Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186617

Elvileg ez nem lehet ok, mert hamarabb észreveszi az olajfogyást

Előzmény: M1,5 (186616)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186616

Most erről eszembe jutott, hogy hogy a 545/645i-ben sincs nívópálca! Talán ezért van belőlük olyan sok motorhibás.

Előzmény: john wick (186615)
john wick Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186615

Ilyen téren egyre szarabbak a legújabb autók. Hiába figyelnek a szenzorok, azokra van bízva az ember. Így pl sok autóban nincs is vízhőfok mérő (mutató/óra), csak valami vészjel kezd kivilágítani. 

Az e93 is ilyen: az olaj hőmérsékletet mutaja egy analóg műszer, de a vízhőfokot már nem.

Sőt, az olajszintet a motorban csak a check controll menüben tudom megnézni, nincs nívópálca... Ezt borzasztóan sajnálom.

Amúgy más is van, ennek az autónak a motorja fel volt újítva, csapágyazva, új olajpumpa, és hajtásra néha bedobja az olajnyomás hibát. Az olajnyomást ténylegesen ellenőrizve nem problémás lenni, viszont két jeladóról kapja az ECU a jelet, és kiderült, hogy az egyik rossz. 

Amúgy szedhetném szét a motort... De megérte gondolkodni.

Előzmény: Stratonicus84 (186614)
Stratonicus84 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186614

Én aztán hiába figyelem a Berlingómat, fogalmam sincsen, hogy a vezérműszíjban hány kilóméter van. :)

Előzmény: john wick (186612)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186613

Igaz, ez jó kis szabály az egész életre: amit csinálsz, arra figyelj oda. A jóga alapelve :)

Előzmény: john wick (186612)
john wick Creative Commons License 2025.10.29 0 0 186612

Ha már a tönkretett motorokról beszéltünk: Tegnap voltam régi barátomnál a toyotájában olajat cserélni. Van mellette egy sokat futott mitsu carismája, 1,6 benzin-gázos, olcsó közlekedési kotlának használja.

Mondom, abban is cseréljünk olajat? Mondja, inkább motort kéne...

A srácról: egykoron csoporttársak voltunk, de barátok maradtunk. Ugyanaz a mérnök végzettsége van, de ő a pénzügy területére vetődött. Sose fogja fel, hogy mifán teremnek a műszaki dolgok, így még a legyegyszwerűbb olajcserét is rám szokta bízni, de egy vizes szerelvényt se tud rendesen megszerelni. Nem baj ez, de legalább hallgatna régi barátjára:

Pár elcseszett dolga autóval:

- Egy VW Multivan 2,5 benzinese volt régebben, amikor mondta, hogy benzinszag jön a motortérből: Én: az injektoroktól a benzint gumicső vezeti vissza, amelyek elöregedtek, azonnal cseréld. Két hét múlva hív, hogy kiégett a VW... A benzin kispriccelt, és a kipufogón kigyulladt.

- A mitrut mikor megvette, dokumentált volt minden, a vezérműszajban kb 70 ezer km volt. Mondom azonnal cserélni kéne. Mondja olcsó autó volt, megnézi mit bír ki. Kb 20 ezret sztem ment vele, de egyszer hívott, hogy nem ért célba, elszakadt a szíj. Megcsináltatta a motort, utána ok.

- Tegnap mondja, hogy jött hazafelé a vidéki házától, amikor a mitsu legyengült, és megállt. Akkor vette észre, hogy a vízhőfok mérő ki van akadva. 

- Hazavontatták, most ott ál a ház előtt a kocsi. Önindítózásra ellenállás nélkül forog. Nem volt nálam semmi szerszám, de nincs is kedvem bontogatni, hogy mi lett vele. 

Nem figyelt, azt mondja. Aki vezet, figyeljen az autójára is, a közlekedésen túl...

 

M1,5 Creative Commons License 2025.10.28 0 0 186611

Igaz, két Fiaton elszakadt a szíj. Az egyiket megrágta a nyest az erdőben, a másikat a bontóból vettem és teszkóba járásra használtam azzal a szándékkal, hogy megy, ameddig megy. 

Előzmény: john wick (186610)
john wick Creative Commons License 2025.10.27 0 0 186610

Hát, izé, a vezérműszíj szakadás, vagy átugrás, az nem tönkremenetel volt? Csak helyesbítek ;) Én vállalom, 2 honda motort kinyírtam, egyet szarul építettem meg, egy retek opelt meg akkor még szerelő csinált, és szarul, azt nem én fektettem vállra. A bmw motorjaim közül mindössze egy lett alattam hengerfejes, az a kezdeti időben volt, az e30 Is, hűtő csere után nem légtelenítettem rendesen, és meghajtottam utána rendesen. Másik hengerfej kellett.

A legutóbbi stroker 2,8-at meg a haverom intézte el, de nem is rója fel nekem, mint kiderült 7200-nál könyökölt ki a hajtókar.

Előzmény: M1,5 (186609)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.27 0 0 186609

Hát...váltásnál figyelem a fordulatszámmérőt :) Meg eddig még sosem volt szükség a 6600-ra! :D ...és alattam még sosem ment tönkre egy motor sem... ;)

Tényleg múlt héten megint 2x lefotóztak a mátrai kanyarban, már egész albumom lehetne. :D

Előzmény: john wick (186608)
john wick Creative Commons License 2025.10.27 0 0 186608

6500 ;) Milyen béjemvés vagy már Teee? ;)

Amúgy a gyári 2,8 motor alul a kis szívósorával verhetetlen, csak fenn szoktak jobban menni a nagyszívósoros verziók, alul jellemzően nyomatékvesztés van, és karakter vesztés.

Egyedül a nagyobb CR-re tuningolt, és jól programozott változatok tudnak alul - is - úgy, vagy jobban menni. 

Tehát a tuning verziók karaktere a pörgetésre hajaz, de úgy ténylegesen jobban mennek. 

Szal, ha nem akarsz a 5000 föltii tartományba jobbat, akkor maradj a legyező szívósornál.

Előzmény: M1,5 (186590)
john wick Creative Commons License 2025.10.27 0 0 186607

Nekem volt egy ilyen 1,6 GT, csak az 1,6-os volt a GT változat.

Elég agilis volt az is, DOHC 8V motor, 105, vagy 115 LE, nem tudom. Egy cimborának volt akkor PUG 1,6 GTi, azzal fej-fej mellett ment, úgyhogy akkoriban nem volt ez rossz menetteljesítmény, a nem sok lóerő, pehelysúlynak mondható, talán 900 kg környéki tömeggel.

A HF az volt a 140 lovas, ugyanez a motor, csak turbóval, meg voltak az Integrálék, a 2 liter turbóval. Utóbbiakból egyszer vezettem egy 240 lovas összerekest, na az odab@szott, a töltés aljában, egyszerűen féltem, de az adrenalin az keményen termelődött, rá sem mertem nézni a km órára. ;)

Előzmény: R100 (186605)
mica-r Creative Commons License 2025.10.26 0 0 186606

Ugyanolyan piros, mint a képen. Csak reklám nélkül.
Még az állapota is ilyesmi volt.
Meg kéne nézni a nyilvántartásban, hogy létezik-e? A régi rendszámot tudom, de az már nem ad ki semmit.

Előzmény: R100 (186605)
R100 Creative Commons License 2025.10.26 0 0 186605

Integrale? Mert az kakas lehetett! Olcsó sosem volt, de ma már az egekben az ára.

 

Mára teljesen eltűntek, sosem volt gyakori, de a sima változatok azért feltünedeztek.

A szomszéd utcában bontottak egy öreg házat, annak a garázsából tólták ezt ki:

 

Nyilván az 1,3 as (1,6 ?) motorral első kerék hajtással keveseket izgat fel, de elrohadva nem volt, a porrétegből ítélve jó tíz évet pihenhetett száraz garázsban. Pár nap múlva eltűnt az utcáról, szélvédő nélkül nem sok jövője van szabad ég alatt.

 

 

Előzmény: mica-r (186604)
mica-r Creative Commons License 2025.10.26 0 0 186604

Régen volt ilyenem, csak sima piros.
Igazi olaszos hangulat, meg olaszos technika. 

Előzmény: R100 (186601)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.26 0 0 186603

A FB monitoringozza a teljes netes aktivitásodat...meg talán még mást is.

Előzmény: Stratonicus84 (186599)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.26 0 0 186602

Így van! Mindenben van valami jó! (egyesek szerint még a francia autókban is....hááát...:) )

Előzmény: R100 (186601)
R100 Creative Commons License 2025.10.26 0 0 186601

Én voltam, jellemzően azon a felületen az olasz vasakat istenítik, én tisztelem mindenki mániáját, de néha edukációs céllal beteszek egy - egy bajor technikát is. Feltűnően visszhangtalanok ezek a képek ott csak a digó lehet menő. Én úgy vagyok vele, hogy tudok örülni akár egy szép öreg Golfnak vagy Lanciának is, ha látszik rajta, hogy szeretik, foglalkoznak vele, nem hiszek a márkák közötti harcban.

 

Ezt nemrég láttam az utcán, nem voltam rest leparkolni, körbejárni, lefotózni, jó látni, hogy vannak ennyire őrült autóbuzik:

 

Előzmény: Stratonicus84 (186599)
mica-r Creative Commons License 2025.10.25 0 0 186600

Én is észrevettem!

Előzmény: Stratonicus84 (186599)
Stratonicus84 Creative Commons License 2025.10.25 0 0 186599

De érdekes! Faszbukon elémjött az imént egy poszt. Valaki büszke a youngtimer Lanciájára.

A posztolót eddig sosem láttam, nem követtem, tökre a semmiből jött most nekem.

De valamiért kíváncsi lettem a hozzászólásokra. Olvasom egyiket a másik után, és egyszer csak ott terem R100 tegnapi fotója!

 

 

Minden összefügg mindennel. :)

Előzmény: R100 (186591)
Stratonicus84 Creative Commons License 2025.10.25 0 0 186598

Megérdemelne egy rendes fényképet.

(Vállalom.)

Előzmény: mica-r (186597)
mica-r Creative Commons License 2025.10.25 0 0 186597

'94 végi

Előzmény: Stratonicus84 (186596)
Stratonicus84 Creative Commons License 2025.10.25 0 0 186596

Tényleg hülyeség. Ez is négyajtós, vékonyvesés és régi oldalindexes:

 

 

Tiéd mikori?

Előzmény: mica-r (186595)
mica-r Creative Commons License 2025.10.25 0 0 186595

Hülyeség....
Nekem sem házilag csináltak ajtókat a kocsira :-)

Előzmény: Stratonicus84 (186594)
Stratonicus84 Creative Commons License 2025.10.25 0 0 186594

Aha, erre nem is gondoltam. Mármint hogy földrajzi eltérés is okozhatja.

 

Itt egy hozzászóló elég részletesen ír arról, hogy melyik évben mi történt az E36 szériával:

 

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?451075-E36-Changes-year-by-year

 

Oldalindexekről ugyan nem ír, de érdekes a lista. Nem is tudtam, hogy négyajtós M3 csak 97-98-ban készült. Eszerint kisvesés M3 szedán nem is létezik. Nekem ez tök új.

Előzmény: mica-r (186593)
mica-r Creative Commons License 2025.10.24 0 0 186593

Van egy-két ország, ahol kötelező volt. 
Azon kívül nem tudom mi lehet még. 
Nekem a régi M3-ason van, mert olasz piacra készült.

Előzmény: Stratonicus84 (186592)
Stratonicus84 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 186592

Elővettem a régi Autókatalógusomat. 1994-es modellév.

A benne szereplő BMW-k 90%-ának nincs.

 

Nem tudom, hogy mitől függ. Felszereltségi szint lehet?

Előzmény: micro521 (186480)
R100 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 186591

Tegnap még kirándultunk egyet Zebegénybe, ma lemostam, kivontam márciusig, ennyi volt a szezon. Nem egész 3 ezer km, élmény volt minden méter. A kocsi '97-es, két év múlva OT képes, az volt a terv, hogy végigviszem. De türelmetlen vagyok, hiányzik a kabrió, tavasszal eladom, keresek valami vászon tetőset, maradok az E36-nál. Ahogy nézem az M3 kupék ára szemmel láthatóan a kabriók ára felett van, ami nekem kedvez. A szép 328-ak ára is kúszik felfelé, itt nem akkora a különbség a kupé - kabrió között, de a tendencia ugyanaz. Tudom, hogy a kupé merevebb, jobban lehet autózni vele, de én már nem a köridőkre hajtok, másra kell.

 

M1,5 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 186590

A leszabályozás hol van az M52B28-nál? Én még sosem jutottam el odáig...

Előzmény: gyikhuszar (186588)
M1,5 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 186589

Egy kicsit tényleg rövidebb a gyárinál, 3,15-ös.

Előzmény: gyikhuszar (186588)
gyikhuszar Creative Commons License 2025.10.23 0 0 186588

Biztos 4.xx végáttétel volt alatta :).

Előzmény: M1,5 (186585)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!