Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Törpe, lányom barátja újraizélt valamit a számítógépen, és eltűnt a szkájp nevem a bejelentkező ablakból. Én meg ugyan hogy nem emlékszem rá. Tudsz segíteni?
Ez ugyan amerikai kiejtessel, de lassan mondja a szoveget, es el is olvashatod, amit mond - nem egy utolso szempont. Sot letoltheted oket mp3-ban es akkor nem kell utana a halozat, hogy meghallgasd annyiszor, ahanyszor csak kedved tartja (jobb-ful mentes vagy mifene a magyar ablakokban)
Ha erdekelnek angol hangos-konyvek, akkor fel tudok tenni neked egy parat (van kb 1GB-nyi...). Ezek regenyek (ott az angol szoveg egy fileban) felolvasva.
Ilyesmik vannak: Sherlock Holmes kalandjai (egy tucat), Micimacko, Robinson Crusoe, Edgar Allen Poe novellak, Alice (mind a sok), Peter Rabbit, Verne, Dr. Moreau szigete, Az idogep, Oz (mind a 3), egyeb mesek, stb.
Ezek, a regi szep idokben, amikor a net meg valoban ingyenes volt, letolthetok voltak...
beszélni = magamban, néha lányaimmal(persze, ez utóbbi a hatékonyabb, mert javítanak ha kell),
értés = ez az, amit eddig nem sikerült megoldanom. Most sem várok csodát, de tudom, hogy hallás után sokkal könnyebben ragad meg bennem a szöveg. Zenei hallásom kiváló (nem viccelek!) és tudvalevő, hogy ezek összefüggnek.
HP 13
Kedves nyomtatólány, küldök privátot is, de itt is meg akarom köszönni!!:-)
Azért nagy egér vagy!:-)))
Törpe, ha gonoszkodsz velem, ragacsos gombócot kapsz!
nagyi - aki éppen kókusztekercset süt és ma már nem ér rá többet fórumozni, mert vendégségbe megy
Angliaban a tavolsagot nem meterben merik, hanem oraban.
Vagyis nem az a "kozeli" munkahely ami 10 km-en belul van, hanem az amelyik 20 percen belul. (sajat valasztott hatarertekeim)
Az a munkahely amelyik 8 km-re van, de masfel ora kocsival, azt nem lehet kozelinek nevezni. (Hireim szerint, Londonban elofordulhat: 1 mile = 1 ora, kocsival)
A terkeprol csak a tavolsagot tudod leolvasni. A megtetelehez szukseges ido megtapasztalasahoz ide kell jonni.
Köszönöm a tanácsokat, tényleg kimerítő választ kaptam a kérdésemre. A pénz elvileg már most meglenne rá, "clean" jogsim pedig 7 éve van. Főleg azért érdekelt, hogy meg tudjam már előre tervezni, milyen sugarú körben nézelődhetek állás ügyében.
Kocsivásárlási tanácsokat már adtak a fiúk,ez tényleg secc-perc.Megnézed,ha tetszik,akkor kifizeted,beülsz és már mész is haza.
Amit előtte nem árt megnézni az a biztosítás.Ha fiatal vagy friss jogsival,akkor érdemes előtte már az interneten megnézni,hogy hol kapod a legolcsóbb biztosítást.Valószínű ez a futam lesz a legnehezebb.
A V5 nevu okmanyban levo nev, cim az a "registered keeper", (magyarul "uzembentarto"), vagyis angliaban NINCSEN PAPIR AMI A TORVENYES TULAJDONORA utal !!! Az uzembentarto az nem feltetlenul tulajdonos.
Ezert kell HPI check, meg ilyeneket megcsinalni. Egy teljesen kaosz es zavaros jogi rendszer !!!
Azert a registered keeper a fontosabb mert annak az embernek a kotelessege kifiztni a kocsiadot, a biztositast, es az alkalmankenti gyorshajtasi/parkolasi bunteteseket, es o igy nyomonkovetheto.
Ebbol lathatjuk hogy a mai modern terrorallamokban az ado / vam / hadisarc / vedelmipenz / valtsagdij befizetese sokkal jobban fontos mint a jog es a rend fenntartasa.
A DVLA nem szereti, ha 4 het eltelte elott baxogassag a papir miatt, bar lehet probalkozni. A 4 het ami utan mar "rendellenesnek" lesz tartva az uj forgalmi kesedelmes megjelenese.
A vevo semmivel sem tud rahatni az eladora, hogy kulgye mar be a regi V5-ot. Viszont ha az elado megsem kuldte be, akkor a vevo a nala levo cetlivel igazolhatja a kocsi "megvetelet" - rajta az elado alairasa - es kezdemenyezheti egy uj V5 reszere torteno kiadatasat.
Az eladonak semmifele papirja nem marad - miutan elpostazta a regi V5-ot a DVLA-ba - amivel igazolni tudja hogy eladta a kocsit.
Vagyis ha az uj tulaj ezidoben belaszalad egy speedkameraba, akkor a regi tulaj csak abban bizhat hogy a DVLA megkapja a pontos adasveteli datummal ellatott
V5-ot, ami ketsegkivul bizonyitja hogy akkor mar nem o, hanem az uj tulaj a felelos mindenert.
Ha pont ilyenkor veszik el a postan a regi DVLA akkor jonnek a "hosszu nehez harci napok", mert allambacsi kimeletlenul bevasalja a penzt, es a veszekedest rahagyja a szegeny maszek polgarokra.
Ilyenkor az uj tulaj "termeszetesen" nem biztos hogy eloreugrik elismerni a vetket, kulonosen akkor, ha az esetleges buntetes meghaladja a kocsi erteket, ami regi olcso kocsi eseteben konnyen elofordulhat.
Ha eladtok autot, sohase postazzatok a V5-ot a postaladaba, mindig szemelyesen kell bevinni a postahivatalba, mert onnan mar specialis DVLA zsakba megy a DVLA-ba, vagyis NEM keveredik egyeb postai cuccokkal. Ez igy elfogadhatoan biztonsagos.
Forras: jomultkor kifaggattam postasnenit a fopostan ezugyben
Frissiben vett kocsi hasznalata: tax/mot/biztositas es mehet.
Az ember altalaban nem vesz MOT nelkuli roncsot.
Biztositashoz SEMMIFELE kocsipapir nem kell, csak be kell mondani a rendszamot, meg valaszolni egypar hulye kerdesre es FIZETNI.
Ado: ha ugyes vagy van a kocsin, ha nincsen a postan venni kell, de kell hozza a MOT es biztositasi papir is.
En nemreg lattam Volvot 320 ezer merfolddel, es meg ment...
Hasznalt auto vetel annyibol all, hogy "megtalalod az igazit" (ezt nem tudom megsaccolni meddig tart), majd a tulajjal megegyezel, kifizeted es kitoltitek a V5C nevu lapot, ami a kocsi forgalmi engedelye. Ezen ellenorizheted, hogy valoban o a tulaj, es rairod a sajat neves es cimed. Szetvagjatok 2 reszre, az egyik a tied, amivel igazolod, hogy megvetted es a tied az auto. A masik reszet a tulaj koteles bekuldeni a DVLA-hoz. Miutan bekuldi a DVLA kuldi a te cimedre az uj V5C-t, amin mar te vagy a tulaj.
Az atiratas koltsege: 0.00 (ize, a belyeg, amit az elado ragaszt a boritekra, amikor bekuldi a DVLA-hoz a regi forgalmit, plusz a tinta, amelyet elhasznaltok, amikor kitoltitek)
Ha nem jon meg a nevedre 2 heten belul az uj forgalmi, akkor izelgetni kell a regi tulajt, hogy tenyleg bekuldte-e a papirt (kereskedesek meg szoktak varni mig 4-5 eladas osszejon es egyutt kuldik be, ezert keshet), illetve a DVLA-t. De altalaban megjon a papir.
Ha van kb. 1500-2000 fontod, akkor any-make-any-model-max 30000 miles-ra keresel. Mi tobb autot vettunk, amit mami/papi vett nyugdijba vonulasa alkalmabol, igaz 8 eves volt, de futott 22-25.000 merfoldet, es nagy becsben volt tartva. Multkor lattam 1995-ert Peugeot 206-ot 13.000 merfolddel 7 evesen.