Megfogadtam a tanácsot és elmentem a Stihlboltba adaptert venni a laphoz.
Amint a képen látható, meg is kaptam a nagybonyolultságú alkatrészt baráti áron 300 ft-ért. Egyébként 500 lett volna listaáron! Amennyiben 30 forintot kérnek érte, akkor azt mondom: Találtam egy Stihl alkatrészt amin 800 % haszon van.
A 300 forintra inkább nem mondok semmit!
Végül is jó lett. Így néz ki:
Azért fényképeztem itt ,mert ebben a sarokban van a legnagyobb rend.
Pár hete írtam itt a fórumon egy SOLO Multimot kisgéppel kapcsolatban. Sikerült kicserélnem benne a csöveket, a karbit is kipucoltam. ( Membránokat nem cseréltem. ) 7 évnyi állás után beindúlt. A karbi beállításait viszont nem tudom eltalálni. Hidegen muszáj nyitni egy kicsit az alapjárati tűn, mert anélkül nem lehet elindítani, így az elején magasabban pörög. Ha bemelegszik és visszaállítom utána szépen megy és leállítás után simán indul. ( Én arra gondolok, hogy ki kellett volna cserélnem azokat a membránokat....)
Viszont van egy nagyobb problémám: Mivel előttem valaki már szétbontotta ezt a gépet az illető nem rakott bele vissza minden alkatrészt, van aminek csak a helye van ott.
A berántó zsinórom állandóan elszakad. Neten találtam robbantott ábrát, de azon nincs rajta a gépnek azon oldala, ahol a berántó van. Hiányzik egy pici alkatrész, ami vezeti a kötelet, illetve védi is azt, nehogy hozzáérjen a lendítőkerékhez. Ezt kellene pótolnom és nagyon fasza kis gép lehetne megint.
Én úgy szoktam eltenni, hogy kevés olaj a gyertya helyére, és megrángatom, aztán néha mikor eszembe jut megrángatom. Szerintem ettől beolajozódik amennyire kell, és nem kap párát.
Én ma "téliesítettem" a Tanakát....ennek apropóján jutott ez eszembe.
Jelen állás szerint a DT-nek még lesz ebben a szezonban egy testhezálló feladata,gyönyörű 40-50cm-es ősszel kitermelt akác méterfák személyében....aztán megy Ő is aludni őszig és
Az MTD olajpumpáját, folyamatosan meghajtja a motor főtengelye alapjáraton, mert egy fém gyűrűkerék van a főtengelyen azt hajtja meg az olajpumpát, míg a kínai gépé kuplung lehajtásos ún. ökológiai olajszivatyús, azaz az olajpumpát meghajtó kereket a kuplungharang hajtja meg ami ugye csak fordulaton pörög alapjáraton nem forog tehát nem hajtja meg az olajpumpát sem.....
MTD olajpumpa
A képen jól látszik a fém gyűrű ami a főtengelyre szorulva folyamatosan meghajtja a pumpát.
Kínai olajszivattyú meghajtó tárcsa
A fekete bóritás alatt van az olajpumpa amit a képen látható fehér műanyag tárcsa hajt meg, a képen látszik a fogazott kialakítása a tárcsának amibe a kuplungharang bordázata pontosan belekapaszkodik és meghajtja. így csak fordulaton dolgozik az olajpumpa..
Mára már megoldodott a dolog, jött a fűrészes ember, szalagfűrész és 66-os kombinációval megoldotta a dolgot, 4 óra alatt. Azt is hozzá tette, hogy kb. 140q lehet a tömeg, 4-en voltunk.
Mitől van az, hogy az MTD-ből már alapjáraton is jön a láncolaj, míg a Budgetből csak ha vágok, és letéve nincs alatta folt (pedig majdnem teljesen nyitva az alsó adagoló csavar)?
Más technikát használ a két gép? Vagy szimplán szar az MTD?
Ma összehasonlítottam az MTD GCS 46/40 és a praktis Budget BKS1700-as gépet. Ha már itt vannak.
Hát ég és föld a két gyári lappal és lánccal szerelve a cucc.
A Budget mint kés a vajban úgy viszi a 35-ös tölgyet a 0,325 -ös oregon lánccal, mig az MTD igen csak vonakodik a 3/8-ossal. Az MTD-nek viszont szebben jár a motorja és finomabb hangja van.
Ha most megkérdezné valaki akkor a praktist ajánlanám.
Persze még kezdő vagyok és nem ismerem az összes típust. Előtte az AL-KO-m volt, annál nagyságrendekkel jobbak (erősebbek) ezek.
Az se volt gyenge mikor írtad hogy egy tag kiment az USA-ba, a siker hazájába, majd elkezdett dolgozni az építőiparban, szorgalmas és jó melós volt, sokkal gyorsabban haladt a munkákkal mint a többi melós ezért jobban megfizették és szívesebben vitték melóba, majd az amcsi melósok hálából úgy elagyabugyálták hogy korházba került és örült hogy túlélte az esetet stb-stb....