Pár hete írtam itt a fórumon egy SOLO Multimot kisgéppel kapcsolatban. Sikerült kicserélnem benne a csöveket, a karbit is kipucoltam. ( Membránokat nem cseréltem. ) 7 évnyi állás után beindúlt. A karbi beállításait viszont nem tudom eltalálni. Hidegen muszáj nyitni egy kicsit az alapjárati tűn, mert anélkül nem lehet elindítani, így az elején magasabban pörög. Ha bemelegszik és visszaállítom utána szépen megy és leállítás után simán indul. ( Én arra gondolok, hogy ki kellett volna cserélnem azokat a membránokat....)
Viszont van egy nagyobb problémám: Mivel előttem valaki már szétbontotta ezt a gépet az illető nem rakott bele vissza minden alkatrészt, van aminek csak a helye van ott.
A berántó zsinórom állandóan elszakad. Neten találtam robbantott ábrát, de azon nincs rajta a gépnek azon oldala, ahol a berántó van. Hiányzik egy pici alkatrész, ami vezeti a kötelet, illetve védi is azt, nehogy hozzáérjen a lendítőkerékhez. Ezt kellene pótolnom és nagyon fasza kis gép lehetne megint.
Én úgy szoktam eltenni, hogy kevés olaj a gyertya helyére, és megrángatom, aztán néha mikor eszembe jut megrángatom. Szerintem ettől beolajozódik amennyire kell, és nem kap párát.
Én ma "téliesítettem" a Tanakát....ennek apropóján jutott ez eszembe.
Jelen állás szerint a DT-nek még lesz ebben a szezonban egy testhezálló feladata,gyönyörű 40-50cm-es ősszel kitermelt akác méterfák személyében....aztán megy Ő is aludni őszig és
Az MTD olajpumpáját, folyamatosan meghajtja a motor főtengelye alapjáraton, mert egy fém gyűrűkerék van a főtengelyen azt hajtja meg az olajpumpát, míg a kínai gépé kuplung lehajtásos ún. ökológiai olajszivatyús, azaz az olajpumpát meghajtó kereket a kuplungharang hajtja meg ami ugye csak fordulaton pörög alapjáraton nem forog tehát nem hajtja meg az olajpumpát sem.....
MTD olajpumpa
A képen jól látszik a fém gyűrű ami a főtengelyre szorulva folyamatosan meghajtja a pumpát.
Kínai olajszivattyú meghajtó tárcsa
A fekete bóritás alatt van az olajpumpa amit a képen látható fehér műanyag tárcsa hajt meg, a képen látszik a fogazott kialakítása a tárcsának amibe a kuplungharang bordázata pontosan belekapaszkodik és meghajtja. így csak fordulaton dolgozik az olajpumpa..
Mára már megoldodott a dolog, jött a fűrészes ember, szalagfűrész és 66-os kombinációval megoldotta a dolgot, 4 óra alatt. Azt is hozzá tette, hogy kb. 140q lehet a tömeg, 4-en voltunk.
Mitől van az, hogy az MTD-ből már alapjáraton is jön a láncolaj, míg a Budgetből csak ha vágok, és letéve nincs alatta folt (pedig majdnem teljesen nyitva az alsó adagoló csavar)?
Más technikát használ a két gép? Vagy szimplán szar az MTD?
Ma összehasonlítottam az MTD GCS 46/40 és a praktis Budget BKS1700-as gépet. Ha már itt vannak.
Hát ég és föld a két gyári lappal és lánccal szerelve a cucc.
A Budget mint kés a vajban úgy viszi a 35-ös tölgyet a 0,325 -ös oregon lánccal, mig az MTD igen csak vonakodik a 3/8-ossal. Az MTD-nek viszont szebben jár a motorja és finomabb hangja van.
Ha most megkérdezné valaki akkor a praktist ajánlanám.
Persze még kezdő vagyok és nem ismerem az összes típust. Előtte az AL-KO-m volt, annál nagyságrendekkel jobbak (erősebbek) ezek.
Az se volt gyenge mikor írtad hogy egy tag kiment az USA-ba, a siker hazájába, majd elkezdett dolgozni az építőiparban, szorgalmas és jó melós volt, sokkal gyorsabban haladt a munkákkal mint a többi melós ezért jobban megfizették és szívesebben vitték melóba, majd az amcsi melósok hálából úgy elagyabugyálták hogy korházba került és örült hogy túlélte az esetet stb-stb....
Az amerikai siker ... és az amerikai összeomlás ? Ne mondd, hogy mindenki sikeres . Sőt, még azt se, hogy csak az számít . Elvakult vagy, mert dolgoztál ott, és jól kerestél. Gondolkodtál már azon, hogy mi lett volna veled, ha összeszedsz egy súlyosabb betegséget ? Mindennek ára van. És nincs róla papírod, hogy veled ilyen nem fordulhat elő . És akkor ?És mi lesz azokkal az amcsi melósokkal, akiknek elvitte a nyugdíját a Wall street ?
" "az élet összes rossz dolga onnan származik....." - NEM minden, csak nagyon sok ."
Így már rendben van,ezzel ebben a formában én is kiegyezek...
A grúz példára ne tudom,hogy milyen reagálást vársz tőlem....???
Én nem vagyok ennyire jártas az ez irányú történelemben és ha így volt akkor sem csodálkozom mivel ez rávall az USA agresszív külpolitikai ténykedésére,amivel már
28x leírtam én sem értek egyet,párhuzamban azzal a sok millió amerikaival aki szintén
elítéli ezt....
Ja...és sikertörténet az nem csak" olyan is akad" kategória,mivel ez azt jelenti,hogy
elvétve előfordul,viszont ez sem így van,mivel az amerikai siker az nem lottó 5-ös
szint, hanem egy sokkal gyakrabban,mindennaposan előforduló tény.....
Izlések és pofonok ? Izlés kérdése lenne, ha egy országot megtámadnak ? Izlés kérdése lenne, hogy a Wall Street ellopta az amerikaiak nyugdíját ? Hogy azon ritka országok közé tartozik, ahol nem alapjog az orvosi ellátás ? Vagy izlés kérdése, hogy ha egy gyártó (TOYOTA) túl sikeres, akkor suttogó propagandával, és hamis hírveréssel megpróbálják tönkretenni ? Az ELV a hibás. A lopj, csalj, hazudj, lényeg, hogy győzz . Bár egy olyan ország, amelyik arra büszke, hogy a volt elnöke egy híres szeszcsempész klán sarja .