Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
90% hadrafoghatóság PSZH-ban? Legfeljebb ha indítás ellenőrzést kapsz. Ha menni is kell, kiváncsi lettem volna mennyi jut 20 km-nél tovább. A sok éven át, télen-nyáron szabad tárolón álló gépek egyszerüen tönkrementek. Mellesleg, új korukban is elmaradtak a korabeli színvonaltól is.
Hali! 1978-79 körül még ez nem osztott szorzott. A KGST vak kutyát süket macskáért barter elve alapján az általunk szállított hadiipari elektronika (rádió, rádiófelderítő és mikroelektronika) csak hadiipari termékkel volt ellentételezhető. Az viszont a romló költségvetési helyzet miatt nem igazán kellett. A RÁBA amit gyártott (híd, motor) elment a harmadik világba is valutáért, ami az adósságtörlesztéshez kellett. Nos ebből a felállásból a DAC és egyéb ruszki (ZIL131-130, URAL, GAZ66) tehergépkocsik jöttek ki győztesen, megölve a hazai közúti és katonai tehergépjármű gyártást. A háttéripart ekkor még fenntartotta az Ikarus évi 10 e körüli termelése és az egyéb alkatrészes KGST kooperáció. Később azt is kinyírták.
Azért remélem a surplus HUMVEE példányok nem nálunk kötnek ki mint PSZH hanem az USA derék polgárainál mint szabadidős autók( ha már vannak akik képesek adni 60000USD-t egy használt példányért:).Bár aszongyák hogy ott sem árt bizonyos foglalkozási körökben a pótpáncélozott M1114, pld. díler...
Jó, elismerem hogy olcsóbb mint egy vadi -új Patria...
Hali, az eddigi beírásaimból is kiderült, hogy nem vagyok híve a középmegoldásoknak. Ha olcsó, könnyű, gyors, nagy tűzerejű eszköz kell: Szöcske (na jó, bármi ami elvisz pct. rekettyét, és egy 7,62 + 12,7 gpu.-t és elég lőszert két emberrel, hogy nem mondják az olvtársak, hogy hazabeszélek.....) Ha komoly eszköz kell: Puma, Marder, Bradley. Ha olcsó, komoly eszköz kell: BMP toronycserével, elektronikus korszerűsítéssel, reaktív pc. kittel.
Miért? Mit gondoltál? Mi lesz a sok feleslegessé vált Humvee-val? :) Vannak a "családban", akik örülnek a kinőtt ruhának! Azt viszont megint hangsúlyoznám, hogy ezek a járművek alkalmazhatósága is erősen korlátozott.
Nekem is volt "szerencsém" PSZH-s század élén állni és nagyon élénken él még bennem a sok kínlódás, amíg a hadrafoghatóságot feltornáztuk 40%-ról 90% körülire. Két titka volt: kiképzett vezetői állomány és alkatrész utánpótlás. Az utóbbi volt a nehezebb falat. Arra kényszerültünk, hogy az autószereléssel foglalkozó srácaink otthon javították a sok fékhengert, adagoló szivattyút, generátort, stb. Azok voltak a szép "hősi idők"! Az alkatrészutánpótlás ma sem működik tökéletesen!
Szerintem a legtöbb magyar katona, aki kint szolgált, így gondolja. (Nem mindenki!) És nagyon fontosnak tartom az utolsó mondatot, amely odakint az életedet jelentheti!!!!!
A BMP-ket eredetileg el akarták adni. Volt róla szó, hogy esetleg a görögök vesznek belőle. Aztán olyat is olvastam, hogy újabb T-72-sekkel együtt az afgánoknak akarjuk adni, miután a NATO pénzén ismét "nagyjavítanánk" őket. Lehet, hogy ezért vitték őket Gödöllőre?
Ezek szerint az afgánoknak vegyes a tapasztalatuk az AMD-ről. Nekem egészen mást mondtak. Az orosz AK-k után a legjobbnak ítélték. És ezt nem csak az udvariasság kedvéért mondta az andarabi és a talawa-barfaki közrendőr, akik azt se tudták, hogy közünk van az AMD-hez. Nem is csoda, mert nem a HUN PRT osztogatta az AMD-ket hanem az amcsik! :( ű
Tudod, hogy mennyit írnak most afgánok a saját időszámításuk szerint? Szerintem egészen jól passzol az Általad említett időponthoz! Akkor most min lepődsz meg? A gond ott kezdődik, hogy mi nem akarjuk megérteni, hogy ők úgy is gondolkoznak, mint kb. mi akkoriban. Ezért lennének "alsóbb rendűek" ? .(
Az afgánok kenik vágják az orosz technikát. Meglepődnél, ha meglátnád, hogy mit képesek kihozni a Kamaz-okból, Kraz-okból, stb. :) Nem véletlenül tűnt el minden BTR-roncsból a motor! :)
A drog - kérdést szerintem rosszul látod. Nem azért halnak meg "szegény" európai fiatalok, mert az afgánok mákot termelnek, hanem az afgánok azért termelnek sok mákot, mert a "szegény" európaiak elfelejtették megnevelni a kölkeiket! :)
Egyébként már mondtam, hogy egyszerű a megoldás: A HUN PRT telepítsen oda pár mákos-beigli gyárat és megoldottá válik a kérdés, mert felhasználja az összes megtermelt mákot! :))
Nem akarom tovább ragozni, mert szerintem a többiek elég jól elmagyarázták, hogy mi a helyzet a BTR-rel. A BTR nem ugyanaz a kategória, mint a BMP. A részleteket olvashattad. Szerintem a grúziai felvételeken is elég sok felvételt láthattál, ahol BMP-k mentek aszfalt-úton. Mióta feltalálták a gumibetétes lánctalpakat, ez már közel sem olyan nagy gond, mint gondolnád.
Az eredeti elképzelés szerint a gl. dandárok vegyes fegyverzetűek lettek volna. Egyes gl.z-k BTR-t kaptak volna, mások BMP-t, annak szellemében, hogy a leggazdaságosabban lehessen őket használni az egyes feladatokra. Már az az ötlet sem volt számomra szimpatikus.
A négytengelyes PSzH-2 sajnos nem valósult meg, pedig tervezték a BMP-1 tornyának használatát is. A románok a TAB-77-esen kjsérleteztek BMP-1 toronnyal.
Remélem legalább annyi eszük lesz, ( a Gvozgyikák kivonása után ) hogy önjáró tüzérséget rendszeresítenek, és nem vontatottat! A fogatolt tüzérek már a nagyapáinknak sem jöttek be túlzottan a Don-kanyarban... Üdv:
Amikor az a fő kérdés, hogy a jármű beindul-e és ha igen, akkor eljut-e a céljához, amikor nincs alkatrész, és a század gépeinek a fele örökké műhelyben van, akkor az éjszakai harc kérdései kissé háttérbe szorulnak.
Igaz, hogy mindkét jármű fő fegyvere, egy 14,5 mm géppuska. A különbség pusztán az, hogy a BTR-ben többnyire működött is. Bár a KPVT gyermekbetegségei ennél is megvoltak. Fő baj maga a géppuska, ekkora járműre, arra a célra amire nálunk bevezették nagyobb fegyver jár.
Pusztán azt állítom, ha egy eszköz megérik a cserére, akkor cserélni kell. A PSZH biztos jó volt a maga korában, de a 90-es évekre nagyon eljárt fölötte az idő.
Az általad említett váltó típus bizonyosan jó lett volna, de csak a Haditechnika magazinban olvastam róla.
Mennyiségről lehet tudni valamit? Mert a D-20 hat löveges állományát nehéz alulmúlni. Annyi működőképes lövege sem maradt a magyar "tüzérségnek", hogy 1 tisztességes díszsortüzet le lehessen adni velük, ha netán erre tévedne valami király... Üdv: