Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szalados Attila Creative Commons License 2013.11.22 0 0 15201

Sziasztok!

 

Nekem 5 évig volt cabrióm igaz nem Bmw. Egy Fiat Barchetta. Aki még nem vezettet cabriót lövése sincs hogy milyen élmény!Vezetőként is más és utasként is más!Az hogy vezetés élmény vagy jampizás ez meg egyenesen hülyeség.Egy teljesen més dimenzió sokkal szabadabb élmény! Az biztos, hogy én fogok majd venni egy Z4-t

 

Üdv mindenkinek

bömöhs Creative Commons License 2013.11.22 0 0 15200
Pontosan.. de hála, CaspEr90 barátomnak, egy darabig még tartogathatja. :)
Kár volt érte.
Előzmény: TB-320d (15177)
_c_ Creative Commons License 2013.11.22 0 0 15199

"BMW Z4 Coupe - 32,000 Nm/deg
BMW Z4 Roadster - 14,500 Nm/deg"

 

Kb. ekkora különbség lehet az M3 cabrió meg coupé kasztnija között is + a 200kg.

 

M3 cabrió jó autó? Természetesen. De a "vezetés élményét" én inkább a coupénál keresném.

Előzmény: TB-320d (15181)
_c_ Creative Commons License 2013.11.22 0 0 15198

Még mindig nem érted.

Nálam egy M3 a sportosságról szól. Ha vennék egyet (de nem fogok) akkor én csak és kizárólag keménytetősen vennék.

Pont.

Ha kabriózni szeretnék, akkor meg megvenném valamelyik erősebb benzinmotorral.

Előzmény: E93 330i (15195)
_c_ Creative Commons License 2013.11.22 0 0 15197

Azt hittem ezen túlléptünk.

Akkor egy kicsit bővebben:

Egy karosszéria merevsége leginkább a padkára való felállásnál derül ki. Egy kevésbé merev kasztni ilyenkor csavarodik, illesztések "elmásznak" az utasfülkében mindenféle zörejek hallhatók.

Egy karosszéria merevségénél igen nagy szerepe van a tetőnek. Nem kell nagy mérnüki szemlélet ahhoz, hogy ennek hiánya drámaian rontja a csavarodással szembeni merevséget. Hiába raknak bele 200kg vasat, ha azt csak az autó aljára ill. a padlólemeztől max 1m távolságra tudják betenni.

 

És egy jó sporkocsinál alapvető követelmény a merev kasznti.

Szóval visszatérve az alap feltveésemhez: ezért nem értem, miért vesz valaki M3 cabriót. Egy kanyargós pályán, szerpentinen egy M-pakettes E92 330i szerintem nagyobb élményt nyújt (kivéve hang).

 

Talán egyetlen magyarázat, hogy tetszik neki a formája, és nyitott tetőnél szeretné hallgatni a V8 hangját. (Bár az új M3-nál a hang már nem játszik).

Előzmény: E93 330i (15172)
Kevin Creative Commons License 2013.11.22 0 0 15196

Nekem még nem volt, bár az enyémben még csak 45k km van.

Előzmény: TB-320d (15191)
E93 330i Creative Commons License 2013.11.22 0 0 15195

"Én speciel ezért nem értem ki vesz M3 cabriót. Nem tudja eldönteni, hogy a vezetés élménye a fontosabb vagy a jampizás?"

 

Nem egy mai cikk ezzel kapcsolatban de azért olvasd el , kitudja lehet hogy megváltozik az álláspontod és megérted :

 

http://www.motorsportal.hu/teljesitmeny-es-szabadsag-az-uj-bmw-m3-cabrio-c18276.html

 

 

Előzmény: _c_ (15111)
E93 330i Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15194

Nem is kell ezen vitázni, fölösleges ... Számháború..  Ahhoz elég erős hogy a kategoriájában a felhasználói igényeket kielégitse és helytáljon.  Valóban NEM versenyautó aminek az autósportban kell megfelelnie , ahhoz meg kevés a szériaautó , ezért átépitik de ez már másik téma , felesleges felhozni a hasonlatot hogy autósportban cabriókat nem használnak,, az más kategória...  Itt mos t nem is arról van szó. Csupán azt a tévhitet brópáltam elolszlatni amit " _c_ " fórumtárs állitott be , hogy az E93 cabrió egy  nyiki nyaki deformálodó autó.  Továbbá nem csak karosszériája van az autónak, futómű, felfüggesztés is rengeteget számit..

 

Szóval egy kitűnöen autozható autó , attól függetlenül  hogy 14,500Nm/deg E93, 17,500Nm/deg E92 .. az E90 meg 22500Nm/deg...

 

"Az hogy egy töréstesztet (meg gyári reklámanyagot) állítasz szembe a csavarodási merevségi adattal, az sokat elárul rólad"  

Tényleg nem akarok kukacoskodni , távol áljon tőlem, de egy kiragadott mondatból ne modjál már véleményt rólam.. Tisztázzunk valamit a csavarodási merevsége az autó karosszériájára vonatkozik , ez csak egy dolog , egy autó összeségéhez tartoznak biztonságtechnikai megoldások is , amik az ember egyetlen életét próbáják védeni az autóban, amit végül törészteszteken tesztelnek..  Attól hogy egy autó csavarodási merevsége magas, nem biztos hogy biztonságos, és az ellentétje is igaz , lehet biztonságos attól függetlenül hogy a csavarodási merevsége alacsony.. Gondolom ebben egyetértünk.

 

A reklámanyagról meg annyit hogy a BMW-nél ennek azért alapja is van.

 

 

Előzmény: TB-320d (15187)
CaspEr90 Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15193

Én ilyet USA fórumon láttam anno, ott szűrőcsere volt a megoldás. Talán a tőmítés minősége vagy nem tudom mi lehetett. 

Előzmény: TB-320d (15191)
E93 330i Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15192

Nem bántasz meg vele , persze hogy komoly kihívás elé állitja a mérnököket , meg is oldják a BMW-nél is, nem is annyira rosszul ahogy a szaktárs pár sorral lejebb beálitja , mondván hogy az E93 egy alultervezett nyiki-nyaki deformálodó autó... Ehhez a hétköznapi igénybevételhez , meg egy kis sportos vezetéshez kielégitő a felhasználó számára.. 

 

Valóban , nem sok anyag van , hisz nincs B oszlopa az E92-E93-nak szemben az E90-E91-el...

Előzmény: Nick_X14XE (15186)
TB-320d Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15191

35i-nél kérdeztem a múltkor, hogy volt-e valakinek olajszivárgása a szűrőháznál és hogy oldották meg. Bárki?

 

Előre is köszönöm.

vXo Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15190

aha, így már tiszta. köszönöm

Előzmény: CaspEr90 (15184)
TB-320d Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15189

Engem is megdöbbentett a lista. Több helyen is fent van, még valós is lehet :-)

 

Itt a teljes:

http://www.germancarforum.com/community/threads/the-list-torsional-rigidity.12334/

 

E92-re annyit írnak fórumok, hogy +20% az E46-hoz képest, de ennél többet végül nem találtam. Az 17,500 Nm/deg lehet.

 

Az E93 gyári speckóból jön, a 92-esében nincs utalás.

http://prodcds.bmwuniversity.com/library/bmw/Technician/Technical%20Training%202007/ST701%20E93%20Complete%20Vehicle%20Workbook/ST701%20E93%20CompleteVehicle_WB_web.pdf

Előzmény: Nick_X14XE (15183)
TB-320d Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15188

E46 kabriót néztem nála, brutális állapotú volt, telefonban persze mindent beígért... :-)

Előzmény: CaspEr90 (15185)
TB-320d Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15187

Nézd, nincs sok értelme a vitának, olvass utána.

Nem kell messzire menni. Hány ponton vasúti hidat láttál szemben a rácsos tartószerkezetekkel. Egy szappantartó soha nem lesz olyan erős, mint egy zárt karosszéria, nem véletlen, hogy nem kabriókkal mennek WRC, DTM, Le Mans, stb.

 

E93 megvan:

Torsional Rigidity E93 14,500 Nm/degree, nem túl erős...

 

Az hogy megfelel-e az elvárásoknak, az természetes, ez BMW, nem pedig Maruti. 

A torziós merevségi listában vannak olyanok, mint Chevrolet Corvette C5: 9,100 Nm/deg, és ez sem rossz autó.

 

Az hogy egy töréstesztet (meg gyári reklámanyagot) állítasz szembe a csavarodási merevségi adattal, az sokat elárul rólad.

Előzmény: E93 330i (15182)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15186

Ne vedd bántásnak, de tény hogy a tető elhagyása komoly kihívások elé állítja a gyártókat.

Elég csak megnézni mennyi anyag marad az autó eleje és hátulja között nyitott ajtókkal:

Előzmény: E93 330i (15180)
CaspEr90 Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15185

Meg még nála is marad egy darabig.. :)

Előzmény: TB-320d (15177)
CaspEr90 Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15184

Ha "németesen túlfújod" akkor a közepét kezdi el enni, ha lapos akkor a széleit gyalogolod le. Azért láthatod laposnak mert olyan a téligumi kialakítása. Nekem előtte Semperit téli volt fent annak szinte egyenes volt a fala, most négy új Hankook van ennél meg szinte rá lehet lépni a peremére a felni mellett. Az optimális keréknyomás azért van mert annál az értéknél teljesítenek jól az abroncsok. 

Előzmény: vXo (15171)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15183

Nagyon érdekes a listád!

 

Hogy az E30 leveri az E90-et, az E39 és E60 között nincs előrelépés ezen a téren.

Vagy milyen sokat számít a lehajtható ülés az E46-nál.

Mekkora különbség van a Z4 két változatánál.

Előzmény: TB-320d (15181)
E93 330i Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15182

Csakúgy hirtelen az 1-es cabrióról , ami még ráadásul "csak" ponyvatetős...  

 

http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/newvehicles/1series/convertible/2007/allfacts/ergonomics/ergonomics_stability.html

 

 

"Töréstesztbajnok.Merev karosszéria.

Ha arra van szükség, akkor a BMW 1-es Cabrio karosszériája hajthatatlan. A karosszéria merevsége megfelel a legszigorúbb és legismertebb fogyasztói tesztek követelményeinek. Az ajtókeretek környékén elhelyezett extra erősítések oldalütközés esetén védelmet biztosítanak; a magasfokú torziós merevségnek köszönhetően a BMW 1-es Cabrio sebészi szike pontossággal irányítható"

 

De persze te mást tanultál még anno....  A bajor mérnökök meg a cukrászdából jöttek.. :D

Előzmény: TB-320d (15181)
TB-320d Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15181

Aki tanult mechanikát, statikát, az ezzel maximálisan egyetért. 

 

Neten megvan pár kasztnihoz a torziós merevségi adat, íme:

 

BMW E30 M3 - 23,000 Nm/deg
BMW E36 Touring - 10,900 Nm/deg
BMW E36 Z3 - 5,600 Nm/deg
BMW E46 Sedan (w/o folding seats) - 18,000 Nm/deg
BMW E46 Sedan (w/folding seats) - 13,000 Nm/deg
BMW E46 Wagon (w/folding seats) - 14,000 Nm/deg
BMW E46 Coupe (w/folding seats) - 12,500 Nm/deg
BMW E46 Convertible - 10,500 Nm/deg
BMW E53 X5 (2004) - 23,100 Nm/deg
BMW E90 - 22,500 Nm/deg
BMW Z4 Coupe - 32,000 Nm/deg
BMW Z4 Roadster - 14,500 Nm/deg
BMW E39 5 - 24,000 Nm/deg
BMW E60 5 - 24,000 Nm/deg
BMW F10 5 - 37,500 Nm/deg
BMW F07 5GT - 31,000 Nm/deg
BMW E70 X5 - 28,000 Nm/deg

 

E46-nál kupé a nyerő. E92 vs. E93 nincs fent, de nem kerestem 3 percnél tovább.

Előzmény: Nick_X14XE (15178)
E93 330i Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15180

A wartburgnak ??? na az egy doboz volt annak az alváza volt nyiki-nyaki, nem a mai BMW-nek..

 

A statikai méretezéstől függ hogy mennyi szerepe legyen a tetönek... Nálunk ezt jobban tudják a komoly autógyárak mérnökei...  Biztos nem a TE megrögzött régi " elképzeléseidre " alapoznak :D

Előzmény: Nick_X14XE (15178)
TB-320d Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15179

valaki a múltkor írta, hogy milyen volt ez a fórum régen...hát én is csatlakoznék.

Most jórész a másik fikázása megy, az értelmes témák helyett. Kár érte! :-(

Nick_X14XE Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15178

A Wartburgnak volt utoljára alváza vagy vmi komolyabb terepjárónak. A mi autóinknak nincs olyanja.

Az önhordó karosszériánál a tető egy nagyon fontos teherviselő elem.

Előzmény: E93 330i (15172)
TB-320d Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15177

nem egy 30-as focista gyereknél volt a kocsi? Ha jól rémlik Paks szélén egy Suzuki kereskedésnél?

Előzmény: bömöhs (15169)
E93 330i Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15176

Így első ránézésre nem is látszik hogy a tiedén sportfutómű van , nincs leülve a kép alapján..

Előzmény: BMW E90 (15158)
E93 330i Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15175

A külső M-packet nem tartalmazza az M-es sportfutóművet, a kettő külön rendelhetö extra..

Abból is van több fajta..  Van "aerodynamic" kit és van "M aerodynamic kit" is...

Előzmény: _c_ (15154)
BMW E90 Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15174

Köszi neked is!

Én a mobiléról néztem ki,és saját magunknak hoztuk be,előtte itthon lekérdeztünk a kocsit és úgy indultunk ki érte,előtte 1,5 héttel már kimentünk egyszer,de sajnos nem informáltuk le a kocsit,oda mentünk tökör volt az eladó...szervízkönyvből ollóva kivágva az oldaak,a kocsiből nyáron 40 fokba fehér füst jött a kipufogóból..úgyhogy az elsővel megjáruk,utána másodszorra tanultunk belőle és lekérdeztünk a bmw-nél.

Előzmény: airmax90 (15167)
BMW E90 Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15173

Köszi!

Előzmény: High-8 (15160)
E93 330i Creative Commons License 2013.11.21 0 0 15172

Kérdéseimre nem tudtál érdemben válaszolni , ebböl az jön le hogy nem tudsz, legfeljebb a levegöbe beszélni :) Az autó statikai terhelése a a futómű és az alvázból indul, nem pedig a tetötől....

 

15cm padkára nem értem miért lenne kötelező felálnom??? mi ez a hülyeség ?

 

"Hétvégi háziasszony körbeautózza a 330d-vel a 330i-t-re lett belinkelve"

"Ezzel a mondattal hol állítom azt, hogy a 30d jobban megy?"

 

Ha körbeautózza a 330d-vel az azt jelenti hogy röhögve elmegy mellette mire a 330i megmozdul.

 

 

 

 

Előzmény: _c_ (15150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!