A régi autómon(dacia tlx) én cseréltem majdnem mindig az olajat. Ott az olajleeresztő csavart sokszor megértem meglazítani, úgy meg lehetett húzni, ha éppen aki cserélte jól megtépte. Semmi baja nem volt tőle.
Megvettem a thaliát használtan, az első olajcsere a Baumbagartnernél volt, még az előző tulajnál. A másodiktól a hatodikig maszeknál cseréltettem olajat. Szólt a szerelő megszakadt a menet a teknőben, pedig szinte meg sem húzta még a csavart. Ki kellett fúrni nagyobbra és ment bele egy nagyobb csavar.(létezik direkt ilyen készlet is, de az nem volt éppen nekik)
Azóta magam cserélem. A csavart (most már a kerékcsavart is) nyomaték kulccsal húzom le.
Unokatesóm autószerelő, néhány száz cserén túl van Ő is, de a saját meganján is meg tudta szakítani a menetet, pedig Ő sem szokta megtépni a csavart. Nála ugyanez lett a vége. Nagyobb furat új csavar.
Mihez képest. Azért az nem egy olyan kis csavar, és az átmérőhöz képest a 20Nm azért nem olyan hatalmas nyomaték. Szerintem az emberek 98%-a sokkal sokkal jobban meghúzza mint 20Nm. Ami a gyertyákat illeti én még nem láttam ott réz gyűrűt. Van tömítőgyűrű de az általában vasból van. Amit én láttam eddig. Illetve létezik még olyan ahol kúposan tömít a gyertya. De renaultban még nem láttam olyat. Szerintem felesleges a külön mágnes a motor olajrendszerében. Egy jó szűrő megfogja a szennyeződést. Persze nyilván itt nem az 500-1000ft szűrőkről beszélünk. De a motorban nem keletkezhet annyi fémreszelék, hogy ott ezt mágnessel kelljen összeszedni. Más dolog egy váltó, ahol kényszerolajzás van, nincs külön olajzó rendszer szűrőbetéttel, és rengeteg fogaskerék illetve kapcsolóagy ami fém a fémen kapcsolódik minden váltáskor. Ott keletkezhet ilyen jellegű szennyeződés, és ott általában van is mágnes. És az elég is, mivel ott meg nincs is értelme szűrőbetétnek mivel égéstermék nem fogja szennyezni az olajat.
Kösz a segitséget, megkerestem a hangforrást. A belső keringetés akadt el. Még keresem a motorját,eddig se kintről se bentről nem értem el :) Jelenleg kiiktattam,igy csend van.
Bocsi, de ezért nem kellett volna kimenni a garázsba. Én írtam rosszat. Azt hittem ez már általános dolog. Nincs benne külön mágnes, de az enyém mágneses, Lehet, hogy valahol felmágneseződött, de ragad hozzá a csavarhúzó, még a vége is homorú. Nem hinném, hogy az eltört gyűrűk darabjait kéne ott összegyűjteni. Elég durva lenne. Egy motorban azért van kopó alkatrész bőven. Egyébként lehet kapni külön mágneses csavarokat, de gyárilag tényleg nincs ilyen a renaultokban. Én vissza szoktam tenni az olajleeresztő csavart, így most nem fogom kivenni, hogy megnézzem mennyire mágneses :)
Köhike!
A 20 Nm azért nem olyan kicsi, ha azt vesszük, hogy ennyivel kell meghúzni a hengerfej csavarjait is, persze a kerékcsavarok 90-100 Nm-éhez képest kicsi.
Abban azért nem bíznék, hogy az olajszűrő mindent kiszűr, de amit átenged, az már nem károsíthatja a motort.
Az, hogy alumíniumból van az olajteknő semmit nem jelent. Az egy ötvözet. A hengerfej is alumíniumból van mégis használunk réz alátéteket a gyertyákhoz. Azt is meg szoktuk húzni (25-30 Nm), igaz hosszabb a menete.
Semmi extra nincs. Még nyomásszabályozó szelep sincs a motortérben, azt is megoldják a tankban. Úgy néz ki, hogy az AC-ban minden egybe van integrálva. Onnan egy cső megy előre az injektorokhoz. Van még egy cső ami a tanktól megy előre, az ne tévesszen meg senkit sem, nem visszafolyó cső hanem a tankszellőzés. Az evap canisterre megy ahonnan a motor be tudja szívni a tankban keletkező gázokat bizonyos üzemállapotokban.
Konkrétan a hangot meghatározni nem tudom, de inkább folyadék áramlás „nyöszörgésére” hasonlít.
Mintha a feltöltés folytatása lenne,illetve következménye. A csövek az injektor felé itt haladnak, de akár hogy fülelek konkrét helyet behatárolni nem tudok. Van ezeken a gépeken visszafolyás,vagy a túltöltés „túlnyomás” hogy van megoldva?
Lenne egy kérdésem. Indításkor az üzemanyag szivattyú feltöltése után egy rövid ideig még halk zúgás, sistergés hallatszik a motorház jobb oldalán. Nem az alapjárati motor, inkább a lámpa irányában hallatszik. Problémát nem okoz, de eddig nem volt ilyen hang, Szerintetek mi lehet?
A vezérlésben vannak súrlódó acél alkatrészek, de ha valami ott is így elkezd kopni, hogy mágnessel kelljen összeszedni akkor ahogy írtad ott már nagy baj van. Illetve meg a hengerpersely tudna kopni, de az a motor is kuka azonnal.
Ha bele gondolok sok értelme nincs is mivel nemigen vannak a motorban olyan alkatrészek amelyek egymást letörni képesek, mert ha dugattyúgyűrű törik akkor megette a fene az egészet! Hali...
Gyáriból is van 2 féle verzió: Tuner és update list..
De ha jól értem a tiédbe egy kijelző nélküli rádió volt gyárilag, de a kormányról vezérlésnek menni kellene ( enyémben is van, de a régi rádiómmal sem használtam soha, ma meg már csak dísz.)
Heló, mivel írtad, hogy minden olajleeresztő csavar mágneses gyors kimentem a garázsba és rögtön "bevizsgáltam" 3 szóban forgó csavart (két Ford és egy Opel) de sajnos egyik sem maradt fenn a salgó polc alján! :-) Természetesen hozzá lehet szólni, nem is kérdés! :-)
Az 58116 számú hozzászóláshoz pedig annyi észrevételem lenne amely nem a tiéd, hogy valóban a csavarnál nincs is gumi csak az alátétnél, mégpedig ilyen és érdekes nekem gyárilag ilyen volt alatta:
Egyébként nekem mindegy ki milyen erősen húzza meg a csavart és milyen az alátét alatta, sőt az sem érdekel, ha nem tesz alá tömítést! De a véleményem az hozzászólás és nem okoskodás, csá.... MESTER!
20Nm. Egyáltalán nem kell megtépni. Sőt tilos is. Alu karteres mindegyik motor. Mit akartok azon megtépni? Kiszakad a menet. Pont ezért van hozzá ilyen speciális alátét, és a 20Nm-es viszonylag alacsony meghúzási nyomaték.