Megnéztem a képeket is, melyek csodaszépek, de ott virít a DB keksz mindegyiken, aztán a számozás is erről tanúskodik, no meg a vontatási telepek nevei is. Tehát ezek a gépek mind nyugatnémetek.
Csak EZ nem AZ a BR23-as! Ezen a képen altbau gép van, pl. ezt dolgozta fel tavaly a Märklin OFF méretben. Az általunk elérhető modellek között (és így lesz az új Tillig fejlesztéssel is) csak a ferde homlokfalú, átépített kivitel található meg. Ebből kifolyólag, tudomásom szerint a TT-ben létező és főleg Zeuke által kiadott két psz-ú mozdony nem húzhatott Silberlinge vagonokat. ;-) De javíts, ha tévedek!
Köszi a vágányos fölajánlásokat. :) PéTTer ajánlotta lehetőséggel szeretnék előbb élni. Majd küldök egy mailt. Börze: Murphy kétszeresen is lecsapott. 1. Amikor tervezem, hogy megyek, nem lesz kint senki. 2.: Most szóltak, hogy holnap is be kell jönni dolgozni, úgyhogy így biztos, hogy nem megyek ezen a héten.
Ha jövő hét meg felel számodra, Jelképes összeg fejében megválnék BTTB-s sin készletemtől. Egyenesek minden méretben, ívek több féle sugárral, egyenes, íves váltók, szakaszolók, kocsi szétkapcsolók, stb. Nem számoltam a mennyiséget, de2-3 száz darab lehet. Néhány évvel ezelőtt nálam is igy kezdődött, majd szépen áttértem az új sinekre-:)
Börze, szerintem érdemes egy hetet várnod, ugyanis most lesz Leunában az éves nagy TT találkozó!!! Többen a börzéröl is kint vanak ez időben, akik jobb minőségű portékával szoktak szolgálni.
Sajnos az meg sem fordult a fejemben, hogy újonnan vegyem meg őket. Néztem az Y kocsik árát és 10.000,- Ft. körül mozog egy darab. A kétszintesről meg ne is beszéljünk. Azt tervezem, hogy szombaton kimegyek a börzére és reménykedek a vak szerencsében. Bár előbb inkább a vágányzathoz szükséges dolgokat szeretném beszerezni. Váltók, megszakítóvágány, kocsikapcsoló és még sokan mások. Innen megy valaki szombaton?
vagyis BeTTina Hohmann boltjából kinézett valamit, az holnap, vagyis pénteken 24h-ig küldjön nekem egy e-mailt, lehetőleg cikkszámmal, hogy mit szeretne!
Hétfőn szeretném írni a megrendelőt. Rákérdezek arra is, hogy jut-e még nekünk a 30Eurós PIKO Taurusból.
Pedig a 2tg-es Donnerbüchseneket még elfogadható áron találsz itthon is. Az Y kocsik terén általában meg vannak bolondulva az eladók, de talán akad abból is barátságos ár. Ebayen nem ritka, hogy 5 euro alatt cserél gazdát, de hát mire az itt van...
Szia, A BR23-as nagyjából az alábbi linkeken látható kocsikat húzta, de akár még DR-es eilzugwagent is mögé lehet akasztani. Általában ezekkel lehetett kapni szettben is, bár a 3-4 tg-es Reko-kkal nem annyira. Korszakilag még ezeket is húzhatta. A zöld Y-ok mellett azok posta/paklijait is mögé rakhatod, sőt ha belefutsz, akkor a Touristen Express Drezda-Várna készlet is passzol. Erről még nincs képem fent, mert nem szerkesztettem be a honlapba. Ha tutira akarsz menni, akkor 4-5 db. Donnerbüchsen (4. link), hozzá egy pakli és helyes kis mellékvonali szerelvény, távolságira pedig pár zöld Y és posta.
Mindegyik kerék "szedi az áramot", azért, hogy ne legyen probléma ha valahol koszos a sín, váltón halad át stb. A mozdonyrészhez juttatja el a két vezeték az áramot. Így üzembiztosabb lesz a futás. (Pl: megoldható a hátsó világítás is.)
Tegnap este megépítettem az egyik kispályát. Ovál pálya, két leágazással. A váltókat az itteni "recept" szerint kötöttem be és legnagyobb örömöre működött minden. :) Viszont az egyik váltó vmi miatt nem volt túl üzembiztos, úgyhogy át kellett cserélnem és onnantól kezdve zökkenőmentes volt. Mostani állapotban van egy BR23-as és egy DB V200-as mozdonyom, valamint egy kétszintes személyvagon. Mindegyik Zeuke gyártmány. A kérdésem az, hogy a BR23-as mozdonynál a mozdony és az utánakapcsolt szénszállító közt van egy vezeték. Annak mi a célja, funkciója? Mozdonyok mellé szeretnék még egy Nohabot narancssárga festéssel és pár MÁV vagonnal, de ahogy nézem az árakat, ez még várat magára. Inkább szerzek pár vagont a meglévő mozdonyokhoz. Tényleg, milyen vagonok illenek hozzájuk? Szeretném korszakhűen összeállítani őket. :)
Nem akarlak megbántani, de ha jól emlékszem, akkor az első lombos fáid sem voltak ilyen tökéletesen élethűek és profik.... : )))))) Úgyhogy, tessék csak gyakorolni....gyakorolni...gyakorolni.... : ))))))
Talán a porszívót javasolnám, abból viszont csak kis teljesítményűt, vagy a cső végét kissé leszűkíteni. De jó lehet a morzsa szívó is, vagy kis autós porszívó. A cső végére pedig mindenképp valami sűrű szövésű anyagot kell ráhúzni, mint pl. női harisnya, hogy még véletlenül se tudja beszippantani a porszívó a fát. De a harisnya anyaga beleakadhat a fa ágaiba...úgyhogy csak óvatosan... (de jönnek még szerintem jobb ötletek is másoktól...)
Egyébként a mozdonytesztekkel kapcsolatban bátran kérdezz, vagy ha elolvasod a cikkeket, akkor már ismerni fogod a kritériumokat. Ezekkel kapcsolatban ajánlatos pár MIBA, MEB, vagy EK cikket is elolvasni, hogy lásd a külföldi tesztelési szempontokat is.
Az összes 103-as megvan és már mindegyikről írtam cikket. Az összehasonlítót az indóházban megleled, ha nem akkor elküldöm neked. A többi modellről pedig a honlapomon találsz képet és írást. Az új DBAG és a Lufthansás 101-es még nincs kész, de ezek belsőleg mind egyformák.
Egy helyesbítés: A Börze topik leírásában van a börze.
Amúgy régebben én egyedül hozzá sem mertem nyúlni a szetthez. Mindig apámat próbáltam rávenni, hogy segítsen, de azt inkább hagyjuk. Aztán amikor már nagyobb voltam, akkor meg időm nem volt rá. Mondjuk időm most sincsen több, de otthon unatkozok egyedül és ezzel legalább lekötöm magam. Csak a váltókkal elment két estém és még azt ki sem próbáltam, hogy valahogy a szemafort is rákötöm a váltóra. :)