Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198809


biztos, hogy az agglomerációból érkező autósok pénzéből !CSAK! a BKV-t kellene finanszírozni??
Szvsz. legalábbis részben a _regionális_ közlekedés _fejlesztését_ kellene finanszírozni.
Ahogy már elhangzott: szükség volna egy tömegközlekedés-fejlesztési alap létrehozására. A dugódíj is mehetne oda.

a többi kérdés asszem költői...
Előzmény: Törölt nick (198807)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198808
Sorry a 140 és a 160-at picit nehezen bírom megkülönböztetni menet közben, csak érzékeltetni akartam az elővárosi vonatok sebességgét, a nálunk 40-el döcögő HÉV-hez képest
Előzmény: hmsoft (198806)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198807
------------------------------------------------------
"Mivel a két esetben más szereplőhöz kerül(ne) a bevétel, és az egyiknek (dugódíj-terv) van köze a BKV finanszírozásához, a másiknak meg (parkolási díj) gyakorlatilag semmi, a párhuzam (ezen aspektusból) rossz.
-------------------------------------------------------

Én értem! DE!

- mi a garancia arra, hogy a dugódíj nem a parkolási díj analógiájára lesz bevezetve? Az, hogy a politikusok azt ígérik? Az, hogy a fórumon egyesek azt írják?

Tegyük fel, bevezetik a dugódíjat, aminek "van köze a BKV finanszírozásához":

- milyen mértékben van köze? Mert a hipotézis már akkor is igazolva van, ha a bevételek 1%-át megkapja a tömegközlekedés, a maradékból pedig S-K-JB Zrt. lízingelhet magának Lamborghiniket! Arról ugye már tanúbizonyságot tettek városatyáink, hogy mennyire hülyének is nézik a szavazópolgárokat.

- készült már arról tanulmány, hogy mégis milyen mértékű infrastrukturális beruházások szükségeltetnek a dugódíj bevezetéséhez? Mert nyilván az a cél, hogy minél többen válasszák a tömegközlekedést, de legalább a városhatárt ne lépjék át az autóikkal!

- biztos, hogy az agglomerációból érkező autósok pénzéből !CSAK! a BKV-t kellene finanszírozni??

------------------------------------------------
"... de ennél tovább ragozni szerintem értelmetlen."
------------------------------------------------
Ha Vazul topiktárs önzőző-buzizó hozzászólásából három napos vita kerekedett... :))
Előzmény: ghosty9 (198804)
hmsoft Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198806
Engem konkrétan az érdekel, hogy van-e Moszkva elővárosában 160 km/h-val közlekedő elektricska

Nincs. A személyvonatként közlekedők és a városközi expresszek menetrendje egyaránt 100/120-as. A városból kivezető fővonalak (11 db.) pályasebessége 120 és 140 között szóródik, kivéve a szentpétervári vonalat.

hm
Előzmény: orangutan (198803)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198805
Azért talán már túl vagyunk azon, hogy a "térképen jól mutat". Forgalmilag az összekötés abszolút indokolható, erről még vitát sem érdemes igazán nyitni.
Előzmény: Törölt nick (198799)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198804
"Én ennek kapcsán kérdeztem meg, hogy akkor a jelenleg befolyó parkolási díjakból miért nem fedezik a tömegközlekedés fejlesztését, de legalább a szinten tartásának egy részét? És ennek kapcsán irreleváns az érvelésed!"

Nem irreleváns. Pont arra mutat rá, hogy a parkolási díj lehetne analóg a dugódíjjal (illetve a dugódíj ezen tervével), azonban, mindenki nagy sajnálatára, mégsem az. Mivel a két esetben más szereplőhöz kerül(ne) a bevétel, és az egyiknek (dugódíj-terv) van köze a BKV finanszírozásához, a másiknak meg (parkolási díj) gyakorlatilag semmi, a párhuzam (ezen aspektusból) rossz.

Ha ennyiből sem érted, azt nagyon sajnálom, de ennél tovább ragozni szerintem értelmetlen.

Megjegyezném még, hogy pl. Szegeden (nincs főváros-kerület felosztás, ugye) az SZKT alá tartozik a parkolási üzletág (Szepark).
Előzmény: Törölt nick (198800)
orangutan Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198803
Engem konkrétan az érdekel, hogy van-e Moszkva elővárosában 160 km/h-val közlekedő elektricska, vagy csak Csőrike álmodta.

Ehhez kellene egy menetrend. Könnyítésképpen megelégednék egy városnévvel is, a menetrendet majd megkeresem.
Előzmény: Törölt nick (198789)
vrobee Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198802
Nem lenne olyan csekély az a % . Gondolom, nem lep meg az állítás, hogy a váci vonal utasainak elsöprő többsége nem a Nyugatiba igyekszik :) . Hálózatilag abszolút indokolt volna egy ilyen nyomvonal (és ez kicsit több annál, hogy "a térképen jól mutat" - azt is jelenti, hogy ha az érintett vonalak ma épülnének ki, bizony lehet, hogy megfontolandó lenne valami közös üzem).

az előző megjegyzésem alapvetően nem neked szólt!
Előzmény: Törölt nick (198799)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198801
Hát így tegyen fel az ember rávezető kérdéseket? ;-)

Amúgy ja, kábé arról van szó, hogy van egy kerületeknél jelentkező bevétel, meg egy fővárosnál jelentkező kiadás, a kettőt ebben a felállásban egyszerűen nem lehet összepasszintani, én se fizetem ki a szomszéd villanyszámláját még akkor se, ha futná rá. Más felállást persze lehet csinálni, viszont az nem ennek a két játékosnak a felelőssége. (Az önkormányzati törvény átszabása meg, bármilyen időszerű is, óriási falat.)
Előzmény: attus germanicus (198795)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198800
Elbeszélünk egymás mellett! :))

Az alapfelvetés az volt, hogy a Dugó-díj csökkenthetné a városon belüli autóforgalmat valamint hatékonyan hozzájárulhatna a tömegközlekedés fejlesztéséhez.

Én ennek kapcsán kérdeztem meg, hogy akkor a jelenleg befolyó parkolási díjakból miért nem fedezik a tömegközlekedés fejlesztését, de legalább a szinten tartásának egy részét? És ennek kapcsán irreleváns az érvelésed!

A parkolási díjak már most is szolgálhatnák a dugódíj által megfogalmazott elveket, de mégsem ez történik!
Előzmény: ghosty9 (198792)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198799
De annyira sem, hogy az M3 utasainak csekély %-áért összekössük az összes elővárosi vonalunkat mert térképen jól mutat.
Előzmény: attus germanicus (198797)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198798

>Csak az a baj, hogy valószínű nem lenne annyi utas aki eddig átszállásra kényszerült akiért érdemes lenne összekötni.

Dehogynem lenne. Bőven lenne. Sőt. Nem ezen az oldalon van a probléma.

Előzmény: Törölt nick (198796)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198797
Na, azért annyira egyelőre nem állunk jó, hogy azért építsünk egymás mellé két vasutat, hogy majd, ha az egyik elromlik, akkor használjuk a másikat...
Előzmény: Törölt nick (198796)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198796
Csak az a baj, hogy valószínű nem lenne annyi utas aki eddig átszállásra kényszerült akiért érdemes lenne összekötni. Ezt próbáljuk elmagyarázni.
A metró maradhat metró, de átjárható hálózatot alkotva 2-3 és majd a 4 és 5, az elővárosi vasutak összekötésével pedig ettől független másik hálózatot kapnál ami egy + lenne. Praktikusabb és olcsóbb is.
Ha zavar van a vasútnál akkor mit csinálsz?
Külön hálózat esetén van 2 városi nagy kapacitású közlekedési hálózatod, ami részben tudná pótolni a másikat a megfelelő operatív intézkedésekkel amíg egy zavar fennáll.
Előzmény: :Snoopy: (198794)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198795

>A kerületek úgy egyébként mennyivel járulnak hozzá a tömegközlekedéshez?

Jellemzően nulla forinttal.

Előzmény: ghosty9 (198792)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198794

Én azt értem, de nem 2 percenként akarok metrót közlekedtetni VÁCra?  Lenne egy végállomás Kápmegyeren vagy Dunakeszin illetve megmaradna a Kökis végállomás meg a Monori, és úgy lenne igazítva hogy az igényekhez maximálisan igazodjonk.

 

Szentendrére se jár 4 percenként a HÉV, mégis meg van oldva a dolog nem?

Előzmény: Törölt nick (198779)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198793
A moszkvai kérdés arra vonatkozott, hogy ott 100-150km az előváros.
Előzmény: attus germanicus (198791)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198792
"Ok! Legyen!"

Ez nem "legyen" kérdése.

"És miért nem látott a tömegközlekedés egy kanyit a befolyó összegekből?"

A kerületek úgy egyébként mennyivel járulnak hozzá a tömegközlekedéshez?
Előzmény: Törölt nick (198785)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198791
Ez még mindig túl általános. Kit érdekel, mekkora város Moszkva? Ha az a kérdés, hogy érdemes-e kivinni a metrót a váci vasútra, akkor csak az számít, hány utas van a váci vasúton, mekkorák a metrószerelvények, mekkora a váci vasút kapacitása.
Előzmény: Törölt nick (198789)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198790
Ezt egy percig sem gondoltam, nyugi :)
Előzmény: vrobee (198787)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198789
Nem is a konkrét menetrend a kérdés :)
Mekkora város Moszkva és mekkora Budapest?
Mekkora ország az oroszoké és mekkora a mienk?
Előzmény: orangutan (198786)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198788
Ezen részében igazad van, de csak részben! :)
Eleve a dugón át kellene bejutnom, és keresni parkoló helyet (ami ugye ritka) és még fizethetnék is érte. Ennyi idő mire elmegy addigra 2x érek oda tömegközlekedéssel. Ezekért mind együttesen nem megyek, de főleg a parkolási díjért - ezen belül pedig ugye ott van az, hogy amit én azért fizetnék be, hogy szabályozza a forgalmat és a tömegközlekedést finanszírozzák belőle azt nem teszik. Ferrari lízingre nem fizetek óránként majd 500 HUFot.
Előzmény: ghosty9 (198784)
vrobee Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198787
A váci vonalon nem félóránként megy vonat, hanem konkrétan a reggeli csúcsban befele nyolc (Ebből ha jól tudom, három vonat hosszú, öt pedig szimpla hernyó). Na és a betétjáratot is föltalálták már. Szóval ez _önmagában_ nem indok.

Azt azért kérném, hogy most senki ne tulajdonítson nekem olyan állítást, hogy szerintem a váci vonalra ki kéne vinni a 3-as metrót...
Előzmény: Törölt nick (198779)
orangutan Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198786
Moszkvába az "előváros" az kb 100-150 km, ahova HÉV megy. igaz ez a HÉV 160-al megy, de pl egy Kiskunfélegyháza nagyságú városból bennvagy a központban 1 óra alatt

Tudnál konkrét menetrendi adatokat mutatni?
Előzmény: :Snoopy: (198775)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198785
"Főleg mert az érintett területek túlnyomó többsége nem is hozzá tartozik, hanem a kerületekhez."

Ok! Legyen! És miért nem látott a tömegközlekedés egy kanyit a befolyó összegekből? :))
Előzmény: ghosty9 (198783)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198784
"én nem megyek be. Nem fizetek a parkolásért. 1 fillért nem vagyok hajlandó azért adni, hogy egy darab közterületet igénybe vehessek ahonnan ugyanúgy ellophatják vagy feltörhetik az autómat és semmi szolgáltatást nem kapok a pénzért. Máshol pedig ugyanez a közterület ingyen használható. "

Ha picit lehiggadnál, gyorsan rá is jöhetnél, hogy lám, pont te demonstrálod, hogy a parkolási díjnak mi a célja forgalomszabályozó elemként, és lám2, működik. :-)
Előzmény: Törölt nick (198782)
ghosty9 Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198783
"miközben a főváros alig látott a parkolási bevételekből valamit"

Főleg mert az érintett területek túlnyomó többsége nem is hozzá tartozik, hanem a kerületekhez.
Előzmény: Törölt nick (198780)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198782
*****!

Amúgy való igaz, hogy legalább 1 autóval kevesebb van a belvárosban mert én nem megyek be. Nem fizetek a parkolásért. 1 fillért nem vagyok hajlandó azért adni, hogy egy darab közterületet igénybe vehessek ahonnan ugyanúgy ellophatják vagy feltörhetik az autómat és semmi szolgáltatást nem kapok a pénzért. Máshol pedig ugyanez a közterület ingyen használható. Közben meg ugye küzdjem át magam a város különböző útjain.
Előzmény: Törölt nick (198780)
attus germanicus Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198781

- Milyen sűrűn jön most Vác felől a 70-esen (Dunakeszin át) személyvonat? Elég a mindenütt megállósokat számolni.

- Hány utas jön egy szerelvényen (Számolj 100% körüli kihasználtsággal)?

- Hány ülőhely van a 3-as metró egy szerelvényén?

- Ugyanazzal a járatsűrűséggel, ahogy most a vonat jön, hány utast tudna behozni a metrószerelvény?

Előzmény: :Snoopy: (198778)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.01 0 0 198780
"Szerintem egy optimálisan megvalósított dugódíj nem adó (mint ahogyan a hozzászólásód erősen sugallja), hanem forgalomszabályozó, sőt, mint többletforrás, egy közlekedésfejlesztő eszköz. Akinek muszáj (vagy megteheti), bemehet a belvárosba, fizet érte mint a katonatiszt majd az ő pénze megjelenik egy közlekedésfejlesztésre fordítandó (k)alapban."
----------------
Csak félve merem megkérdezni, hogy a parkolási díjak miért nem közlekedés fejlesztésre mennek? Kíváncsi lennék, hogy eddig a hosszú évek folyamán hány új busz árát realizálták a parkolási társaságok profitként, miközben a főváros alig látott a parkolási bevételekből valamit?! Azt ugye tudjuk, hogy Ferrari-lízingre futja egyeseknek.
Persze, mielőtt még lecsőrikézne valaki, messze nem fedezné a fentebbi cégek nyeresége a buszflotta cseréjét, de már az is egy istenes dolog lett volna, ha a járműpark karban- vagy tisztán tartására beforgatják az összeg egy részét...

Ha bevezetnék a dugódíjat, nyilván arra is meglenne a magyar módszere a fővárosnak, tehát néhány sógor-koma-jóbarát zrt-n keresztül jól megsarcolnák a városba belépő autósokat, azonban a bevételekből egy kanyi nem jutna a tömegközlekedés fejlesztésére... De legalább jól kiritkítanák a jelenlegi hálózatot, mert ugye a párhuzamosságok nem gazdaságosak...
Előzmény: Szaki Danee (198771)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!