Keresés

Részletes keresés

JPeto Creative Commons License 2024.01.10 -1 1 483849

Persze, nem jár ki minden fővárosi lakos az aggloba, de ha ugyanannyi pénzért lehetőséget kap rá, akkor inkább megyebérletet vesz. Jó az egy hétvégi kirándulásra például. Ha nem is nullázná, de jelentősen csökkentené a BKK bevételeit.

Előzmény: gysevic (483838)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.10 -1 12 483848

Nem tudom, miért vannak ezen így kiakadva az autósok, van egy vasúti átjáró, amelyben az ott közlekedő vasúti járműnek abszolút (=értsd: minden körülmények között) elsőbbsége van az autóssal szemben.

 

A vasúti átjárók nem meglepetésszerűen támadnak az emberre, hanem a legfostosabb, gazosabb, moslékabb környéken is megelőzi legalább három db. előjelző tábla, és legalább az átjáróban egy andráskereszt, ha nem több. Egyetlen berendezés 100%-os működése sem garantálható, sőt, az sem, hogy a berendezés elmenjen hibajelzésbe (sötét sorompó), ha valamiért nem működik.

 

Nem kuplungolásról meg sebességváltásról kell maszatolni (akinek ez nem automatikus mozdulat és cselekvés, az nem alkalmas a közúti forgalomra), hanem figyelni kell az út mentén a jelzőtáblákat, a vasúti átjárót előjelző táblákat pedig össze kell kötni a fentebb írt gondolattal - ebben a kereszteződésben a vasúti járműnek mindig elsőbbsége van.

 

Na, ezt kell megadni a vasúti járműnek, és nincsen semmi probléma.

 

Nem egy atomfizika.

Előzmény: jbaal (483847)
jbaal Creative Commons License 2024.01.10 -14 2 483847

Az útátjárós esetekkel kapcsolatban is könnyű azt mondani, hogy mindenért az autós a hibás, de egyáltalán miért van ennyi rengeteg közúti átjáró komoly 120 vagy 160-as fővonalak mentén is, ha ilyen irdatlan pénzt elköltöttünk rájuk? Ebben is mintha rekorderek lennénk, de lehet, hogy ez csak mende-monda.

Miért van a vasút mentén mindenhol ez az undorító bozótos-ecetfás moslék, amit egy kisebb vihar azonnal a sínekre dönt, aztán vígan hivatkoznak a vismajorra, ha késik minden? Ugyanígy az útátjárók nagy része is beláthatatlan, az átjáró előtti útszakasz göröngyös, kátyús, azon egyensúlyozgasson az ember a kéziváltó 1-es, 2-es fokozatával, kuplungolással.

Egyébként is a vasút szempontjából nem létezik olyan szituáció, amikor ők lennének a hibásak, mert ugye andráskeresztnél miért nem néztél szét, villogó fehérnél ugyanez, mert szerintük az sem azt jelenti, hogy nem jön a vonat, csak hogy működik a berendezés...

Előzmény: jbaal (483846)
jbaal Creative Commons License 2024.01.10 -5 10 483846

Nem hiszem, hogy rosszindulat vezérelte bármiben is, ő elsősorban autós újságíró, csak most gondolom odadobták neki az egész közlekedés témáját, mert különben nem lenne lefedve a kapacitása.

De tény, hogy nem kellően részletes, alig van benne érdemi infó, emellett kifelejtette a téglási vagy éppen a tavalyi nyékládházi siklást.

Az biztos, hogy alaposan megérne ez a téma egy korrekt, részletes cikket, ami kicsit kinyitja a lakosság szemét, elmagyarázza nekik, mi ez az egész vasút dolog, hogy a "vonatsofőr" nem a fékpedállal fékezi le a szerelvényt a piros lámpa előtt, miközben üresbe rakja a váltót és felenegdi a kuplungot.

 

Utána kéne menni, hogy pl. már a 2014-es füzesabonyi csapágyhőnfutásos esetnél miért nem működtek a 4 éve telepített hőnfutásjelzők sem Füzesabony és Mezőkövesd, sem Füzesabony és Kál-Kápolna között. El kéne magyarázni, hogy mi az a vonatbefolyásolás, és hogy anélkül gyakorlatilag Stephenson-korabeli biztonsági szinten működik a vasút, és az utóbbi években komoly nemzetközi teherforgalmat lebonyolító vonalak is enélkül épülnek át, amiken a tehervonatok 60-80-nal, személyvonatok 100-zal közlekednek. Ki kéne fejteni közérthető módon, hogy mi az az ETCS, miért ad magasabb biztonsági szintet, és miért nem sikerült gyakorlatilag szinte semmi eredményt sem elérni 10 év alatt, miközben egy rakás pénzt elköltöttünk rá.

Azt is ki kéne elemezni, hogy miért egy undorító, 10-zel, 20-szal járható gaztenger az összes tehervonati vágány és rendezőpályaudvar az országban, hogy 40-es sebességre adó jelzésképpel járatják be a vonatokat, ahol aztán hirtelen a gazból feltűnik egy 10-es lassújel, amire egy szép csücsköset kell fékezni, és cseppet sem tesz jót a vonat stabilitásának. Miért egy többoldalas lassújelkimutatásban kell keresgetnie a mozdonyvezetőnek a szelvényszámokat, miközben halad a vonat és a pályát kéne figyelnie.

Azt is, hogy a pályafenntartás straégiája 3 éves távlatokban gondolkodik, és nem tud normálisan lereagálni egy hirtelen jött igényt, hogy alig van már emberük, nem használják a korszerű diagnosztikai berendezéseket csak a fővágányokon, így a kitérők hibáit kézi módszerekkel méregetik csak...stb.

Előzmény: Vendégsín (483840)
kulivonat Creative Commons License 2024.01.10 -1 2 483845

Ezért kellett egy nikket regisztrálni? :-))))))

Előzmény: Énlaki (483842)
trebront Creative Commons License 2024.01.10 -1 0 483844

google szinte azonnal ezt adja, ami a vasúttal kapcsolatos:

https://iho.hu/hirek/az-eltunt-bzmot-ok-nyomaban-130301

BzMot: 2003. január 23-án a 259-ből 219 motorkocsi közlekedését függesztették fel, ugyanis úgy ítélték meg, a sikláshoz vezethető repedések veszélyeztették az utasok biztonságát.

de nem tudom, h erre gondoltak-e. 10 évvel későbbi a cikk, lehet h 2003-ban még óriási titok (=mutyi) volt az, h mi-miért történt.

szóval jöhet még másik megfejtés a kérdésedre

Előzmény: Énlaki (483842)
emilygilmore Creative Commons License 2024.01.10 -1 0 483843

Sziasztok.

 

Tudna nekem valaki segíteni, hogy a MÁV személykocsik alján található MSZ szabvány betű honnan tölthető le esetleg font formátumban?

Nagy segítség lenne, ha meglenne. Előre is köszi!

Vendégsín Creative Commons License 2024.01.10 -2 4 483840

"A korszerűbb mozdonyokon és motorvonatokon mágneses sínfék is van, a legújabbak pedig eleve tárcsafékesek, így ezek sokkal rövidebb úton képesek megállni, mint akár a Kétpónál balesetet szenvedő szerelvény."

 

Sínféket minden kocsira!

(Ennyi csúsztatást és baromságot egy cikkben... ...mindenesetre ügyesen megkerülték a hálózatüzemeltető és a tulajdonosa felelősségi körébe tartozó pályaállapot, elavult állomási biztosítóberendezések, nem működő, de az utóbbi évtizedben több milliárdért telepített járművizsgáló pontok kérdését.)

Előzmény: schlumberger (483839)
schlumberger Creative Commons License 2024.01.10 -1 0 483839
gysevic Creative Commons License 2024.01.10 -2 0 483838

Azért van pár fővárosi lakos,aki nem feltétlenül jár ki az agglomerációba és nem jár a Volánbuszos alvállalkozós vonalakon sem...

 

Előzmény: f_k (483835)
gysevic Creative Commons License 2024.01.10 -2 1 483837

Mert a vsz. napijegyekre gondolt. Ellenben olyat senki sem állított,hogy a normál menetjegyek is megszűnnek,csak a bérletekről volt szó - eddig...

Előzmény: zjakabfi (483834)
f_k Creative Commons License 2024.01.10 -3 0 483836

Jan. 8-án reggeli járatkimaradások:

https://www.blikk.hu/aktualis/belfold/gyor-kozlekedes-vasut/wgpt179

„A vasút teljesítménye a téli szünetet követő első iskolalátogatási napon a Győr–Veszprém 11-es sz. vasútvonalon Győrbe bejáró utasok kiszolgálása tekintetében egészen tragikusra sikerült. A hajnali, reggeli órákban csak az első vonatot sikerült leközlekedtetniük. Így 5:05 és 9:43 között nem érkezett vonat Győrbe. Pótlóbuszokat nem rendeltek, az alternatívaként két esetben ajánlott Volán-járatok útvonalát nem igazították a vasút vonalvezetéséhez. De már korábban számos esetben előfordult, hogy a „helyettesítő” autóbuszok az elővárosi utasokat nem szolgálják ki, mert nem érintik Bakonyszentlászló, Bakonygyirót, Győrasszonyfa, Tarjánpuszta és Pannonhalma településeket.”

 

A győri jobbikosok szerint nem csak a Bakonyvasúttal van a megyében súlyos gond. A 10-es, Győr-Celldömölk vonalon ugyanez a helyzet. Innen is levették december 10-től a Jenbacher motorvonatokat, és teljesen elhasználódott Bz-kel próbálnak bohóckodni súlyos kapacitáshiányok mellett. A Pápa–Csorna vasútvonal pedig megszűnés közeli állapotba jutott. Rendszeres, hogy egész napokon át pótlóbusz jár, melynek menetideje, a közút eltérő vonalvezetése miatt, sokkal több még a rossz állapotú pályán döcögő vonaténál is – írják.

f_k Creative Commons License 2024.01.10 -2 1 483835

Máv székház:

https://iho.hu/hirek/szekhazkeringo-koltozik-a-mav-volan-csoport-240109

 

Lenullázná a bevételt:

https://nepszava.hu/3221268_lazar-janos-berletek-kedvezmenyek-bkk-mav-volanbusz

 

Olyan ajánlatot tett a főváros vezetőinek, amely gyakorlatilag lenullázná a BKK jegyárbevételeit – kezdte számolgatását a hvg.hu, mondván ha az ajánlatnak megfelelően elfogadják a budapesti BKK-bérletet, ha a BKK járatain is elfogadják a MÁV és Volán bérleteit.

 

Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy egy 9450 forintos megyei bérlettel kiváltható lenne a 9500 forintos Budapest-bérlet, vagyis a fővárosi tömegközlekedés kasszájába nagyjából csak véletlenül érkezne bevétel, ha pár turista csak egy-egy vonaljegyet venne."

zjakabfi Creative Commons License 2024.01.10 -2 1 483834

Bocs, lehet én ertem félre. Az 500 ft egy db egyúti jegy. Az miert változna?

Miert lenne 1998 vagy 4999 ft?

Előzmény: nememlexemki (483832)
Geronimoo Creative Commons License 2024.01.10 -1 0 483833

Nagyon erdekes sztori. 

Ilyen ipari gengszterizmus pl. az autoipart mar reges-regen athatja, megannyi fuggetlen szerviz tudna meselni.

Vagy ott a VW dizel botrany.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (483829)
nememlexemki Creative Commons License 2024.01.10 -3 0 483832

most egy ercsi-érd alsó/felső utazás 500 ft teljes áron, vannak többen is, aki így utaznak alkalmilag, nem bérlettel

ezután 1998 ft vagy 4999 ft lesz ugyanez az utazás

nem biztos, hogy ~ 19000 ft-os bérletre váltanak

 

nem lennék jegyvizsgáló ott -sem-

 

lesz ilyen máshol is...

 

 

Előzmény: superconductor (483796)
seadxdx Creative Commons License 2024.01.09 -1 7 483831

Akinek radar alatt marad korábbi a sztori:

 

https://hungarianmuse.substack.com/p/meghackelt-vonatok-lengyelorszagban

Röviden összefoglalva: egy lengyel regionális vasút a NEWAG gyártmányú motorvonatait nem a gyártóval akarta karbantartani. Karbantartás után viszont nem indultak, így lengyel hekkereket kértek fel a probléma megoldására. Ők állításuk szerint olyan beállításokat találtak, hogy pl. más gyártók karbantartóhelyeinek koordinátáin ne induljanak be a gépek.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (483829)
PLACI Creative Commons License 2024.01.09 -3 0 483830

Tehát ha másnapra 2. o. helyjegyet veszek, az 650 Ft, ha 1. osztályra, akkor 2000 Ft? Remélem, ezzel párhuzamosan a 2-1 különbözetet is eltörlik, mert ha nem, az iszonyatosan nagy azakadékot eredményez... vagy ez a cél? Túl sokan utaznak 1. osztályon? Végülis, a 4in1 csodakocsival jól lecsökkent az 1. o-on utazók ülőhelykapacitása...

Előzmény: rom templom (483812)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.01.09 -1 3 483829

Érdekes előadás a lengyel "hekkerektől", akik "feloldották" a Newag villamos motorvonatok gyártó által "fejlesztett" lezárásait.

Az előadók, és a előadás végén kérdező hallgatóság is érdekes kérdéseket feszegetnek, szerintem érdemes megnézni, ha más miatt nem, mert vannak benne mulatságos pillanatok.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XrlrbfGZo2k

zjakabfi Creative Commons License 2024.01.09 -1 0 483828

Ez a 33% szerintem üzletpolitikai, igy marad, mint a Start.

Klub.

 

Előzmény: kslc (483827)
kslc Creative Commons License 2024.01.09 -1 2 483827

Es ad helyette ingyenjegyet a gyereknek.
Ha 6 éven aluli vagy 14-18 éves a gyerek, akkor nem.

Ha egy gyerek és két felnőtt megy, akkor már kevesebbet ad.
Egyébként meg a gyerekeknek már általában megéri az országbérlet, és így általában összességében rosszabbul fog kijönni.

Előzmény: zjakabfi (483824)
5047 032 Creative Commons License 2024.01.09 -1 0 483826

Sajnos elég drága hosszabbítva vagy új árában 35-ért. 

Előzmény: exvérmezö15 (483817)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.09 -1 0 483825

Es az csak idezőjeles kedvrzmény, mert fizetni kell érte,remélem marad.

Előzmény: GaGe (483820)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.09 -1 0 483824

Es ad helyette ingyenjegyet a gyereknek.

1100 + 1474 helyett 2200 lesz egy bp siofok hehy 1 felnőtt +1 gyereknek.

Előzmény: kslc (483809)
benbe Creative Commons License 2024.01.09 -1 1 483823

Ki a START tulajdonosi jogainak gyakorlója?

Előzmény: GaGe (483820)
rom templom Creative Commons License 2024.01.09 -2 0 483822

A próféta szóljon belőled!

Előzmény: GaGe (483820)
benbe Creative Commons License 2024.01.09 -1 6 483821

> de hány éve nem volt áremelés?

Nagyon faramuci áremelés az, ami a budapestiekre és a kecskemétiekre vonatkozik, az albertirsaiaknak meg árcsökkentést jelent.

Előzmény: superconductor (483796)
GaGe Creative Commons License 2024.01.09 -2 1 483820

Start kártya a start saját terméke, minisztériumnak nincs köze hozzá.

Előzmény: rom templom (483818)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.09 -1 0 483819

Ígért,ha és amennyiben,stb.

Előzmény: trebront (483805)
rom templom Creative Commons License 2024.01.09 -2 0 483818

Ha marad a Start kártya.. Nekünk sem fogja megérni a 24 órás napijegy. Akkor vonat helyett autó...

Előzmény: exvérmezö15 (483817)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!