Nekem 3-4 ismerősömnek volt (közeli, nem hallotta a tesójától hogy látott olyan embert akinek a feleségének a...). Szal, motor nem , csak hengerfej, turbo többször, gyújtáskapcsoló többször, kormánymű, HDI üzarendszer többször, elektronikák, mitől is mentek tönkre akkor? Többen gondolták a vett gariéveket (+2 év 100 000-ért kb?), de cseréltek, mind. Ennyi a Peuról az én érdeklődésem végetért itt. Nem akartam a benzin-dízel vitába beszállni.
Nos mért nem kapok választ arra a kérdésre, hogy mennyi időre-km-re veszünk autót?
Kezdhetem: benzines, évi 7-10 e km, 5-7 évre vettem de lehet több is a mai helyzetben, a km nem számít ennyi évinél és ezért nem D.
Meg lehet próbálni színpasztával és színkrétával (TurtleWAX MagicColor), vagy a Sonax Extreme Polish & Wax-al. Én is kaptam a kocsira pár karcot. Nem tűntette el teljesen, de elég halvány lett.
Segitségre volna sükségem. A napokban a járda mellett parkoló silver machin szinü 1.4 -es ceed-et 3 helyen, (talán gyerek kéz a magasság után itélve) végig karcolták kb 35-40 cm en 3x. A mélysége a karcoknak nem éri el a lemezt, ki szeretném csiszolni, polirozni, javitani sajátkezüleg , de nem ismerem az elnevezéseit azoknak a festék-polirpaszta ...stb-nek amivel el tudnám tüntetni a karcokat , vagy enyhiteni .
Kérném a hozzáértök segitségét hogyan és mivel oldhatnám meg a karcok-horzsolás nyomainak mérséklését. Köszönettel .
Nekem 35eKM nél semmi gondom,van forumtárs akinek közel 70eKm van és semmi baj..hogy használtad? pl:melegités indulás elött ,hidegen nem hajtva, hűtés leállítás elött stb? tehát kimélve volt a gép?? olaj jó,bele való volt?
Döglődik a turbóm. Ez mindösszesen 25e km-nél elég furcsa nekem. Igen érdekes, nyöszörgő hangja van, de egyelőre még működik. Majd beszámolok a fejleményekről, mert már egy hónapja "intéződik" a csere.
Én fél 3kor voltam ott. Pont akkor hoztak Szabóéktól egy autót, és mondták, hogy mindjárt hoznak még egy cee'd-et is... valószínűleg az lehetett az. :)
Én pont tíz évig voltam peugeot kereskedő. Több olyan 1.6 Hdi 110 LE-s autó járt a szervizbe amelyik 300 ezer km-t futott már. Mitől menne tönkre? Fele annyit pörög mint 16 szelepes benzines.
Pénteken háromra mentem a kocsiért. Amikor odaértem még nem volt ott. KB 5 percel később hozták. Valamelyik szervizben volt. Átnézették és lemosatták mielőtt megkaptam.
Lehet, hogy nem látszik, vagy nem jól hallik (persze ez a baj a fórummal, nem látod akivel beszélsz és nem biztos , pontosan úgy jön le mit mondok) amit mondani akartam. Nem akarok én benzin vs diesel vitába szállni, mert jól tudom , hogy mindegyiknek megvan az előnye és akkor már betenném a gázost is a vitába, mivel előtte abból szálltam ki. Össze nem vetném egy 200LE autóval, mostanság mentem ilyennel is, de az már hót brutál, eltorzult az arcom a gyorsulástól. Nem is utcára való (szerintem). Nem temetni jöttem a benzinest, mégcsak nem is siratni! :))
A dízel-benzin vitáról az a véleményem, hogy az az áhított nyomatékgép 2-4000 között, a benyás alaptól leszabályozásig használható, tán ezért vannak oda a 6 gangosért egyesek, de az autózás nem folyamatos váltásokból áll. Ha a drága dízelben maghal valami, akkor oda a hosszú évek (vélt) megtakarításnak, (de mindig is drágább lesz a gázolaj), koromszűrő nélkül pedig olyan mint a benyás katalizátor nélkül. Ne temessük a benzinest.
Nem lehet összevetni egy 120 és egy 2.5-ször akkora nyomatékot. De ha akarja valaki, menjen egy 140 LE-s 300-400 NM-es dízellel, és akkor Kiát sem fog venni... Bár kategóriájában a legcsendesebb D.
Még egyszer, ne temessük a benzinest.
Múltkor valahol, lehet itt kérdeztem, senki sem válaszolt, tán nem véletlenül: hány évre és hány km-re vesz valaki dízel? Mit gondoltok, 1.3-as 90 lovas (nem Kia), vagy 1.6-os 110 LE-s D hány km-t fog elmenni?
Az autót nem a szalonból hoztam el hanem a KIA Motors Hungary-től. Ez egy KMH -s autó volt amit így viszonylag elfogadható áron tudtam megvenni. Biztosan van rajta biztosítás, de nincs benne a forgalmiban az igazolás, így nem akarok kockáztatni. Ma kötök rá a saját nevemre és kész.
Pénteken megkaptam a vasat. A szomszédok most azt hiszik, hogy sokat ittak mert két ezüst színű SW-t látnak az udvaron. Kemény ez a kétliteres dízelmotor., de az igazi főnyeremény a 6 fokozatú váltó. Azon kívül, hogy hazahoztam sajnos nem tudtam menni vele mert nincs biztosításom rá. Majd hétfőn kötök rá.
De a népítállat író dieselről beszél... az pedig elektromos. A benzinesnél bowden mozgatja a pillangószelepet, így az valóban felakadhat... bár egy 1-2éves autónál elég ritka a kábel kiszőrösödése.
Mechanikusan mozgatott lepe van a Ceedben. A szívócső megkerülő csatornáját egy léptetőmotor szabályozza az alapjárat stabilizálás céljából. A gázadás teljesen mechanikus. Jocó