Nekem 5 évig volt cabrióm igaz nem Bmw. Egy Fiat Barchetta. Aki még nem vezettet cabriót lövése sincs hogy milyen élmény!Vezetőként is más és utasként is más!Az hogy vezetés élmény vagy jampizás ez meg egyenesen hülyeség.Egy teljesen més dimenzió sokkal szabadabb élmény! Az biztos, hogy én fogok majd venni egy Z4-t
Egy karosszéria merevsége leginkább a padkára való felállásnál derül ki. Egy kevésbé merev kasztni ilyenkor csavarodik, illesztések "elmásznak" az utasfülkében mindenféle zörejek hallhatók.
Egy karosszéria merevségénél igen nagy szerepe van a tetőnek. Nem kell nagy mérnüki szemlélet ahhoz, hogy ennek hiánya drámaian rontja a csavarodással szembeni merevséget. Hiába raknak bele 200kg vasat, ha azt csak az autó aljára ill. a padlólemeztől max 1m távolságra tudják betenni.
És egy jó sporkocsinál alapvető követelmény a merev kasznti.
Szóval visszatérve az alap feltveésemhez: ezért nem értem, miért vesz valaki M3 cabriót. Egy kanyargós pályán, szerpentinen egy M-pakettes E92 330i szerintem nagyobb élményt nyújt (kivéve hang).
Talán egyetlen magyarázat, hogy tetszik neki a formája, és nyitott tetőnél szeretné hallgatni a V8 hangját. (Bár az új M3-nál a hang már nem játszik).
Nem is kell ezen vitázni, fölösleges ... Számháború.. Ahhoz elég erős hogy a kategoriájában a felhasználói igényeket kielégitse és helytáljon. Valóban NEM versenyautó aminek az autósportban kell megfelelnie , ahhoz meg kevés a szériaautó , ezért átépitik de ez már másik téma , felesleges felhozni a hasonlatot hogy autósportban cabriókat nem használnak,, az más kategória... Itt mos t nem is arról van szó. Csupán azt a tévhitet brópáltam elolszlatni amit " _c_ " fórumtárs állitott be , hogy az E93 cabrió egy nyiki nyaki deformálodó autó. Továbbá nem csak karosszériája van az autónak, futómű, felfüggesztés is rengeteget számit..
Szóval egy kitűnöen autozható autó , attól függetlenül hogy 14,500Nm/deg E93, 17,500Nm/deg E92 .. az E90 meg 22500Nm/deg...
"Az hogy egy töréstesztet (meg gyári reklámanyagot) állítasz szembe a csavarodási merevségi adattal, az sokat elárul rólad"
Tényleg nem akarok kukacoskodni , távol áljon tőlem, de egy kiragadott mondatból ne modjál már véleményt rólam.. Tisztázzunk valamit a csavarodási merevsége az autó karosszériájára vonatkozik , ez csak egy dolog , egy autó összeségéhez tartoznak biztonságtechnikai megoldások is , amik az ember egyetlen életét próbáják védeni az autóban, amit végül törészteszteken tesztelnek.. Attól hogy egy autó csavarodási merevsége magas, nem biztos hogy biztonságos, és az ellentétje is igaz , lehet biztonságos attól függetlenül hogy a csavarodási merevsége alacsony.. Gondolom ebben egyetértünk.
A reklámanyagról meg annyit hogy a BMW-nél ennek azért alapja is van.
Nem bántasz meg vele , persze hogy komoly kihívás elé állitja a mérnököket , meg is oldják a BMW-nél is, nem is annyira rosszul ahogy a szaktárs pár sorral lejebb beálitja , mondván hogy az E93 egy alultervezett nyiki-nyaki deformálodó autó... Ehhez a hétköznapi igénybevételhez , meg egy kis sportos vezetéshez kielégitő a felhasználó számára..
Valóban , nem sok anyag van , hisz nincs B oszlopa az E92-E93-nak szemben az E90-E91-el...
Nem kell messzire menni. Hány ponton vasúti hidat láttál szemben a rácsos tartószerkezetekkel. Egy szappantartó soha nem lesz olyan erős, mint egy zárt karosszéria, nem véletlen, hogy nem kabriókkal mennek WRC, DTM, Le Mans, stb.
E93 megvan:
Torsional Rigidity E93 14,500 Nm/degree, nem túl erős...
Az hogy megfelel-e az elvárásoknak, az természetes, ez BMW, nem pedig Maruti.
A torziós merevségi listában vannak olyanok, mint Chevrolet Corvette C5: 9,100 Nm/deg, és ez sem rossz autó.
Az hogy egy töréstesztet (meg gyári reklámanyagot) állítasz szembe a csavarodási merevségi adattal, az sokat elárul rólad.
Ha "németesen túlfújod" akkor a közepét kezdi el enni, ha lapos akkor a széleit gyalogolod le. Azért láthatod laposnak mert olyan a téligumi kialakítása. Nekem előtte Semperit téli volt fent annak szinte egyenes volt a fala, most négy új Hankook van ennél meg szinte rá lehet lépni a peremére a felni mellett. Az optimális keréknyomás azért van mert annál az értéknél teljesítenek jól az abroncsok.
Ha arra van szükség, akkor a BMW 1-es Cabrio karosszériája hajthatatlan. A karosszéria merevsége megfelel a legszigorúbb és legismertebb fogyasztói tesztek követelményeinek. Az ajtókeretek környékén elhelyezett extra erősítések oldalütközés esetén védelmet biztosítanak; a magasfokú torziós merevségnek köszönhetően a BMW 1-es Cabrio sebészi szike pontossággal irányítható"
De persze te mást tanultál még anno.... A bajor mérnökök meg a cukrászdából jöttek.. :D
A wartburgnak ??? na az egy doboz volt annak az alváza volt nyiki-nyaki, nem a mai BMW-nek..
A statikai méretezéstől függ hogy mennyi szerepe legyen a tetönek... Nálunk ezt jobban tudják a komoly autógyárak mérnökei... Biztos nem a TE megrögzött régi " elképzeléseidre " alapoznak :D
Én a mobiléról néztem ki,és saját magunknak hoztuk be,előtte itthon lekérdeztünk a kocsit és úgy indultunk ki érte,előtte 1,5 héttel már kimentünk egyszer,de sajnos nem informáltuk le a kocsit,oda mentünk tökör volt az eladó...szervízkönyvből ollóva kivágva az oldaak,a kocsiből nyáron 40 fokba fehér füst jött a kipufogóból..úgyhogy az elsővel megjáruk,utána másodszorra tanultunk belőle és lekérdeztünk a bmw-nél.
Kérdéseimre nem tudtál érdemben válaszolni , ebböl az jön le hogy nem tudsz, legfeljebb a levegöbe beszélni :) Az autó statikai terhelése a a futómű és az alvázból indul, nem pedig a tetötől....
15cm padkára nem értem miért lenne kötelező felálnom??? mi ez a hülyeség ?
"Hétvégi háziasszony körbeautózza a 330d-vel a 330i-t-re lett belinkelve"
"Ezzel a mondattal hol állítom azt, hogy a 30d jobban megy?"
Ha körbeautózza a 330d-vel az azt jelenti hogy röhögve elmegy mellette mire a 330i megmozdul.