Keresés

Részletes keresés

. kata31 Creative Commons License 2022.01.18 -1 0 55241

Érdekes, hogy az M100 sikertelen közbeszerzését ennyire hamar meg lehetett ismételni. Dömperezhet a média. És a tervezése is meglett 2 év alatt!

 

De valóban a választások utánig a fű sem nő..

 

A fentieket nézve, viszont akár az M0 nyugattal egyben is lehet az észak téma az után.

 

1.00.35-től. Az M0 nyugat nem csak Budakeszinek, hanem szélesebb régiós mértékben is nagyon fontos környezetvédelmi beruházás lenne! (Dr. (Ph.D.) Vörös Attila tudományos igazgató, KTI.)

 

1.41.30 - 20 év múlva lehet új vasút a zsámbékimedencében.

 

https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1155452928322230

Előzmény: dimelo (55240)
dimelo Creative Commons License 2022.01.18 0 1 55240

Köszi SSC!

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:26888-2022:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Fontos részletek:

Az M0 északi szektor 11. sz. főút - 10. sz. főút közötti szakasz kiépítésének jellege: 2x2 forgalmi sávos autóút.
Az M0 főpálya hossza: egybefüggően 8 km új nyomvonalon tervezett, / 2x2 sávos + leállósávos osztottpályás (fizikai elválasztású, melyből 1 db 2,0 km egybefüggő / hosszon

és 1 db 3,2 km egybefüggő hosszon alagútpárban vezet.
A tervezési szakasz kezdetén a Budakalászi különszintű csomópont - a forgalmi igényeknek megfelelően - átépül, Ürömnél különszintű forgalmi csomópontot alkot.

A Tervezési szakasz végén az M0 a távlati M10 Budapest-Kesztölc szakasz Üröm-Solymár között tervezett szakaszához csatlakozik külön szintben, mely kb. 4 km hosszú, 2x1 forgalmi sávos

és jelen projekt részeként épül, tekintettel arra, hogy ezen csomóponti kialakításra rendelkezik az M0 környezetvédelmi engedéllyel, és ezen kialakítás biztosítja a forgalmi kapcsolatot.
A nyomvonallal - alagút védelmi zónával - érintett továbbá egy influenza elleni oltóanyagot gyártó cég, mely a rezgésekre  kifejezetten érzékeny. Nyomvonal korrekció szükséges

az érzékeny terület érintettségének csökkentése/elkerülése érdekében. Pilisborosjenőn az M0 nyomvonalában és környezetében megkezdődtek a családi házas és egyéb ipari/gazdasági

létesítmények beépítése. Az alagút szükség szerinti új nyomvonalának és új hossz-szelvényének készítése során ezen új beépítésekre figyelemmel kell lenni.
Megtervezendő továbbá a 11. sz. főút 1111. j. úti csomópontig történő leállósávos kialakítása, a leállósáv többlet forgalmi sávként történő megnyitásának lehetőségével.

Megtervezendő a 11.sz. főút fizikai elválasztása, beleértve a budakalászi „CORA” (ma Auchan) turbó körforgalom felett átívelő híd szakaszt is (11 sz. főút a 13+651 km sz. műtárgyon).
További feladat az M0 autóút 2. sz. főút és M10 gyorsforgalmi út közötti szakaszán a leállósáv többlet forgalmi sávként történő megnyitásának vizsgálata és a szükséges létesítmények megtervezése.

 

A forgalmi átrendeződésből adódó alsóbbrendű utakra gyakorolt hatására vonatkozóan Tanulmány készítendő.
A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama hónapban: 49
Ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje Dátum: 16/02/2022

 

Szerintem: a tervezési szerződés: 2022. május-június (szigorúan a választások után)

                  a tervezés határideje 2026. június-július,

ha minden rendben, engedély:  2026 december................

               Kiviteli Közbeszerzés: 2027 május-június

               Kivitelezési szerződés: 2027 szeptember-december  

 

Ennyit még a magyarépítők.hu manipulációs teóriájához. Preventív "gumicsont" a kampányban...

Miután a Ted közzététele január 13-i, lehet gondolni, hogy a cikkszerző elkapkodta a számtant.

 

Ezért a költségeket inkább 2028-as árszinten lehet figyelembe venni.

 

Előzmény: dimelo (55236)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.17 -1 0 55239

Gondolom, azért van benne egy akkora kanyar, hogy ne legyen olyan meredek az út felfelé. Ide is be lehetett volna tenni egy olyan magas viaduktot, hogy se kanyar, se számottevő emelkedő ne legyen az útpályában. Ha nem lenne egy majdnem 360 fokos kanyar az autópályában, hanem egyenesen vezetne fel  a fennsíkra ,akkor  az is csak  fele akkora hosszú lenne: nem 1,6 kilométer, hanem csak 800 méter. Kőröshegynél sem egyenesen kellett volna felvezetni a dombra az utat, hanem egy kanyarral megoldani. Kizárt dolog, hogy egy ilyen dombocskára nem lehet felvezetni utat más módon, csak egy ekkora viadukttal.

Előzmény: NAR (55238)
NAR Creative Commons License 2022.01.17 0 0 55238

Az ugye nem zavar, hogy ez az út is viadukton megy át? Ez az autópálya durván 1,6 km-en ereszkedik 90 métert, 5-6% körüli lejtéssel (ami autópályának már necces, nem is véletlenül van ott a sebességkorlátozás). A Köröshegyi viadukt alatt a domboldal 15-20%-os. Háromszor, négyszer meredekebb.

Előzmény: Törölt nick (55234)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2022.01.17 0 1 55237

Horvátoknál is van vmax=40-es hajtű autópályán és mégsem halnak ott az autósok tömegével (persze, Kőröshegy vonatkozásában ezzel együtt is butaság a felvetés).

Előzmény: NAR (55198)
dimelo Creative Commons License 2022.01.17 0 0 55236

Köszi, home office-ban:(        De értem a tréfát...

 

A cikkről: először is kell a forráskritika.

Mert a magyarépítők.hu  elfogultságát, sőt elkötelezettségét az előző években megjelentetett propaganda cikkek jellemzik.

Ezért kritizálható a riportalany kiválasztása is (nem a személye).

 

Paraméterek: legkorábban 2026-ban az M0-son építendő, 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km

 

Szakmai magyarázatok helyett általános lózungok olvashatók:

"Kijelenthető, hogy a nyomvonal kialakítása, a keresztmetszeti eltérések, a hidak, alagutak, műtárgyak száma, jellege, a csomópontok számossága miatt

a használatos kilométerár összehasonlíthatósága szinte teljesen értelmetlen, nemzetközi szinten sem alkalmazott.

Ma hazánkban egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének kilométerára 4 milliárd forint körül van síkvidéken.

M100 szerződésének a maga 14 milliárd forintos kilométerára elsőre irreálisnak tűnhet, de megkérdezve a nyertes vállalkozókat, a műszaki tartalmat megismerve, ez csak sok, de nem drága...

 

szinte a teljes szakaszt lefedő 2x3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni."

 

Tehát minimum 4 év múlva kezdődhetne a kivitelezése (és 7 évig tartana)

A titkosított költség-haszon elemzések (CBA) teljesen ezen tételekből készülnek... Nem csak "szinte"...

2026 a jelenlegi (síkvidéki) árszinttel nem hasonlítható (2018-ban még 2 milliárd volt).

A prognózis (40 milliárd) osztandó kettővel, az infláció miatt.

De inkább hárommal osztható a "szinte teljes" 2x3 sáv miatt is.

2022-es árszinten ez nem több, mint 14 milliárd Ft/km és minél tovább húzódik a beruházás annál nagyobb számokat írhatnak a propagandamédiában.

 

De az M0 mégsem M100, ahol csak 1 km az alagúthossz.

 

Cinkelt lapokkal még egy laikus is nyerhet a filmekben, nemhogy a minden (Pegasus) információ birtokában lévő bennfentes - a való világban...

 

Maradjunk annyiban: ez a mi lenne, ha még jóslásnak is csenevész...

 

Archiváljuk a cikket, és majd visszatérhetünk akkor...

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (55235)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.16 -2 0 55235
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.14 -2 2 55234

Láthatod, hogy a horvát autópályán is van 80-as sebességkorlátozás, mert egy nagy kanyarral vág fel az autópálya a fennsíkra.. Nyilván ide is lehetett volna betenni egy kőröshegyi viaduktot tízmilliárdokért. https://goo.gl/maps/yc4zE95DFkXrQvxC9

Előzmény: trizs77 (55233)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.14 -4 5 55233

Ne értetlenkedj már annyit.

 

Fődíszpinyt olvtárs próbál udvariasan rávezetni tévedéseidre.

Inkább köszönd meg neki.

 

Ha pedig ennyire nem érted, akkor ne sajnáld a benzint menj le Köröshegyre.

Állj le a viadukt lábához.

Nézz fel két oldalra a dombtetőre.

 

Azután képzeld el, hogy nem építesz viaduktot hanem egyik dombtetőről leereszkedsz az állad épített M7 autópályán a völgybe a másik oldalon meg felkapaszkodsz a dombtetőre.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (55232)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.13 -5 0 55232

Néztem én már nagyobb dombocskákra is, olyanokra, mint az Alpok, Dinári hegység, Kárpátok. Azokon is autókkal lehet átkelni, mert vezet rajtuk út.

Előzmény: Fődíszpinty (55231)
Fődíszpinty Creative Commons License 2022.01.13 -1 2 55231

Majd ha arra jársz nézz fell arra a dombocskára lentről. A híd alatti legalacsonyabb pont térkép szerint 130 méter a dombocska meg 250 méter magas. Légvonalban meg a két pont  között 800 méter van. De ezen kár rágodni mint lentebb írták. 

Előzmény: Törölt nick (55230)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.12 -8 0 55230

Nem emlékszem konkrétan, hogy hol volt, mindenesetre nem gondolnám, hogy egy  Kőröshegy nevű dombocskára olyan lehetetlen dolog felvezetni egy utat, mindenfelé vannak hegyek a világban és megoldották rajtuk az átkelést.

Előzmény: VixxyVoxxy (55229)
VixxyVoxxy Creative Commons License 2022.01.12 -1 0 55229

Ha a Sveti Rok alagút körüli részre gondolsz, az nem jó összehasonlítási alap, mert ott bőven volt hely szerpentinnek, amivel megspóroltak legalább 2x10 km alagutat a sziklában.

Előzmény: Törölt nick (55228)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.12 -1 0 55228

Nem tudom, hogy mennyire lenne meredek, de Horvátországban az autópályán nem egyszer kellett 5-ből  egészen 3-asba visszakapcsolni, hogy fel tudjak menni az emelkedőn az autómmal.

Előzmény: NAR (55225)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.12 -2 1 55227

Most így néz ki :

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Helyette ez lenne/lett volna a jobb megoldás :

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Vagy ez :

 

 

 

ghosty9 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 55226

"neki vezették Békéscsaba kellős közepének"

 

Most kötötték be az elkerülő útba.

 

Mire gondolsz pontosan?

Előzmény: trizs77 (55215)
NAR Creative Commons License 2022.01.12 0 0 55225

Nyilván ha az M7-es sem a domboldalra merőlegesen menne le, hanem párhuzamosan, akkor nem lenne annyira meredek - csak éppen más lenne a nyomvonal (amit viszont egyéb okok miatt nem lehetett megváltoztatni).

Előzmény: Törölt nick (55209)
dimelo Creative Commons License 2022.01.12 0 0 55224

Egyetértünk, bár Békéscsaba északi vagy déli elkerülése függ az M47 nyomvonalának eldöntésétől is.

 

Az M44 csatlakoztatásának szándéka az A11-hez azt jelzi, hogy feladták az M47 határmenti nyomvonalát.

Ezért vázoltam fel a Gyula - Sarkad - Oh. térséget. Nagyszalonta keleti oldalán lesz az A11 csomópont, de a nyomvonal dél felé megközelíti az országhatárt.

Az M44 gyakorlatilag a semmibe vezet odaát, ezért optimális megfelezni a távolságot Nagyvárad és Arad között.(előbb vázoltam a szaggatott vonalakat)

Az openstreetmap-on nem minden nagyításban már látható is a megyehatárnál tervezett A11 csomópont alkalmas az M44 csatlakoztatására.

Így hasonló "diplomatikus" megoldás jön létre, mint az M3 Nyíregyháza és M35 Debrecen esetében, vagyis az azonos távolság a két Partiumi nagyváros között.

 

Előzmény: trizs77 (55215)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55223

bocs, egy visszanavigáció miatt tévesen ment újra

Előzmény: ÁsítóSárkány (55222)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55222

Akkor már egyből beszánthatnánk az utat Budakeszi és Páty között, nemde? :D


Amúgy csúcsban a Budakesziről ingázók is jelentős forgalmat indukálnak.

Előzmény: NAR (55207)
NAR Creative Commons License 2022.01.11 0 1 55221

Az M44 folytatása Békéscsaba körül nem az lesz, hogy a jelenlegi 44-es 2 sávja mellé leraknak még kettőt? Egy-két kereszteződés átépítése neccesnek tűnik, de mintha pont a legforgalmasabbaknál lenne hely felüljáróra...

 

"Ha ma épülne az M7-es akkor az Kisfalud felöl nekitámadna Székesfehérvárnak és fent a dombon kezdenének el gondolkodni, hogy jó-jó már itt vagyunk de hogyan tovább ?"

 

Hát, az M1 is nekiment Győrnek, csak miután kitalálták, merre kerüljön, a maradék részét átnevezték M19-nek...

Előzmény: trizs77 (55215)
csalántea Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55220
Előzmény: trizs77 (55215)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.11 -1 0 55219
Előzmény: trizs77 (55218)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.11 -2 0 55218

köszi.

 

Alakul.

alakulgat.

Előzmény: rm40 (55217)
rm40 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55217
Előzmény: trizs77 (55216)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.11 -1 0 55216

más

 

Hogyan halad, halad e egyáltalán az Ipolydamásd dél - Helemba közötti Ipoly híd építése ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.01.11 -1 0 55215

 

Nem tetszik, nagyon nem tetszik, hogy az M44-t, nyugatról neki vezették Békéscsaba kellős közepének.

Vagy északról vagy délről el kell(ett) volna kerülni a várost,

így most majd építhetnek plusz elkerülő utakat.

 

az északi elkerülés is jó, de én inkább délről vittem volna el.

Mondjuk :

 - Telekgerendás kelet 1 km - Szabadkígyós É 1 km - Gyula Dél 3 km - Pilu (Nagypél) 1 km útvonalon.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A mostani útépítéseknél azt látom, hogy teljesen hiányzik az előrelátás.

Ha ma épülne az M7-es akkor az Kisfalud felöl nekitámadna Székesfehérvárnak és fent a dombon kezdenének el gondolkodni, hogy jó-jó már itt vagyunk de hogyan tovább ?

 

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55214

 A "tolerancia" szintet már MINDEN szakaszon megugrották. Itt konkrétan 100%-kal...

Úgy is írhatnám, már régen belefőtt a kisbéka az üstbe...

 

Ennek ellenére vannak, akiknek még most sem tűnt fel. (Halleluja...)

 

A magam részéről jeleztem, a 4,6 km-es szakasz építéséhez "hozzárendelték"

a Szentkirály 4623. úti elkerülőt+12 km kerékpárutat és a környező utak felújítását, arra hivatkozva, hogy azokon "megnövekszik a forgalom",

mert még nem tudható mikor lesz forrás a befejező M44 szakaszra. Adtak ezért 4 év határidőt, most pedig a befejező szakasz kiviteli szerződését is aláírták 3 év határidővel.

 

Vagyis: ÁTVERTEK mindenkit, aki akkor kritizál(hat)ta (volna)...

 

Precedens hivatkozás lehetne:

például az M4 Tisza-híd szakasz kivitelezőjét nem bízták meg azzal, hogy "még nem tudható mikor lesz forrás a befejező M4 szakaszra,

ezért újítsák fel legalább a 4. főút Fegyvernek - Kenderes szakaszát, mert a híd szakasz átadása után - végig - megnövekszik a forgalom"...

 

Ezekkel a bónuszokkal csak a nagyhatalmú Lakitelek-Szentkirály-Tiszakécske lobbi elvárásait teljesítették.

https://www.google.com/maps/@46.9139216,19.9109654,3a,75y,259.87h,81.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUuEDuZQ8DyxV6C8RYshAYQ!2e0!7i13312!8i6656

 

Most pedig kampánytémává tették az M44 határmenti végét is.

https://behir.hu/nagyszalontanal-csatlakozhat-a-roman-gyorsforgalmihoz-az-m44-es

 

 

Erről is várom véleményedet, addig az enyémet visszafogom:))

Előzmény: trizs77 (55213)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.11 -2 1 55213

Reagálnál az 5,7 milliárd/ km-es Szentmihály-Lakitelek szakasz okaira is?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Itt az "alkotmányos költségek" mértéke vagy megközelítette vagy elérte a 30%-t.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.11 0 0 55212

Egyetértek, azzal a megjegyzéssel, hogy Budakeszi Vadaspark környékén elég nyilvánvalóak az okok (több is).

Előzmény: Fődíszpinty (55205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!