Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198571
Ez jó válasz. :)
Előzmény: vrobee (198570)
vrobee Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198570
Fricy, most erre mit válaszoljak? Már ezen kívül:
"Nem mondom, hogy ez a helyes megoldás, vagy hogy önmagában ez az, annyit mondok, hogy ez a normális közlekedés létesítésének az alternatívája."
Előzmény: Fricy (198569)
Fricy Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198569
Nem inkább Budapestet kellene élhetőbbé tenni, mint értelmetlen jogszabályokat hozni?
Előzmény: vrobee (198568)
vrobee Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198568
Jó, akkor holnap költözöm a nappalitokba. De lehet, hogy a Jánoshegyi kilátó helyére húzok fel magamnak egy háromemeletes kecót. :)

Viccet félretéve: ez is olyan alapvető jog, ami nem teljes általánosságban érvényes (mert az értelmetlenség lenne), hanem bizonyos keretek között, amit az alacsonyabb szintű jogszabályok határoznak meg. Megfelelő szabályozással, adóztatással stb. elérhető a jogegyenlőség sértése nélkül, hogy kevesebben költözzenek ki. Nem mondom, hogy ez a helyes megoldás, vagy hogy önmagában ez az, annyit mondok, hogy ez a normális közlekedés létesítésének az alternatívája.
Előzmény: Fricy (198558)
Hernyofan Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198567
"míg a bevezettő utak, azok helyi elkerülői, illetve a bevezettőutakra rávezető kisutak pedig eksztrémmód dugulnak."

Ez pontosan így zajlik a Csepel szigeten. Azt láttam, arról tudok nyilatkozni...
Előzmény: Törölt nick (198565)
Fricy Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198566
Korábban busszal jártam be Budapestre, de olyan hosszú torlódás alakult ki egyre több helyen a bevezető utakon (még a főváros előtt), hogy szép lassan átszoktam a vonatra.
Előzmény: Törölt nick (198565)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198565

Nem írom senkinek, írommindenkinek:

 

Pontosan, átlakult  a város, a belváros kezd ürülni akárki akármit mondd, itt fogynak az utzások, kevesebb a dugó, míg a bevezettő utak, azok helyi elkerülői, illetve a bevezettőutakra rávezető kisutak pedig eksztrémmód dugulnak.

Legalábbis én így érzem, és aki az ellenkezőjét mondja annak nem azért nem hiszem el mert egy bunkó vagyok, hanem mert ugyanúgy csak az érzéseire alapoz mint én.

Miért is?

Mert ebben a nagyonszép városban meg a környékén útoljára 1992ben volt rendes forgalomszámlálás ha jól mondom a dátumot, és már akkor is annak a mérési elvei és paraméterei tök rosszak, és elavultak voltak, így isten igazából egy két lokális értéktől eltekintve kerek perec ki kell mondani hogy nem tudjuk számokban hogy mi folyik budapesten és környékén!!! (a 2004-es tömegközlekedésit ne mondja nekem senki mert elszaladok!!!)

 

 

SzL

Hernyofan Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198564
"Ha bekoltoznenek Budapestre, akkor a fejenkent es naponta altaluk a varosban megtett tavolsag felere csokkenne! Ennek megfeleloen az altaluk okozott dugo is csokkenne.
"
Ez nem feltétlenül igaz. Miért csökkenne automatikusan a városban megtett távolság? Ha beköltöznének Budapestre, akkor automatikusan csak abban a kerületben dolgoznának, járnának iskolába, szórakoznának, vásárolnának be, ahol éppen laknak?

"Attol, hogy az onkormanyzatok (akik ezeket az iskolakat fenntartjak!) az allami tamogast nem az iskolaba jelentkezok szama alapjan kapjak, hanem a kerulet lakossagszama alapjan. Ha az illetok bekoltoznenek a keruletbe, akkor a kerulet koltsegveteseben a lakosok utan jaro allami penz is none."

És ez szerinted jól van így? Nem lehet, hogy az iskola finanszírozásának módja a hibás?

"Azert gettosodik el a belvaros, mert azok a tehetos, jolkereso emberek, akiknek egy prosperalo, szep felujitott hazakkal teli belvarosban kellene lakniuk (lasd meg polgari lakas), azok kikoltoznek a varosbol."

És ekkor ezek a emberek automatikusan önző köcsögökké válnak? Ha valaki kertes házra vágyik csendesebb környéken ( jól kereső emberek általában ilyesmire vágynak ), az ott maradna mondjuk egy lakóparkban a belvárosban?

És mit lehetne tenni velük? Betiltjuk a kiköltözést?

"Igen legyenek fizetokapuk. Ha a Te szep agglomeracios telepulesed kozepere szeretnek epiteni egy bevasarlokozpontot, ahova Budapestrol jarnanak autoval a nepek ezrevel, megengedne az onkormanyzat? Epitene nekik szelesebb utat? Ugye nem."

Ugyan miért nem? Szerinted Budaörs például miből él? Mert nem valószínű, hogy csak a budaörsi vásárlók tartják fenn azt a rengeteg bevásárlóközpontot.

"Van kollegam, aki Munchenbe bejar dolgozni vonattal. Es tisztaban van vele, hogy o abban a varosban vendeg. Megkoszoni hogy van franko vonat, nem pedig sir, hogy miert nem epitenek rendes utat amin csapathatna a nagykocsijaval."

Gondolom, ismered a müncheni S-Bahnt. Példaértékű a tömegközlekedés terén. Én is megköszönném, ha lenne olyan "frankó vonat". De itt nincs. Senki nem mondta, hogy utak kellenek, normális tömegközlekedés kell.

"A rokonod meg miert nem csinal ceget ott ahol lakik? Ja, mert ott nem lehet belole megelni, mert ott senki nem csinal semmit, mindenki bejar a varosba. O is."

Részletkérdés, de nem függ a helyszíntől a tevékenysége, a budapesti emberei miatt választotta meg a városban a telephelyet, hogy nekik ne kelljen ingázni.


Nézd. Engem az egészben ez az önző köcsögözés zavar. Egy kis példa a budapestiek "jóságára": 9 éve laktunk Halmon, mikor a mellettünk lévő erdőt kivágták és felhúztak oda egy lakóparkot. Őszintén örültünk, gondolhatod. De elfogadtuk, mert ugye alkalmazkodni kell a helyzethez. Aztán beköltöztek és jött az első feljelentés, hogy ugat a kutyánk, és ő a nyugalomba költözött ki. Nagy nehezen sikerült előkeríteni az illetőt és finoman le lett neki vezetve, hogy kapaszkodj meg barát, a kutya ezen a környéken bizony ugat. Itt ugat négy éve, ő pedig két hónapja lakik mellettünk.

Hallgatjuk a madárcsicsergés helyett a gyerekkiabálást, az egymással való üvöltözést, viseljük ezeket a panaszokat, eltűrjük, hogy mindenki belát a telkünkre. És soha nem önző köcsögöztünk le senkit emiatt...

Ezért elvárom cserébe, hogy az én hülyeségeimet ( pl. hogy a buszon vagyok... ) is viseljék csendben a nagy faluban.

Előzmény: halaloszto (198526)
Hernyofan Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198563
"Na pont ezek a városok lakosainak nagy része jár volánnal."

Azért egyre kevesebben. Csak az extrém sportokat kedvelők, illetve akinek semmilyen lehetősége nincs autóval járni ( idős, vagy épp fiatal, iskolás ). A dugók erősen megnőttek, a volán járatok kihasználtsága érezhetően csökkent a környéken.

A volán mindent meg is tett ezért, pl. megatranson történő elevenen megfőzés, vagy a menetrend be nem tartása, az "utasbarát" vezetők, a hétvégén szigethalmi indulással ( a garázs mellől ) is simán kimaradó járatokkal.

Az a terület jól láthatóan az autóra kezd rászokni. És mi erre a válasz?

Gerincút. Talán majd egyszer.

Kommentáljam? Ugye ne...
Előzmény: :Snoopy: (198560)
Grgabácsi Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198562
2,5: és azok is önző köcsögök, akik az aggló "őslakosai" - akárhogy i snézzük, a lakosság legalább fele ilyen, illetve akik "nem tehetnek róla", hogy kiköltöztek? Nekem pl. nem volt mérlegelési lehetőségem, pedig eszem ágában sem volt kiköltözni, (f@szom a kertes házba, panel rulez) csak mivel akkor még nem volt önálló jövedelmem, így adott volt a helyzet. (Most van önálló jövedelmem, csak kábé az albérlet+rezsi el is vinné, és akkor még nem ettem....)
Előzmény: Fricy (198553)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198561
javítás: különben nem járna 20 percenként 3 kocsival a HÉV
(ez a hülye numlock)
Előzmény: :Snoopy: (198560)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198560
Na pont ezek a városok lakosainak nagy része jár volánnal. Különben nem járna percenként kocsival a HÉV félig üresen, ha annyira nagy igény lenne rá.
Egy normális combinós ütem meg tudná oldani a problémát, simán lehetne betétjáratozni szigetszentmiklóstól.

Persze, távoli cél az M5 lenne de valjuk be az legalább 30 év. Akkor már az ismegoldást jelentene ha megépítjük a kb 50 méter összekötővágányt a vágóhídnál a drótba 1000 helyett 600 V egyen váltóáramot nyomunk bele (most nem is tom melyik milyennel megy) és már mehetne is a csatolt ICS-s menet Ráckevére. Talán a buszokról visszaszoknának az emberek a gyorsvillamosra ha a központba hozná be őket nem a vágóhídnál a préli szélén rak le.

Mindenki tudja mit kéne csinálni, mégsem történik vele évek óta semmi
Előzmény: Hernyofan (198556)
halaloszto Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198559
Meg azert, mert orult a hirtelen jott nepesedesnek, a telkek belteruletbe vonasaval bejovo beveteleknek. A penzbol jobb esetben epitett egy tornatermet meg felujitotta a kulturhazat, es kesz. Most meg nincs orvosi rendelo, ovoda, iskola, elfelejtettek a parcellazasnal kihagyni helyet a postanak, boltnak, haromszorosara nott a falu, de nincs tomegkozlekedese, az uj falureszek egyes esetekben kozvilagitas, jarda es padka nelkuli utakon kozelithetoek meg.

De mindez az infrastruktura hiany nem baj, mert ugyis csak aludni jarnak oda az emberek, orvoshoz, iskolaba, vasarolni, postara, dolgozni bejarnak a fovarosba. Persze autoval, mert a kozlekedesen sem fejlesztettunk semmit, nincs ra penz.

vajk
Előzmény: Fricy (198552)
Fricy Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198558
Alapvető emberi jog, hogy bárhol lakhatsz...
Előzmény: vrobee (198555)
vrobee Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198557
amúgy innen eszembe jut a simcity, az a régi jó játék, ami szerintem a dolognak ezt a részét q.jól leszimulálta. vagy nem hagytad, hogy létrejöjjön agglomeráció, vagy tisztességes közlekedést csináltál, különben jött a rinya meg a szlömösödés :)
Előzmény: attus germanicus (198554)
Hernyofan Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198556
"A metróüzemre is van megoldás: Dunaharasztiban vagy Tökölön lehetne felezni a szerelvényeket, vagyis az említett állomások valamelyikére beérkező vonatnak csak az egyik fele menne tovább Ráckevére."

A hasonló ötletelésekkel vigyázz, mert én ezekkel már beleszaladtam itt a fórumon a késbe. Többekközt pont ezen megoldás javaslatával is.

A ráckevei HÉV-hez igazából itt mindenki ért és mindenki tudja, hogyan kéne kiváltani, illetve mindenki másképp tenné ezt. :)

Mellesleg felhívnám a figyelmet arra, hogy a ráckevei HÉV-en nem csak Ráckeve van, hanem van egy Szigetszentmiklós, egy Szigethalom és egy Tököl is, nem kevés lakossal. Innen vannak kisebb települések ( én itt feleztem volna Tökölön amúgy a régi ötletem szerint ).
Előzmény: Feri BPO-576 (198548)
vrobee Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198555
Ez kétségtelen. Csakhogy finoman szólva nem biztos, hogy az a szerencsés, hogy a folyamatos, teljes városra kiterjedő dugó szabályozza le a kiköltözést. Szóval a dolog alternatívája (élhetőségi szempontból) a kiköltözés adminisztrációs/anyagi megnehezítése lenne.
Előzmény: attus germanicus (198554)
attus germanicus Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198554

Meglepően sokan osztják ugyanezt a nézetet. Pl. egy-két éve olvastam egy cikket, ami keményen ostorozta a P+R-t, két okból:

- Az autósokat is az ingázásra csábítja: mert talán autóval nincs kedvük a dugóban ácsorogni, de így vonattal bemennek a városba. Ezzel tovább csökken a szatelitváros élhetősége, mert kevesebben mennek be a boltba, ezért a bolt be fog zárni, stb, emiatt aztán még többen fognak a városba bejárni, és így tovább.

- Akik mindenképpen vonattal mennének be, azokat arra csábítja, hogy ne busszal, hanem autóval menjenek az állomásra, így csökken a buszjárat bevétele, emiatt nem fogják tudni fenntartani, megszűnik.

Előzmény: halaloszto (198551)
Fricy Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198553
Szerintem erős tévedésben vagy, több szempontból is.
1. A budapesti helyi forgalom sokkal nagyobb, mint az agglomerációból bejáróké.
2. Azok is önző köcsögök, akik soha nem laktak Budapesten, de csak ott találnak munkalehetőséget?
3. Mi van azokkal, akik Budapestről járnak ki az agglomerációba dolgozni?
4. Ez nem egyedi jelenésg, minden ekkora méretű nagyváros esetében igaz ez. De kisebb mértékben, az általad ledegradált vidék nagyobb lélekszámú települései környékén is jelen van ez a folyamat.
Előzmény: halaloszto (198551)
Fricy Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198552
A másik oldalról látva a problémát én csak annyit tudok ehhez hozzátenni, hogy jópáran, akik kiköltöztek a fővárosból az agglomerációba elvárják azt, hogy ugyanaz a szolgáltatási színvonal legyen az adott településen, mint a fővárosban is.
Ez valahol jogos, de ha anno körültekintően döntött az aki bármelyik alvóvárost választotta, annak azért tisztában kellett lennie azzal, hogy mik lesznek a következményei ennek, milyen előnnyel, hátránnyal jár.
Sok helyen robbanásszerű volt ez a változás, amit egyszerűen képtelen volt lekövetni az önkormányzat. Vagy azért mert nem ismerte fel a folyamatot, vagy azért mert már a folyamat elindulása előtt is rettenetes elmaradásban volt infrastruktúra terén.
Előzmény: Törölt nick (198547)
halaloszto Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198551
Szerintem sem ismersz :-)

Ma olyan szepen sut a nap, jo kedvem van, miert ne trollkodnek egy napot.

Aki meg a kirandulast, nyaralast osszeteveszti azzal, hogy naponta 50 kilometert autozik a masik varosban, azt sajnalom.

Vegyuk eszre, hogy a jobb kozlekedes (akar tomeg, akar egyeni) csak egyre tobb kozlekedest general. Minden plusz m2 aszfalt, minden perc menetidocsokkenes a villamoson plusz embereket csabit kozlekdesre, noveli a varosban naponta megtett osszkilometert.

Ez pedig rontja a levegot, zajt okoz, csokkenti az eletteret, elhetetlenebbe teszi a varost, ujabb csaladokat batorit a kikoltozesre.

Nem kellene kiszallni ebbol a spiralbol?

vajk
Előzmény: Törölt nick (198547)
vrobee Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198550
Abban egyetértünk, hogy erre nem az a megoldás, hogy díjszedő kapu a városhatárra, hanem az, hogy az Andor utca fejlesztése ne a főváros feladata legyen.

1. Szerintem nem csak ebben értünk egyet (a témában).

2. Az viszont simán lehet megoldás, hogy a P+R gyűrűn belüli, tömegközlekedéssel kiválóan ellátott belváros szélére díjszedő kapukat telepítünk...
Előzmény: attus germanicus (198535)
Fricy Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198549
A lábadat ki ne tedd a városodból, ha szeretnél kirándulni menni, jó levegőre, vagy netán a Balatonra. Csak növeled a forgalmat, visszaélsz a helyiek vendégszeretetével. Miattad nem lehet elférni a vonaton, vagy miattad van dugó az M7-esen.
Előzmény: halaloszto (198507)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198548
Való igaz, Ráckevére egy erős villamos is megtenné.
A metróüzemre is van megoldás: Dunaharasztiban vagy Tökölön lehetne felezni a szerelvényeket, vagyis az említett állomások valamelyikére beérkező vonatnak csak az egyik fele menne tovább Ráckevére.
Ezzel együtt a napközbeni követést le lehetne vinni 60-ról 30 percre.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (198546)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198547

Nem feladatom vajkot megvédeni, mivel nem ismerem (tudtommal), de azért ennyire nem fekete-fehér az ügy: Budapest egy lepattant város rossz infrastruktúrával (ezt ismerjük el, akármilyen szépnek látjuk, vagy éppen valóban aza budai vár este díszkivilágítva madártávlatból) körülötte néhány provinciális, érdemi infrastruktúra nélküli alvóvárossal (bocs vidékiek, lehet pár év múlva majd én is kiköltözök, de az abszulút véleményem ez marad, tudva budaörs, érd és szentendre "sikersztoriját") rossz önkormányzati rendszerrel érthetelen forrás elosztással és együtt nem müködő fővárossal-városokkal nem kellően érthetően kigondolt kapcsolodó infrastruktúrafejlesztéssel.

És akkor ha valaki elment vidékre- miért ne tette volna, családja van, miegyéb- akkor elkezdi ekézni azt aki meg meri kritizálni a kontrolálatlan kiköltözési rendszer elmúlt 20 évét.

Itt tartunk, ahelyett hogy valami értelmeset tennénk egymást tudjuk baszgatni. Szörnyű.   

Előzmény: Törölt nick (198543)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198546
Ráckevére kell a legkevésbé metrószerelvény. Akkor már inkább egy korszerű motorvonat, gyorsabban és beljebb, mint ahogy most jár. A belső szakaszon meg, mondjuk Harasztitól az egy erős villamosvonal lehetne. Csepel--Békás rendben van, ahhoz csatlakozóan Szentendre is, de az egomi ágnál már megint vitás, hogy ebben a vonalban lenne-e a legjobb helye? /a/
Előzmény: Feri BPO-576 (198545)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198545
A Ráckevei HÉV-re nem villamos kellene, hanem metrószerelvények.
A Csepeli HÉV-et (és vele együtt a ráckeveit) nem a 2-es villamossal kell összekötni, hanem a szentendreivel; ehhez első körben a csepeli és ráckevei vonalakat be kéne hozni az Astoriáig, onnan már "csak egy köpés" a szentendrei.
A villamossal való összekötés az olcsó ugyan, de semmire nem jó.
Előzmény: :Snoopy: (198536)
halaloszto Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198544
Ha ennyire erdekellek, a nevemre kattintva megtalalod az eddigi hozzaszolasaimat.

Abban meg, hogy korhazat, muzeumot, uszodat es hasonlokat kellene epiteni Budapesten kivul is, teljesen egyetertunk.

vajk
Előzmény: Törölt nick (198543)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198543
Barátom!

Ha egy számítástechnika terembe beszabadult sulinetes ficsúr vagy, akkor azt mondom, még fiatal vagy, forrófejű, semmi nincs veszve.Vigyázz, nehogy észrevegye a tanárnéni, hogy kilógtál nyelvtan óráról, mert kapsz egy intőt!

Ellenkező esetben viszont félő, hogy hátralevő életedre ostoba maradsz!


A hozzászólásodat olvasván hirtelen a Volánbusszal járó etyekiek ugrottak be nekem, akik közül páran azért utálják a biatorbágyiakat (ha már úgyis minket hoztál fel példának), mert az etyeki buszok tárják fel Biatorbágyot is, nekik kell elszállítaniuk az itteni utasok nagy részét. Így pedig legalább tíz perccel növekszik egy járat menetideje. Viccesnek hangzik, de én már hallottam ennek kapcsán kifakadni emberkéket :))

-----------------------
"egy feneket. ki kellene vetni valami kulonadot azokra az onzo kocsogokre, akik kikoltoznek Budapestrol, es utanna csaladostul naponta visszajarnak ide. tokom tele van veluk."
------------------------
Önző köcsögök? Tehát, ha valaki kiköltözik egy alvóvárosba és ehhez lakáshitelt vesz fel, akkor azon nyomban mondjon fel a budapesti munkahelyén? Aztán, ha szerencséje van, gyorsan el tud helyezkedni valahol a környéken. Ha pedig nem, akkor így járt... Érdekes gondolatmenet...

"csaladostul..."

Építsünk hát egy kilencszáz fős Pusztazámoron vagy egy Verőcén, Mendén kórházat, főiskolákat, egyeteket, gimnáziumokat, plázákat, múzeumokat, uszodát stb. stb. stb. csak azért, hogy a helyiek be ne tegyék a koszos lábukat a fővárosba?
Előzmény: halaloszto (198507)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2010.03.29 0 0 198542
Az előbb elkezdődött... /a/
Előzmény: Törölt nick (198537)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!