Deskomámnak ajánlok egy nagyon faja ismertetőt tökéletesékről, meg a marketingről. Valamint mindenki másnak, hogy megismerjék a világ legtökéletesebb országát, és a modern kereskkedelmet .
Nálunk meg kb. 20 m3 vegyes.Igaz,mind vizes volt,sajnos.Ráadásul a ház szigetelése is hagy kívánni valót,nemkülönben a nyílászárók.
mostanság,hogy csak délután gyújtunk be,azzal tüzelünk,ami a fűrészelés és a hasogatás után a földön maradt.Fahéjdarabok,forgács,mindenféle kis ágak.Remekül megszáradt,mehet bele a kazánba,ég mint a pokol.
Ez mind nyár, akác kétszer ennyibe lett volna, annyival nem rosszabb ez. Már 7. éve fűtök puha fával, gyakrabban kell pakolgatni, de mindegy, hogy puha vagy kemény csak száraz legyen.
Keményfáért az nagyon jó ár,pláne hogy a fuvar is benne van!Nem tudom,hogy Ti ezt hogy csináljátok,de itt mázsája 1100 forint,ennél olcsóbb nincs,plusz még a fuvar.Ja,és ez puhafa.
10 ezer forint volt köbmétere?Az nem olyan vészes,felénk huszonezreznek köbméterével.Igaz,az akác.Ez úgy látom,javarészt puhafa,nyárfa illetve ezüst nyár.Vagy van benne hátul keményfa is?
Honnan sikerült szerezni,illetve mennyiért?Tetszik.
Ha tud valaki ilyen hordtáskát olcsón, az jelezze legyen szíves.Általában olyan helyen vágunk,ahol messze lehet megállni,úgy nézek ki,mint a málhás szamár és kellene még 4 kéz.Viszem a fűrészt,a benzines kannát,a fejszét, a termoszt,a kajás kosarat,a szerszámos ládát.Valahogy mindig a kéz a kevesebb,mint a cipelni való.
Egy dslr megértéséhez és haladó használatához meg szinte egy tanfolyamnyi anyagot kell/érdemes megtanulni,alkalmazni.
Ez nem eszközfüggő, a fotózás elmélete pont ugyanugy müködik egy mobiltelefonnál, egy zsebkompaktnál egy bridgenél is mint egy dslr-nél, csak amig előbbieket iso100-on és csak kellemesen sok fény mellett lehet érdemben használni, addig egy mai legolcsóbb tükrösnél is különösebb szivfájdalom nélkül lehet iso1000-el lövöldözni, a kép még igy is részletesebb lesz mint egy agyonzajszűrt kompakt képe (ez pusztán fizika, egy kompakt szenzorfelülete töredéke egy tükrösének, igy a ráeső fény is ugyanilyen arányban hasznosul) iso100-on
Meg nem lehet odaadni a gyereknek,hogy csinálj apáról és anyáról egy képet kislányom,mert tuti,hogy leejti és akkor vége a masinának
A nyakába kell tenni a pántot. Ha leejti a 100ezres bridge-t az is atomjaira hullik.
Meg érzékenyekebb a környezeti hatásokra is,por,pára stb.
max ha porban cserélgeti valaki az obit, egyébként pont ugyanannyira érzékeny mint bármelyik más elektronikai eszköz.
Sorry az OFF-ért, sajnos ON-ba nem tudok mit irni, a penny-s médincsájna papagájom unalmasan vágja a fát, semmi izgalmas elromlást nem tudott eddig produkálni.
Ez fellógatom, pöfögtetem módszerrel jól megvicceltek! :))
Lényeg, hogy a gép kibírta. Ezekszerint tényleg nem olyan rossz.
A bejáratás - akár 2 akár 4 ütemű - azért kell, meg az egymáson elmozduló, csúszó és gördülő alkatrészek felületi érdessége olyan, amit a gyárban összehoztak, össze tudtak hozni.
Közel sem olyan, mint ami a működés során ki fog alakulni.
Ha egy felület érdesebb, és ez csúszik egy másik felületen, akkor jobban melegszik, mert a kenést adó összefüggő olajfilmet az érdesség pici csúcsai megszakítják, így fémes érintkezés van. Emiatt sokkal nagyobb a hőterhelés, ami a motor belsejében még nagyobb, mert ott kevésbé lehet hűteni. A nagy melegtől az alkatrészek nagyobbat hőtágulnak, azért jobban összefeszülnek, még több olaj préselődik ki, ezért jobban melegszik, stb, stb. A vége a rotty....
A fémek közül a dugattyú az, ami a legnagyobbat tágul. A hornyokba megragadnak a gyűrűi, beégnek, a kompressziónak lőttek. Lehet szétszedni.
Ha túlhevül, a gumi alkatrészek, tömítések, simmeringek letérdelhetnek.
Éppen ezért, a bejáratás ideje alatt ajánlatos az üzemi hőmérsékletet nem átlépve használni, ÉS! sűrűbben megállítani, hagyni, hogy teljesen had hűljön ki.
A finom bánásmód a nagyon alacsony és nagyon magas fordulatszám között egy sáv, közepesen vastag sáv.
A túl alacsony fordulattal odobaharintasz a nyugvó csapágyaknak, tűgörgőnek, nincs elég légszállítás a hűtéshez. A magas fordulattal túlhevíted a gépet. A kettő között érezni kell a használható sávot.
Ezt a sávot nem a teljesen nyitott pillangó szeleppel használjuk. A fél, háromnegyed gáz a maximum.
Így, kisebb terheléssel, kisebb gázzal, sűrű!! leállításokkal lehet jól bejáratni. ( Pl vékonyabb fa, kicsi-kisebb gázokkal)
A bridge-hez is kell párszáz,ezer expo mire kitapasztalod és tudod egyszerre,hogy mire állítsd.Persze csak manuális módban.Egy dslr megértéséhez és haladó használatához meg szinte egy tanfolyamnyi anyagot kell/érdemes megtanulni,alkalmazni.
Több idő kell hozzá, nagyobb érdeklődés és kitartás,ez biztos.Meg nem lehet odaadni a gyereknek,hogy csinálj apáról és anyáról egy képet kislányom,mert tuti,hogy leejti és akkor vége a masinának.Meg érzékenyekebb a környezeti hatásokra is,por,pára stb.
Igen a dslr a következő lépcső a bridge után.Én kimondottan utálom az automata módot.
Kipróbáltam egy dslr-t egy bridge után,a dslr képe mintha élt volna,akkora a különbség.Persze,ha valaki nem érzi,hogy neki jobb kép kell,vagy nem szeretne alkotni,annak jobb a bridge.
Az a baj hogy természetben fotóznék arra meg kell már a minimum 300as obi ami marha drága:(
Canon gépeket néztem ki eos 550d vagy 500d
1. Miért csak a Canont nézegeted?
2. egy aps-c dslr-nél egy 200as tele adja a a 300mm látószögét. Na ez olyan marha drága dolog, hogy nekem pl volt vagy 30e a Sonymra a 70-210 f3,5-4,5 obi
Persze lehet venni fémilláért is csucstechnikát, de ha nem a NatGeo-ba fotózol (vagy nincs elszórandó pénzed), nem biztos, hogy érdemes.
A legjobb bridge géppel se lesz olyan a fotózás mint a legolcsóbb tükrössel.