Ezt fejtsd ki légyszives, miért lenne a vezmod élettartama kisebb, ha folyamatosan minimum szinten van az olajszint. Tényleg nem értem. Mellesleg ha szint alatt van és elmegy az olajnyomás, akkor szerintem a csapágyak kenésének hiánya miatt elöbb fog kinézni a blokk oldalán a hajtórúd, mint hogy a vezmod elkopna. De most a stabil minimum szinten való tartásról van szó.
Alapjárat fölött már vált és 4800-nál vált vissza alapra. Ha autópályás harcosnál ez a megfigyelés, akkor szerintem a 3-4000 fordulat között közel 4 bar-os olajnyomás a garancia a tartósságra.
Nézd meg, hol vált (módosít).... Autópályázós kocsikban (már a Alfa 146 ,16V TS például) ha értelmesen van használva, nem döglik meg olyan gyorsan. Másodkézból tapasztalat : 200e km feletti futásnál, még az eredeti , elsőszerelés van a konkrét gk-ban.
Persze ebben, normális olaj, 10e-ként cserélve, értelmes gazda ...stb....
Szerintem ami nagyban tudja befolyásolni, az a szívósortömítés állapota. Én az öthengereseknél megfigyeltem, hogy elég hamar, már 100 ekm után elkezd szivárogni ott az olaj kifelé, ahol a vezmod olajjáratai vannak. Tömítésen belül pedig a csatornák között nem láthatjuk mi a helyzet, el tudom képzelni, hogy elégtelen nyomás jut a módosítóhoz. Az öcsémébe legutóbb már hagyományos tömítést raktam a vaslemez helyett, szerintem az többet tűr. Erre gondot fordítanék a helyedben is.
A 146-ban nekem pontos értékre máér nem emlékszem, de két vezérléscsere után sem volt hangja, aztán volt akinek egy vezérléscserét sem bírt ki. Aztán voltak mendemondák, hogy pl a Lancia-é jobb, pedig közben tökugyanaz. Meg hogy ha mindig maxon van az olajszint, akkor késöbb hal meg, közben józan paraszti ésszel belegondolva, ha végig csak minimumon van az olajszint, akkor is mindig rendben kell lennie az olajnyomásnak.
És hát ott a régi 8V motorok vezérlésmódosítója, amivel soha semmi gond nem volt.
Hát nem tudom, gyanús nekem hogy miért nem volt ebből soha utángyártott alternatíva...az olaszok alkatrészstratégiája meg elég gyilkos. Az öthengeresét egyszerűen megszüntették már évekkel ezelőtt, mondjuk abban nem is megy tönkre. A négyhengeresét meg 3-4-szeresére emelték, mert úgysem tud mit tenni a paraszt, ha kell.
Én a Lybrába az 1.8-ba a HGT-ből raktam át. Nem mondom, hogy gyönyörű hangja van alapjáraton, de nem olyan tolakodó, mint az eredetije volt. A GT-ben meg érdekes módon 120 ezernél is jól muzsikál az eredeti.
Javítószett az megvan, de anno volt aki dicsérte, volt aki szidta. Csak tényleg nem tudom, ha mechanikailag nem sérült, a rugó is rendben van, akkot miért működik vagy miért nem? Az öthengeresét nem ismerem.
Találtam "csak" 150 ezerért is, de ha nem kell, megspórolnám... valószínűleg azért ment fel így az ára, mert a forgalomból is kezdenek kikopni ezek az autók, kevesebb alkatrészt kell hozzá gyártani. Anno pl a TS kisgyertyáival is ez volt, hogy bazi drága lett, majd elkezdték használni a ropogókba is azt a gajta gyertyát, jóval több kellett belőle, lejebb is ment az ára.
Szétszeded, elmosod, átnézed, teszel bele "javítószettet", aztán egy darabig elmegy. De mennyivel jobb az öthengeresé, nincs benne az a tömítőgyűrű. Azért már kezd vicc kategória lenni ez a 200 ezres új ára...
Szerintem erről egyszerűen nem állapítható meg. Általában az a bajuk, hogy megragadnak egyik vagy másik állásban. És nem tudom hány bar olajnyomás kell neki, hogy nyisson a szelep. Azt esetleg meg lehet próbálni, hogy adsz neki némi folyadéknyomást és utána megpróbálod elfordítani, de én nem tudom melyik a beömlő és melyik a kiömlő furata, szóval.... :(
Ennek (amit írtál a te plusz párod kapcsán) kellene lennie az általános gyakorlatnak.....
Jaaaaaaaaaaaaaaa, hogy az előbb - utóbb a klasszikus , polgári társadalom kialakulásához?!?!
Nem pedig a minden6ó, túlbürökratizált, hatalmát és befolyását mindenre kiterjeszteni akaró , visszaállamosító, majd az így szerzett javakat elherdáló, Kleptokrácia/Abszurdisztán kombó fennmaradását szolgálná....
Komolyan mondom, sugárban tudnék hányni attól , ami itt folyik .... nem tudom , mi a rosszabb: a sok opportunista sz@rházi, aki a jővőt adja el, egy tál lencséért .... vagy a sok félrevezetett balek, aki röghözkötve, megalázva, kiszolgáltatottan retteg a holnaptól ...esetleg egy 5 kilós konzervéért adja a voksát.... a semmire.... (szalámi taktika, nincs valós alternatíva a politikai porondon.... forgószínpad)
Ajánlott irodalom: Romsics Ignác - Magyarország története a XIX. és a vastagabbik kötet: .... a XX.században .... még az eredeti, nem 'javított' kiadás....
Még csak önálló 5lete sincs ezeknek a sz@rházi tolvajoknak..... bele ülni a készbe / működőbe.... lerabolni ..kifosztani ...majd a füstölgő romokat hátrahagyva tovább állni.... Megadóztatni az adót is, illetve újraépíteni a jobbágy- földesúr 'alapú' társadalmat.... Szúk létszámú hatalmi elit, megtámogatva az erőszakszervezetekkel és röghözkötött , jogfosztott rabszolgák tömege, kis klerikális mázzal (majd az Úr megsegít a következő életedben...)
Ha utolértük Bulgáriát, akkor majd , ezután, a cél , nyilván valami 'isztán' színvonalának az elérése lesz, a türk államok közösségéből.
Lehet , hogy a vajda addigra 'basi' lesz.... ÜNGÜRbasi például? Magyarország Zrt-ből, pedig üngürisztán ..?
Mert a hatalomnak stresszes, függő és kiszolgáltatott, irányítható droidokra és hitványabbnál hitványabb új generációkra van szüksége. Ugyan, kiművelt emberfőkkel vagy csak kritikus gondokodású józan parasztokkal mire mennének? Megértheted, hogy az cseppet sem szolgálná a mindenekfeletti rendszert...élve ledarálva mindenki, na az már igen!
A feleségem 6 órát dolgozik, nemrég meg csak 4-et, jó fizuért, itthonról. Én meg vállalkozóként akkor melózom, amikor úgy szervezem.. Nagyszülők dolgoznak, ők nem bevonhatók.
Miért szerveződött úgy a társadalom, ahogy? Miért nem tud az anya a TSaláddal ... a gyermekekkel törődni, (társadalmilag) hivatás szerűen? Például, max. 4 órás munkaidőben dolgozva, attól - addig, amíg ezt azutódok egyed fejlődése megkívánná? Mondjuk, a példa kedvéért, a terhesség 3.hónapjától, a gyerkőcök 10-12 éves koráig? Ez utóbbit TSak a példa kedvéért írom,rugalmasan lenne alakítható, ahogy valójában kellene ...lehetne.....
Szerinted, véletlenül , nincs közeli felvétel, például a motortérről...?
Az autó elejének filmezésekor, te az Alfa alublokkjának jellegzetes szelepfedelét és szívósorát látod vagy a Fiat vasblokkos sz@rjának, műanyag szelepfedelének kontúrjait....esetleg?!?
Nem értek hozzá.... csak kérdezek.
Ez 1 nyilvános fórum.
Bárki olvashatja.
Ne okozzunk problémát márkatársunknak... láthatóan szereti a gépállatot (kacsintós fej ikon)...
Örüljünk vele együtt, egy szép vonalvezetésű tárgy birtoklásának....
Én, személy szerint, nem bánnám, ha több ilyen jönne szembe....