Keresés

Részletes keresés

Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86657

Valószínűleg semmilyen károsodást nem szenvedett, max telerakódott trutymóval. Viszont szimplán értelmetlen volt . Szerintem .

Előzmény: Blue_Sky_007 (86654)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86656

Ha "csak" alapjáraton megy, akkor igaz, a 2 ütemű aggregátoromnál észre is vettem, ha nincs rajta elegendő áramot felvevő fogyasztó, akkor kormol.

Mondjuk egy heti üzemben ennek lehet következménye. De mi a gond egy kb 45 perces nem alapjárati, de terhelés nélküli "bejáratással"?

 

Ugyanis itt most max fél-egy óráról van szó, és nem tartós üzemelésről.

Előzmény: Törölt nick (86653)
apii Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86655

Mi hibát! Ha még megy a motor, akkor olyan nagyot talán nem követtél el. Szakik már párszor leírták, milyen hibák lehetnek a helytelen bejáratástól. Így én nem keresgetem meg, nem akarok tényeket állítani gyakorlati tapasztalat nélkül.De ilyenekre gondolok, kokszosodás, dugó, hengerfal helytelen kopása stb.

Nagyok üzemeltetési könyve azt írja, hogy terhelve járassuk, időközönként pihentetve.Stihlé 5-15 tanknyit ír.

Előzmény: Blue_Sky_007 (86650)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86654

Pontsan, ezt alá is írom.

Nem is ment alapjáraton "tartósan". Csak nem fogtam.

A kérdés az, hogy milyen károsodást szenvedhetett a motor a kb. 45 perc alatt, amikor éppen nem fát vágott, hanem mint írtam változó fordulaton üzemelt terhelés nélkül?

Előzmény: Gypsy56 (86652)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86653

bocsi hogy belevaú csak egy kérdés? mi a különbség az üresjárati 8000fordulat/perc között meg mi a különbség a kicsit terhelt 8000fordulat/perc között?

kétüteműt alapjáraton pöfögtettni akkora hülyeség mint a diesel mtz motort.

Csak lerakodik a trutyi benne

Tökéletlen lesz az égés korom lerakodik és az káros.

Van pár kétütemű masina itthon.

Az etz amikor össze lett rakva egy szaki aki csak mzkel foglalkozik megmondta meg ne próbáljam alapjáraton járatni.

Terheljem de ésszel.

 

Előzmény: Blue_Sky_007 (86648)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86652

Egy vízhűtéses motorban azért van a termosztát, mert ott van a motor optimális hőmérséklete. Ez egy léghűtésesre nehezen kivitelezhető, de azért még szintén igaz. És alapjáraton a közelében sem jár . Szerintem kenési szempontból sem optimális az alapjárat .

Előzmény: Blue_Sky_007 (86650)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86651

Jahogy ! Tuningos mester ! Tán nem házilag-kisiparilag megmunkált hengerről beszélsz ? Ezeket a gépeket messze nem olyan minőségben, megmunkálással készítik. Aztán meg vannak pl a "laza illesztésű" versenymotorok, ott se kell a járatás . Minden ettől függ. Szerintem . Különben meg bejáratás szempontjából szerintem tökmindegy, hogy van-e a motornak szelepe, vezértengelye, stb. Én úgy hallottam szervizesektől, és maximálisan egyetértek velük, hogy a bejáratás akkor, és annyira szükséges, amennyire a motor alkatrészei igénylik az összecsiszolódást . De pl egy nikasil, vagy krómhengernél ez annyira nem szükséges .Tökéletesen megteszi, ha némileg visszafogott terheléssel használod .A bevont henger még körülbelül sem hasonlít egy fúrt, hónolt hengerre .

Előzmény: Blue_Sky_007 (86648)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86650

Én meg pont azt olvastam, hogy az alapjáraton való üzemelés miatt NEM melegszik fel a motor. Ezért kell a változó fordulatszám. Amit meg is valósítottam.

A nagyok üzemeltetési utasítása is ezt írja.

 

Azon kívül, hogy "elb@sztam" 2 tank (kb. 600 ft-nyi) benzint, mi hibát követtem el?

Előzmény: apii (86644)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86649

:-))))

Előzmény: Törölt nick (86646)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86648

Például azért nem lehet hasonlítani, mert más anyagból, más gépeken készül. Ezek a kínai gépek azért ne egyeznek meg a vvt vezérléssel ellátott motorokkal (na jó az az Ignis).

 

A "vacakabb" kétüteműeket szerintem és más kétütemű oldalakon is ezt olvastam nem úgy kell bejáratni, mint egy Apriliát pl.

 

A legnagyobb simsong tuningos mester is azt írja, hogy az első pár perc (óra) állóhelyzetben menjen.

 

És nem pötyögtettem, hanem csak terhelés nélkül változó fordulatszámon járattam. Én ezt írtam szerintem.

 

A Stihl és a Husqana inkább hasonlítható egy SX4 vagy más autóhoz, de egy dzsukás (még ha jó is) fűrészt a simsonnal venném egy kalap alá.

 

De ismét megkérdem, miért nem javasolt az első (1 esetleg max 2 tank) benzin ilyen formában való elhasználása bejáratásra.

Vagyis pontosan milyen kárt csinál?

 

 

Előzmény: Gypsy56 (86645)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86647

:-))) Oleo bácsinál is 89 rugó. :-)) Biztos eltéved pár vásárló.  Én inkább azt venném, mint az MS250-et .

Előzmény: Törölt nick (86642)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86646

Mész a picsába:DDDDDDDDDDD

 

Előzmény: Gypsy56 (86624)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86645

Most, hogy így mondod, miben is kéne segíteni ? Mert segítségkérés nem volt. Na, ez a bejáratás meg  egy nem is tudni kinek a feltűnően okos javallata, rögvest azután, hogy ezt írta:

"A Stihl és a Makita nem írja elő a láncfűrész bejáratását, én szervizesektől hallottam, és 100%-ig egyetértek vele, mindig ajánlom, meghálálja a láncfűrész."

Az SX4-et pl miért nem lehet ebből a szempontból hasonlítani egy kétüteműhöz ? Vagy bármilyen új motort ?

Szerinted, miután a gyártó üveghangon bőgeti a gyártás részeként, miért van szükség a pötyögtetésre ? Szerinted mi indolkolja a fára kötözve üzemi fordulat alatt feleslegesen pötyögtetést ?

Előzmény: Blue_Sky_007 (86641)
apii Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86644

Némelyik motor nem megy el csak 300 üzemórát.Ahhoz kicsit sok az 50 üzemóra járatás.15 üzemóra alatt elvileg a Stihl is bejáródik tökéletesre.

Nem kell ezt a járatást túlragozni.Fogod a gépet, 33 keversz be 5 litert, megtankolod, és fordulaton, minél kevésbé erőltetve használod, sűrűn pihentetve az elején.Ha elfogyott a keverék keversz még egyet 40-re, azt is eljáratod.Ha elfogyott, be van járatva.Én mindig így csináltam.Fára nem akasszuk, melegszik, nincs fordulat,stb. Szerintem!

Mindenki úgy járatja ahogy akarja!

Előzmény: Blue_Sky_007 (86641)
-Tsunami- Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86643

Nem tudja véletlenül valaki hogy 031AV  (48ccm) gépre amin 44mm-es henger volt jó e a 45 mm átmérőjű?

Elvileg a 032AV (52ccm)  henger és dugója.

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86642

Csak egy gondolat: Ha széles körben elterjed majd a környéken , hogy az újonnan nyílt váci Oleomac szaküzletben a 952- es 100 alatt van  vajon mennyi 250-es Stihl talál majd gazdára 137 000 ft - ért?

 

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86641

Tényleg igaza van annak aki erre jár és elmenekül. Piszkosul segítőkészek vagytok. ;-)

 

A 4.-ben benne van, a 2.  "rutinoktatói" szerint: "A fűrészt 1-2 óra üres járatás után használatba lehet venni. A kímélő üzemmód (bejáratás) időtartama 50 munkaóra, csak ezután terhelhető maximálisan."

Ezt vagy fogom a kezembe vagy figyelek csak rá.

 

De ha már itt tartunk, érdekelne, hogy pontosan mi is a kifogásotok a lent említett bejáratások ellen?

Fizikai magyarázat, esetleg anyagismeret érdekel.

Had tanuljak az okosoktól, szeretnék fejlődni még, úgy látszik van hova. Én állok elébe.

Előzmény: Gypsy56 (86638)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86640

kell

Előzmény: Gypsy56 (86639)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86639

Ebből a négyből segíts már, hol az a rész, amikor fára kötve kel pöfögtetni ?

Előzmény: Blue_Sky_007 (86637)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86638

És azokat is felkötötted a fára ?

Előzmény: Blue_Sky_007 (86637)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86637

Ti írtátok itt sokan, hogy a kínai gépek karburátora nem a max teljesítményre van hangolva, és a bejáratás után érdemes behangolni.

A "bejáratásról meg elég sok "irodalom " kering a neten.

 

http://www.solo-germany.com/gba_download/9646100/web/9646100_hu_web_08_2008.pdf

http://rutinoktatoi.hu/tananyag/algo123orgsvmdo/fakitermelo/1766-06%20gallyazas.pdf

http://glanspower.fi/tuote/pdf/oleomac/936-940_new-3.pdf

http://www.szerszamok-webaruhaz.hu/tartalom/stihl_es_makita_benzinmotoros_lancfuresz_uezemeltetese

 

Ebből sok mindent össze lehet rakni.

 

Az SX4-t meg ne hasonlítsuk már egy kétütemű géphez.

Írtatok volna SIMSONT vagy Babettát (volt, van) mindkettő.

Előzmény: bab1 (86631)
bab1 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86636

Ok, adj neki, bírja az ! : )

Előzmény: Blue_Sky_007 (86632)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86635

Na, az igaz .

Előzmény: pintérjani (86634)
pintérjani Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86634

Állítólag az sem mindegy,hogy milyen fára!Mert ha egy akácra kötöd,könnyen megbökheti,kiszúrhatja valamilyét a tüske.Ugye,ugye??  ;-)))))))))

Előzmény: Gypsy56 (86633)
Gypsy56 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86633

Szomszédom is pont ezt csinálta, és tök jól bejött neki. Vett egy Suzuki SX4-et. Fekötötte a fára, és alapjáraton elpöfögtetett egy tankot. Azóta is megy, mint az olajozott villám .  :-)

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86632

Vannak okosok akik ezt mondják, és vannak aki azt. Kibírta, nem lehet nagy gond. :-)

Előzmény: bab1 (86631)
bab1 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86631

"Majd kell állítani a karburátoron biztos, de az tuti, "

Biztos,  hogy nem kell állítani a karburátoron . : )    Különben persze, hogy frankó, ha még ezt a betyár bejáratást is kibírta ! : ) Bocs, de aszondják', ez a fűrészgyilkos bejáratási művelet, aminek te egy ilyen 3 perces  "öblítéssel" fűszerezett változatát prezentáltad !

 

Előzmény: Blue_Sky_007 (86630)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86630

Tegnap vettünk a sógoromnak egy Praktikeres Budget láncost (mivel jókat írtatok róla, oregon lánc és hasonlók) ráadásul akcióban volt 23-ért, hát rábeszéltem.

Amint megjött átnéztük, nincs rosszul összerakva, korrektnek tünt, így hát benzint bele, fullszintetikus 33-as keveréket, kilógattuk a diófára és elpöfögött egy tank benzin, úgy, hogy 3 percenként félgázzal átöblítettük. Majd kapott egy tank 40-es keveréket és ugyanígy lógatva járt, 3 percenként félgázzal minden 6. percben 3/4 gázzal megpörgetve.

 

Ma pedig felvágtunk vele kb fél erdeiköbméter csertölgyet, 15-30 cm-eseket. Közben pihentettük (amíg a bakon facsere volt).

Nagyon tetszik, szépen megy, erős gép. Majd kell állítani a karburátoron biztos, de az tuti, hogy a fullszintetikus olajjal egy fikarcnyi füstölés sincs.

Ami tetszik nagyon, hogy az oregon lánc egy cseppet sem nyúlt meg. Fél köbméter tölgy után olyan a láncvezető mintha most vettem volna ki a dobozból, nyoma sincs annak, hogy vágtunk vele. Idáig jeles a cucc.

csbocsi Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86629

Köszi, majd megpróbálom először a Stihl bótot aztán meg a csövet.

Előzmény: Gypsy56 (86627)
bab1 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 86628

Na látod, abban meg van kén ! : ))))   Azért jóváhagyom a válaszod, egy tropa hangszóró a tiéd.

Előzmény: Törölt nick (86626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!