Sokat jelentett a kabókai útátjáró kibontás???? Kiegészíteném a véleményedet! AZ VOLT AZ ALAPJA AZ EGÉSZ LOPÁSI DOLOG BEINDULÁSÁNAK!!!!!!!!!! Miért? Ha jól tudom akkor 2001 - ben szedték ki az átjáróból a síneket. Javíts ki ha nem jól tudom, pedig valahova fel is van írva nekem a pontos dátum, de azt most nem keresem meg...! A forgalom 1999 - ben állt le és ( elvileg ) 2001 - ig nem nyúltak a vonalhoz! Ekkor kiszedték az átjáróból a sínt. Mindenki aki arra járt - még a hozzá nem értő emberek is azt gondolták hogy lefelé már soha többé nem megy vonat, tehát lehet lopni akármit... Ezen elv alapján a bátrabb enyveskezűek nekiálltak lopni, először csak kicsit - aztán vérszemet kapva mindíg többet, mindíg többet! Mostanra kritikus lett a helyzet, már csak az miatt is hogy a fák és a bokrok annyira benövik a pálya környékét hogy nem lehet meglátni azt sem ha valaki ott mászkál a sínek között. Ezt kihasználva a nem szem előtt lévő részeket támadják meg legelőször a tolvajok... Azt hiszem ezzel le is írtam mindent... HA VALAKINEK VANNAK SZEMÉLYES ÉLMÉNYEI AZ 1999 - 2002 ÉVEKRŐL LOPÁS TERÉN AZ KÉREM JELENTKEZZEN ÉS ÍRJON HOGY MIKOR LÁTOTT ILYENT ÉS HELYSZÍNILEG HOL! Köszönöm! Ez azért lenne fontos nekem, mert én 2002 - ben nem győztem fotózni a lopott részeket. Lehet hogy holnap este le is írom a 2002 - es ottjártamkori helyzetet lopásilag - hogy hol mi és mennyi hiányzott! Más! Megkérhetlek hogy lennél szíves felrakni a képeimet ide a topikba a vasárnapi gyaloglásom keretén belülieket?? Ha igen akkor küldöm őket mailbe! Erre mindenképpen választ várok! Feltennéd a képeimet? Egy másik vagy új hozzászólásban viszont betehetnéd azokat a mezőhídvégi épület képeimet amiket szintén elküldenék neked mailbe hogy lássa mindenki azt hogy mi történik az épülettel 1999 óta...! Ezt is köszönöm!
Kösz a képeket segítségnek, bár nem mindegyikkel vagyok tisztában hogy helyileg hol is lehet! Sajnos a természet hónapról - hónapra átformálja a tájat így nehezebb behatárolni a pontos helyszínt... No akkor felülről lefelé haladva írom a válaszokat a képeidhez hogy azok jelenleg milyen állapotban is vannak, íme: 1. kép: ha jelzőkön belüli részt ábrázolja a kép akkor nem hiányzik semmi! 2. kép: az előjelzőt látom - ez a helyszín tökéletesen megvan hiánytalanul, csak írtó nagy gazban! 3. kép: előjelzőre figyelmeztető tábla, itt is minden rendben van, még a tábla sem hiányzik! 4. kép: ezekről az akácfákról van képem nekem is! Az eggyik 2002 - es, a másik 2005 - ös fotózás, a következő 2008 - as fog lenni! Ezt csak úgy érdekességképpen fotózom 3 évenként hogy mennyit nőnek a fák. Lévén hogy asztalos vagyok azt tanultuk hogy 30 év alatt vágásérett az akácfa, kíváncsi vagyok ezek meddíg húzzák majd... - amúgy itt is minden rendben van - bár heveder hiánnyal találkoztam a fákon túl 1 - 2 helyen egy korábbi ottjártamkor azóta semmi nem tűnt el! 5. kép: ez a helyszín is rendben van akkor ha az előjelzőre figyelmeztető tábla után készült még az egyenesben a következő útátjáró elött! 6. kép: IGEN! Ez már a lopásos helyszínhez közel található! Szelvényszámilag a 473 - 472 szelvény között fotózhattál, mert a távolabb látható fűzfáknál már vannak sínkidöntögetések és teljes hevder, alátétlemez, síncsavar hiány is! Amúgy ahol a képet fotóztad ott hol hiányzik heveder - hol nem! Változó...! 7 - es és 8 - as kép: IGEN! Ez meg már a lopott rész után található! Itt sínkidöntögetések láthatók jelenleg, - és eltűnt minden rögzítő elem...! 9. kép: itt minden rendben van! Jó hogy betetted ezt a képet, ugyanis ez az a rész amire a korábbi hozzászólásomban azt írtan hogy iszapos rész...! Ezt ha kiássa valaki megdolgozik érte keményen! 10.kép: itt megint jól fotóztál, mert ahol a levegőben lógnak a talpfák az előtt van egy kis betonhíd, arról fotózhattál. A képen látszik hogy a sínillesztésben már lelopták a hevedereket! Itt most a helyzet annyiban változott hogy eltűntek az alátétlemezek és a síncsavarok is! De csak ennél az egy mezőnél...! 11. kép: ha ez a helyszín az előbbi ívből kifelére haladva készült kb. 100 - 200 méterre akkor itt minden rendben van! 12. kép: erre most nem jártam, de ha jól emlékszem akkor tavaly igen - és akkor a helyzet változatlan volt, nem lett több hiány! 13. kép: na itt meg aztán főleg nem jártam! Ez már igencsak közel van kabókapusztához..., - remélem azóta a sínek még nem tűntek el! 14. kép: reméltem hogy berakod ezt a képet! Írd már meg nekem légyszíves hogy hol található ez a helyszín! Talán kabókapuszta alatti második földúti átjáró környékén? Ott emlékszem csak ilyen nyílt terepre, rétre! Fontos volna, mert megkeresném ezt a helyszínt! Amúgy passz! 15. kép: ezt helyileg megint nem tudom meghatározni, de sejtem hogy a két földúti átjáró között van kabóka alatt. Szerintem az iszaposodott ívtől északabbra, talán még a kis betonhíd fölött, így azt állítom hogy a felső földúti átjáróhoz lehet közelebb! Nos? Akkor végeztem is! Remélem tudtam segíteni és összeáll benned a kép hogy helyileg merre is történtek a sínlopások? Írhatom úgy is hogy mezőhídvégtől északra 3 kilóméterre! Áááá - kb. 2,5 - re!
Rendőrségnek nem szóltam, már azért sem mert vasárnap voltam és azt sem tudom hogy mezőkomáromban van - e egyáltalán rendőrség. Egy napon nem múlik semmi már ezért ma jelentettem tamásiban az állomáson, majd onnét ment a vasúti telefon a PFT - nek, a diszpécsernek! Megadtam a pontos lopási helyeket szelvényszámilag, szóval elindítottam egy lavinát és nagyon bízom benne hogy a tolvajokat be fogja temetni! A képfeltevést még nem volt időm gyakorolni ezért hogy mindenki láthassa a képeket elküldöm őket nidsz kollégának és ő profi módon felteszi őket a nevemben... Ugye így jó lessz??
sajnos sokat jelentett az mikor anno kibontották Kabókapuszta útátjáróját, így innentől kezdve a vonal nem vezet(ett) sehová, nade fémtolvajoknak mostanság már fővonal sem akadály:(
Azt nem nagyon hirdethették meg...én a 2004esen voltam, kb május 31 vagy mikó' vó't...sajnos azóta tényleg nem volt?elvonási tüneteim vannak...szüleim még utaztak rajta kölökkorukban,igaz már akkor is "gyorsan"...
OFF Beszkenneltem az orosházi kisvasúti végállomás helyszínrajzát, elküldeném neked e-mailben. Mivel a tiéd nem publikus, küldj te először egy levelet. (valami rövid bemutatkozás-féle is érdekelne, mert annak ellenére, hogy itt laksz 35 km-re, semmit nem tudok rólad) ON
Üdvözlet mindenkinek! Sajnos elszomorító hírekkel kell jelentkeznem a 49 - es vonal Enying - Mezőhídvég vonalszakaszát illetően...! Pénteken elmentem hogy körülnézzek a vonalon, ( biciklivel voltam ). Mezőhídvégen az állomással szemben lévő földúton kibicajoztam az Enying felöli előjelzőhöz. Mindent rendben találtam a korábbi látogatásomhoz viszonyítva, majd továbbtekertem Enying felé ismét a vasút mellett található földúton, egészen a szőlők végénél lévő következő útátjáróig ami a 476 - 477 - es szelvények között van. Nagyon meglepődtem azon amit láttam! A vasúti sínek közét gyönyörű szépen lelegeltették valószínüleg birkákkal! Olyan tiszta lett a pálya mintha borotválták volna, még a sínek is gyönyörűen látszottak. Úgy döntöttem elmegyek a sínek között és megnézem meddíg tiszta a pálya... Elindultam, jól haladtam, csak a faágak miatt kellett lehúznom a fejem nagyon sok helyen. Aztán meg kellett látnom azon dolgokat amiket nem szívesen látnák sosem, ( szerintem ti sem! ) - de sajnos ott voltak előttem tényszerűen! A 472 - 471 - es szelvényben ki vannak bontva a sínek! - Oly formában hogy síncsavar és alátét lemez az óne...! Az összeset ellopták! A síneket csak a hevederek fogják össze! Aztán nem is gondoltam volna hogy ennél még rosszabb is lehet a helyzet...; - sajnos lett! Odébb találtam egy sínhiányt, kb. 3 métert kivágtak a 25 méteres szálból! A lopott sínszál után rosszabb lett a helyzet, mert eltűntek a hevederek is és a sínszálak ki voltak döntögetve egészen a a 470 - es szelvénykő környékéig! Aztán jött az infarktus...! Eltűnt minden! Csak a kopasz talpfák voltak a zúzottköves ágyazatban! Itt leléptem a lopott rész hosszát - és kb. 80 méternyi vágányt fújtak meg a gazemberek! Ez a rész terepileg egy baromira fás rész olyan sűrű hogy a madár is térkép alapján találna ki belőle! Én is nagyon lehajolva tudtam csak tolni a biciklimet az ágak miatt, de a pálya gyönyörű tiszta volt továbbra is. A 80 lépés után ismét egy tiszta ívben a 469 - es szelvénynél találtam megint síneket kibontva és kidöntögetve, egészen a 468 - as szelvényig. Aztán olyan szakasz jött ahol minden sínrögzítő elem megvolt csak éppen a hevederek hiányoztak, majd jött egy bevágásos rész ami sínkoronáig fel van töltődve iszapos földdel ( persze most száraz volt ) - itt megvan minden felépítményi anyag! Megjegyzem hogy aki ebben a 100 méteres szakaszban akar anyagot lopni az felkötheti a gatyáját, mert meg fog dolgozni érte piszkosul...! Na de tovább tekertem, az elárasztott rész utám minden rendben van, nem hiányzik semmi a felépítményből! Aztán egy ívben jött egy kis betonhíd ami szép zúzottköves és tiszta volt, na itt megint kibontottak egy 25 méteres mezőt...; - se síncsavar - se alátétlemez, - se heveder! Aztán a következő mezőtől kezdve ismét minden rendben van! Tudtam még haladni a pályán 100 métert aztán vége lett a 464 - es szelvénynél a legeltetett szakasznak, tovább nem tudtam menni akkora volt a gaz! Szóval a lelegeltetett szakasz a 476 - 464 - es szelvények között található, ami tartalmaz kb. 80 méternyi sínhiányt és több 100 méterben sínkibontást illetve kidöntögetést vegyesen... ! Holnap ( vasárnap ) megyek a helyszínre megint és fotózok ezerrel mindent amit még láthatok aztán talán soha - soha többé, mert ellopják! Üzenem hentes2 - nek hogy a topikba való bejelentkezésem után nem sokkal témáztunk a vonalszakasz kipucolásáról és rajta való közlekedésről - hát azt hiszem ennek végérvényesen vége...! De kár - pedig milyen jó lett volna Pusztaszentmihályfa és Mezőhídvég között azon a 4 Km - es távon hajtányozni. Bár lehet hogy mi kipucoltuk volna és akkor aznap éjjel meg el is lopták volna az egészet, szóval kikapartuk volna a gesztenyét és más vitte volna el... Hát ezek a szomorú tények a 49 - est illetően! Akinek kedve van az mindenképpen menjen fotózni, mert külőnben lemarad mindenről. Üdvözlettel: tamási 48. - 49.
Ismét 3 kép a Solt-Dunaföldvár bontásáról (2002.03.18.): 1. ábra: Bontás csavarozógéppel. 2. ábra: Ezt a mezőt már nem bírta a Platov felemelni, mert akkor romlott el (látható, hogy a közút frissen van felújítva). 3. ábra: A Kis-Dunahíd, még sínekkel (lásd néhány hozzászólással lentebb a 2004-es állapotot!).
Azt a síndarabot nem láttam akkor, biztos az ágyazatban volt (azért olyan rozsdás). Később vmi vállalkozó megvásárolta a bentmaradt "B" aljakat, és elvitte (kivétel persze ezeket). Én azóta nem jártam arra, nem is akarok. Nekem akkor óriási élmény volt Soltról kimenni TVG-vel a Kis-Dunahídig. (előtte nem jártam a vonalon)
Abaligetet nem fogja megismerni. Hungary-t írd be neki, utána pedig szépen oda kell forgatni Pécshez, aztán zoomolgatni és végül meglesz Abaliget is, Husztót is.Ha pedig éppen más szükséges, akkor oda kell forgatni. :-)
"a "B" jelű betonaljakat otthagytuk, mert azok nem jók semmire" ...meg ezt is otthagytátok! :-) Úgy látszik valakinek mégiscsak jók voltak valamire, mert 2004. novemberében már csak ezt a 3 db-ot találtam, ezeket is a kis-híd után. 3. Szegény turistákat így félrevezetni...
A főtéren lehet, hogy még mindig ez a térkép van kint...