébb:

 

https://www.google.com/maps/@47.6457527,19.0447272,3a,75y,36.62h,63.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sm75OBv08iOy4u6Rhxtl7Kg!2e0!7i16384!8i8192

Előzmény: ÁsítóSárkány (30112)
Mr Reacher Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30114

Én kerékpározom is, és az utóbbi időben a közútkezelő minden ilyen szituban kiteszi a kerékpárút vége táblát. Még a védett úttal (tudom, hogy nincs ilyen kategória, de ez plasztikusan leírja a szitut) párhuzamos úton vezetett kerékpár út esetén is az összes védett útba csatlakozó útnál. Kerékpárút vége, majd átvezetik a megszűnt kerékpárutat az útburkolati jel szerint (még akkor is az útburkolati jel szerint kerékpárutat vezetnek át, ha a túloldalon nyitott kerékpársávban, vagy kerékpáros nyomban folytatódik), és a túloldalon ismét kerékpárút kezdődik.

 

Jelen esetben nem látszik a tábla, de a hátulról is jól felismerhető stop tábla alatt egy kerek tábla van, ami a közútkezelő fenti gyakorlata alapján kizárólag kerékpárút vége lehet. A járművek közlekedésre szolgáló út folytatásán már nincs megismételve a kerékpárral behajtani tilos, mert ahogy írtad, helyismerettel rendelkezők tudják (és akik továbbgörgetik az utcaképet), a kerékpárút később irányt vált a lakott belterület felé.

Előzmény: ÁsítóSárkány (30112)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.13 0 0 30113

A kerékpárúton haladó és az közönséges utat alárendelt útról keresztező jogálllásban.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (30108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!