Az Octaviában már van parkolócédula-tartó a szélvédő bal alsó oldalán (bentról nézve) :-((((
Egyébként hasznos dolog, amikor egy 850-es Volvot vezettem (sajnos keveset...), akkor ezeket az apró "skandináv" megoldásokat nagyon szerettem rajta. Ami még nekem új (persze '98-hoz képest mi nem az), az a limó csomagterében a jobb oldali rekesz. Ez is hasznos.
Megint más, az Auto Trendnél egészen jó árakon van még 10-15 napig lemezfelni és téligumi. Én 175-öst veszek, a Kléber kb. 17-18 körül van az akcióban, a szerelés ingyen. Felnit nem fogok venni, mert a lemezfelninek nem nagyon árt a csere, legfeljebb tavasszal kap a nyári felniket, ha mégsem akarom cserélgetni a gumit is. Egyébként a 14"-os felni valahol 7500-8500 között van (télihez szerintem hülyeség a 195-ös).
Keresztapám Fabiája is valami hasonló szervizigénnyel jelentkezett, pedig abban is kb 4-5000 km van csak. Arra panaszkodott (mármint a kedves rokon), hogy már több mint egy liter hűtővizet kellett utántölteni ilyen kevés km alatt, de más észlelhető problémát nem tapasztalt. Majd megérdeklődöm tőle, hogy azóta mi a helyzet.
Hát igen, az igaz, hogy a basszus ki van emelve, de ez kezdetek óta így van és akkor még rendesen szólt. Az pedig nem állapot, hogy vegyem vissza a basszust és akkor jó lesz. Ezzel az erővel akár ki is kapcsolhatom és akkor aztán garantáltan nem fog zörögni. Mindegy egyelőre az van, hogy viszem vissza a szervizbe és megnézetem, aztán mélyen elgondolkodom a cserén és annak anyagi vonzatán...
Semmi több. Beszéltem a Mentesékkel, és azt mondták, hogy szerintük számítógép programozási hiba. Jövő hét keddre előjegyeztek. Állítólag garanciális, és mintegy 5 percig tart.
Mit láttál a kijelzőn: SERV vagy INSP feliratot, mert ha utóbbi, akkor csak a komputer tárolt el vmi hibát (akár ABS jelkiesés, befecskendezési hiba, stb) tehát nem olajcserés 15000-esről van szó.
Ja ez SZVSZ.
2002-es modellévtöl a Fabia-ban:
-kartámasz elöl
-Symphony autósrádió (CD-vel)
-2.0-ás motor az összes karosszériaváltozathoz
-ESP a 2.0-ás motorhoz
-Bőr belső
-"rossz út csomag"
-Harmadik hátsó fejtámla
Na ez az! Az autót rendesen körbenéztem megvételkor (jó sok használ Skodát láttam már). És szerintem észrevettem volna, ha 10000km-t ment a kocsi. No mind1 majd kiderül.
Tegnap este érdekes és bosszantó meglepetés ért. Beülve immár 8 hónapos autómba a gyújtáskulcs elfordítása után a szervíz kompjúter közölte, hogy véleménye szerint még 1500km-em van a szervízig. Ez önmagában még nem lenne gond, de a kocsiban 4000km van!!!!
Most vagy megmekkent a számítógép, vagy ha a kocsi sokat áll, akkor valami olyan történik vele, ami miatt rövidülnek a szervízperiódusok. (Többször fordult elő, hogy a kocsi 1hét - 10 napot álldogált a vállalati parkolóban, mert hosszab vidéki, vagy külföldi melón vagyok).
Asszem ma felhívom a Menteséket...
muanyag fedel lepattint, csavarok meghuznak. Ez minden, amit tenni lehet.
Egyebkent a Kenwood fejegyseg lazan kicsinalhatta a gyari hangszorokat. Amilyen gagyik. Mondjuk az osszes auto gyari hangszoroja a letezo legolcsobb kinai selejt, de a Skodakba meg ezekbol is a legaljat szerelik. Amikor az Octaviambol kivettem a gyari cuccot, csak kacagni tudtam kinomban... :-(
(A fenti hozzaszolas szerzoje az Autohifi topik alapitoja, es mint ilyen, sajatos nezeteket vall az autoban valo zenehallgatasrol -- eppen ezert a hozzaszolas olvasasa utan nem feltetlenul kell az ongyilkossag/hangszorocsere gondolataval jatszani.)
Már régóta olvasgatom a fórumot s sok hasznos információval lettem gazdagabb ezáltal. Most viszont volna egy kis problémám.
Egy Fabia boldog tulajdonosának mondhatom magam immár ötödik hónapja, s eddig minden rendben is volt a géppel, de mostanság azt vettem észre, hogy a gyári hangfalak valahogy másként szólnak. Egész pontosan berezonálnak, zörögnek. Tehát vlsz. nem a hangszóróknak van baja, hanem a "felfüggesztés" lazulhatott le. Nem hinném, hogy a nagy hangerő miatt van ez, mert már fél hangerőn is jelentkezik és 1-2 hónapja még nem csinálta. Volt, van másnak is ilyen problémája a gyári hangcuccokkal? Mivel a CD-s rádió ami benn van Kenwood, azon is gondolkodtam, hogy a hangfalakat le kellene cserélni valami hasonló márkára, bár szerintem a gyári is jól szól (ha éppen nem zörög). Van ennek értelme? Hallani lehet a különbséget?
Azt irja, hogy a martix alapfelszereltsege az elso kartamasz. Nem ertem, amikor en rendeltem az Elegance-t, ott meg az extrak kozott sem lehetett valasztani elso kartamaszt.
Nah de régen jártam már errefelé! Szeretnék egy rövidet kérdezni.Miért van az hogy rendesen szorul a kormánymű már több mint egy éve alíg bírom eltekerni.Azt már nemtudom hogy fokozatosan kezdett e szorulni vagy hirtelen de a lényeg hogy ha nem fontos akkor inkább már nem tekergetem.
Ja és mért van hogy fél év alatt második kuplung? :)
szerény személyem szerint (és a BMW-s alufelnikben járatos ismerősök szerint is) a háztartási sósav a legalkalmasabb a ferrodo-por eltávolítására! A nem újrafestett felniken általában a festést sem bántja. Rákened ecsettel/kefével, rajta hagyod, hogy hasson a mocsokra, kicsit sikálgatod, utána vízzel le kell öblíteni.
Olyan tiszta lesz utána a felni, mintha új volna!