Hát nézd. Én már feltűnően szűklátókörű vén hülyeként lehet, hogy nem egészen értettem az ottani bonyolult családi kapcsolatokat, de nekem így maradt meg . :-))))))))))))
Deskó levezeti neked egy pillanat alatt. De már ismerem az észjárását, megpróbálom elmagyarázni. Ha valakinek 2 felesége van, az bigámista. Akinek meg 1, az félig .
Nos fűrészes társak ! 1-es pontban meghatároztam az alapigazságot , hogy olyan kafa kis motorja van ennek a kis takaros ajándékfűrészemnek, hogy az mégsem járja, hogy parkoltassam ahelyett, hogy örvendezve tarra vágjam a környéket !
2. pontban a másikat, hogy gari idő alatt nem kék kicsit sem megbontani, micsoda barbárság . Aztán nemes egyszerűséggel az 1-es ponttal felülírtam a 2-est ,hisz az olajpumpa bibit fűszerezi az, hogy sejtésem szerint olyan , vacak / kis műanyag alkatrészre gondoltam a jó gépben/ alkatrész okozza az olajzás teljes hiányát, aminek cseréje , esetleg sorozatos egymásutáni cseréje értelmetlen a postaköltségek miatt, akármilyen gari... .
A kuplung levétel állti könnyű mert van 13 anya rajta , madzag be , kuplung gyári kulccsal le, szivattyú ki, szivattyút meghajtó tengelyen elhelyezkedő csavart meglátva mindent értettem. Bízom benne, hogy jól értitek, hogy a technikának szól a kritikám: Szerelhetőségből egy nagy 5-öst adok, mert írtó könnyű a kuplungot lekapni, de erre a meghajtó műanyag menetre egy bazi nagy karót ! A műanyag minősége egyszerűen mindenen aluli, hogy az hajtja valameddíg, az a gyáriak jókívánságainak köszönhető, ilyesmire gondolok , hogy aranyos gép ne hozz szégyent ránk ! : ))))) Szóval igazolódott ,amitől tartottam, hogy ezt az alkatrészt kár lenne ugyanerre cserélni .
Azért kicsire nem adunk, nagy meg nem számít... nagyon tetszik a gép kis súlya, precíz és láthatólag átgondolt kivitele , király ! Nem kérdés azonban ,hogy e helyett a szörnyű műanyag bigyó helyett kék bele egy igazi pumpa, mert ez értékelhetetlen , alkalmatlan minőségű.
Kép van ,de még nem tudom feltenni újratelepítás okán.
Most, így, hogy mondod ... 5 ember is tud 1 kaszával kaszálni. Csak kicsit macerás . A favágónak két keze, meg 1 farka van optimális esetben. Mi a ...szomnak neki 10 fűrész ? Csak csendben jegyezném meg, hogy 9 (!!!), azaz KILENC kaszám van. Az meg kevesebb, mint 10. Szerintem . Ráadásul vannak rá próbálkozók, akik melóznak vele. Nem úgy, mint a szöszmöszgatyás . Aki 19 éves, és a saját apja . Már ha jól figyeltem . :-)))))))
Csiga írásának hatására kíváncsiság vett rajtam erőt és megpróbáltam beindítani a 651SP-t.Motoszkált benem a kisördög,hogy hátha az enyém is izé,khm szóval hátha bekrepált.
Persze,hogy nem ,pöfögött vígan.Beröffentettem a Malacot is,az is gond nélkül működött.Ennek örömére felöntöttem keverékkel a télire elrakott FS 350-et és berántottam.Hááát,az a frenetikus Stihl hangot hiányoltam egész télen.Az maga csoda! ;-))))
Biztos az amerikai piacra gondoltak, amikor túlbiztosították a gép etetését, arrafele mindent túl kell biztosítani és mindent le kell írni a használatiban, pl. hogy nem való kutyamszírozásra ez az ágdaráló, stb... :-)
A darálója teljesen sirájj. 7 cm-es ágat vígan ledarál. Csak eredeti formájában szinte egyáltalán nem etethető. Belehülyültek a kezelő védelmébe . Télen nem ment. De nincs baj a motorral. Néha qrva nagyot visszalő, ha melegen indítom. Ennyi .
Átalakítás után használható. A felső tölcsér komplett közepét kivágva, a vastag ágnak való etetőt a kevesebb, mint felére levágva . Eredeti formájában szinte használhatatlan .
Ha esetleg tudnál olyat mutatni, ahol a csodás 3 napos szervizben VALÓBAN 3 nap alatt henger/dugó csere valakinek meg is történt ... Persze biztosan tudom, hogy Budapesten a Gépész utcai stihles szaki ezt EGY nap alatt produkálja. Ő be tud menni az alkatrészért, ez messzebbről azért kicsit hosszabb .
Léci, léci !! Oszd már meg velünk ezeket a véleményeket . Én önzetlenül megosztottam veled, mit írtak a nagytudású, széles látókörű amcsi szakemberek az amerikai helyzetről. Egy akkora országban 5, azaz ÖT darab cég árulja. És azok is úgy, mint az ETALON, hogy kb 3 fajtát. NINCS olyan hülye favágó Amerikában, szerintem, aki képes a fűrésze javításáért 2000 km-t utazni. Meg is írták, hogy OTT erdőben a Dolmark száma 0 db.Te viszont itt ködösen utalgatsz, emlékezetem szerint a szöszmöszgatyás mester volt az egyetlen utalásod. Mellesleg valaki már írta itt, hogy aki a fűrészeit felsorolja, és 10 fölötti számról beszélünk, az nem favágó, hanem fűrészbuzi. Megeshet, hogy életében nem vágott össze 10 köbm fát .
Azért egy jó erős feketét főzethetnél a kollégáddal, hogy felébredj a Dolmar álomból. :-)))
Állandóan ár/érték arányról beszélsz.
Mikor először találkoztunk elmondtam véleményem. Az-az inkább a komoly felhasználók véleményét tolmácsoltam.
Tudod : van a STIHL, a Husqvarna meg a többi.
Tanmese: Említettem hogy környékben egy favágót ismerek akinek Makitája van, és bekrepált. Nos ez a srác, két hete jött a roncs UAZ-ért ami itt állt nálam, és nála volt a kék szörnyeteg (vagy förmedvény , kék fűrész, brrrrrrrr) . Kérdeztem mi volt a kínja ?
Nos, ő erre elpanaszolta, hogy szervíz gyalázat. Végén el kellett küldeni székesfehérvárra, és nettó 99 000,- HUF-ja bánta a henger dugó cserét . A nagyobb gond viszont az, hogy a kitűnő marketing, logisztika, meg osztályelső teknikának ez majdnem másfél hónapot vett igénybe. Így mivel ezen kívül még egy fűrésze van, és nem fizet oly jól a termelés, hogy csikkzsebből vett volna egy értelmes nagy fűrészt, el kellett halasztania a fensíkon a nagyobb termelést, (csinálta a kisebbeket, hogy legalább ezt a "jutányos" javítást ki bírja fizetni) most meg már nem engedték elkezdeni a nagyot, mert 10.-étől csak a madarak zajonghatnak az erdőben.
Ősszel majd újra megpróbálhatja, " talán.
Ennyit az ár/érték arányról. Ha van egy MS 660-a, eleve nem szokott szétesni. Másrészt max egy hét a henger csere, de ha nagyon sürgős, és jó kuncsaft, három nap, és bruttóba nincs ennyi . Ezzel szemben a 7900-as "...? nos mit mit mondjak. Ugrott a munkája, bevétele stb. Piszokul megérte az árát.
Nem lehet a gépeddel összehasonlítani egy igazi favágóét. Ők egy jó napon többet használják, mint te egy évben.
Ha nem hiszed, mondtam ősszel beprotezsállak valamelyik brigádhoz, vagy a Kovács tüzépre, ahol beleállnak tekézni a lerakott saránkba, és meg sem állnak, míg tankolni nem kell. Ott lehet tesztelni gépet, nem évi 10 M3 -nél.