Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20522

Igen, valami ilyesmi....

Te szakértő vagy. Újra van telepítve a gépem, milyen programokat kell telepítenem, hogy pl. a nickek "küld" izéjét megnyithassam, meg a pdf-eket olvashassam, mert semmi olyxan szöveg izé programom sincs....

Előzmény: Bárdos Imre (20521)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20521

A levéltárban kutatva az 1959-1979 közötti időszak másodfokú fegyelmi határozatait, azokban nagyon sok következmény nélküli jelzőmeghaladási ügyet olvastam. Vagyis osztom a véleményedet az esetek hajdani gyakoriságáról. A mostani nagy esetszám, pontosabban azok nyilvánosságra kerülése viszont szerintem nem csak a társszolgálati ágak felhőtlen, baráti viszonyának tudható be, hanem az internet elterjedésének és a médiáknak is. A korábbi időszakban egy-egy ilyen eset, ha csak nem lett belőle baleset, nem igazán kapott nyilvánosságot, a vasút azt elintézte házon belül. Ma viszont igen nehéz lenne eltitkolni még a kívülállók előtt is.

Előzmény: sörösgigant (20519)
akóR Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20520

Meghaladtam én is pár millió jelzőt..., mégsem szólt senki érte.

Micsoda világ lett :-)))

Előzmény: sörösgigant (20519)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20519

Figyelmetlenség, elfékezés, "nincs szerencséje", stb....

Nem csak mostanában szaporodtak el a jelzőmeghaladások, ilydenek voltak a múltban is hasonló gyakorisággal. Viszont most az mfb miatt, ill. a társzolgálati ágakkal való viszony miatt nem lehet, ill. nagyon nehéz eltitkolni. Nem biztos hogy harag, irigység egyéb miatt, hanem mindenki jobban fél.....

Előzmény: exSzgDbny (20518)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20518

> "...a vonal nem csak Fradi B1-4, meg a személy 1-4-ről szól...."

─ Bizony nem, és én személy szerint őszintén csodálom azokat az embereket, akik az  előírt vonalismereti utak teljesítése után képesek akár több ezer km-nyi vasútvonal és állomás biztonságos közlekedéshez szükséges tudnivalóit mindenkor használatra kész állapotban, pontosan fejben tartani! (Tiszteletreméltó szellemi teljesítmény! ─ de az EU-jövőkép szerint ez a mozdonyvezetői minimum; vagy vállalni az utat útvonalkönyv szerint, ha a bölcsek tanácsa valamely viszonylatban a feltételeket már megfelelőnek minősítette! De legyen ez a jövő zenéje!)

Annál érzékenyebb mai probléma, hogy vajon mi lehet az oka az olyasféle (súlyosabb következményekkel szerencsére nem járt) jelzőmeghaladásoknak, amikből úgy másfél tucatnyit már a KBSZ is begyűjtött az utóbbi években? (Biztosan nem egyetlen ok áll az összes eset hátterében; és hamis a hivatali szabványválasz: "a mozdonyvezető figyelmetlensége!") Már volt szó a vonalismeretről, de mit szól egy-egy sokat megélt gyakorló mozdonyvezető az említett jelzőmeghaladások lehetséges okairól?

 

Előzmény: sörösgigant (20504)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20517

Bocsánat, javítás:   "összefuttök => összefuttok"

 

Előzmény: exSzgDbny (20516)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20516

>"Lassan írom, hogy....."

─ Bármilyen lassan vagy gyorsan írhatod, mert elég jól megtanultam olvasni! Nemcsak szolgálati utasítást ─ olyan hivatalos írományokat is, amelyek többek között a közel- s távolabbi jövő vasúti eljárási és együttműködési szabályait próbálják megalapozni. (Jobbára szigorúan szabadpiaci szemlélet alapján, vasútüzemi ésszel felfoghatatlan következményeket előrevetítve.)

Ha jártadban-keltedben még nem találkoztál ilyen (ÁME) írománnyal, légy boldog:  irigyellek érte! Ha ─ legőszintébb kívánságom szerint ─ további hosszú szakmai és magánéletben lesz részed, előbb vagy utóbb összefuttök valahol az egyesült Európa vasúti pályáin. (De angolosan szólva: God save Hungary!)

Előzmény: educator (20513)
tgabor1122 Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20515

Üdv!

 

Róla volt szó:

 

És hogy témába vágó legyek, itt egy kép a legutóbbi (10. 13-ai) balesetéről:

Előzmény: BunnyNo1 (20505)
m41 2197 Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20514

..... mivel megszünt a "papirpilóta"!!!!!!!!!

De ne bonyolitsuk !

Előzmény: educator (20513)
educator Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20513

Lassan írom, hogy megértsd: a vonalismeret nélküli közlekedés szabályainak semmi köze nincs az ÚK létéhez vagy nem létéhez. Vonalismeret nélkül csak úgy szabad közlekedni, hogy másik mozdonyvezető pilótaként ott van a kuncsaft mellett. Útvonalkönyvvel is lassan egy éve el kell látni a mozdonyvezetőket.

Előzmény: exSzgDbny (20512)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20512

>"A vonalismeret nélküli közlekedés megszűnt,....."

─ Persze, nálunk, átmenetileg! Amíg el nem készülnek azok az irodakukac-agyakban  csodálatosan szépre megálmodott (csak a valóságban hagyományosan csúfra sikeredő) útvonalkönyvek és be nem hódolunk ─ megint csak (ó! magyar!) szokás szerint: nem önként, csak (inkább utóbb mint előbb) a gazdasági racionalitásnak bedőlve ─ a  közel/távol/jövő európaibb divatjának! 

A kényszerű "fejlődés" kilátásait végiggondolva, szívesebben lennék valóban  lemaradva! (De nem olyan hajlammal születtem!) 

Előzmény: educator (20495)
ajm Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20511

Bocs, lelőttem a poént:-)

Előzmény: _Nyuszi (20510)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20510

Szerintem is, de ezt tőle szerettem volna hallani. :)

Előzmény: ajm (20508)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20509

Ez valahogy úgy néz ki, ahogy sörös írta, hogy "sorolja fel a páros irányú sarukat, és ezek közül melyek motorosok"?

Előzmény: educator (20502)
ajm Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20508

Szerintem a BV-t keveri a Bz-vel:-)

Előzmény: _Nyuszi (20507)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20507

De. :)

(És hogy én is kavarjak: Piroskának szoknák nevezni... Egyes helyeken a Bz-t, máshol az MD-t... :) )

Egyébként: a Bz-t miért kavartad bele? Vagy honnan jutott eszedbe? :o

Előzmény: BunnyNo1 (20505)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20506

A Bzmot nem az M62-es! Az utóbbi a nagy piros vas, amit télen csak, nyáron leginkább tehervonatok elején találhatsz. Amúgy a Bz vmax=80 km/h, kivéve az Interpicik (4xx-as pályaszámúak) és az ikerBz, nekik vmax=90km/h gyárilag.

Előzmény: BunnyNo1 (20505)
BunnyNo1 Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20505

A BZMot nem az a kis piros, amit inkább vidéken kisebb távolságokra használnak?

Előzmény: sörösgigant (20501)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20504

Mondjuk élénken elgondolkodok, és közben jókat nevetek mikor vonalismereti vizsga címén megkérdezik a kanizsai oktatótó főmozdonyvezető elvtársat, hogy mivel a 30-as vonal tart Gs-Buda, ill Fc-Suba, és rákérdeznek a Líra 27-re, netán a senkiföldje határára....)))))

Netán a "Burmai kihúzóra"....)))) Ugyebár az is ott van....Mert ugye a vonal nem csak Fradi B1-4, meg a személy 1-4-ről szól....-:))))))))

Előzmény: sörösgigant (20503)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20503

Azért van valami diszkrét bája annak, hogy az vizsgáztat vonalismeretből aki előtt ott a kifestőfüzet, a vonalat max a mérnökgyakornoki útjai alatt, vagy az ellenőrzései során látta, mikor kiszállva a régen a Nysából. Latviából ( Gondolom tudod ire gondolok...-:)))    ), és ő dönti el hogy a kolléga ismeri-e azt a vonalat amin jár.....

Mondjuk az se semmi mikor a kedves számonkérő mikor kiszáll a most már valami jobb keleti-nyugati autóból és a gazban elbotlik Nagybrákvár 44. vágányán egy siklasztósaruban, és azzal szívatja meg Gipsz Jakab, amúgy 2 megyével odébbi fütyihausból származó expresszvonati főmozdonyvezetőt, aki a személy I-X vágánynál belljebb már száz éve nem járt....-:)))

Előzmény: educator (20502)
educator Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20502

Magától nem évül el, de minden vonal ismeretéből időszakos vizsgát kell tenni. Ha elbukja a kuncsaft, elveszett.

Előzmény: _Nyuszi (20499)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20501

Miért ? Igen, annyi 160 az engedélyezett sebessége.  Nem véletlenül IC motorvonat....

Az M62-nek is 100 az engedélyezettje aztán.......Meg a többi....

Előzmény: BunnyNo1 (20500)
BunnyNo1 Creative Commons License 2011.11.23 0 0 20500

Köszi. Nade, hogy 160...

Előzmény: manhattani (20491)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20499

A vonalismeret már elévülhet? Vagy még mindig nem?

Előzmény: educator (20495)
klapperes Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20498

"Aki nem jár túl sűrűn az adott vonalon és nem az előírt módon vannak kitűzve a lassújelek, azzal mi lesz?"

 

Eseménylap? Ha normális a felsővezetés a pft-n, akkor megkövetelik a lassújel szabályos kitűzést!

 

 

"Általános fékúttávolságban kellene kitűzni, de ez nem minden esetben sikerül."

 

Vannak kivételek, tanulmányozd az F.1-t!

 

 

"Az az élére állított háromszög amin megkoptt a festék, arra rábarkácsolt lassúmenet eleje tábla is nagyon tuti megoldás."

 

Pénzügyi lehetőségek miatt már táblára se fussa... :-(

 

 

"Ma nem vonalismeret hanem lassújelismeret is kell lassan egy vonalhoz."

 

Lassújelismeret F.1 idevágó pontjai (is)...

 

 

 

"A pályamestereket nem izgatja a kitűzés."

 

Vannak kivételek akik nem sz@rnak bele az ilyesmibe, hanem ... 

 

Előzmény: GAZ-ella (20490)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20497

Sőt megtoldanám: Nem a sebességtúllépés miatt röptették meg, hanem azért, mert mikor megállt napokig nem jelentkezett szolgálatra....Magyarán igazolatlan távollét...

Az hogy egy kicsit sietett, az már csak a hab volt a tortán....)

Előzmény: manhattani (20496)
manhattani Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20496

Aha, kösz, rosszul emlékeztem.

Előzmény: Bárdos Imre (20494)
educator Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20495

Le vagy maradva. A vonalismeret nélküli közlekedés megszűnt, a pilóta csak mozdonyvezető lehet.

Előzmény: exSzgDbny (20493)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20494

Egerből ment Pestre.

Előzmény: manhattani (20484)
exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.22 0 0 20493

> "Kezünkben lassúmenetkimutatással és az írásbelit olvasgatva vezetünk?"

─ Á, az már idejétmúlt elképzelés! Ha beköszönt az EU-vasútbürokraták legújabb víziója, akkor útvonalkönyvet lapozgathatsz bibliofil-papiron vagy nagyfelbontású képernyőn ─ miközben 160-nal sepersz a 20 km/h-s magyar pályán. (Ne aggódj (ha véletlenül túléled) semmi probléma, csak jó hazai szokás szerint illetékesék mindig késnek néhány évet az időszerűsítéssel.) Amúgy meg ezután bármiféle hely- és vonalismeret teljesen felesleges: mert a jövőben minden (vas)út ─ útvonalkönyvvel a szemünk előtt, vagy anélkül  ─ előbb-utóbb úgyis a mennybe vezet! (Bocs', előbb az a viszonylat járt a fejemben, amerre az út csupa jószándékkal van kikövezve, csak véletlenül elírtam ─ most meg már minek javítsak? Politikusék nem ugyanígy tennének?)

Egyébként borzasztó nagy baj, ha egy olyan méretes veszélyes üzem alkalmazottai mint a vasút, nem a legjobb tudásuk szerint végzik a munkát, amiért fizetik őket. Az meg minden jóhiszemű ember számára már önmagában kész tragédia, hogy mások felelőtlen restsége vagy tudatlansága a szigorúan betartandó közös biztonsági szabályok sérelmével mekkora veszélyeket idéz elő.

Kizárólag útvonalkönyv szerint, naprakész vonalismeret nélkül végigvinni egy vonatot bármelyik "jobb" magyar vonalon ─ ahogy EU-bürokratáék álmodják és ahogyan már a honi tervezet is készül ─ az általad leirt "rendszer" ismeretében kész horror! (Pedig még nem is ez a csúcs....) Most kívánjam, hogy legyetek boldogok, mert ma még "csak" lassúmenetkimutatást és írásbelit kell böngészni, miközben teljes sebességgel húztok egy ismert vonalon? (Egy kívülálló vagy egy zord főnök talán így tenne, de én csakis a lehető legjobbat tudom kívánni.)   

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!