Keresés

Részletes keresés

robbanómotor Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1895

De fasza lehet azzal a jásdi fordulóban centizgetni... :D 

Előzmény: Balázs1a (1894)
Balázs1a Creative Commons License 2022.02.16 0 1 1894

Igen, még tavaly nyáron helyezték át a parkolót. A néhai buszparkolót megvette az egyik kamionos maszek, annak reményében, hogy majd bérbe kiadja, jó pénzért. Csak ugye a mohóság... :) Úgyhogy nem vették bérbe tőle, kint viszont nem volt elég hely.

 

Az SUU a 16-os Csákvárt csinálja. Tésen, amit láttál, az pedig maxonozik, abban az irányban csak Jásdig megy adientes autó, pont a háromtengelyes. :)

Előzmény: robbanómotor (1888)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1893

A Tolmácsi-féle PDL-541 például biztosan járt oda, azt Boldogon lőttem még 2019-ben. 

Előzmény: Őrült Szemetelő (1892)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2022.02.16 0 1 1892

Na, látod, ott se voltam soha, így teljesen el is felejtettem, hogy létezik, de remek észrevétel! Fogalmam sincs, megvan-e még, és azt sem tudom, milyen munkarend érvényes ott. Mintha 12 órázás rémlene és csak kisbuszos szállítás abból a pár alkalomból ítélve, amikor láttam ilyen táblával valami Sprintert, de ez tényleg csak halvány emlékfoszlányokra épülő hangosan gondolkodás.

Előzmény: robbanómotor (1890)
Komlósfecskés Creative Commons License 2022.02.16 0 4 1891

MH5 Hódmezővásárhely:

FLX-492 IRIZAR i4 (2008)

NMU-936 MB TOURISMO RHD (2012)

NRE-555 MB TOURISMO RHD-L (2013)

NSJ-653 IVECO Daily (2016)

PED-131 MB TOURISMO RHD (2014)

PFM-187 MB TOURISMO RHD (2013)

PGP-559 MB Sprinter (2017)

PKX-955 IRISBUS SFR115B (2006)

SNU-806 MB TOURINO (2009, ex AD-376-HQ)

SNU-981 NEOPLAN CITYLINER (2014)

TAD-987 NEOPLAN CITYLINER (2015)

robbanómotor Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1890

A Sangjin Micron már nincs? Igaz, talán két éve láttam ott utoljára délutáni műszakváltáson buszokat. 

Előzmény: Őrült Szemetelő (1889)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2022.02.16 0 3 1889

Kicsit kevésbé fejteném ki, mert tulajdonképpen nagyon szépen leírtál mindent, és még annál többet is, szóval én csak pár számadatot dobnék be Jász-Nagykun-Szolnok megyéről. Az adott céget érintő legutóbbi, fórumos hozzászólásaim alapján gyűjtöttem össze az infókat, de persze így is lehet kimaradó üzem - abban pedig egészen biztos vagyok, hogy 1-2 busszal végzett műszakváltásokról még csak hallomásból sincs hírem, nemhogy élőben láttam volna őket. Ilyen Tiszafüreden például tutira van: korábban meg lett említve Rózsa Kálmán Unionja Egyek felől, de Tiszaszőlősön is fotóztam vagy 3 éve még egy 256-ost, ami gyanúsan Füred felé ment. Szóval ez csak egy hozzávetőleges érték lesz. Ja! Meg ugye amikor azt írom, hogy "JNSZ megye", akkor az innen induló járatokra gondolok; a jászsági cégekhez járó buszoknak vagy a fele kapásból Heves megyei végállomásra jár. A formátum a tiédhez hasonló, csak én nem teszek különbséget a 8 és a 12 méteres szólóbuszok, illetve a 9 és ~20 fős kisbuszok közt.

 

Accel Hunland Tószeg: 3K, 8N

Aunde Szolnok: 4K, 4N

Bunge Martfű: 3N (az egyik néha kisbusz)

Carrier Jászárokszállás: 3K, 3N

Claas Törökszentmiklós: 3K, 4N

Dometic Jászberény: 3K, 3N

Eagle Ottawa Szolnok: 6K, 7N

Electrolux Jászberény: 2K, 8N (mikor hogy...)

Faurecia Jászárokszállás: 4K, 1N

Ferro-Press Jászberény: 5K, 2N (illetve megszámlálhatatlan 9 fős autó, ami még az én ingerküszöbömet sem üti meg)

Holocher+Bauer Jászberény: 1K, 2N

Jász-Plasztik Jászberény: 1K, 10N, 1C (de van, hogy 2K és 2C... :) )

Jopp Szolnok: 2N

Lorenz Shoe Martfű: 1N, 1C (a szóló néha jön, néha nem)

MÁV FKG Jászkisér: 2K, 1N (de van itt ismeretlen számú tartalék kisbusz is)

MOL Szajol: 1K?

NP Hungária Kunszentmárton: 1N?

Palmi-Top Jászberény: 1K, 2N

Penny Karcag: 6K

RAFI Mezőtúr: 3K?

Rosenberger Jászárokszállás: 17N

Samsung Jászfényszaru: 13K, 37N (itt aztán mondanom sem kell, hogy napról napra változik a felállás, a nagyságrend körülbelül stimmel)

Samsung SDI Jászfényszaru: ~8N

Segura Szolnok: 6K, 2N (na de ugye már kapásból legutóbb is ennek a mennyiségnek a fele sem közlekedett)

Teljes Életért Szolnok: 2K?

Thyssenkrupp Jászfényszaru: ~6K (de sosem voltam célirányosan ezt fotózni)

VTES Törökszentmiklós: 1K?

 

Ez így mindösszesen: 76K, 124N, 2C, vagyis nagyságrendileg 180-220 buszra saccolnám a megyehatáron belüli céggel szerződésben álló járművek számát, illetve ismeretlen számú további olyan autó, ami... ami tényleg csak az: sima személyautó. És így számszerűsítve totál megdöbbentő számomra, hogy nem is olyan sokkal marad el a maszekokkal híresen sűrűn ellátott Fejértől a szolnoki állomány. Igazán kíváncsi lennék egyébként egy Dél-Dunántúlra, vagy mondjuk egy Hajdú-Biharra is, vélhetően elég éles lenne a kontraszt az eddig felsoroltakhoz képest.

Előzmény: Balázs1a (1877)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1888

Ha már említetted az Adientet, úgy tűnik, hogy a parkolási rend is átalakult Móron, és most már az összes komtraveles gép külön parkol, a Hammerstein utca másik oldalán, a gyárterületen belül. Az külön vicces volt, amikor utolsóként megérkezett a háromtengelyű Setra, majd nekiálltak S-alakban betolatni vele. :) (De miért nem az erre a célra kialakított "buszállomást" használják?) A SUU-289 is ott volt (a kék Indcar Wing), az jelenleg melyik járatot csinálhatja? A tésit biztosan nem, ott most a PUH-602 van. 

Előzmény: Balázs1a (1880)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2022.02.16 0 1 1887

+093,094 is

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (1884)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.15 0 1 1886

A csillaghegyi uszodánál ma a SIW-031-et láttam forgolódni. :) 

Előzmény: Balázs1a (1885)
Balázs1a Creative Commons License 2022.02.15 0 3 1885

Köszi szépen! :)

 

Egyúttal a mai napra teljes lett a lista, így elkészült a két térkép is:

 

2021:

 

2022:

 

Ahol csak városnév szerepel, ott a járatok is csak városon belül közlekednek. Ahol egyéb települések is jelölve vannak, ott az adott egyéb települések iskolái és/vagy óvodái is úti célok. (A vonalak nem úthálózati kapcsolatot jelölnek, viszont égtájhelyesek és csak kis mértékben torzítottam a távolságokat.)

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (1884)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2022.02.14 0 1 1884

Na Kecskeméten ebben a pillanatban jött szembe 2 Sprinter(?).

TBJ-095,096

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (1866)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.12 0 1 1883

SZV-564 volt már? Balaton Ré-Busz az is, ex CP-466-LY, fehér Evadys, a Veszprém IP 14 - Pétfürdő járatra került.

 

Köszi! Azt is, hogy megnézted az exet, máskülönben nemigen lehetett volna rájönni. 

Előzmény: Balázs1a (1880)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.11 0 1 1882

Mostanában két kék jár, az MSG-866 és az MSG-933.

 

Majdnem feltettem a kérdést, mi a franc folyik Atlaszéknál, hogy korábban fehér Tourismók kiszínesednek (lásd még: MJF-455 és SYX-956), mert ugye ez általában éppen fordítva szokott történni, aztán rájöttem a megfejtésre: amikor ezekkel még idegenforgalmaztak, akkor a telefehér Viking-arculat jó eséllyel csak matrica volt rajtuk, ugyanis a légkondi-dobozokon mind a négy busz esetében látszik, hogy eltérő színűek (vagyis nem fehérek). És ez nekem éveken át fel se tűnt. :D 

Előzmény: Balázs1a (1880)
Balázs1a Creative Commons License 2022.02.10 0 1 1881

Köszi szépen, eközben Balatonfüreden a TAS-012 és SYM-856 jár párban, sima fehér Sprinterek, semmi sárgás átfestés vagy rudazatos ajtónyitás.

 

Már csak négy helyszín vár feltöltésre (ma is frissítettek kettőt, átlag naponta kettesével töltik fel), utána szemléletesen összegezhető a program útvonalakkal, apránként akár járműparkkal.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (1866)
Balázs1a Creative Commons License 2022.02.10 0 1 1880

Mostanában két kék jár, az MSG-866 és az MSG-933. A 866 a dunaújvárosi, a 933 a bogárdi, és újabban a régi volántelepen szokott éjszakázni. A 933 szokott beforogni a móri járatra, az NBM-650-es Bova helyett.

 

De erről jut eszembe, kettő honvédségit kapásból kihagytam:

MH BHK (Várpalota) 1M

MH54 (Veszprém) 1M

Visszaolvasva a Nagév (Ócsa) is kimaradt, 1K...

 

A veszprémi járat kocsija áll szintén Sárbogárdon, az alapi utat a cecei úttal összekötő közben (PPR-165).

 

A Várpalota - Fehérváron is cserélődik az autó, mostanában a RIX-909 jár éppen, de volt Lion's Coach is a héten.

 

Aztán idén van már Yaris Cabin céges busz is, Iváncsára, a Balaton Ré-Busz SYX-434 rendszámú Craftere (is) csinálja. (Ezt a tavaly évvégi állapot miatt hagytam ki, egyébként azóta megszűntek a Rejlek-járatok is, összevonták az Adient-járatokkal.)

 

SZV-564 volt már? Balaton Ré-Busz az is, ex CP-466-LY, fehér Evadys, a Veszprém IP 14 - Pétfürdő járatra került.

Előzmény: robbanómotor (1879)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.10 0 0 1879

a Sárbogárd - Székesfehérvár - Sárbogárd honvédségi szerződéses járatot végző Tourismo

Ez az MLG-968, ami az Esze Tamás utcában szokott állni? 

Előzmény: Balázs1a (1877)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.10 0 1 1878

nagyon köszönöm.

Előzmény: Balázs1a (1877)
Balázs1a Creative Commons License 2022.02.10 0 10 1877

Hosszú leszek és csak egy területet emelek ki, de a kérdés megválaszolásához talán jó alap lesz.

A választott terület: Fejér megye.

 

Tekintsük a klasszikus szerződéses járati fogalomkört. Vagyis egy megrendelő (gyár, üzem, iskola, vagy ezek fenntartója) rendszeres, menetrend szerinti autóbuszjárat közlekedtetését rendeli meg egy személyszállító vállalkozótól vagy vállalkozástól, saját dolgozói, tanulói vagy egy meghatározott érdekkör szállítására. Ezek a járatok csoportosíthatók:

- gyárak esetében a 8 órás, 12 órás, esetleg irodai munkavégzéshez igazodva a 6/14/22, a 6/18, esetleg a 8/16 órás műszakváltásokat kiszolgáló járatok,

- iskolák esetében az iskolai munkarendhez és az egyéb, rendszeres programokhoz (uszoda, korcsolya, síoktatás, stb.) igazodó járatok,

- de léteznek egyéb esetek is.

 

Ami a válaszadást nehezíti:

1) A fenti szerződéses járatok közlekedése bizonyos tartományon belül esetleges: a 6/14/22 kiegészülhet irodista (8/16) vagy túlórás (2/10/18) járatokkal, ezek közlekedhetnek naponta, időszakosan vagy egyedi rendelésre, ugyanazzal az autóbusszal vagy különbözővel.

(Konkrét példa: a Denso irodista járatát hol az öreghegyi, hol a fecskeparti 6/14/22-es váltásokat végző autóbusz teljesíti, az Alpine esetében külön autóbusz csinálja a 6/14/22-t és külön a 8/16-ot.)

2) Egyes cégek a járataik egy részét (különösen a túlórás járatokat, és különösen bizonyos létszámhatár alatt) taxikkal közlekedtetik, máshol mindenképpen megrendelik a buszt, de létezik vegyes üzem is.

(Konkrét példa: a Denso és a Harman a túlórásokat többnyire taxikkal hordja, a Hanon autóbuszt rendel, a Grundfos a saját 9 személyes járművét használja, de ha nincs rá sofőrje, akkor buszt rendel.)

3) Egyes esetekben az adott autóbusz többféle szerződéses járatot is elvégez ugyanazon a napon, máskor viszont nem.

(Konkrét példa: a Sárbogárd - Székesfehérvár - Sárbogárd honvédségi szerződéses járatot végző Tourismo esetenként csinál közben egy Kincsesbánya - Mór - Kincsesbánya szerződéses járatot is, amit egyébként külön autóbusz végez, bodajki telephelyről. Ennél is általánosabb, hogy a műszakváltós busz délelőtt és délután iskolás szerződéses járatokat végez.)

4) Egyes esetekben az adott járaton nagy befogadóképességű autóbusz közlekedik, máskor viszont kisebb. Néha a hét különböző napjain is eltér az azonos járatot teljesítő autóbusz (és persze a befogadóképessége).

(Konkrét példa: a Mezőkomárom - Hydro járat általában 50 fős busszal közlekedik reggel, aztán délben egyszer 50 fős megy vissza, máskor pedig 20 fős.)

5) A műszakok és a termelési igény folyamatos változása járatösszevonásokat, másodrészeket vagy éppen lemondott járatokat eredményezhet. Sok gyár eleve nem indít saját járatot, hanem bérletet vesz más cégek szerződéses járataira.

(Konkrét példa: a Grundfos három saját járatot üzemeltet, de a dolgozói nagy része bérletes utas a Denso-járatokon.)

6) Egyes cégek saját buszokat is üzemeltetnek, a szerződéses szállítás mellett, és ugye szigorúan értelmezve a fogalmat, a saját dolgozók saját busszal történő szállítása kívül esik a kérdésen.

(Konkrét példa: a büntetés-végrehajtás saját járatokat üzemeltet Baracskán és Pálhalmán, ezeket nem számolom ide, ugyanakkor napi járatot rendel a Busz-Renttől, ami viszont nagyon is ide tartozik.)

 

A fentiek miatt a legpontosabb válaszra való törekvésem ellenére is marad bizonyos hibahatár.

 

Következzen a számolás, két részben: első részben a megyében található üzemekhez közlekedő járatokat (és buszokat) számolom össze, utána pedig a megyéből induló (vagy a megyét érintő), de más megyébe közlekedő járatokat (és buszokat) számolom össze.

Az áttekinthetőség érdekében a buszok jelölése: N (nagybusz, ~50 fős), M (midibusz, ~30 fős), K (kisbusz, ~20 fős) és Ö (összesen). A hozzájuk rendelt szám értelemszerűen a darabszám lesz.

Az adatok 2021 végiek, ehhez képest is vannak kisebb változások, de támpontnak még így is jó.

 

Első rész (ABC-rendben):

- Adient (Mór): 14N, 3M, 3K

- Alföldi Tej (Szfvár): 1M, 4K

- ATEV (Mátyásdomb): 1K

- AVIUM (Besnyő): 1N

- Bericap (Szfvár): 1N

- Cosma (Pákozd): 2N

- Denso (Szfvár): 33N, 1M, 17K

- Depónia (Csala): 1N (egyébként este helyette 1M)

- Emerson (Szfvár): 4K

- Enyingi Agrár (Kiscséripuszta): 3K

- Fehrer (Mór): 4N, 6K

- Fevita (Szfvár): 3K (ehhez volt sokáig még 1N)

- Flaga (Szfvár): 1K

- Grundfos (Szfvár): 2N, 1K

- Győri Keksz (Szfvár): 3N, 2M, 9K (sokszor más az arány)

- Hanon (Szfvár): 4N, 3M, 6K

- Hankook (Dunaújváros): 8N, 5M

- Harman (Szfvár): 11N, 6K

- Harman AK (Szfvár): 5N, 4K

- Hungrana (Szabadegyháza): 1N, 2M, 1K

- Hydro (Szfvár): 3N, 9K

- Köfém (Szfvár): 9K

- KVJ Művek (Nagyvenyim): 1N

- MANN+Hummel (Polgárdi): 4K

- Metro (Szfvár): 1N

- MH43 (Szfvár): 6N, 1M (+1 saját)

- Mór Ipari Park: 8N, 1M, 10K

- Musashi (Ercsi): 1M, 3K

- Parafix (Ercsi): 1K (+1M?)

- Rába (Mór): 4N, 4K

- Rejlek (Mór): 4K

- Sonima (Bodajk): 1K

- Spar (Bicske): 2N, 4K (van több is, itt van ezerféle műszak)

- Tesco (Bicske): 1K

- Videoton (Szfvár): 16N, 1M

- Vincotech (Bicske): 1N, 1K

 

Ez eddig összesen: 132 db nagybusz, 21 db midibusz és 120 db kisbusz. Ezek járnak a megyei üzemekhez, gyárakhoz 6/14/22 és 6/18 szerint.

Ezekhez adódik még néhány, kifejezetten túlórásokat szállító, vagy eleve csak naponta egy-egy műszakra útnak induló autóbusz.

Ezeken kívül: iskola- és uszodajárat: ~15N, ~10K, szerte a megyében. De ezek sokszor fedik egymást.

 

Második rész (megyék is ABC-rendben, azon belül a gyárak is) - csak a Fejér megyét érintő járatok (buszok):

- ACPS (Kecskemét): 1M

- Pridgeon&Clay (Apostag): 1K

- Schneider (Kunszentmiklós): 1K

- AUDI (Győr): 4N

- BD (Tatabánya): 2K

- BorgWarner (Oroszlány): 1N, 2K

- Bridgestone (Tatabánya): 2K

- Gedia (Tata): 1K

- PCE-Foxconn (Komárom): 1N

- RB (Tatabánya): 1K

- Sanmina (Tatabánya): 1K

- Sertec (Kisbér): 1K

- SK Battery (Komárom): 1K

- SUEZ (Oroszlány): 1K

- Tatabánya Ipari Park: 2N

- U-Shin (Kisbér): 1K

- Wescast (Oroszlány): 2K

- ALDI (Biatorbágy): 1K

- Alpine (Biatorbágy): 2N, 3M, 5K

- BVOP (Budapest): 1K

- BYD (Páty): 1N, 1K

- Cascade (Halásztelek): 1K

- CEVA (Százhalombatta): 2N

- DHL (Biatorbágy): 1K

- DM raktár (Érd): 2N

- HM (Budapest): 1N, 2K

- Ibiden (Dunavarsány): 2N, 1M

- Kerox (Sóskút): 3N, 1K

- Kühne-Nagel (Páty): 1N, 2K

- MOL (Százhalombatta): 8N

- NCR (Szigetszentmiklós): 2N

- OBI (Budaörs): 1K

- OLK (Budaörs): 3N

- PEX (Érd): 3K

- Prettl (Érd): 1K

- Tesco (Herceghalom): 2N, 5K

- Toyo (Százhalombatta): 2N, 2K

- Flex (Tab): 1K

- Kaona (Siófok): 1K

- Kongsberg (Siófok): 2N

- Sió-Eckes (Siófok): 1K

- MVM (Paks): 3N

- Prettl (Szekszárd): 1K

- Algida (Veszprém): 2N, 2K

- Balluff (Csetény): 1K

- Penny (Veszprém): 1K

- Valeo-Siemens (Veszprém): 2K

- Veszprém Ipari Park: 2N

 

Ez pedig összesen: 48 db nagybusz, 5 db midibusz és 54 db kisbusz. Ezek indulnak a megyéből más megyékbe, vagy pedig eleve másik megyéből indulnak egy harmadikba, érintve Fejér megyét.

Ehhez megint csak jöhet még néhány uszoda és egyéb járat.

 

Vagyis mindösszesen: 180 db nagybusz, 26 db midibusz és 174 db kisbusz. Ennek végösszege pedig: 380 db autóbusz. Egyebeket is hozzászámolva az összmennyiség meghaladja a 400-at, számolva ezt minden egyes műszakváltásra.

 

Általánosításhoz sajnos kevés, nem minden megyében olyan a járatsűrűség, mint Fejér megyében, na meg nem is ismerhetek minden egyes járatot, és bizony még a számolásban is hibázhattam. De így elsőre nem tűnik irreálisnak.

Előzmény: trizs77 (1876)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.10 0 1 1876

Kérdés :

 

Van valakinek egy országos összesítése, hogy kb. mennyi kicsi és mennyi nagy busz dolgozik ma szerződéses járati buszként Magyarországon ?

 

Mielőtt valaki félreértené !

Nem olyan választ várok, hogy :

     - 2794 db 20 fő alatti

     - és 4131 db 20 utasülés feletti

autóbusz dolgozik ma Magyarországon szerződésesként naponta.

 

(bár ha van vkinek ilyen száma, ne titkolja......................:-)))

 

Inkább szakmai saccolások érdekelnének.

Nem lottó számok, hanem az itt ülő és beszélgető olvtársak meglátásai.

 

Körülbelül.

Legalább ezres pontosítással, ha lehet 100-as, 200-as pontosítással.

 

 

 

robbanómotor Creative Commons License 2022.02.09 0 0 1875

Az oroszok is a Lukoil-kútnál lőtték - stílszerűen :D -, míg én még évekkel ezelőtt a Remény úton. 

Előzmény: Őrült Szemetelő (1874)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2022.02.09 0 1 1874

Na, én meg azt nem tudtam, hogy a Lukoilnál alszik, valahogy úgy rémlett, hogy egy bentebbi utcában a buszállomás környékén. Alighanem kevertem valamivel, mindenesetre igen, ez az NSJ-560 járata.

Előzmény: robbanómotor (1873)
robbanómotor Creative Commons License 2022.02.09 0 0 1873

Ez az NSJ-560 helyett van és ennek kéne lennie a tiszaföldvári Lukoil-kútnál, a 442-es út mellett? 

Előzmény: Őrült Szemetelő (1872)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2022.02.08 0 3 1872

Ööö igen, az lesz az. Pedig már majdnem megírtam egy hozzászólást hiba nélkül. :D

Előzmény: robbanómotor (1865)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.08 0 0 1871

Jogos.

Előzmény: Balázs1a (1870)
Balázs1a Creative Commons License 2022.02.07 0 0 1870

... már ha feltételezzük az egyenletes termelést, az alapítás évétől mostanáig, de inkább hinném, hogy a közelmúltbeli termelési volumen figyelemre méltóbb, mint az első néhány évi.

Előzmény: trizs77 (1869)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 1869

köszönöm.

 

16 év alatt 62.000 kis busz?

Az igen.

 

Évente majd 4000 db-t ütnek össze.

 

 

Előzmény: Balázs1a (1868)
Balázs1a Creative Commons License 2022.02.07 0 0 1868

http://www.arobus.com.tr/mobil/minibuses-and-buses/

 

Ez talán a legjobb forrás, vannak bőven képek is, adatok is.

2004-es alapítású, török cégről van szó, az első 16 évben mintegy 62 ezer járműátalakítást végeztek, aminek a végeredménye olyan kisbuszt lett, mint az előzményben szereplő.

Mercedes Sprinter, Renault Master, Fiat Ducato és MAN TGE a jellemző alap, utóbbi változatból került Keszthelyre is.

A keszthelyi buszról a helyi tv online adásában láttam képet (videórészletet), nincs meg róla saját képem.

Előzmény: trizs77 (1867)
trizs77 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 1867

Közben találtam egy keszthelyi anyagban egy TAY-821-et, MAN alapú Arobus ARMT 501.

 

-------------------------------------------------------

 

 

Erről az AROBUS-ról van képed?

Mit illene tudnom erről a busz típusról?

Hol gyártják?

Mennyi készül belőle évente ?

Előzmény: Balázs1a (1863)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2022.02.06 0 1 1866

Akkor egy Arobus helye már megvan. Akad még belőlük pár.

 

Kecskeméten egyelőre egyet ismerek ami elvileg ide tartozik az a TBH-962 (Altas Viator).

Előzmény: Balázs1a (1863)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!