Érdekes, hogy az M100 sikertelen közbeszerzését ennyire hamar meg lehetett ismételni. Dömperezhet a média. És a tervezése is meglett 2 év alatt!
De valóban a választások utánig a fű sem nő..
A fentieket nézve, viszont akár az M0 nyugattal egyben is lehet az észak téma az után.
1.00.35-től. Az M0 nyugat nem csak Budakeszinek, hanem szélesebb régiós mértékben is nagyon fontos környezetvédelmi beruházás lenne! (Dr. (Ph.D.) Vörös Attila tudományos igazgató, KTI.)
1.41.30 - 20 év múlva lehet új vasút a zsámbékimedencében.
Az M0 északi szektor 11. sz. főút - 10. sz. főút közötti szakasz kiépítésének jellege: 2x2 forgalmi sávos autóút. Az M0 főpálya hossza: egybefüggően 8 km új nyomvonalon tervezett, / 2x2 sávos + leállósávos osztottpályás (fizikai elválasztású, melyből 1 db 2,0 km egybefüggő / hosszon
és 1 db 3,2 km egybefüggő hosszon alagútpárban vezet. A tervezési szakasz kezdetén a Budakalászi különszintű csomópont - a forgalmi igényeknek megfelelően - átépül, Ürömnél különszintű forgalmi csomópontot alkot.
A Tervezési szakasz végén az M0 a távlati M10 Budapest-Kesztölc szakasz Üröm-Solymár között tervezett szakaszához csatlakozik külön szintben, mely kb. 4 km hosszú, 2x1 forgalmi sávos
és jelen projekt részeként épül, tekintettel arra, hogy ezen csomóponti kialakításra rendelkezik az M0 környezetvédelmi engedéllyel, és ezen kialakítás biztosítja a forgalmi kapcsolatot. A nyomvonallal - alagút védelmi zónával - érintett továbbá egy influenza elleni oltóanyagot gyártó cég, mely a rezgésekre kifejezetten érzékeny. Nyomvonal korrekció szükséges
az érzékeny terület érintettségének csökkentése/elkerülése érdekében. Pilisborosjenőn az M0 nyomvonalában és környezetében megkezdődtek a családi házas és egyéb ipari/gazdasági
létesítmények beépítése. Az alagút szükség szerinti új nyomvonalának és új hossz-szelvényének készítése során ezen új beépítésekre figyelemmel kell lenni. Megtervezendő továbbá a 11. sz. főút 1111. j. úti csomópontig történő leállósávos kialakítása, a leállósáv többlet forgalmi sávként történő megnyitásának lehetőségével.
Megtervezendő a 11.sz. főút fizikai elválasztása, beleértve a budakalászi CORA (ma Auchan) turbó körforgalom felett átívelő híd szakaszt is (11 sz. főút a 13+651 km sz. műtárgyon). További feladat az M0 autóút 2. sz. főút és M10 gyorsforgalmi út közötti szakaszán a leállósáv többlet forgalmi sávként történő megnyitásának vizsgálata és a szükséges létesítmények megtervezése.
A forgalmi átrendeződésből adódó alsóbbrendű utakra gyakorolt hatására vonatkozóan Tanulmány készítendő. A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama hónapban: 49 Ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje Dátum: 16/02/2022
Szerintem: a tervezési szerződés: 2022. május-június (szigorúan a választások után)
a tervezés határideje 2026. június-július,
ha minden rendben, engedély: 2026 december................
Kiviteli Közbeszerzés: 2027 május-június
Kivitelezési szerződés: 2027 szeptember-december
Ennyit még a magyarépítők.hu manipulációs teóriájához. Preventív "gumicsont" a kampányban...
Miután a Ted közzététele január 13-i, lehet gondolni, hogy a cikkszerző elkapkodta a számtant.
Ezért a költségeket inkább 2028-as árszinten lehet figyelembe venni.
Gondolom, azért van benne egy akkora kanyar, hogy ne legyen olyan meredek az út felfelé. Ide is be lehetett volna tenni egy olyan magas viaduktot, hogy se kanyar, se számottevő emelkedő ne legyen az útpályában. Ha nem lenne egy majdnem 360 fokos kanyar az autópályában, hanem egyenesen vezetne fel a fennsíkra ,akkor az is csak fele akkora hosszú lenne: nem 1,6 kilométer, hanem csak 800 méter. Kőröshegynél sem egyenesen kellett volna felvezetni a dombra az utat, hanem egy kanyarral megoldani. Kizárt dolog, hogy egy ilyen dombocskára nem lehet felvezetni utat más módon, csak egy ekkora viadukttal.
Az ugye nem zavar, hogy ez az út is viadukton megy át? Ez az autópálya durván 1,6 km-en ereszkedik 90 métert, 5-6% körüli lejtéssel (ami autópályának már necces, nem is véletlenül van ott a sebességkorlátozás). A Köröshegyi viadukt alatt a domboldal 15-20%-os. Háromszor, négyszer meredekebb.
Horvátoknál is van vmax=40-es hajtű autópályán és mégsem halnak ott az autósok tömegével (persze, Kőröshegy vonatkozásában ezzel együtt is butaság a felvetés).
Mert a magyarépítők.hu elfogultságát, sőt elkötelezettségét az előző években megjelentetett propaganda cikkek jellemzik.
Ezért kritizálható a riportalany kiválasztása is (nem a személye).
Paraméterek:legkorábban 2026-ban az M0-son építendő, 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km
Szakmai magyarázatok helyett általános lózungok olvashatók:
"Kijelenthető, hogy a nyomvonal kialakítása, a keresztmetszeti eltérések, a hidak, alagutak, műtárgyak száma, jellege, a csomópontok számossága miatt
a használatos kilométerár összehasonlíthatósága szinteteljesen értelmetlen, nemzetközi szinten sem alkalmazott.
Ma hazánkban egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének kilométerára 4 milliárd forint körül van síkvidéken.
M100 szerződésének a maga 14 milliárd forintos kilométerára elsőre irreálisnak tűnhet, de megkérdezve a nyertes vállalkozókat, a műszaki tartalmat megismerve, ez csak sok, de nem drága...
szinte a teljes szakaszt lefedő 2x3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni."
Tehát minimum 4 év múlva kezdődhetne a kivitelezése (és 7 évig tartana)
A titkosított költség-haszon elemzések (CBA) teljesen ezen tételekből készülnek... Nem csak "szinte"...
2026 a jelenlegi (síkvidéki) árszinttel nem hasonlítható (2018-ban még 2 milliárd volt).
A prognózis (40 milliárd) osztandó kettővel, az infláció miatt.
De inkább hárommal osztható a "szinte teljes" 2x3 sáv miatt is.
2022-es árszinten ez nem több, mint 14 milliárd Ft/km és minél tovább húzódik a beruházás annál nagyobb számokat írhatnak a propagandamédiában.
De az M0 mégsem M100, ahol csak 1 km az alagúthossz.
Cinkelt lapokkal még egy laikus is nyerhet a filmekben, nemhogy a minden (Pegasus) információ birtokában lévő bennfentes - a való világban...
Maradjunk annyiban: ez a mi lenne, ha még jóslásnak is csenevész...
Archiváljuk a cikket, és majd visszatérhetünk akkor...
Láthatod, hogy a horvát autópályán is van 80-as sebességkorlátozás, mert egy nagy kanyarral vág fel az autópálya a fennsíkra.. Nyilván ide is lehetett volna betenni egy kőröshegyi viaduktot tízmilliárdokért. https://goo.gl/maps/yc4zE95DFkXrQvxC9
Ha pedig ennyire nem érted, akkor ne sajnáld a benzint menj le Köröshegyre.
Állj le a viadukt lábához.
Nézz fel két oldalra a dombtetőre.
Azután képzeld el, hogy nem építesz viaduktot hanem egyik dombtetőről leereszkedsz az állad épített M7 autópályán a völgybe a másik oldalon meg felkapaszkodsz a dombtetőre.
Majd ha arra jársz nézz fell arra a dombocskára lentről. A híd alatti legalacsonyabb pont térkép szerint 130 méter a dombocska meg 250 méter magas. Légvonalban meg a két pont között 800 méter van. De ezen kár rágodni mint lentebb írták.
Nem emlékszem konkrétan, hogy hol volt, mindenesetre nem gondolnám, hogy egy Kőröshegy nevű dombocskára olyan lehetetlen dolog felvezetni egy utat, mindenfelé vannak hegyek a világban és megoldották rajtuk az átkelést.
Ha a Sveti Rok alagút körüli részre gondolsz, az nem jó összehasonlítási alap, mert ott bőven volt hely szerpentinnek, amivel megspóroltak legalább 2x10 km alagutat a sziklában.
Nem tudom, hogy mennyire lenne meredek, de Horvátországban az autópályán nem egyszer kellett 5-ből egészen 3-asba visszakapcsolni, hogy fel tudjak menni az emelkedőn az autómmal.
Nyilván ha az M7-es sem a domboldalra merőlegesen menne le, hanem párhuzamosan, akkor nem lenne annyira meredek - csak éppen más lenne a nyomvonal (amit viszont egyéb okok miatt nem lehetett megváltoztatni).
Egyetértünk, bár Békéscsaba északi vagy déli elkerülése függ az M47 nyomvonalának eldöntésétől is.
Az M44 csatlakoztatásának szándéka az A11-hez azt jelzi, hogy feladták az M47 határmenti nyomvonalát.
Ezért vázoltam fel a Gyula - Sarkad - Oh. térséget. Nagyszalonta keleti oldalán lesz az A11 csomópont, de a nyomvonal dél felé megközelíti az országhatárt.
Az M44 gyakorlatilag a semmibe vezet odaát, ezért optimális megfelezni a távolságot Nagyvárad és Arad között.(előbb vázoltam a szaggatott vonalakat)
Az openstreetmap-on nem minden nagyításban már látható is a megyehatárnál tervezett A11 csomópont alkalmas az M44 csatlakoztatására.
Így hasonló "diplomatikus" megoldás jön létre, mint az M3 Nyíregyháza és M35 Debrecen esetében, vagyis az azonos távolság a két Partiumi nagyváros között.
Az M44 folytatása Békéscsaba körül nem az lesz, hogy a jelenlegi 44-es 2 sávja mellé leraknak még kettőt? Egy-két kereszteződés átépítése neccesnek tűnik, de mintha pont a legforgalmasabbaknál lenne hely felüljáróra...
"Ha ma épülne az M7-es akkor az Kisfalud felöl nekitámadna Székesfehérvárnak és fent a dombon kezdenének el gondolkodni, hogy jó-jó már itt vagyunk de hogyan tovább ?"
Hát, az M1 is nekiment Győrnek, csak miután kitalálták, merre kerüljön, a maradék részét átnevezték M19-nek...
A mostani útépítéseknél azt látom, hogy teljesen hiányzik az előrelátás.
Ha ma épülne az M7-es akkor az Kisfalud felöl nekitámadna Székesfehérvárnak és fent a dombon kezdenének el gondolkodni, hogy jó-jó már itt vagyunk de hogyan tovább ?
A "tolerancia" szintet már MINDEN szakaszon megugrották. Itt konkrétan 100%-kal...
Úgy is írhatnám, már régen belefőtt a kisbéka az üstbe...
Ennek ellenére vannak, akiknek még most sem tűnt fel. (Halleluja...)
A magam részéről jeleztem, a 4,6 km-es szakasz építéséhez "hozzárendelték"
a Szentkirály 4623. úti elkerülőt+12 km kerékpárutat és a környező utak felújítását, arra hivatkozva, hogy azokon "megnövekszik a forgalom",
mert még nem tudható mikor lesz forrás a befejező M44 szakaszra. Adtak ezért 4 év határidőt, most pedig a befejező szakasz kiviteli szerződését is aláírták 3 év határidővel.
Vagyis: ÁTVERTEK mindenkit, aki akkor kritizál(hat)ta (volna)...
Precedens hivatkozás lehetne:
például az M4 Tisza-híd szakasz kivitelezőjét nem bízták meg azzal, hogy "még nem tudható mikor lesz forrás a befejező M4 szakaszra,
ezért újítsák fel legalább a 4. főút Fegyvernek - Kenderes szakaszát, mert a híd szakasz átadása után - végig - megnövekszik a forgalom"...
Ezekkel a bónuszokkal csak a nagyhatalmú Lakitelek-Szentkirály-Tiszakécske lobbi elvárásait teljesítették.