Ez a topik a magyar villamosok képes topikja. Számos villamosos topik van, de itt a magyarországi villamosok képi megjelenítése kap hangsúlyt. Legyen az a villamos régi vagy új, jelenleg is üzemben levő vagy régebbi/nosztalgia (akár lóvasúti kocsi is), nappali vagy éjszaka készült fotón… olyan, amelyik tetszik, azért örökíted meg, vagy éppen különösnek ill. furcsának találtad, azért fényképezted le. Lényeg, hogy korábbi vagy jelenlegi magyarországi villamos legyen rajta :-)
Az a neve, hogy - kapaszkodj meg! - Lanovka és ez egy sikló. Az érdekessége, hogy van köztes megállója, de nem ám kitérőben van (az hülyeség lenne), így a másik irány - mivel amúgy közös pályán járnak egy kitérővel - is végig állja az utascserét.
Milyen az, amikor tényleg sűrűn járnak a villamosok, avagy hat és fél perc Bázel:
Az első snitt és a Barfüsserplatz-i forgatag szerintem valami eszeveszett jó. Meg az is, hogy a legkisebbtől az ultrahosszúig hányféle vonatösszeállítás van, nem ám csak sima csuklós meg csatolt csuklós :)
A Bocskai budafok felé menő lámpája, a művház körtér felé menő lámpája, a Hauszman körtér felé menő lámpája, a Hengermalom mindkét lámpája rengeteget fog a forgalmon. Az Andort nagyon jól eltalálták, különösen a körtér felé menőt, pont akkor kap tilost, mikor odaér, és van egy keresztfázisa és egy balrakanyarodója utascserére. Pont elég, így lenne optimális a többinél is. Hol van ilyenkor a közlekedésszervezésben a kötöttpálya előnyben részesítése?
"Alapvetően szerintem a Fehérvári úton megfelelő kapacitás van mozgatva"
Mondjuk ilyen (szerintem téves) prekoncepcióval nem csoda, ha az jön ki neked, hogy nem szabad változtatni a felálláson :-/
Egyébként a gáz szitu szerintem perpillanat nem reggel van, hanem délután és este. Akkor egyszerűen kevés a dél felé menő kapacitás, bárhogy is próbálja az ember szépíteni. Igaz, lehet, hogy délután 4 körül meg üres tánctér minden villamos, nem tudom, akkor nem járok arra.
"A legrosszabb most a Hauszmann Alajos utcai lámpa"
Utasként ezt még nem vettem észre, azt viszont igen, hogy este a Bocskainál baromi hosszú várakozások vannak dél felé, és valamiért lámpavesztés is gyakran van. Remélem, utóbbiak nem valami direkt időkiegyenlítések :)
Ajánlok iskolaidőben egy reggel 7 óra körül Etele térről induló 49-est megszemlélni!
De a legjobb ha kiállsz mondjuk a Tétényi úthoz 7:00-7:30-ig, és folthatás vizsgálttal keresztmetszeti forgalomszámlálást tartasz.
Azt mondjátok változtassunk a 47-49 1:1 arányán. Mindent lehet csak következményei vannak! (c IGy)
Legyen 2:1 az arány. Akkor a 47-es jár 2-4 percenként, a 49-es 6 percenként.
Ez az Etele tér felé a csúcsórában 5-el kevesebb 49-est, azaz durván 1000 férőhellyel kevesebbet eredményez. A maradék 14 (19+49 együtt) kell elosztani a kiső kapacitást. Ennyire nem üresek azért arra a villamosok!
Nem is beszélve arról hogy a Fehérvári úton ezzel szerintem megnőne az egyenetlenség. Illetve a Városház tér felé jelentős lenne a túlkínálat.
Ha 47-es helyett 41-est ad Kelenföld annak ugyan az lenne a hátránya mint az előbb írtál este a 47-es. Sőt szerintem rosszabb.
Most a Kocsiszíntől Körtér felé az első villamos 3:57-kor indul, akkor 4:39-kor tenné.
Igazándiból csak a 3:57-es hiányozna, de az nagyon. De a többin is szoktak már szép számmal utasok lenni.
A beállásról meg ne is beszéljünk, mert Batyi felől beálló 41-es jelenleg nincs, így az mindenképpen plusz lenne.
Ennél egyszerűbb ha minden 47-est Budafok adja, bár azért a reggeli Kelenföldi kiállásnak is van előnye, hogy onnan hamarabb kezd sűrűbben járni. És ennek nagy előnye van, mert a Hauszmann Alajos utcához eléág sokan mennek dolgozni a Körtér irányából is.
Alapvetően szerintem a Fehérvári úton megfelelő kapacitás van mozgatva, az elosztásával vannak bajok.
Ezen pedig lehetne segíteni. Tavaly ősszel pl. egész jó lámpaprogram volt, azóta azt két lépcsőben is sikerült elb@szni.
A legrosszabb most a Hauszmann Alajos utcai lámpa, ezt jó lenne a korábbira visszaállítani!
"Reggel befelé irányban szépen ki tudják tömni a villamost. Főleg ha bejött egy vonat is, akkor már indulásnál szinte tele a kocsi. Ezután a Csóka utcánál jön egy fekete megálló, Tétényinél is vannak, követketző nagyobb létszám a Kosztolányinál várakozik. És nem mindenki csak a Körtérig utazik. Délután hasonló a helyzet, csak fordított irányban. Bár hozzá kell tenni, hogy reggel is akadnak szép számmal Etele tér felé is."
Ez engem nagyon nem győz meg, érdekes módon a buszoknál beáldozták az etele miatt a tétényi folytatását, a 49-est miért nem lehet? A 19/49 -et reggel szoktam figyelni és megfigyeléseim alapján kosztolányin jelentős a leszállók száma, körtéren még több ott szinte túlzással kicserélődik a "csomag". A körtéri felszállók jó része ha nem lát érkezésekor 47 v. 49 villamost akkor középre a járdára helyezkedve várja melyik jön hamarabb, őnekik mindegy melyik megy.
"Megoldás lehet, ha minden 47-es Budafokról áll ki, vagy a kelenföldi beállókat későbbre tesszük. Mondjuk a 23:35 és 23:55-ös Deák téri indulók mehetnének arra is, Fehérvári út felé úgyis ott van már a 973-as.
De az tényleg rossz mindenkinek, hogy az említett időszakban Budafok felé 12 percenként indul 47-es. Akkor is jó esetben együtt megy valami 18-41-el. Haladni sem lehet, annyira zsúfolt a kocsi."
szvsz az lenne a megoldás ha minél több 47-est adna budafok és a batyin kezdő 41-eket kelenföld adná
réges régen pl agybajt kaptam hogy a mentrendben szereplő utolsó 47-es körtérig ment csak 47-es vonalán...
tehát a javaslatod alapján: 47K érkezik körtérre 23:46 ill 00:06-kor(23:55kor jön egy 18K), 973-as 23:51 ill. 00:16 amik nem szerencsések. Arról nem is beszélve hogy nem is biztos hogy felfér annyi +ember aki amúgy villamossal menne a 973-asokra.
Hasonlóan a hajnali első villamos vs. utsó 973-as, itt is a villamos besegítése nagyon jól jön a busznak mert szarrá van tömve és szvsz a villamosok nélkül nem is tudná elvinni a népet