A talicskát helyenként furiknak is hvíják, de gondolom ez tájanként eltér. Én debreceni vagyok és ismerem a kifejezést. Ha jól rémlik akkor a talicskát a targoncára értik, a furik alatt meg az oldalán 2 kerekű, húzható vagy tolható utánfutó alakú cuccra
Az volt a tervem, hogy lefényképezem a gépet, amint az 50 cm -es lapon a láncvezető burkolat nem ér végig és azt ecsetelem, hogy ha a Stihl alvókás vágásteljesítményéről nem is vett példát a Dolmar ,de a láncvezető burkolat már hasonlít! Na ,de tessék ezek az agyalágyult Makitások még ezt is fordítva csinálják mint a piacvezető: olyan lapvédőt adnak a 45 centis laphoz, hogy az 50-est is végigéri. Valóban nem fogják soha megérteni a Stihl filozófiát! Nem csoda ,ha soha nem lesz hasznuk! Pocsékolják itt a drága műanyagot! -))
Megfogadtam a tanácsot és elmentem a Stihlboltba adaptert venni a laphoz.
Amint a képen látható, meg is kaptam a nagybonyolultságú alkatrészt baráti áron 300 ft-ért. Egyébként 500 lett volna listaáron! Amennyiben 30 forintot kérnek érte, akkor azt mondom: Találtam egy Stihl alkatrészt amin 800 % haszon van.
A 300 forintra inkább nem mondok semmit!
Végül is jó lett. Így néz ki:
Azért fényképeztem itt ,mert ebben a sarokban van a legnagyobb rend.
Pár hete írtam itt a fórumon egy SOLO Multimot kisgéppel kapcsolatban. Sikerült kicserélnem benne a csöveket, a karbit is kipucoltam. ( Membránokat nem cseréltem. ) 7 évnyi állás után beindúlt. A karbi beállításait viszont nem tudom eltalálni. Hidegen muszáj nyitni egy kicsit az alapjárati tűn, mert anélkül nem lehet elindítani, így az elején magasabban pörög. Ha bemelegszik és visszaállítom utána szépen megy és leállítás után simán indul. ( Én arra gondolok, hogy ki kellett volna cserélnem azokat a membránokat....)
Viszont van egy nagyobb problémám: Mivel előttem valaki már szétbontotta ezt a gépet az illető nem rakott bele vissza minden alkatrészt, van aminek csak a helye van ott.
A berántó zsinórom állandóan elszakad. Neten találtam robbantott ábrát, de azon nincs rajta a gépnek azon oldala, ahol a berántó van. Hiányzik egy pici alkatrész, ami vezeti a kötelet, illetve védi is azt, nehogy hozzáérjen a lendítőkerékhez. Ezt kellene pótolnom és nagyon fasza kis gép lehetne megint.
Én úgy szoktam eltenni, hogy kevés olaj a gyertya helyére, és megrángatom, aztán néha mikor eszembe jut megrángatom. Szerintem ettől beolajozódik amennyire kell, és nem kap párát.