Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jahno Creative Commons License 2018.02.28 0 0 35908

Viszont ha az önvezető képesség romlik el és öntudatára ébred, akkor rosszabb lesz a helyzet. Kivéve ha Volvo, mert az jó lesz (:-

Előzmény: stevie-13 (35906)
trawala Creative Commons License 2018.02.28 0 0 35907

2014 nyarán felvetettem ezt a FHP tiltást. Eléggé félrebeszélő hsz.-ek voltak. Pedig működő képes az elv.

Előzmény: stevie-13 (35906)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 35906

Van nalam egy auto, tele minden biztonsagi es "onvezeto" kepesseggel. [...] Erre mi a javaslat? Nem trollkodas, csak elvi kerdes.

 

 

Világosan kell látni, hogy a biztonsági- és kényelmi rendszerek teljesen külön egységet alkotnak, és nem sok közük van a motorvezérléshez.

 

A lopásvédelem a motor beindíthatóságát akadályozza meg. A mai motorok vezérlése nem tudja elindítani a motort, ha bizonyos jeladóktól nem kap jelet. Például ha nem tudja, éppen merre vannak a hengerekben a dugattyúk, nem tudja a befecskendezést indítani. 

 

A motortéri jeladók valójában igen egyszerű szerkezetek, a dugattyúk helyzetéről például az FHP (felső holtpont) jeladó tájékoztatja a vezérlőt. Ez egy optoelektronikai szenzor - leegyszerűsítve: a főtengelyen van egy jel, ez a szenzor pedig azt "nézi," mikor halad el előtte a jel. Kb mint a biciklik mágnes jeladós sebességmérője.

 

A lopásgátló rendszer megszakíthatja ennek a jeladónak a jeltovábbítását a motorvezérlő felé, és akkor az autót nem lehet beindítani. Úgy képzeld el, mint egy lámpakapcsolót. Ha bekapcsolom, megy a jel, ha kikapcsolom, nem megy a jel.

 

A legeslegrosszabb dolog, ami elvi szinten bekövetkezhet, ha menet közben ez a "kapcsoló" véletlenül átkapcsol, és megszűnik a kommunikáció a jeladó és a motorvezérlő között. Fenntartva, hogy ennek inkább csak elvi esélye van, ilyenkor a legrosszabb, ami történhet, hogy a befecskendezés leáll, kigyullad a check engine lámpa, az autó pedig elkezd lassulni, végül megáll. Roppant kellemetlen, nyilván, de nem következhet be olyan, hogy a biztonsági rendszerek meghülyülnek és direkt felborítják az autót vagy nekivezetik a szembejövőnek.

 

Előzmény: sogormail (35904)
Jahno Creative Commons License 2018.02.27 0 0 35905

Olyat kell csinálni, amitől nem nekimegy, hanem mást csinál. Mint a régi szép időkben a benyaszívattyús Tatuk. Akkor mi van ha elveszi a tápot? Nem robban fel, nem húzza le az árokba, max. ha hülye a sofőr. Bár akkor meg úgyis mindegy.

Előzmény: sogormail (35904)
sogormail Creative Commons License 2018.02.27 0 0 35904

Elvi kerdes..

Van nalam egy auto, tele minden biztonsagi es "onvezeto" kepesseggel. Tavolsagtarto tempomat, sav asszisztens, tabla felismero rendszer, veszfekezo rendszerek, elol/oldalt/hatul kornyezetfigyelo rendszer.. Meg fogni kell a kormanyt, de gyakorlatilag vezeti magat..

Ebbe biztos nem mernek semilyen kommunikaciot megszakito rendszert tenni.. Sot leginkabb semmit. Itt azert mar tosnek, mi van ha epp elromlik az autovedelmi rendszer, vmit megszakitgat, az auto meg nekimegy vminek..

Erre mi a javaslat? Nem trollkodas, csak elvi kerdes. 

Jahno Creative Commons License 2018.02.22 0 0 35903

Melyik fele nem érthető? Gondoltam megmutatom, hogy talált egy karcot, mert vannak még ilyenek bőven. És mennyire érdekli a világot a csipogása a sok lopott autóban :-D

Előzmény: Törölt nick (35902)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.22 0 0 35902

Miről van szó????

Előzmény: Jahno (35901)
Jahno Creative Commons License 2018.02.21 0 0 35901

Napi szösszenet havertól. Aki amúgy igazi elmebeteg, mindig van Nála spektrumanalizátor meg ilyesmik.

 

S4mu3l Creative Commons License 2018.02.21 0 0 35900

Nincs benne semmi komoly, mivel egy 5-600 ezer ft-os auto, amivel tele van az orszag, ezert nem akartam nagyon penzt kolteni a vedelemre. Egy sima valtozar van benne, ezen kivul soha semmi erteket nem hagyok benne, es mindig forgalmas helyen allok meg, igy probaltam eddig vedeni.. Szerintem ezt a kocsit egy rutinosabb rablonak kb 25 masodperc lehet nyitni es inditani mindenfele latvanyosabb rongalasok nelkul, ezert sem ertettem, hogy a vilagitas vezerles vezetekeit miert kotogettek ossze a gyujtas kapcsoloval.. lehet valami drog hatasa alatt voltak. 

www.octinfo.com Creative Commons License 2018.02.21 -1 0 35899

Lehet, az amerikai filmeken szocializálódott próbálkozó volt: drót szétvág, összesodor, kicsit szikrázik és már indítózik is.

Előzmény: S4mu3l (35897)
pacsepa Creative Commons License 2018.02.21 0 0 35898

Azt feltételezem, hogy nem a lopós szakma csúcsával hozott össze a sors.

 

Egyébként a váltózáron kívül volt benne valami védelem? Megtudhatjuk, hogy mi?

Előzmény: S4mu3l (35897)
S4mu3l Creative Commons License 2018.02.20 0 0 35897

Sziasztok, ma reggel a kocsihoz menet azt lattam, hogy valaki nem tul kifinomult modszerrel beutotte az ajton az ablakot (a kerulet legforgalmasabb reszen, 2 terfigyelo kozeleben) es szetboncolta a kormanyoszlop alatt a kabelkoteget. En ugy gondolnam, hogy ezt a kocsit egyszerubben el lehetett volna kotni. Raadasul a kedves probalkozo szetvagta a kezet valahogy es tele lett a kocsi verfoltokkal. Na mindegy is, a kocsit vegul ott hagytak, a radio elolappal egyutt benne volt, forgalmi benne volt, a valtozar a helyen lezarva. Ennek vajon mi lehetett az ertelme? Egyszeruen sehogy sem all ossze az eset.. (Peugeot 206, 2003 , egy gyakorlatilag tok ertektelen kocsi, bar nagyon szep allapotu)

Törölt nick Creative Commons License 2018.02.20 0 0 35896

Nem ertettem mit irsz..tatu..mondom az a leszbi zenekar..aztan rakerestem erre: http://metabond.eu/hu/termek/tatu:))))))

Előzmény: puru (35894)
pacsepa Creative Commons License 2018.02.20 0 0 35895

Nekem még van egy tartalékban! Tán 2.000,- forintért vettem mert tetszett.

Hülyének is megéri, ezért rögtön három darabot! :-)

Akkori cégem két kocsijába egy-egy darabot be is raktunk. Korrekt (volt)!

Előzmény: puru (35894)
puru Creative Commons License 2018.02.20 0 0 35894

TATU a király :D :D :D

Előzmény: Törölt nick (35893)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.20 0 0 35893

Sziasztok! A pajzs jobb vagy a cerberos? Loptak már el blue16 os kocsit? (Nyugi csak vicceltem...hianyzik a fórum) :))))

trawala Creative Commons License 2018.02.18 0 0 35892

... csak akkor, ha sok pénzbe kerül :) ) :)

Előzmény: stevie-13 (35891)
stevie-13 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 35891

1) Skyguard

2) Car-őr

 

 

Valóban, ezeknek a rendszereknek a legdrágább változatainál van OBD-tiltás.

 

Akkor ezek szerint az OBD-tiltás hasznos és kifinomult dolog.

 

 

Előzmény: Papoka22 (35880)
Jahno Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35890

Óbaze, tévedtem is hirtelen 2 országot. Bécsen túl van minden, hagyjatok :-D Azért Berlinben is akadtak fura dolgok. Na mindegy ja.

Előzmény: sogormail (35888)
Galahed_ Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35889

Ezt kifejthetnéd bővebben mert nem értem. (légyszives magyarázd el :) )

 

(Az én meglátásom szerint egy kóddal engedélyezi/tiltja - !! nem az OBD-n laptoppal bevitt kóddal !! -  a kommunikációt az OBD csatlakozón... Ez nem elég jó? Vagy rosszul értelmezem?)

Előzmény: sogormail (35887)
sogormail Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35888

Brüsszel az gaz hely, oda nem megyek.:) En Nemeto.-ot mondtam:)

Előzmény: Jahno (35886)
sogormail Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35887

Ez az OBD blokkolasanak kodja, nem pedig az OBDII es hozza tartozo rendszerenek a kodja. Van kulonbseg.

 

 

Előzmény: Papoka22 (35881)
Jahno Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35886

Ott Brüsszelben szokták a haveri kört kirabolni :-D De biztos találni olyan példákat, amit egyszerűen nem ért az ember.

Előzmény: sogormail (35885)
sogormail Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35885

ooh, na jo ez igaz lehet:) Tul reg ota elek Nemeto.-ban..

Előzmény: Jahno (35884)
Jahno Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35884

Itt a panel előtt ez tuti senkit nem érdekelne. Simán kirabolnak a belváros kellős közepén is, vagy bármi, oszt akkor a kocsi visítása kevésbé érdekel bárkit.

Előzmény: sogormail (35882)
sogormail Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35883

"Az OBD tiltás és a motortérzár együtt több szintet emel a védelem erején és ez a kettő relatíve olcsó tétel!"

Vagy ez a 2, onmagaban eleg:) Meg egy Casco:)

Előzmény: pacsepa (35878)
sogormail Creative Commons License 2018.02.16 0 1 35882

" a lebukás kockázata is töredékére csökken, ha a motortérben kell matatnia, mert látja a környezetét "

Nyilt utcan hajnal 2-kor .. Mondjuk Budapesten ahol azert mindig van forgalom. Nyilvan nem feltuno 2 zsakos frodo, pajszerrel a kezeben. Az egyik az auto alatt fekszik, masik a motorterben matat.

Csak ugy elkepzeltem.. Hat maguk mit csinalnak??:) Semmit olajat cserelunk hajnal 2-kor..

Előzmény: Papoka22 (35879)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35881

Én egyébként csak ötlet szintjén azon merengtem el, hogy lehetne minden kocsinak egyedi és változtatható saját OBD kódja. Ez úgy működne, hogy ha rácsatlakozik "valaki", akkor először a kódot kéri és azonosítás után indulna a kommunikáció. Addig semmi! Nem kellene ezt az ötletet szabadalmaztatni? :-)”

 

Picit utána jártam ennek.

A rossz hír pacsepa ezen találmányával kapcsolatban az, hogy ez másnál már működik, ráadásul elég régóta!

Konkrétan a car-őrnél ez úgy működik, hogy egy a tulajdonos által meghatározott, egyébként változtatható kóddal lehet engedélyezni az OBD-n való kommunikációt. A kódot viszont nem a szerelő üti be (én szerintem, hangsúlyozom ez az én véleményem, azért nem a szerelő, mert egy márkaszervizben mire eljut hozzá a szükséges kód, pláne ha többen is dolgoznak az autón egymás után, akkor az vagy elveszik, vagy már egy csomóan tudni fogják), hanem az autó tulajdonosa a saját telefonjába egy app-ba és így tudja engedélyezni azt…

Előzmény: pacsepa (35850)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 35880

1) Skyguard

2) Car-őr

Előzmény: stevie-13 (35874)
Papoka22 Creative Commons License 2018.02.16 -1 0 35879

Én úgy gondolom, hogy egy kicsit túl van misztifikálva ez az egész motortérzár kérdés.

Egy vakbélműtét elvégzése az emberek túlnyomó többségének elég nagy nehézséget okozna, de aki ezzel foglalkozik, pl. egy sebész orvos, annak ez egy teljesen alap rutinműtét.

Tehát egy autótolvajnak aki ezzel foglalkozik, annak ez alap, ráadásul számára  a lebukás kockázata is töredékére csökken, ha a motortérben kell matatnia, mert látja a környezetét …

Előzmény: pacsepa (35878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!